Asd perän stefojen ja laakereitten vaihto
Asd perän stefojen ja laakereitten vaihto
Elikkäs tuli ostettua asd perä w124seen ja pitäis ainakin pinionin stefat ja laakerit vaihtaa varuilta kun hikoilee siitä. Mitä kannattaa ottaa huomioon vaihtaessa? Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
Re: Asd perän stefojen ja laakereitten vaihto
Vaihda pelkkä stefa jos laakeri ei ole viallinen. Kun irroitat sen kolmisakaran ennen stefan vaihtoa, niin merkitse se mutterin asento pinjoniin nähden ja kiristä samaan kohtaan stefan vaihdon jälkeen.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: Asd perän stefojen ja laakereitten vaihto
Ja tässä rempassa EI sitten pulttipyssyä!
Ja tosiaan älä mene vaihtamaan laakereita jos ei ääntele. Se vetopyörän puoleinen laakeri siltä pinionista taitaa ensin rikkoontua? Hintalappu sille laakerille lie on alun kolmatta sataa euroa. Eikä sitä ainakaan mä löytäny muuta kuin alkuperäisenä. Käsitin niin että tuo laakeri on "varta vasten tehty" näihin periin ja siksi sillä on karsea hintalappu. On sitte lisäksi aika haasteellinen saada välykset oikein jos tuon laakerin menee vaihtamaan
Eummainenhan on helpompi mutta sit krympin kans tulee se haaste. Eli kiristys täytyy olla krymppiä vasten muuten ääntää. Ja sit pinionin akseli ei saa olla yhtään väljällä vaan justiinsa oikeassa "naheudessa". Joku kymmenen milliNewtonia piti pyörimisvastus olla (muista tarkkaan paljoko) jos muuton on vanhat laakerit perässä?
Tuo pinionin mutteri ni sitä ei taida puolen tuuman väänimillä edes saada liian tiukkaan käsivoimin ainakaan ilman pitkiä jatkovarsia mutta Timo puhuu asiaa eli merkkaa ennen kun irroitat.
Ja tosiaan älä mene vaihtamaan laakereita jos ei ääntele. Se vetopyörän puoleinen laakeri siltä pinionista taitaa ensin rikkoontua? Hintalappu sille laakerille lie on alun kolmatta sataa euroa. Eikä sitä ainakaan mä löytäny muuta kuin alkuperäisenä. Käsitin niin että tuo laakeri on "varta vasten tehty" näihin periin ja siksi sillä on karsea hintalappu. On sitte lisäksi aika haasteellinen saada välykset oikein jos tuon laakerin menee vaihtamaan
Eummainenhan on helpompi mutta sit krympin kans tulee se haaste. Eli kiristys täytyy olla krymppiä vasten muuten ääntää. Ja sit pinionin akseli ei saa olla yhtään väljällä vaan justiinsa oikeassa "naheudessa". Joku kymmenen milliNewtonia piti pyörimisvastus olla (muista tarkkaan paljoko) jos muuton on vanhat laakerit perässä?
Tuo pinionin mutteri ni sitä ei taida puolen tuuman väänimillä edes saada liian tiukkaan käsivoimin ainakaan ilman pitkiä jatkovarsia mutta Timo puhuu asiaa eli merkkaa ennen kun irroitat.