Eikö noin toimi kaikki Mersun laatikot? Jopa 123D:n automaagi toimii tuolla tavoin (tosin tällä hetkellä siinä ei mene ykkönen päälle, vaikka hyppäisi petaalille).juuso kirjoitti:Miten on flosse...
...lähteekö 420 suoraan 2:lla liikkeelle kun keppi on D:llä (siis silloin kun et pistä oikeaa jalkaa ihan suoraksi)? Riippuuko vaihto-ohjelman kytkimen asennosta? Jos lähtee ykkösellä, niin vaihtaako heti kakkoselle?
Käsittääkseni tämä oli yksi tapa pienentää polttoaineen kulutuksen eroa pienempiin malleihin verrattuna kaupunkipyörityksessä- kun vääntöä kerran riittää jo suunnilleen joutokäynniltä.
Tuo pienelle heitto ei välttämättä ole katastrofi kulutuksen kannalta. Kuten jo aiemmin totesin, näyttää 420:nen minulla kulkevan pienemmällä S-asentoa käyttäen. S:n ja E:n välillä on eroa ainakin ohituskiihdytyksissä. E tarjoaa pientä vasta petaalin koskettaessa kikkinappulaa, kun taas S-vaihtoehto tarjoaa kolmosen hieman aiemmin.
E-asennolla alipaineet ovat aivan tapissa lähes kikille painettaessa, kun taas S-asennon 'pientä pesään'-toiminta pudottaa alipaineet heti kierrosten noustessa.
Pitäisi vissiin miettiä kulutuskäyrät eri kierroksilla ja kaasun asennoilla. Ei ihan helppo juttu. Pitäisi olla polttoaineen virtausmittari, niin näkisi milloin menovettä menee vähiten...