W201 Tekniikka SWAP

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
mjaakko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 17.02.2015 21:42

W201 Tekniikka SWAP

Viesti Kirjoittaja mjaakko »

Kovasti koitin projektipuolta tutkia ja muitakin alueita mutta en löytänyt vastauksia kysymyksiini. Joten kokeillaas täältä. Tallissa makaa tällä hetkellä 190 hylsykori, johon tarkoitus leipoa M104 2.8 tekniikka. Kori on vuodelta -88 ja rullannut tehtaalta pihalle 2.0l M102 kaasarina ilman abseja saati muitakaan varusteita. Kysymys kuuluu lähinnä tohon absien toteutukseen liittyen, että passaako nää nykyiset kynkät sellaisenaan vai onko absillisissa tenavissa erilaiset kynkät? Abseihin liittyen en oo hommannut vielä mitään muuta kuin pumpun joka ilmaantui vähän kuin ilmaiseksi tallin pyödälle jostain purkuautosta.
W201 M104 ikuisuusprojekti -88
BMW merkkisiä henkilökuljettimia muutama
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1525
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: W201 Tekniikka SWAP

Viesti Kirjoittaja Timo N »

Ensimmäiset cossutkin tuli ilman abseja, joten pitäisi kelvata nuo nykyiset jarrut.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 Tekniikka SWAP

Viesti Kirjoittaja tomant »

Timo N kirjoitti: Ke 17.03.2021 16:39 Ensimmäiset cossutkin tuli ilman abseja, joten pitäisi kelvata nuo nykyiset jarrut.
Mikä näiden ensimmäisten mallien tehopainosuhde on, kun uuudemmilla se on alle 10 kg/kW?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1525
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: W201 Tekniikka SWAP

Viesti Kirjoittaja Timo N »

tomant kirjoitti: Ke 17.03.2021 23:56
Timo N kirjoitti: Ke 17.03.2021 16:39 Ensimmäiset cossutkin tuli ilman abseja, joten pitäisi kelvata nuo nykyiset jarrut.
Mikä näiden ensimmäisten mallien tehopainosuhde on, kun uuudemmilla se on alle 10 kg/kW?

tomant
Tuosta tehopainosuhteesta en tiedä.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
mjaakko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 17.02.2015 21:42

Re: W201 Tekniikka SWAP

Viesti Kirjoittaja mjaakko »

Kiitos vastauksesta! Täytyypä soittaa konttorille ja kysäistä. Melkoinen työmaa tossa tietty on mikäli absit tarvitaan, mutta mitäpä sitä ei harrastuksien eteen tekis :lol:
W201 M104 ikuisuusprojekti -88
BMW merkkisiä henkilökuljettimia muutama
Avatar
mjaakko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 17.02.2015 21:42

Re: W201 Tekniikka SWAP

Viesti Kirjoittaja mjaakko »

Oikeassa olitte. Tehopainosuhteesta ei ollut puhetta mutta sain konttorilta vastaukseksi: Vertailu käy mallisarjan tehokkaampaan/samalla moottorityypillä oleviin. Eli 2,6l bensa + cossuihin kun ovat kerran M102 moottorilla. Absit ollut aikanaan lisävaruste joten ei jää leima jarruista kiinni. Jotenkin oon ollut siinä uskossa että noita mallisarjan tehokkaimpia ei olisi ilman abseja saanut, joten toi oli huojentava tieto että niitä ei oo pakko retrofitata. Hyllystä löytyy 2.3 - 16v etusatulat + levyt, joten niillä mennään. Jostain luin että tenavissa on samat takajarrut tekniikasta riippumatta, jollain tietoa tästä? Jos näin olisi niin eipä tarvis sitten takajarruja alkaa etsimään. Vakaajat täytyy kaivaa varmaankin sit 2,6l purkuautosta, eteen 25mm(?) ja taakse 14mm(?). Toki voihan sinne istuttaa myös esim W124 3l vakaajat mutta katotaan nyt mistä löytyy helpoiten.
W201 M104 ikuisuusprojekti -88
BMW merkkisiä henkilökuljettimia muutama
Vastaa Viestiin