Muutaman kuukauden ajon jälkeen S212 E 200 BT:n vm.2015 tuli ensimmäistä kertaa tuo Adbluen lisäyksen tarpeen ilmoitus. Ostin Motonetistä 10l pönikän ja loruttelin säiliöön n. 8l Adblueta. Tyytyväisenä jatkoin matkaa, mutta Eemeli ei nyt kyllä ymmärrä että ainetta on lisätty... Reilujen ajopätkien ja usean käynnistyksen jälkeen sama vikailmoitus toistuu. Samoin matka jonka jälkeen auto ei käynnisty vähenee uhkaavasti... Jostain löysin ohjeen että 60 sek virrat päällä ja vasta sitten käyntiin. Ei toiminut. Osaatteko kertoa tietämättömälle, pystyykö tuon lisäyksen itse jotenkin kuittaamaan? Vai pitääkö kuitata "vikakoodiväylää" pitkin korjaamolla ?
Onko kyllä aika kökköä jos tuon takia täytyy korjaamolla käydä...
Osaako joku viisaampi neuvoa noviisia MB omistajaa ?
Haiskahtaa että ei pyydä lisää adblueta vaan vikapäällä järjestelmässä ja rajoittaa ajomäärän 800km -- > 0
Adblue lisäysherja pitäis tulla jo muutama tonni ennen loppumista
Ainakin W205:ssä se kuittaantuu ihan sillä lisäyksellä. Olisikohan antureissa vikaa eikä nyt huomaa tuota ? Eikö tuossa nähnyt sitä määrää mittaristosta jostain valikosta ? En muista w205 kun tuo adblue on niin huomaamaton, joskus sinne laitetaan 10l ainetta ja ehkä toisen kerran ellei huolto ole sitä tehnyt myös.
shade_z kirjoitti: ↑To 10.06.2021 06:44
Haiskahtaa että ei pyydä lisää adblueta vaan vikapäällä järjestelmässä ja rajoittaa ajomäärän 800km -- > 0
Adblue lisäysherja pitäis tulla jo muutama tonni ennen loppumista
Mitä siellä mittaristossa ihan tarkkaan lukee ?
Toden näköisesti kyse tästä
eli jos et saa selkoa mittarista mitä se tarkeleen meinaa niin jonnekin *:rin piuhan päähän
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Jos tulee tuo check adblue 800km niin se on testerille nollattava, jää tieto ECM eculle kiinteäksi.
Koska olettaa että järjestelmässä vika.
Adblue lisäys pitäisi automaattisesti nollaantua lisäyksen jälkeen.
Tosin vanhemmissa 2010-12 malleissa myös lisäys on ilmeisesti tarvinnut testerille nollauksen ainakin ohjekirja tietojen mukaan.
Koska vain ammattikorjaamo on tuon voinut tehdä huollon yhteydessä, mutta tästä on luovuttu.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
Juu kyllä se ensimmäisenä toi tiedon "check adblue 800km". Eilisen työreissun jälkeen ilmoittaa nyt: Adblue eng. start not possible in 594 km. Täytyy siis saada johonkin testeriin kiinni...Ei auta kuin varata käynti korjaamolle niin saavat tutkia miksi ilmoittaa viasta. Toivottavasti ei kummallisemmasta kysymys, no on autossani tuo JS takuu voimassa.
Itsellä tuli juuri 2 viikkoa sitten W166ssa.
Johtui ECM & SCR ecu infot sekaisin, tästä xentryllä tips olemassa. Johtui että pitkän ajan adaptaatio pielessä.
Joutui koodaamaan kummatkin ecut uudestaan jotta lähti vika pois.
Vikakoodeina 16d400, 16d300 ECM ecussa, mutta SCR ei ilmoittanut mitään vikakoodeja.
Tuo check adblue xxx km oli sticky ja ei ilmeisesti edes lähde muulla kuin xentryllä.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
NOx anturit 2kpl piti vaihtaa. Vein Veholle kun arvelin, että pitäisi mennä JS takuuseen. Antureilla suolainen n. 600 €/kpl hinta. Korjauksen kokonaishinta yli 1500€. Ihanan halpaa Onneksi meni JS takuuseen eli tässä tapauksessa maksoin vain osista 20%. Eipä oikein vakuuttavalta vaikuta että 110 tkm ajettuun pitää tuollaisia osia vaihdella. Tällaistahan tuo auton omistaminen on, voi tulla yllätyksia... Iso kuitenkin JS takuulle !
Haten_MB kirjoitti: ↑Ti 22.06.2021 16:07
NOx anturit 2kpl piti vaihtaa. Vein Veholle kun arvelin, että pitäisi mennä JS takuuseen. Antureilla suolainen n. 600 €/kpl hinta. Korjauksen kokonaishinta yli 1500€. Ihanan halpaa Onneksi meni JS takuuseen eli tässä tapauksessa maksoin vain osista 20%. Eipä oikein vakuuttavalta vaikuta että 110 tkm ajettuun pitää tuollaisia osia vaihdella. Tällaistahan tuo auton omistaminen on, voi tulla yllätyksia... Iso kuitenkin JS takuulle !
Jos luet näitä kusiruikkajuttuja niin huomaan että noita noxiantureita mene kuin leipää... hyvä että sait molemmat kerralla takuuseen, aika moni on joutunut omalla kustannuksella vaihtamaan hetken kuluttua toisen kun ovat ensin vaihtaneet 'takuuseen' vain toisen.
JS ei ole Mercedes takuu, vaan myyjän maksama lisäturva.
Siksi JS korvaa erityisen hyvin kaikki muut kuin kuluvat osat. Rajoituksia lähinnä kun menee yli 100tkm.
Jatkossa tiedoksi, että NOx antureita saa ihan alkuperäislaatuisena alle 200€ / kpl
EemeliErkki kirjoitti: ↑Ti 22.06.2021 18:02
JS ei ole Mercedes takuu, vaan myyjän maksama lisäturva.
Siksi JS korvaa erityisen hyvin kaikki muut kuin kuluvat osat. Rajoituksia lähinnä kun menee yli 100tkm.
Jatkossa tiedoksi, että NOx antureita saa ihan alkuperäislaatuisena alle 200€ / kpl
Mistä noita NOx antureita kannattaisi etsiä? Itsellä vähän samanlaisia huolia..
Itsellä meni nyt ML Noxit vaihtoon, vain pitää odottaa saako vaihtaa nuo Noxit koska vaatii tehtaan hyväksynnän toistaiseksi.
Näyttää siltä että scr 1 järjestelmässä on nykyään eri nox anturit kuin scr 2.
Nämä on ns hitaat Noxit, ja autoon koodata 30o lisäksi jotta ecu toimii toisella tavalla.
Näissä scr 1 varaosa A0009051512 / 1612 hinta puolet scr 2 nox hinnoista.
Scr 2 nox varaosa A0009053503 / 3603
Ja jos Noxit on eri pari voi tulla ongelmia ettei ecu tunnista oikein arvoja.
Myös näyttää vaikuttavan komponentti pula, ja ainakin tehdas myy toistaiseksi ulos vain jos on nox hajalla ja km/startti rajoitus päällä.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
Moro. Lainaan ketjua sen verran koska kyseinen ongelma tuli ilmi w205 C300 autossa. Adbluella saa ajaa 2200km. Näytti että vähiin käy litku, joten 10 litraa tankattu ainetta sisään. Mittarissa nousi tuo nesteen pinta yli puolenvälin, mutta kilometrilukema jäi tuohon 2200km. Joku anturiko tässä nyt bugaa?