Keväällä kun otin auton ajoon niin ilmesty todella ärsyttävä ongelma, kesken ajon mittaristo "räpsyy" satunnaisesti eli kaikki varoitusvalot syttyy ja mittarit käy nollilla, ihan kuin mittaristosta katkeasi sähköt mikrosekunniksi... kone käy ongelmitta eikä muita lieveilmiöitä näyttäisi olevan. Testailujen mukaan ei liity tärinään, vauhtiin ei siihen onko kone kuuma vai kylmä eikä oikein ulkolämpötilaankaan...
MItähän tuolle voisi tehdä tai mistä vikaa pitäisi lähteä hakemaan, hermo menee ?
Viallinen laturi voi oireilla noin. Toki lukematon määrä muitakin vikoja mutta latausjännitteen mittaus kaikilla mahdollisilla kuotmitetuilla sähkölaitteilla voi antaa viitteitä kunnosta.
Mitattu: tyhjäkäynnillä lataa 12,9 kun kaikki sähkövermeet on päällä ja 14+ silloin kun ne tiputti pois. Aika tasainen oli lukema molemmissa tilanteissa.
Mulla oli SLK neljä vuotta ja ei kyllä tehnyt tuollasta vaikka laturin jännitesäädin hajosi ja alkoi yliladata. Vaikea on verkon yli arpoa vikaa, mutta koita nyt ens'alkuun irroittaa mittaristo ja tsekata että riviliitin on kunnolla kiinni eikä hapettumia. Muutoin ei auto kuin viedä pajalle jossa on Staari ja sitä osaava henkilö sitä käyttämään. Kai tuommosestakin jää jonkinlainen vikakoodi.
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
Kasarimies kirjoitti: ↑Pe 18.06.2021 14:28
Mitattu: tyhjäkäynnillä lataa 12,9 kun kaikki sähkövermeet on päällä ja 14+ silloin kun ne tiputti pois. Aika tasainen oli lukema molemmissa tilanteissa.
Onko tuon latauksen/laturin osaltakaan kuitenkaan kaikki kunnossa. Ei kai tuo jännite noin kuuluisi pudota vaikka tyhjäkäynnille pudottaakin?
Kasarimies kirjoitti: ↑Pe 18.06.2021 14:28
Mitattu: tyhjäkäynnillä lataa 12,9 kun kaikki sähkövermeet on päällä ja 14+ silloin kun ne tiputti pois. Aika tasainen oli lukema molemmissa tilanteissa.
Onko tuon latauksen/laturin osaltakaan kuitenkaan kaikki kunnossa. Ei kai tuo jännite noin kuuluisi pudota vaikka tyhjäkäynnille pudottaakin?
W140:ssä tuollainen on tyyppivika.
Mittariston takana joku pieni kondensaattori vaihtokunnossa ja välke alkaa.
Usein silloin kun käyttää vilkkua, mutta muutenkin.
Voi olla kauan että ei vilkukaan.
Akku vaihdettu uuteen ja on samanlainen kuin alkuperäinen
Ärsyttävintä tässä on se että räpsyminen on satunnaista, eli voi olla ettei tule kertaakaan koko päivänä ja toisella kertaa saattaa tehdä muutaman lyhyin väliajoin ja sitten taas mennään pitkään ilman ongelmia
Pientä päivitystä.... Nyt tuli hiukka isoimpia räpsy, ovet meni lukkoon ja näytölle tuli teksti ”please replace key”. Kaikki toimi muuten normaalisti ja kun käynnisti uudelleen niin ei uusiutunut. Onkohan tässä pääkaupunkiseudulla parempaa paikkaa vai kannattaako viedä Veholle?