C 220D -95 käy kylmänä hetken kolmella.
C 220D -95 käy kylmänä hetken kolmella.
N.15s käy kolmella ja sitten käynti tasaantuu normaaliksi. Ei ole ennen tehnyt vastaavaa edes pakkasella ilman lohkolämppäriä. Olisiko hehkutulppa menossa?
Kun kone on jäähtynyt niin, että lämpömittari tuskin värähtää, käynnistyy ja käy heti normaalisti. Siis kun kone ei ole "ihan" kylmä.
"Saksan kilometrejä" 146tkm mittarissa joista itse ajanut 26tkm. Millä ajokm. hehkut tyypillisesti on vaihtokunnossa?
Kun kone on jäähtynyt niin, että lämpömittari tuskin värähtää, käynnistyy ja käy heti normaalisti. Siis kun kone ei ole "ihan" kylmä.
"Saksan kilometrejä" 146tkm mittarissa joista itse ajanut 26tkm. Millä ajokm. hehkut tyypillisesti on vaihtokunnossa?
Hehkujen palamisesta 220 tiiselissä senverran, että mullakaan ei hehkun valo ole kertaakaan jäänyt palamaan käynnistyksen jälkeen, vaikka joku hehkuista olisi hajalla. Ilmeisesti kyseessä enemmänkin ominaisuus kuin vika
Kuvaamasi oireet viittaavat vahvasti omien kokemusteni perusteella hehkuihin. Vastusmittarillahan asia selviää. Hehkut voivat mennä rikki melko nopeastikin, niiden kestoikä vaihtelee suuresti. Jos hehkun valo ei syty palamaan ollenkaan, niin vika on ilmeisesti ensimmäisen pytyn hehkussa.
Motonetistä saa Boschin hehkutulppia, ihan samoja mitä saa Veholta. Veholta ostettaessa niissä on mersun merkki ja tämä merkkilisä tekee tuotteesta kaksi kertaa niin kalliin kuin Motonetissä

Motonetistä saa Boschin hehkutulppia, ihan samoja mitä saa Veholta. Veholta ostettaessa niissä on mersun merkki ja tämä merkkilisä tekee tuotteesta kaksi kertaa niin kalliin kuin Motonetissä

S205 220d 4 matic 2016
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.
Onnistuuhan se niinkin. Tosin helpommin ja luotettavammin se käy, kun irrotat töpselin hehkureleestä ja kosketat niitä töpselissä olevia koskettimia vuoron perään vaikka johdolla jossa on virta. Kunnossa olevan tulpan kipinöivät, rikkinäisen tulpan kohdalla ei tapahdu mitään. Siihen töpseliin on numeroitu, moottorin etupäästä lukien, minkä tulpan johto on kyseessä. Sitten ei muuta kuin rikkinäinen tulppa vaihtoon.
Ehjän tulpan vastus pitäisi olla 0,75-1,50 ohmia. Jos näyttää yli muutamaa ohmia, tulppa on vaihtokunnossa (Alfamerin korjausopas). Mulla viallinen hehku on näyttänyt lukemia 200-1000 ohmia.
Vaihtamisessa olen irroittanut imusarjan pois. 2. sylinterin hehkun voit irroittaa ilman imusarjan irroittamista, kun otat imuilman putken pois siitä imusarjan keskeltä. Muiden hehkujen vaihto ilman imusarjan irroittamista on lähinnä fakiirin hommaa. Hehkujen kunnon tarkastuksen olen saanut vastusmittarilla mitattua ilman imusarjan irroittamista, pihdeillä hehkuille menevät johdot irti. Mutta on myös mutterilla olevia hehkun johtojen kiinnikkeitä olemassa...
Imusarjan saat irti torx T45:lla irti ja hehkutulppiin tarviit 12 mm pitkän hylsyn.
Älä sitten vaan katkase hehkutulppaa!!! Jos tosi tiukassa, harkitse tarkkaan mitä seuraavaksi teet. Kylmästä koneesta olen kuullut hehkujen irtoavan helpommin.
Vaihtamisessa olen irroittanut imusarjan pois. 2. sylinterin hehkun voit irroittaa ilman imusarjan irroittamista, kun otat imuilman putken pois siitä imusarjan keskeltä. Muiden hehkujen vaihto ilman imusarjan irroittamista on lähinnä fakiirin hommaa. Hehkujen kunnon tarkastuksen olen saanut vastusmittarilla mitattua ilman imusarjan irroittamista, pihdeillä hehkuille menevät johdot irti. Mutta on myös mutterilla olevia hehkun johtojen kiinnikkeitä olemassa...
Imusarjan saat irti torx T45:lla irti ja hehkutulppiin tarviit 12 mm pitkän hylsyn.
Älä sitten vaan katkase hehkutulppaa!!! Jos tosi tiukassa, harkitse tarkkaan mitä seuraavaksi teet. Kylmästä koneesta olen kuullut hehkujen irtoavan helpommin.
S205 220d 4 matic 2016
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.
"Hehkujen kunnon tarkastuksen olen saanut vastusmittarilla mitattua ilman imusarjan irroittamista, pihdeillä hehkuille menevät johdot irti. Mutta on myös mutterilla olevia hehkun johtojen kiinnikkeitä olemassa... "
Ei niitä johtoja tarvitse irrottaa sieltä hehkuista mittauksen ajaksi, hehkureleestä löytyy pistoke johon tulee joka hehkulta erillinen johto.
Mittaus käy siitä erittäin helposti.
Ei niitä johtoja tarvitse irrottaa sieltä hehkuista mittauksen ajaksi, hehkureleestä löytyy pistoke johon tulee joka hehkulta erillinen johto.
Mittaus käy siitä erittäin helposti.
wiimax.fi
Siellähän se kuskin pyöränkotelon päällä majailee. Samanlainen musta laatikko kuin w124:ssakin. Sattuu silmään, kun konepellin avaa. Ne hehkut on tosiaan tarkoitettu mitattavaksi releeltä. Hommaan ei mene kuin 2 min, teki sen yleismittarilla, akkulaturilla, tai apujohdolla.
Muissa merkeissähän homma hoidetaankin sitten vaikeimman kautta, eli johdot irti hehkuista, mittauksia, verta ja hikeä. Monen tunnin työ jo pelkässä tarkistuksessa. Mersu eroaa halpamerkeistä siinä, että siinä asiaa on todellakin ajateltu!
Muissa merkeissähän homma hoidetaankin sitten vaikeimman kautta, eli johdot irti hehkuista, mittauksia, verta ja hikeä. Monen tunnin työ jo pelkässä tarkistuksessa. Mersu eroaa halpamerkeistä siinä, että siinä asiaa on todellakin ajateltu!
Voi sen joku hölmö tehdä noin myös mersussa,Perttu K kirjoitti:
Muissa merkeissähän homma hoidetaankin sitten vaikeimman kautta, eli johdot irti hehkuista, mittauksia, verta ja hikeä. Monen tunnin työ jo pelkässä tarkistuksessa. Mersu eroaa halpamerkeistä siinä, että siinä asiaa on todellakin ajateltu!

Kannattanee ekaksi katsoa että ne hehkujen piuhat on paikallaan jos esimerkiksi auto on ollut ruiskupumppuhuollossa hiljattain.
Itellä C200D ja ei lähe nykyään 0 asteen alapuolella käyntiin. Mynädieselin neuvo oli puristuspaineiden mittaus. Kurkkasin auton käydessä öljyntäyttökorkista ja volaa!!! Konehuone "puolillaan" öljystä +vaatteet
.Täytyypi käydä tohtorilla tsekkaamassa, mikä pytty huohottaa, vaiko kaikki. 395tkm

SEKKIMIES
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
Ykkös pytyn hehkutulppa oli pimeenä, vika korjattu pari viikkoa sitten. Kiitos neuvoista. Niitä kysellään vielä ja paljon jos ei haulla mee jakeluun tai löydy. Seuraavaksi yritän saada auton pysymään tiellä, kun tuulella ei kaksi kaistaa meinaa riittää... Kyselinkin tossa jo toisella topicilla, epäilykset on raidetangon suuntaan.
C 220D -95
Ei tarvii muuta kun 17mm kiintoavaimella avaat apparin puolen pultin ja kokeilet kädellä "iskarin" toiminnan. Jos se on "holo holo" niin vaihda uuteen, Motonetissä n. 30 €
SEKKIMIES
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02