Moi
Oli ilo taas lukea pitkästä aikaa kun muistin käydä topikkia vilkaisemassa. Hienosti kirjoitettua ja kuvitettua tarinaa.
Kiva kuulla jos mäistäkin jorinoista löytyy kiinnostavaan

. Koitetaan tänne postailla aina kun jotain sattuu ja tapahtuu. Jos jostain olis joskus hyötyä muillekin kun samanlaista ongelmaa esiintyy tai muutenvaan jos on esim tällaista autoa etsimässä...
Mulla teki 204 ilmastointi saman tempun. Oltiin tultu 700km ja sateen jälkeen oli noin 20 lämmintä ja ilmastoinnin pyynti tais olla 18, suulakkeista kävi vaan hento hönkä, joka oli tosin kylmää. Sammutin ac:n ja ja pistin puhalluksen täysille niin muutaman minuutin päästä alko tukka hulmuaan .
Uskoisin kans että Dealerin diaknoosi osui oikeaan. Vajaatäytön syynä kennon huurtuminen tukkoon. Huollon jälkeen ei kertaakaan tehnyt vastaavaa. Joku erikoisuus on ilmaantunut kun satunnaisesti kuuluu hyvin korkeataajuinen "sihinä, vinkuna, tms.". Alkuun ajattelkn jotta tulisko huollon kälkeen ilmastoinnin venttiilistä, mutta kuuluu oli ilmastointi päällä tai ei. Ei siis kuulu aina kuitrnkaan... pitää seurata kuuluuko boxin irroittamisen jälkeen. Jos se olis joku ajoviimavinkuna...
Minä kans ajattelin vihreesti kun pitkän harkinnan jälkeen ostin GL450CDI:n nyt menen työmatkat pyörällä ja tuikkauksen jälkeen pakoputkesta tullut pelkkää vihreyttä.
Unohtamatta sitä että tuen samalla valtiota 1200€lla pa.veroa joka vuos, ihanaa.
Varmasti huikea peli ajella isolla V8 dieselillä. Joskin ei ole kyllä valittamista täs bensakoneeskaan noin niinku vetojen puolesta... bensa tietty maistuu, mutta kiinteät maksut about puolet tuosta dieselin rapiasta tonnista... reisussa tuli ajeltua lähemmäs 3000km. Paluumatkan kulutus oli sama kun menomatkankin, eli 12,2 sadalle. Ajetut kilsat oli ihme kyllä kilsalleen samat 545 vaikka reitti oli ihan eri... ainut ero oli, että mennessä keskinopeus 83 ja tullessa 80. Paluumatkallesattui pitkä huikonen soratietä. Auto ei ole ehkä omimmillaan 295 nakeilla irtosoratiellä vaikka maasturi onkin. Tai ainakkn tilannenopeutta on syytä laskea.
Reissussa rempat oli tosiaan räjähtäneen takajousen vaihto joka onnistui mukavasti asunnon asfalttipihassa. Sitten paikattiin tienpäällä takarengas tubelespikapaikalla. Lopulta ennen kotiinpaluuta vaihdatin taakse kulunriden Contien tilaan Sailunit. Edessä on puolikdi ajetut Nokiat. Ei mitään huonoa noista Sailuneista. Painoja meni vähän ja olivat varsin heitottomat. Kuulostavat myös hiljaisilta. Jos auto pysyy niin kauan että eteenkin tarvii niin laitansamanmoiset.
TJ