Näyttäisi olevan otsikon autossa alkuperäinen yli 10-vuotias Vartan 80 Ah AGM akku. Mielestäni jo hieman heikosti pyörittää, ja ehkä olisi syytä vaihtaa ainakin talven varalle. Uskaltaako itse vaihtaa jos katkeamatonta apuvirtaa antaa, ja pitääkö akun vaihto kertoa ohjainlaitteelle? Ei kai tässä mitään toista pikkuakkua sentään ole, vai onko? Kahta kokoa tähänkin tarjotaan,
80 Ah ja 95 Ah.Olisiko järkevää tuo isompi laittaa ? Saksan tuonti on, niin josko siellä pienempiä laittavat ja sitten pohjoisiin olosuhteisiin isompi parempi?
CLS 350 CDI vm.2011 akun vaihto
CLS 350 CDI vm.2011 akun vaihto
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ti 27.12.2016 15:03
Re: CLS 350 CDI vm.2011 akun vaihto
Ei tarvia kertoa ohjainlaitteelle ainakaan jos saman kokoisen vaihtaa. Mulla on omassa tuo 95 Ah ollut tehtaalta kun on alkuperäinen Webasto, pari talvea toimii aina uudella AGM akulla ja sitten alkaa satunnaisesti herjaamaan "heater inoperative - battery low".
Rossin Dieselit
C218 CLS 350 CDI 4matic -12
W212 E 220 CDI -11
W204 C 200 CDI -11
C218 CLS 350 CDI 4matic -12
W212 E 220 CDI -11
W204 C 200 CDI -11
Re: CLS 350 CDI vm.2011 akun vaihto
Avaimet pois virtalukosta, ovet kiinni. Sitten vaihtaa akun ihan perinteisesti irroittamalla ensin maan ja kytkemällä viimeisenä uutta akkua pistäessä. Koita olla räpsimättä. Jos käytät apuvirtaa (ei se väärin ole), niin varmista että auto on mennyt lepotilaan ennenkuin alat vaihtamaan. Eli avaimet poissa, ovet kiinni ja odottele joitakin minuutteja.
Isompi parempi jos istuu. Isommassa parempi kylmäkäynnistysvirta pakkasella. Äläkä missään nimessä osta mitää halpis Motonet akkua, Vartaa noihin yleensä laitetaan.
Isompi parempi jos istuu. Isommassa parempi kylmäkäynnistysvirta pakkasella. Äläkä missään nimessä osta mitää halpis Motonet akkua, Vartaa noihin yleensä laitetaan.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: CLS 350 CDI vm.2011 akun vaihto
Ootko koittanu seurata minkälaisella jännitteellä lataa akkua? Voi olla vähän alhainen ja ei pidä AGM akkua ihan täydes latingis ja siitä seuraa akun ennenaikainen kypsyminen ja alkaa tehdä noita herjoja... harmi kun ei vaan tuota kännitettä saa mitenkään nostetuksikaan...Dieselross kirjoitti: ↑To 17.06.2021 15:39 Ei tarvia kertoa ohjainlaitteelle ainakaan jos saman kokoisen vaihtaa. Mulla on omassa tuo 95 Ah ollut tehtaalta kun on alkuperäinen Webasto, pari talvea toimii aina uudella AGM akulla ja sitten alkaa satunnaisesti herjaamaan "heater inoperative - battery low".
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: CLS 350 CDI vm.2011 akun vaihto
Tilasin Aeromotorsista Exide AGM 95 Ah akun. Kai tuo jonkinlainen tunnettu laatumerkki kuitenkin on? Edullinen oli ainakin jos Suomeen vertaa, 160,46 euroa ja ilmainen toimitus. Motonetissa sama on 209,00!
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Re: CLS 350 CDI vm.2011 akun vaihto
Mun CLS500 -05 on vaihdettu nyt pariin otteeseen akku ihan niinkuin tuossa edellä neuvottiin ilman ongelmia.
Lisävirralla ei tarvitse opettaa ikkunoita uudelleen ja kulutusmittarissa pysyy samat lukemat, minusta enemmän vaivaa järjestää sinne se lisävirta kuin painella ikkunoiden nappeja vähän aikaa.
Akkuliikkeessä viimeksi tekivät jotain vaihdon jälkeen OBD portin kautta vikakoodinlukijalla (ei star). Ei tullut kysyttyä mitä puuhasivat kun samanlaisen akun laittoivat kuin edellinen oli.
Pari TAB AGM 95Ah akkua on nyt kokeiltu, menivät vuodessa vaihtokuntoon. Nyt katsotaan miten samanmoinen Varta pärjää.
Varta oli akkuliikkeessä 230€ eikä tarvinnut itse mönkiä takaluukkuun vaihtamaan. Tänä päivänä akkujen laadut on mitä on niin mielummin maksan sen parikymppiä enemmän ja ongelmien ilmetessä hoidan ne jouhevasti liikkeen kanssa.
Lisävirralla ei tarvitse opettaa ikkunoita uudelleen ja kulutusmittarissa pysyy samat lukemat, minusta enemmän vaivaa järjestää sinne se lisävirta kuin painella ikkunoiden nappeja vähän aikaa.
Akkuliikkeessä viimeksi tekivät jotain vaihdon jälkeen OBD portin kautta vikakoodinlukijalla (ei star). Ei tullut kysyttyä mitä puuhasivat kun samanlaisen akun laittoivat kuin edellinen oli.
Pari TAB AGM 95Ah akkua on nyt kokeiltu, menivät vuodessa vaihtokuntoon. Nyt katsotaan miten samanmoinen Varta pärjää.
Varta oli akkuliikkeessä 230€ eikä tarvinnut itse mönkiä takaluukkuun vaihtamaan. Tänä päivänä akkujen laadut on mitä on niin mielummin maksan sen parikymppiä enemmän ja ongelmien ilmetessä hoidan ne jouhevasti liikkeen kanssa.