Helmikuussa 2019 tuli ostettua tämmöinen W209- korinen CLK M113 koneella, tyyppimerkintänä siis CLK500.
Autoon ruksattu varusteita varsin kattavasti jo tehtaalta, muutamat mainitakseni:
- muistipenkit v+o
- nahkasisusta
- keyless-go (ei toiminut ostettaessa)
- penkinlämmittimet
- takalasin verho
- kattoluukku
- Bose audio
- bixenonit
Ylläolevista varusteista oikeastaan kaikki muut toimivat paitsi keyless-go.
Tämän näköinen se oli ostettaessa:
![Kuva](http://www.mese.fi/forum/userpix/6845_IMG_20190303_40766_1.jpg)
![Kuva](http://www.mese.fi/forum/userpix/6845_IMG_20190308_47615_1.jpg)
![Kuva](http://www.mese.fi/forum/userpix/6845_IMG_20190308_25622_1.jpg)
Tässä kiilloituksen jälkeen.
Oston jälkeen autolla kerkesin ajella 300km (eli kotiin
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Sittenpä autolla tuli ajeltua kevääseen saakka, edellisestä Ceestä yli jääneet 18" ässän vanteet ja BC-racing alustasarja paikoilleen kesäksi.
![Kuva](http://www.mese.fi/forum/userpix/6845_IMG_20190621_35258_1.jpg)
Kesä ajeltiin eikä autoon oikein ilmestynyt mitään vikaa. Normaalit huollot koneelle ja vaihteistolle/perälle tuli suoritettua myös, myös kyb-venttiili vaihdettu.
Pitkän aikaa himoinnut adaptiivista vakionopeudensäädintä, vähissä tämmöiset vanhemmat mistä löytyisi sellainen. Ahkeraa ebayn selailua ja sitten tärppäsi. Setti missä tutka+ohjainlaite ja johtosarja. Äkkiä tilaukseen.
Osat tuli, näppäsin paikoilleen. Vielä laitettava uusi keulakehikko jotta tutkan saa kiinni ja rakennettava johtosarja välille UCP (ylempi käyttönäppäimistä) <-> etäisyydensäätörulla kun johtosarjaa ei saanut valmiina.
Keulakehikko löytyi ruotsista ja osat tilasin työpaikan kautta johtosarjaa varten. Keulakehikko ja johtosarja paikoilleen, vähän koodauksia moottorinohjaimelle ja mittaristolle. Muuten hyvä mutta ei pelaa. Varaosakuvaston tutkintaa, jos autossa "proximity cruise control" myös ESP- boksi on erilainen. Ebay auki ja etsimään sopiva ohjainlaitetta, piti tilata parikin kappaletta kun rahti jumittui maailmalle.
Oikealla osanumerolla ohjainlaite paikoilleen ja käyttöönottokoodaus sille, sitten repesi riemu kun Distronic pelaa. Koeajojen perusteella vielä tutkan säätö kohdalleen ja avot. On mukava varuste.
Kerran kun on tottunut Webastoon ei pysty olemaan ilman. Tähän siis lääkkeeksi Webaston uusin malli Remucin kanssa paikoilleen, sisätilan puhallusta ohjaamaan väyläsovitin. Hyvin lämpeää.
2020 loppukesästä joku peruutteli parkkiksella keulan ruttuun, samassa yhteydessä laitatin sitten 63look korisarjan autoon mitä jo pitkään himoinnut:
![Kuva](http://www.mese.fi/forum/userpix/6845_4D6882D0A4984209AB3F2562E92BD811_1.jpg)
Myös vanteet vaihtunut "kopiovosseneihin".
Pakoputkea piti hiukan avartaa että sai kasin äänet kuulumaan muutenkin kuin suhinana, ihan kivat äänet:
https://youtu.be/DWJndVEDoQg
Tästähän tuli korisarjan jälkeen niin hyvä ettei kehdannut enää talvea ajaa joten oli talven seisonnassa, viikko takaperin otin ajoon ja katsastin. On mukava ajaa "täysikokoisella" moottorilla kun talven ajanut 430 väykyllä, yllättävän ison oloinen on ero moottoreissa. Toki voihan se olla että väykyssä ei ihan kaikki heposet enää ole tallella mutta paljon vääntävämpi on tämä 500 kone.
Tässäpä vähän tarinaa, toivottavasti kuvat toimii. Jos ei toimi niin osaisiko joku bittinikkari kertoa miksi?