E220d (w213) veto puutuu 3000-4000rpm välillä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
makite99
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 27.05.2004 22:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

E220d (w213) veto puutuu 3000-4000rpm välillä

Viesti Kirjoittaja makite99 »

Löytyisikö arvon foorumilaisilta tietoa hankalaan ja osin ärsyttäväänkin vikaan. Eli auto tekee aina ensimmäisessä (ja huom vain ensimmäisessä) täyskaasukiihdytyksessä oudon puutumisen 3000-4000 kierroksen välillä. Yleisimmin 3-4 vaihteen tai 4-5 vaihteen välillä. Tämä on hankala varsinkin, jos ei ole muistanut tehdä sitä yhtä täyskaasu kiihdytystä ennen ensimmäistä ohitusta, niin tuolloin tuo tuppaa tulemaan juurikin sen ensimmäisen ohituksen aikana. Veto siis jatkuu, mutta hyytyy merkittävästi siitä vedosta, mitä vedon kuuluisi olla. Kun kierrokset sitten lopulta nousevat sinne 4000 paikkeille, veto taas ikäänkuin jatkuu normaalisti ja laatikko vaihtaa isommalle, ja taas mennään.... Mitään vikakoodeja ei tule. Aivan kuin joku ”jumittais” jossain. Oudoksi vian tosiaan tekee, että vika ilmenee käynnistämisen jälkeen aina vain yhden kerran. Toki tuon kanssa voi elää, mutta silti unohtuu useimmiten tehdä tuo ”puutumisen poistamis veto” ja se tulee sitten sen ohituksen tms aikana. Puutumista ei myöskään tapahdu 1-2 tai 2-3 vaihtaessa, eli pienemmillä nopeuksilla - oma päätelmäni on, että kun tarvitaan vääntöä enemmän, tuo puutuminen tapahtuu. Viikko sitten tuo puutuminen tapahtui myös, kun oli 1600kg vaunu perässä myös 2-3 vaihteella. Silloinkin vain yhden kerran.... Staria en omista, en sitten tiedä löytyisikö sieltä apu ongelmaan?
Mb s213 e220d 4-Matic avantgarde
Bmw f11 530 xdrive
Bmw 225xe hybrid
Audi A6 c7
Vw Sharan 2.0 TDi
Opel Zafira tourer 2.0 tdci
Volvo v70 d5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: E220d (w213) veto puutuu 3000-4000rpm välillä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

makite99 kirjoitti: Ke 19.05.2021 23:03 Löytyisikö arvon foorumilaisilta tietoa hankalaan ja osin ärsyttäväänkin vikaan. Eli auto tekee aina ensimmäisessä (ja huom vain ensimmäisessä) täyskaasukiihdytyksessä oudon puutumisen 3000-4000 kierroksen välillä. Yleisimmin 3-4 vaihteen tai 4-5 vaihteen välillä. Tämä on hankala varsinkin, jos ei ole muistanut tehdä sitä yhtä täyskaasu kiihdytystä ennen ensimmäistä ohitusta, niin tuolloin tuo tuppaa tulemaan juurikin sen ensimmäisen ohituksen aikana. Veto siis jatkuu, mutta hyytyy merkittävästi siitä vedosta, mitä vedon kuuluisi olla. Kun kierrokset sitten lopulta nousevat sinne 4000 paikkeille, veto taas ikäänkuin jatkuu normaalisti ja laatikko vaihtaa isommalle, ja taas mennään.... Mitään vikakoodeja ei tule. Aivan kuin joku ”jumittais” jossain. Oudoksi vian tosiaan tekee, että vika ilmenee käynnistämisen jälkeen aina vain yhden kerran. Toki tuon kanssa voi elää, mutta silti unohtuu useimmiten tehdä tuo ”puutumisen poistamis veto” ja se tulee sitten sen ohituksen tms aikana. Puutumista ei myöskään tapahdu 1-2 tai 2-3 vaihtaessa, eli pienemmillä nopeuksilla - oma päätelmäni on, että kun tarvitaan vääntöä enemmän, tuo puutuminen tapahtuu. Viikko sitten tuo puutuminen tapahtui myös, kun oli 1600kg vaunu perässä myös 2-3 vaihteella. Silloinkin vain yhden kerran.... Staria en omista, en sitten tiedä löytyisikö sieltä apu ongelmaan?
Kannatta hakeutua *:rin piuhan päähän ja katsoa mitä siellä silloin tapahtuu
toinen juttu että se löytää usein vikakoodeja mitä yleis testerit ei löydä
kannatta tarkistta myös kaikki yksiköt eikä vain moottoria
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin