Automaattilaatikon säätö?
Automaattilaatikon säätö?
kertoisiko joku miten säädän 124 -95 300TDT automaattilaatikkoa vaihtamaan nätimmin, ja aikaisemmin.
haluaisin että vaihtaisi heti liikkeelle lähdön jälkeen kakkoselle n.1300-1400rpm, ettei tarvisi kylmällä koneella rääkkää heti jotain 2500rpm ennenkuin rykäisi kakkosen, tai kolmosen..
ja paineet tuntuu olevan aivan tapissa, kun lyö niin lujaa vaihteen päälle, että paikat tippuu hampaista ja varsinkin neloselle on kaikkein pahin..
kun kolmoselta vaihtaa neloselle, niin pamahtaa aivan tajuttomasti.
olisiko jollain jotain lääkkeitä
haluaisin että vaihtaisi heti liikkeelle lähdön jälkeen kakkoselle n.1300-1400rpm, ettei tarvisi kylmällä koneella rääkkää heti jotain 2500rpm ennenkuin rykäisi kakkosen, tai kolmosen..
ja paineet tuntuu olevan aivan tapissa, kun lyö niin lujaa vaihteen päälle, että paikat tippuu hampaista ja varsinkin neloselle on kaikkein pahin..
kun kolmoselta vaihtaa neloselle, niin pamahtaa aivan tajuttomasti.
olisiko jollain jotain lääkkeitä
löysää muutama milli kerrallaan laatikolle menevää vaijeria.. sillä saa vaihtoja aikasemmalle... ainaki mulla se vaikuttaa hieman myös terävyyteen... laatikon kyljessä vasemmalla puolella on alipainehässäkkä johon menee alipaine letku... sen keskellä on kumi hattu jonka pois ottamalla tulee esiin säätö.. T mallinhen työkalu on paikoillaa kun vain nostaa sen ylös hahloista.. sitä löysäämällä vaihdot pehmenee... tämä siis pätee ainaki vanhempii 722.3 ja 722.4 laatikoihin... eiköhän sulla ole vielä sama laatikko. älä löysää säätö liikaa ette laatikko ala vaihdoissa luistamaan... se on laatikon loppu..
Alipaine ensin kohdalleen, on joka yleensä heittää eri syistä "vaatii mittarin" ei ole turbo malleissa ihan helppo säätää. Vaatiii mittaamisen ajaessa. Vika kohteita monta. Letku vuodot, mangneetti venttiilit, lämpöanturit, turpopaine ohjain "säädettävissä", pumpun kyljessä olevan venttiili. Kun paine kohdallaan säädetään ohjauspaineen vastapaineventtiiliä laatikonkyljestä. Säätö saatetaan kohdalleen kotikonstein, ilman alipainetta täyskaasulla vaihto nopea ilman luistoa ja kopsahdusta. Mutta yksi monesti asiaan suuresti vaikuttava tekijä on varsinkin kylmänä liikkeelle lähdettäessä auton tehon puute, elikkä joutuu talloon kaasupoljinta suhteetoman syvälle jolloinka alipaineet eivät ole kohdallaan ja myös ohjauspaineen vaijerin asento samalla heittää suhteessa moottorin tehoon. Elikkä tässä tapauksessa pumppusepälle.
Kimmo
Löysää kuitenkin ihan ensin sitä laatikolle menevää vaijeria. Se auttaa. Jos se ei auta tarpeeksi, niin tästä ketjusta löytyy näköjään jo kaikki korjauskonstit.
Muuten kun saat vaijerin säädön kohdalleen ja vaiheisto alkaa vaihtaa halutuilla kierroksilla, niin on tärkeää ettei kaasua löysätä vaihdon aikaansaamiseksi, se nimittäin saa yleensä mersun automaatissa aikaan noita rytkäyksiä. Eli kun säädöt on kohdallaan, niin ajossa painetaa kaasu sinne minne halutaan ja annetaan tekniikan hoitaa loput. Silloin se vaihtaa parhaiten.
Muuten kun saat vaijerin säädön kohdalleen ja vaiheisto alkaa vaihtaa halutuilla kierroksilla, niin on tärkeää ettei kaasua löysätä vaihdon aikaansaamiseksi, se nimittäin saa yleensä mersun automaatissa aikaan noita rytkäyksiä. Eli kun säädöt on kohdallaan, niin ajossa painetaa kaasu sinne minne halutaan ja annetaan tekniikan hoitaa loput. Silloin se vaihtaa parhaiten.
kiitoksia kovasti neuvoista!
tosiaan olen ajatellut vaihtaa pumppuun 7mm elementit jossain vaiheessa kesään mennessä, ja ajatellut että laatikon "käyttäytyminen" muuttuu varmaankin paljon sen jälkeen, kun on vääntöä paljon enemmän.
ehkä hyvällä tuurilla muuttuu paremmaksi.
täytyy kuitenkin ennen sitä löytää se "vaijeri", että sais vähän rauhallisemman laatikosta siihen asti.
toin auton saksasta pari kk sitten, ja en ole vielä ajellut sillä kuin yhden päivän, ja se riitti vaihteiston osalta kyllä auto seisoo vielä kevääseen asti ainakin.
pitäis varmaan ensimmäiseksi vaihtaa oljyt ja suodatin sinne.. ei ole nimittäin hajuakaan koska on vaihdettu viimeksi, vai onko ollenkaan.
varmaan turbo malliin käy ihan sama iän ikuinen mobilin ATF 220?
tosiaan olen ajatellut vaihtaa pumppuun 7mm elementit jossain vaiheessa kesään mennessä, ja ajatellut että laatikon "käyttäytyminen" muuttuu varmaankin paljon sen jälkeen, kun on vääntöä paljon enemmän.
ehkä hyvällä tuurilla muuttuu paremmaksi.
täytyy kuitenkin ennen sitä löytää se "vaijeri", että sais vähän rauhallisemman laatikosta siihen asti.
toin auton saksasta pari kk sitten, ja en ole vielä ajellut sillä kuin yhden päivän, ja se riitti vaihteiston osalta kyllä auto seisoo vielä kevääseen asti ainakin.
pitäis varmaan ensimmäiseksi vaihtaa oljyt ja suodatin sinne.. ei ole nimittäin hajuakaan koska on vaihdettu viimeksi, vai onko ollenkaan.
varmaan turbo malliin käy ihan sama iän ikuinen mobilin ATF 220?
Ei muutu, Vakiokaluilla ei oikein kauaa kestä suuria tehoja, joten remppa ja vahvistaminen on sitten edessä.dansku kirjoitti:tosiaan olen ajatellut vaihtaa pumppuun 7mm elementit jossain vaiheessa kesään mennessä, ja ajatellut että laatikon "käyttäytyminen" muuttuu varmaankin paljon sen jälkeen, kun on vääntöä paljon enemmän.
ehkä hyvällä tuurilla muuttuu paremmaksi.
Tehon lisäystä ei kaipaa se että laatikko toimisi paremmin mutta liikkeelle lähtö saisi olla herkempi / pienellä kaasupolkimen painalluksella. Sain kerran neuvon säätää punpun päältä kalvoa johon tulee turpon paine letku. Täytyy vaan rikkoa sinetti ja sitten ruuvailla ja auto muuttuu kuminauhasta heti pirteäksi ja vastaa heti kaasuun ja laatikko toimii paremmin. Öljyistä sen verta olen kokeillut Mobilin synteettistä ATF:ää ja toimii kylmänä selvästi pehmeämmin. Ja tehon korotuksesta johtuvaan luistamiseen kannattaa laittaa paineen korotussarjat kolmosen ja nelosen paineenvaraajille. Ovat helppo laittaa öljypohjan kautta ja maksavat n. 15eur / kpl
Kimmo
[quote="
ei muutu, Vakiokaluilla ei oikein kauaa kestä suuria tehoja, joten remppa ja vahvistaminen on sitten edessä.[/quote]
kyllähän se vaarmaan vähän muuttuu enemmän luistavaksi
ainakin, kun kävin säätää 124 vapari 300 pumpun salossa, niin laatikosta tuli paljon pehmeämpi, ja jopa rupesi luistaa kakkoselta kolmoselle tietyllä kierrosluvulla ja tietyllä kaasun käyttäytymisellä..
ennen oli säädetty saksassa aika napakaksi.
sanoivat vielä siellä ettei ota mitään vastuuta miten automaatti laatikko rupee käyttäytymään pumpun säädön jälkeen
ei muutu, Vakiokaluilla ei oikein kauaa kestä suuria tehoja, joten remppa ja vahvistaminen on sitten edessä.[/quote]
kyllähän se vaarmaan vähän muuttuu enemmän luistavaksi
ainakin, kun kävin säätää 124 vapari 300 pumpun salossa, niin laatikosta tuli paljon pehmeämpi, ja jopa rupesi luistaa kakkoselta kolmoselle tietyllä kierrosluvulla ja tietyllä kaasun käyttäytymisellä..
ennen oli säädetty saksassa aika napakaksi.
sanoivat vielä siellä ettei ota mitään vastuuta miten automaatti laatikko rupee käyttäytymään pumpun säädön jälkeen
Kyllähän pumpun laiton jälkeen vääntöä on enemmän jos painaa paljon kaasua normiajossa sitä ei tietenkään ole yhtään enempää kuin ennenkään, jos siis etenet pintakaasulla lipumalla.
Itseasiassa suuremmilla elementeillä tilanne on pahempi, kuin paineet on oltava täysillä ettei laatikko ihan vallattomasti luista isolla kaasulla, ja siten pintakaasulla ajo on vähän ilkeää.
Toki muutama patenttikikka tähänkin on, mutta ei ne sitä ominaisuutta kokonaan poista.[/i]
Itseasiassa suuremmilla elementeillä tilanne on pahempi, kuin paineet on oltava täysillä ettei laatikko ihan vallattomasti luista isolla kaasulla, ja siten pintakaasulla ajo on vähän ilkeää.
Toki muutama patenttikikka tähänkin on, mutta ei ne sitä ominaisuutta kokonaan poista.[/i]
Pumpun ruuvauksen jälkeen vaihdot pehmentyvät, koska sama vääntö saadaan aikaan pienemmällä kaasun liikeellä. Sehän taas aiheuttaa, ettei vaihteiston paine nousekkaan enää samassa suhteessa vääntömomentiin. (suhteessa kaasunasentoonhan se muuttuu edelleen samassa suhteessa, mutta nyhän kaasua liikutellaan huomattavasti vähemmän). Tärkeintä on ettei vaihteisto koskaan, missään olosuhteissa luista. Se on säätöjen ensimmäinen ehto. Mukavuus on vasta toisella sijalla. Yleensä sekin löytyy, kunhan kaiki säädöt on kohdallaan.
Vaihteiston perussäädöt joututuu yleensä tekemään samalla kun pumpun säädötkin pistetään kohdalleen. Vaparikin piristyy niin paljon, että vaihteisto alkaa usein luistaa.
Itselläni vaihteiston toimi todella hyvin, kun laitoin pumpun säädöt kohdalleen. Säädön jälkeen kaasu muuttui niin herkäksi, että normaali kaupunki pyörittelyssä riitti kaasun polkimen liikkeen ensimmäinen sentti. Vaihteisto piti säätää sen takia hyvin eritavalla kuin vakiossa. Tosin minulla oli jälkiasennusturbo. Kun kaikki säädöt olivat kohdallaan, ei vaihteisto nykinyt ikinä. Se toimi juuri niinkuin pitikin. Muutenkin pumpun säädön jälkeen auto alkaa liikkua normaaliajossa huomattavasti enemmän väännöllä kuin kierroksilla. Enää ei tarvitse polkea, kun auto liikkuu muutenkin mukavan kepeästi. Tarvittaessa toki sitä tehoakin sitten löytyy, mutta superturbot on sitten erikseen.
Vaihteiston perussäädöt joututuu yleensä tekemään samalla kun pumpun säädötkin pistetään kohdalleen. Vaparikin piristyy niin paljon, että vaihteisto alkaa usein luistaa.
Itselläni vaihteiston toimi todella hyvin, kun laitoin pumpun säädöt kohdalleen. Säädön jälkeen kaasu muuttui niin herkäksi, että normaali kaupunki pyörittelyssä riitti kaasun polkimen liikkeen ensimmäinen sentti. Vaihteisto piti säätää sen takia hyvin eritavalla kuin vakiossa. Tosin minulla oli jälkiasennusturbo. Kun kaikki säädöt olivat kohdallaan, ei vaihteisto nykinyt ikinä. Se toimi juuri niinkuin pitikin. Muutenkin pumpun säädön jälkeen auto alkaa liikkua normaaliajossa huomattavasti enemmän väännöllä kuin kierroksilla. Enää ei tarvitse polkea, kun auto liikkuu muutenkin mukavan kepeästi. Tarvittaessa toki sitä tehoakin sitten löytyy, mutta superturbot on sitten erikseen.
Viimeksi muokannut Perttu K, Ma 20.12.2004 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näin tapahtuu siinä vaiheessa jos säätää syötön kokonaan kaasupolkimen asennosta riippuvaksi, eikä kierroksia huomioivaksi, kuten tehdasasetuksissa.Perttu K kirjoitti:Pumpun ruuvauksen jälkeen vaihdot pehmentyvät, koska sama vääntö saadaan aikaan pienemmällä kaasun liikeellä. Sehän taas aiheuttaa, ettei vaihteiston paine nousekkaan enää samassa suhteessa vääntömomentiin. (suhteessa kaasunasentoonhan se muuttuu edelleen samassa suhteessa, mutta nyhän kaasua liikutellaan huomattavasti vähemmän).
Tämän takia vaihteiston perussäädöt joututuu yleensä tekemään samalla kun pumpun säädötkin pistetään kohdalleen. Vaparikin piristyy niin paljon, että vaihteisto alkaa usein luistaa.
Itselläni vaihteiston toimi todella hyvin, kun laitoin pumpun säädöt kohdalleen. Säädön jälkeen kaasu muuttui niin herkäksi, että normaali kaupunki pyörittelyssä riitti kaasun polkimen liikkeen ensimmäinen sentti. Vaihteisto piti säätää sen takia hyvin eritavalla kuin vakiossa. Tosin minulla oli jälkiasennusturbo. Kun kaikki säädöt olivat kohdallaan, ei vaihteisto nykinyt ikinä. Se toimi juuri niinkuin pitikin. Muutenkin pumpun säädön jälkeen auto alkaa liikkua normaaliajossa huomattavasti enemmän väännöllä kuin kierroksilla. Enää ei tarvitse polkea, kun auto liikkuu muutenkin mukavan kepeästi. Tarvittaessa toki sitä tehoakin sitten löytyy, mutta superturbot on sitten erikseen.
Tällöin luonnollisesti pienemmällä kaasulla tulee enemmän tehoa.
Luisti se omakin laatikko ekan pumpun säädön jälkeen, mutta oli se ahtamaton syöttö sitten tosi kovalla.
nyt aloin säätämään laatikkoa, ja ei meinaa tulla mistään mitään..
ongelmahan on ollut, että pamahtaa ihan normaali ajossa niin perkeleesti noi vaihteet päälle.. mitä nätimmin ajaa, sen enemmän pamahtaa, ja nelonen pahin.
noh.. aloin sitten ruuvaamaan sieltä kumihatun alta T-sakaraa pienemmälle, otin suoraan yhden koko kierroksen, ja koe ajelulle.. eipä juuri mitään vaikutusta.. ehkä ihan vähän parani paremmaksi, ei enää niin järkyttävää pamausta, varsinkaan nelosella
noh auto takas talliin, ja paineita vielä yks koko kierros auki, ja koe ajelulle.. eipä taas mitään vaikutusta edelliseen.
noh, auto taas ylös, ja vielä kolmas koko kierros auki, ja koe ajelulle.. nyt parani jo pikkuisen taas ensimmäisestä vääntämisestä. eli alkaa muut vaihteet olla siedettäviä, paitsi nelonen vähän pamahtaa, ja nämä kaikki siis täysin normaali ajossa.
NOH.. sitten kun koitin täys kaasu kiihdytyksessä vaihtoja, niin ei enää mitään pitoa, ykköseltä jaa huutaa ihan sikana, ennenkuin vaihtaa kakkosen. eli paineita ei ollenkaan, riitti se yks kiihdytys, kun auto takas talliin, ja kierros enemmän paineita lisää.
eli mistä ihmeestä pitäis lähteä hakemaan vikaa, kun pintakaasulla tuntuu vaihdot kovilta, mutta täys kiihdytyksessä lustaa, jos paineet liian pienellä?
ongelmahan on ollut, että pamahtaa ihan normaali ajossa niin perkeleesti noi vaihteet päälle.. mitä nätimmin ajaa, sen enemmän pamahtaa, ja nelonen pahin.
noh.. aloin sitten ruuvaamaan sieltä kumihatun alta T-sakaraa pienemmälle, otin suoraan yhden koko kierroksen, ja koe ajelulle.. eipä juuri mitään vaikutusta.. ehkä ihan vähän parani paremmaksi, ei enää niin järkyttävää pamausta, varsinkaan nelosella
noh auto takas talliin, ja paineita vielä yks koko kierros auki, ja koe ajelulle.. eipä taas mitään vaikutusta edelliseen.
noh, auto taas ylös, ja vielä kolmas koko kierros auki, ja koe ajelulle.. nyt parani jo pikkuisen taas ensimmäisestä vääntämisestä. eli alkaa muut vaihteet olla siedettäviä, paitsi nelonen vähän pamahtaa, ja nämä kaikki siis täysin normaali ajossa.
NOH.. sitten kun koitin täys kaasu kiihdytyksessä vaihtoja, niin ei enää mitään pitoa, ykköseltä jaa huutaa ihan sikana, ennenkuin vaihtaa kakkosen. eli paineita ei ollenkaan, riitti se yks kiihdytys, kun auto takas talliin, ja kierros enemmän paineita lisää.
eli mistä ihmeestä pitäis lähteä hakemaan vikaa, kun pintakaasulla tuntuu vaihdot kovilta, mutta täys kiihdytyksessä lustaa, jos paineet liian pienellä?
mikä "mötikkä" missä? katsoin kyllä että se alip. letku on kullä paikoillaan.
siinä pumpun päässä on joku ihme vihreä mötikkä joka menee sen letkun läpi.. tai siis se letku menee sen mötikän lapi. puhutaanko me kenties samasta mötikästä??
entä mitkä ne takatuennan helat on? mistä ne löytyy?
onksne ne takapyöränkotelon ja takaoven välissä oleva iso pusla, joka on sillain upotettu korin sisään?
siinä pumpun päässä on joku ihme vihreä mötikkä joka menee sen letkun läpi.. tai siis se letku menee sen mötikän lapi. puhutaanko me kenties samasta mötikästä??
entä mitkä ne takatuennan helat on? mistä ne löytyy?
onksne ne takapyöränkotelon ja takaoven välissä oleva iso pusla, joka on sillain upotettu korin sisään?
mulla
-95 aj.140tkm säädettiin paineita Veholla ja EI tullut kuntoon ("pehmeni" mut rupes luistaan).
Itse säädin paineita 1 3/4 kierrosta pienemmälle ja vaijeria n.1/4 läysemmälle ja nyt hyvä.Mielestäni ei luista.Eli mulla kykmänä kovahko nykäys 1:ltä-2:lle ennen säätöä. Tehdas säätö on 3.7baria ja yksi kierros T-kappaleesta n.0.4baria.
Itse säädin paineita 1 3/4 kierrosta pienemmälle ja vaijeria n.1/4 läysemmälle ja nyt hyvä.Mielestäni ei luista.Eli mulla kykmänä kovahko nykäys 1:ltä-2:lle ennen säätöä. Tehdas säätö on 3.7baria ja yksi kierros T-kappaleesta n.0.4baria.
Kyllä se on oikea mötikkä. Tästä olen josku ennenkin sanonut, mutta se laatikko pitäisi minusta säätää järjestyksessä alipaineet, vaijeri, modulaattori.
Vaihteistoon menevään letkuun kun liittää alipainemittarin, niin näkee ne paineet. Kaasupohjassa pitäisi olla lähellä nollaa ja tyhjäkäynnillä reilu 0.5 baria pakkasella.
Vaihteiston vaijeri pitäisi säätää niin, että vaihteet kytkeytyvät oikeilla kierroksilla, eikä vaihtamista saa missään nimessä joutua auttamaan kaasun löysäämisellä.
Jos sitten on vielä säätämistä, niin modulaattoristahan se tapahtuu.
Modulaattorin ruuvaaminen ei todellakaan auta mitään, jos muut vaihtamiseen vaikuttavat asiat ovat pielessä.
Tässä tapauksessa vaikuttaa alipaineet olevan hukassa.
Vaihteistoon menevään letkuun kun liittää alipainemittarin, niin näkee ne paineet. Kaasupohjassa pitäisi olla lähellä nollaa ja tyhjäkäynnillä reilu 0.5 baria pakkasella.
Vaihteiston vaijeri pitäisi säätää niin, että vaihteet kytkeytyvät oikeilla kierroksilla, eikä vaihtamista saa missään nimessä joutua auttamaan kaasun löysäämisellä.
Jos sitten on vielä säätämistä, niin modulaattoristahan se tapahtuu.
Modulaattorin ruuvaaminen ei todellakaan auta mitään, jos muut vaihtamiseen vaikuttavat asiat ovat pielessä.
Tässä tapauksessa vaikuttaa alipaineet olevan hukassa.
Alipainepumpulta ?dansku kirjoitti:mutta mistä sitä painetta sitten kehitetään pintakaasulla ajaessa lisää? jos sitä uupuu?
Tottamooses.dansku kirjoitti:pumppu mynään??
Lisää tietoa: www.skg.fi
niin.. sekin mua kiinostais,että mikä lämpöanturi? ja missä?
sitte kun tossa mainittiin että tyhjäkäynnillä vaihteiston ohjauspaine 0.5 pakkasella, niin varmaan tarkoitettiin alipainetta??
ja ymmärsinkö oikein, että pumpun säädöllä, voidaan saada painetta/alipainetta kumpaa siel nyt liikkuukaan, lisää? tai parannettua tilannetta?
sitte kun tossa mainittiin että tyhjäkäynnillä vaihteiston ohjauspaine 0.5 pakkasella, niin varmaan tarkoitettiin alipainetta??
ja ymmärsinkö oikein, että pumpun säädöllä, voidaan saada painetta/alipainetta kumpaa siel nyt liikkuukaan, lisää? tai parannettua tilannetta?
Alipainetta, kuten arvasitkin.
Pumpun säätö vaikuttaa moottoriin vastaavuuteen kaasusta, joten sen takia vaihteiston joutuu yleensä säätmään uudelleen, koska se luistaisi muuten
Alipaineet voi kadota kahdesta syystä, joko jossain vuotaa, tai se möykky on rikki, tai sen säädöt pielessä.
Jos alipaineita ei ole, niin se johtuu joko vuodosta yleensä järjestelmässä, tai sen mokuran väärästä säädöstä, tai viallisuudesta.
Sen alipaineen vaihtelu määrää, kuinka laajalla alueella vaihteiston paine vaihtelee. Siis kevyen ja raskaan kuorman eroa. Vaihteiston kupeesta säädetään paineen voimakkuus, joka siis vaihtelee jonkin verran alipaineen ohjaamana. Tulipa taas ajatusjärkäle
Pumpun säätö vaikuttaa moottoriin vastaavuuteen kaasusta, joten sen takia vaihteiston joutuu yleensä säätmään uudelleen, koska se luistaisi muuten
Alipaineet voi kadota kahdesta syystä, joko jossain vuotaa, tai se möykky on rikki, tai sen säädöt pielessä.
Jos alipaineita ei ole, niin se johtuu joko vuodosta yleensä järjestelmässä, tai sen mokuran väärästä säädöstä, tai viallisuudesta.
Sen alipaineen vaihtelu määrää, kuinka laajalla alueella vaihteiston paine vaihtelee. Siis kevyen ja raskaan kuorman eroa. Vaihteiston kupeesta säädetään paineen voimakkuus, joka siis vaihtelee jonkin verran alipaineen ohjaamana. Tulipa taas ajatusjärkäle
no niih..
nyt alkaa olla parempi, mutta kyllä uusia ongelmia alkaa olla tiedossa.
vaihdatin kaikki puslat ammattilaisella, ja toinen niistä isoista etupuslista oli revenny, ja yks narinanivel/pusla oli tipotiessään ja häränsilmät kans vaihdettu.
kannattaa muuten ne isot puslat kelkan eteen ostaa vain ja ainoastaan vehosta!!!
on kuulemma alkuperäisenä nestevaimennetut! motonetistä saa myös vahvistettuja "TAXI" malleja, mutta eivät ole nestevaimennettuja.
vasta kunnes sen pumpun laittoi ja säädätti alkoi turhat paukkumiset loppumaan. huomasin että oli siellä mynässä myös säätänyt sitä vaihteiston "modulaattoria" pumpun kyljestä.
nyt pintakaasulla alkoi olemaan aika hyvä.. ja napakka. mutta vähän enemmän kaasua, niin alkaa olemaan pientä luistoa.
käänsin vielä kierroksen hatun alta lisää, ja pintakaasulla tuli tosi napakka jo, ei kylläkään epämiellyttävä, mutta reilummalla kaasulla vielakin luistonpoikasia
eikä vielä ole kuin 7mm hilut pumpussa, mutta kaikki muut vakio romut kiinni
nyt alkaa olla parempi, mutta kyllä uusia ongelmia alkaa olla tiedossa.
vaihdatin kaikki puslat ammattilaisella, ja toinen niistä isoista etupuslista oli revenny, ja yks narinanivel/pusla oli tipotiessään ja häränsilmät kans vaihdettu.
kannattaa muuten ne isot puslat kelkan eteen ostaa vain ja ainoastaan vehosta!!!
on kuulemma alkuperäisenä nestevaimennetut! motonetistä saa myös vahvistettuja "TAXI" malleja, mutta eivät ole nestevaimennettuja.
vasta kunnes sen pumpun laittoi ja säädätti alkoi turhat paukkumiset loppumaan. huomasin että oli siellä mynässä myös säätänyt sitä vaihteiston "modulaattoria" pumpun kyljestä.
nyt pintakaasulla alkoi olemaan aika hyvä.. ja napakka. mutta vähän enemmän kaasua, niin alkaa olemaan pientä luistoa.
käänsin vielä kierroksen hatun alta lisää, ja pintakaasulla tuli tosi napakka jo, ei kylläkään epämiellyttävä, mutta reilummalla kaasulla vielakin luistonpoikasia
eikä vielä ole kuin 7mm hilut pumpussa, mutta kaikki muut vakio romut kiinni
Modulaattorista vielä
Onko joku purkanut tuota modulaattoria ? Minulla koveni vaihdot ja mittarilla mitattuna paineet tulee modulaattorille( noin 0.5 bar ), mutta laatikolle lähtevään putkeen ei mitään. Eli paineet jää modulaattorille. Näyttää olevan niitattu kasaan. Ei varmaan ongelma porata auki, mutta liekö vastaavaa hyötyä ? Mitähän sieltä lie särkynyt ?
CLA 250e
Veikkaisin että se pikkuriikkinen kumitiiviste on kovettunut kiveksi ja vuotaa. Poraa niitit pois ja pura kampe. Ei ole monimutkainen. Toimintaa voi myös kokeille imemällä siitä alipainepumpunletku liitynnästä ja kiertämällä sitä "akselia". 110e osaksi aika yksinkertainen.
-Kimmo-
-Kimmo-
-03 W220.184
-87 951
-08 3.6 Vogue
-87 951
-08 3.6 Vogue