W203 automaatti täristää
W203 automaatti täristää
Hommasin tuollaisen w203, automaattina. Tässä 722.6 laatikko. Huomasin tasakaasulla ajellessani suoraa tietä 70-80 kmh että laatikko ravistaa satunnaisesti, tämä kesti kerrallaan muutaman sekunnin. Tuntui siis penkissä tämä ravistus. Välillä tuntui myöskin tasakaasulla ajaessa että laatikko yrittää 'vaihtaa' vaihdetta vaikka syytä ei siihen olisi. Tunnin kun olin matkaa tehnyt niin vähän rauhoittui ravistukset..
Myöskin n. viidenkympin alueella auto jotenkin jurnutti.?Takajarrulevyt ja palat oli aika heikossa kunnossa mutta voiko ne tuollaista tehdä.
Myöskin n. viidenkympin alueella auto jotenkin jurnutti.?Takajarrulevyt ja palat oli aika heikossa kunnossa mutta voiko ne tuollaista tehdä.
Viimeksi muokannut sallaas, Pe 11.11.2022 09:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W203 automaatti täristää
Kävin vielä kokeilemassa. Auto toimii mersumaisesti kaupunkiajossa, vaihtaa vaihdetta nätisti eikä jurnuttele. Kovemmissa kiihdytyksissä esim. liikennevaloista vaihteet vaihtuu tasaisesti, nätisti ja huomaamatta. Mutta tasakaasulla 80-100kmh nopeudessa alkaa tämä satunnainen 'ravistus' tai 'nykiminen'.. Laatikko elää jokseenkin omaa elämäänsä.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 automaatti täristää
Jos se tärinä johtuu laatikosta niin turbin sen lukitus,sallaas kirjoitti: ↑La 06.03.2021 15:09 Kävin vielä kokeilemassa. Auto toimii mersumaisesti kaupunkiajossa, vaihtaa vaihdetta nätisti eikä jurnuttele. Kovemmissa kiihdytyksissä esim. liikennevaloista vaihteet vaihtuu tasaisesti, nätisti ja huomaamatta. Mutta tasakaasulla 80-100kmh nopeudessa alkaa tämä satunnainen 'ravistus' tai 'nykiminen'.. Laatikko elää jokseenkin omaa elämäänsä.
väärät/huonot öljyt siinä yleisimät syyt
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W203 automaatti täristää
Turbiinin lukitus? Onko kallis työ? Öljyinä käytetty Febi ATF MB 236.14. Suodatinsarja samalla vaihdettu, kuuluu varmaan asiaan. Tuli sellainenkin mieleen että olisikohan edellinen omistaja koittanut samaa vikaa korjata tällä öljyn vaihdolla? En ostanut autoa kyseiseltä henkilöltä joten en päässyt kysymään asiaa..CDI203 kirjoitti: ↑La 06.03.2021 15:43Jos se tärinä johtuu laatikosta niin turbin sen lukitus,sallaas kirjoitti: ↑La 06.03.2021 15:09 Kävin vielä kokeilemassa. Auto toimii mersumaisesti kaupunkiajossa, vaihtaa vaihdetta nätisti eikä jurnuttele. Kovemmissa kiihdytyksissä esim. liikennevaloista vaihteet vaihtuu tasaisesti, nätisti ja huomaamatta. Mutta tasakaasulla 80-100kmh nopeudessa alkaa tämä satunnainen 'ravistus' tai 'nykiminen'.. Laatikko elää jokseenkin omaa elämäänsä.
väärät/huonot öljyt siinä yleisimät syyt
Re: W203 automaatti täristää
Olisi hyvä koeajaa ennen kaupantekoa.Pakko myöntää että ajokokemus ei ollut kovin mersumainen, kuin ladalla olisi ajellut.
Turbinin luistoltahan tuo kuulostaa. Laita Shudder Fixxiä laatikkoon ja jos oire poistuu, niin selvä tapaus.
wiimax.fi
Re: W203 automaatti täristää
Kun nyt muistelee omia kokemuksia 203 kanssa niin glygolit kun eksyi lauhduttimen kautta laatikkoöljyn sekaan niin käytös oli sellainen että kovemmassa kiihdytyksessä ei huomannu mitään mutta kun ajoi tasaista vauhtia ja kiihdytti oikein kevyesti niin alkoi ravistaa. Ja ravistikin aika kovasti... mutta tuskinpa se tämä kuitenkaan sinun auton kohdalla on... vaan noi aiemmat veikkaukset turbiini lukitukseen.sallaas kirjoitti: ↑La 06.03.2021 15:09 Kävin vielä kokeilemassa. Auto toimii mersumaisesti kaupunkiajossa, vaihtaa vaihdetta nätisti eikä jurnuttele. Kovemmissa kiihdytyksissä esim. liikennevaloista vaihteet vaihtuu tasaisesti, nätisti ja huomaamatta. Mutta tasakaasulla 80-100kmh nopeudessa alkaa tämä satunnainen 'ravistus' tai 'nykiminen'.. Laatikko elää jokseenkin omaa elämäänsä.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W203 automaatti täristää
Olisi kieltämättä pitänyt ajaa pidempi lenkki, kovemmissa nopeuksissa. auttaisiko ongelmaan sen KYB venttiilin vaihto tms? Vai onko laatikko siis aivan romu? Autolla ajettu vasta alle 200tkm.
Re: W203 automaatti täristää
Luin aikaisemmin tuosta. Ei kuulemma pitänyt koskea bensakonetta.Maastis kirjoitti: ↑La 06.03.2021 17:20Kun nyt muistelee omia kokemuksia 203 kanssa niin glygolit kun eksyi lauhduttimen kautta laatikkoöljyn sekaan niin käytös oli sellainen että kovemmassa kiihdytyksessä ei huomannu mitään mutta kun ajoi tasaista vauhtia ja kiihdytti oikein kevyesti niin alkoi ravistaa. Ja ravistikin aika kovasti... mutta tuskinpa se tämä kuitenkaan sinun auton kohdalla on... vaan noi aiemmat veikkaukset turbiini lukitukseen.sallaas kirjoitti: ↑La 06.03.2021 15:09 Kävin vielä kokeilemassa. Auto toimii mersumaisesti kaupunkiajossa, vaihtaa vaihdetta nätisti eikä jurnuttele. Kovemmissa kiihdytyksissä esim. liikennevaloista vaihteet vaihtuu tasaisesti, nätisti ja huomaamatta. Mutta tasakaasulla 80-100kmh nopeudessa alkaa tämä satunnainen 'ravistus' tai 'nykiminen'.. Laatikko elää jokseenkin omaa elämäänsä.
TJ
Re: W203 automaatti täristää
Joo, alkujaanhan toi glygoli juttu koski tiettyä määrää Valeon syylärillä valmistettuja Mersuja joissa siis syylärin rakenne oli sellainen että tiiveys petti... pääosin vaiva tuli jo kohtuu uutena. Sitä en tiedä onko niitä syyläreitä bensa-autoissa vai ei. Ja tosiaan nyt nämä alkaa jokatapaukses olla jo niin vanhoja vehkeitä että noi huonot Valeot lienee jo porsineet kaikki. Mutta tosiaan kun alkavat olla riittävän vanhoja niin voi tuollsinen glygolivuoto alkaa tulla muissakin syyläreissä... mutta sen kyllä huomasi ainakin omassani selkeästi, että joka kiihdytyksessä jos kiihdytti oikein "pappatyyliin" niin täryytys oli kova.Luin aikaisemmin tuosta. Ei kuulemma pitänyt koskea bensakonetta.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W203 automaatti täristää
Täytyypä vielä kokeilla tuota rauhallista kiihdytysjuttua. Olisi jokseenkin outoa jos glykoli olisi jo laatikossa, kun autom. öljy vaihdettu alle 20tkm sitten.. toki eikai mahdotonta sekään.. Ihme kikkareMaastis kirjoitti: ↑La 06.03.2021 17:27Joo, alkujaanhan toi glygoli juttu koski tiettyä määrää Valeon syylärillä valmistettuja Mersuja joissa siis syylärin rakenne oli sellainen että tiiveys petti... pääosin vaiva tuli jo kohtuu uutena. Sitä en tiedä onko niitä syyläreitä bensa-autoissa vai ei. Ja tosiaan nyt nämä alkaa jokatapaukses olla jo niin vanhoja vehkeitä että noi huonot Valeot lienee jo porsineet kaikki. Mutta tosiaan kun alkavat olla riittävän vanhoja niin voi tuollsinen glygolivuoto alkaa tulla muissakin syyläreissä... mutta sen kyllä huomasi ainakin omassani selkeästi, että joka kiihdytyksessä jos kiihdytti oikein "pappatyyliin" niin täryytys oli kova.Luin aikaisemmin tuosta. Ei kuulemma pitänyt koskea bensakonetta.
TJ
Re: W203 automaatti täristää
Jos laatikossa on glykolia se käyttäytyy niin että hyvin varovaisessa kiihdytyksessä saattaa yhtäkkiä alkaa voimakas tärinä, joka muutaman sekunnin kuluttua loppuu kuin seinään.
Dieseleissä 203:ssa ei ole ollut glykolivaivaa, mutta mielestäni jossain bensamallissa oli riski olemassa.
Öljynvaihtohan siihen ei vaikuta kuin hetkiseksi, mutta toistan vielä; Shudder Fixxillä kannattaa kokeilla. Helppo puristaa tuubillinen tikun putkeen.
Dieseleissä 203:ssa ei ole ollut glykolivaivaa, mutta mielestäni jossain bensamallissa oli riski olemassa.
Öljynvaihtohan siihen ei vaikuta kuin hetkiseksi, mutta toistan vielä; Shudder Fixxillä kannattaa kokeilla. Helppo puristaa tuubillinen tikun putkeen.
wiimax.fi
Re: W203 automaatti täristää
Jaa, glykolivaiva koski vain bensakoneita. Olin lukevinani ihan muuta muista keskusteluista. Olisi kosla jäänyt ostamatta jos tuon olisin tiennyt.dealer kirjoitti: ↑La 06.03.2021 18:02 Jos laatikossa on glykolia se käyttäytyy niin että hyvin varovaisessa kiihdytyksessä saattaa yhtäkkiä alkaa voimakas tärinä, joka muutaman sekunnin kuluttua loppuu kuin seinään.
Dieseleissä 203:ssa ei ole ollut glykolivaivaa, mutta mielestäni jossain bensamallissa oli riski olemassa.
Öljynvaihtohan siihen ei vaikuta kuin hetkiseksi, mutta toistan vielä; Shudder Fixxillä kannattaa kokeilla. Helppo puristaa tuubillinen tikun putkeen.
Re: W203 automaatti täristää
Auto on siis c180 M111. 951
Re: W203 automaatti täristää
Kävimpä ajamassa pientä lenkkiä, kokeilin pappakiihdytystä ja ei syntynyt noita Maastiksen ehdottamia ravistuksia minkäänlaisia. Ajoin muutaman kilometrin nopeutta 80-100 tasaisella kaasulla ja nyt laatikko ei juurikaan ravistellut? Tarvii ilmeisesti aikamäärän X tappavan tasaista ja tylsää ajoa että laatikko lämpiää ja alkaa oireilemaan. Ehkä jossain vaiheessa pientä jurinaa kunnes tiputti vaihteen pienemmäksi kaupunkialueella. Ei paha.
Toki, vaihdoin aikaisemmin laatikon S asennosta W asentoon. Voiko olla vaikutusta? Vai rupesinko ylianalysoimaan.
Joka tapauksessa, laatikko ei ole priimaa mutta en myöskään koe heittäväni muutamaa tonnia hukkaan tämän ostossa. Auto toimii muuten ihan mukavasti, moottorikin lämpesi nopeaa vaikka luulin että w202 pikkukone lämpiää nopeasti niin tämä vei kyllä voiton.
Toki, vaihdoin aikaisemmin laatikon S asennosta W asentoon. Voiko olla vaikutusta? Vai rupesinko ylianalysoimaan.
Joka tapauksessa, laatikko ei ole priimaa mutta en myöskään koe heittäväni muutamaa tonnia hukkaan tämän ostossa. Auto toimii muuten ihan mukavasti, moottorikin lämpesi nopeaa vaikka luulin että w202 pikkukone lämpiää nopeasti niin tämä vei kyllä voiton.
Re: W203 automaatti täristää
Eipä muuten ihme että ajotuntuma oli hieman levoton, toisessa takarenkaassa ilmaa reilut 1bar ja muissa jotain alle 2luokkaa.. ilmankos tuo yksi näytti vähän tyhjältä.
Re: W203 automaatti täristää
Mulla C30 AMG oireet tuli niin että käytännössä aina kevyessä kiihdytyksessä jyryytti niin kauan kun kiihdytystä kevyesti jatkoi... joissain tilanteissa, kun tuossa koneessa tietty vääntöä hyvin, tunne oli että pian joku tulee lattiasta sisäändealer kirjoitti: ↑La 06.03.2021 18:02 Jos laatikossa on glykolia se käyttäytyy niin että hyvin varovaisessa kiihdytyksessä saattaa yhtäkkiä alkaa voimakas tärinä, joka muutaman sekunnin kuluttua loppuu kuin seinään.
Dieseleissä 203:ssa ei ole ollut glykolivaivaa, mutta mielestäni jossain bensamallissa oli riski olemassa.
Öljynvaihtohan siihen ei vaikuta kuin hetkiseksi, mutta toistan vielä; Shudder Fixxillä kannattaa kokeilla. Helppo puristaa tuubillinen tikun putkeen.
Silloin kun aihetta selvittelin 2009 vuonna niin ongelma koski pääodin E mallin dieseleitä siitä 2000 alkupuolelta. Mullekin sanottiin merkkiliikkeestä jotta ei koske C mallia... lopulta löysin MB:n huoltotiedotteen jostain jenkkifoorumilta jossa listattuna myös C malli ja ikähaarukka johon omakin auto sopi. Oli myös toimintaohjeet tilanteeseen " mikäli asiakas valittaa tärinää kevyessä kiihdytyksessä" ottakaa öljynäyte ja glygoli testaus. Menin sitten uudesta merkkiliikkeeseen ja vaadin testin. Ja sitä ei omassanikaan todellakaan ollut kuin joki olematon määrä. Ei todellakaan nähnyt että olis paisariin lisäystarvetta.
No itse en ajanut autolla oikeastaan juuri ollenkaan oireiden ilmaannuttua ja kaikki oli taas kunnossa huuhtelun ja syylärivaihdon jälkeen. Ja kuten jo mainitsin niin tuskin autossasi tämä vika on ainakaan samasta syystä. Ja jatkokertomasi tukee myös enemmän turbiinilukon toiminnan ongelmaa.
Mutta jos haluat lisää murehdittavaa niin tutkipa onko syyläri Valeo
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W203 automaatti täristää
Pitääpä tutkia se myöhemmin. Oliko autosi siis bensa vai diesel? Eikö glykolihomma ollut kuitenkin enemmän dieseleiden riesa? Ainakin mitä nopealla googlettelulla selvisi.Maastis kirjoitti: ↑La 06.03.2021 19:37Mulla C30 AMG oireet tuli niin että käytännössä aina kevyessä kiihdytyksessä jyryytti niin kauan kun kiihdytystä kevyesti jatkoi... joissain tilanteissa, kun tuossa koneessa tietty vääntöä hyvin, tunne oli että pian joku tulee lattiasta sisäändealer kirjoitti: ↑La 06.03.2021 18:02 Jos laatikossa on glykolia se käyttäytyy niin että hyvin varovaisessa kiihdytyksessä saattaa yhtäkkiä alkaa voimakas tärinä, joka muutaman sekunnin kuluttua loppuu kuin seinään.
Dieseleissä 203:ssa ei ole ollut glykolivaivaa, mutta mielestäni jossain bensamallissa oli riski olemassa.
Öljynvaihtohan siihen ei vaikuta kuin hetkiseksi, mutta toistan vielä; Shudder Fixxillä kannattaa kokeilla. Helppo puristaa tuubillinen tikun putkeen.
Silloin kun aihetta selvittelin 2009 vuonna niin ongelma koski pääodin E mallin dieseleitä siitä 2000 alkupuolelta. Mullekin sanottiin merkkiliikkeestä jotta ei koske C mallia... lopulta löysin MB:n huoltotiedotteen jostain jenkkifoorumilta jossa listattuna myös C malli ja ikähaarukka johon omakin auto sopi. Oli myös toimintaohjeet tilanteeseen " mikäli asiakas valittaa tärinää kevyessä kiihdytyksessä" ottakaa öljynäyte ja glygoli testaus. Menin sitten uudesta merkkiliikkeeseen ja vaadin testin. Ja sitä ei omassanikaan todellakaan ollut kuin joki olematon määrä. Ei todellakaan nähnyt että olis paisariin lisäystarvetta.
No itse en ajanut autolla oikeastaan juuri ollenkaan oireiden ilmaannuttua ja kaikki oli taas kunnossa huuhtelun ja syylärivaihdon jälkeen. Ja kuten jo mainitsin niin tuskin autossasi tämä vika on ainakaan samasta syystä. Ja jatkokertomasi tukee myös enemmän turbiinilukon toiminnan ongelmaa.
Mutta jos haluat lisää murehdittavaa niin tutkipa onko syyläri Valeo
TJ
Re: W203 automaatti täristää
on dieselMulla C30 AMG
Ja niin minäkin silloin ymmärsin että "Valeo epidemia" koski dieseleitä. Mutta miksi rajoittuisi dieseleihin? Ajattelis ennemminkin että koski kaikkia joissa samalla tekniikalla tehty Valeo...
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W203 automaatti täristää
Niimpä. No, käyn vielä kysymässä laatikko asiaa paikalliselta mersuihin erikoistuneelta korjaamolta joku päivä. Meneeköhän tuossa koko turbiini vaihtoon mahdollisesti? Sehän on jo turhan kallis juttu. Vai onko se lukon vaihto mahdollisesti ratkaisu ongelmaan?
Re: W203 automaatti täristää
Kysyn toki myös tuota glykoli asiaa, että kuinka näissä bensoissa on ollut tuota.
Re: W203 automaatti täristää
Tee tämä ensi töiksi. Ajele jonkun aikaa ja sitte öljyjen vaihto... lukolla käytännössä tarkoitetaan yleensä sitä ohjaavaa solenoidiventtiiliä jonka vaihto nyt ei niin kallis juttu ole.
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W203 automaatti täristää
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 automaatti täristää
Muttam juttu tuli nyt kun oli kerrottu lisää,
niin ensimäisenä tarkistaa että auto on noin niikun muulta yleis kunnolttan sellainen että on edes teoretiset mahdolisuudet toimia ja olla ajoltaan ok eli renkaissa oikea paine, renkaata mutenkin kunnossa
(vaikapa yksi reuna kulunut lähes loppuun vaikutta toisinaan moneen juttun)
renkaat oikean kokiset ja sekin että ovat kiinni(saa semoisen kuvan että huonolla pidolla on ollut jos tyhjillä renkailla pääsee koe ajolle)
sitten sen jälkeen laatikon öljy määrä samalla miltä se näytää/haisee
(tai no tuo fix tuubi on niin helppo että se ehkä ensin)
*:rin piuhan päähän että mitä kaikkea on tallentuntu varsinkin laatikko ja moottori,
turbin lukituksessa on muitakin osia kuin solenoidi mutta solenoidin vaihto maksaa osien puolesta
solenoidin, öljyt, suodatimen, tiivisteen, töpselin holkin ja jos huonosti käy johdin levyn,
työ on sitten sen mukaan tekeekö itse vai teettäkö ja missä
niin ensimäisenä tarkistaa että auto on noin niikun muulta yleis kunnolttan sellainen että on edes teoretiset mahdolisuudet toimia ja olla ajoltaan ok eli renkaissa oikea paine, renkaata mutenkin kunnossa
(vaikapa yksi reuna kulunut lähes loppuun vaikutta toisinaan moneen juttun)
renkaat oikean kokiset ja sekin että ovat kiinni(saa semoisen kuvan että huonolla pidolla on ollut jos tyhjillä renkailla pääsee koe ajolle)
sitten sen jälkeen laatikon öljy määrä samalla miltä se näytää/haisee
(tai no tuo fix tuubi on niin helppo että se ehkä ensin)
*:rin piuhan päähän että mitä kaikkea on tallentuntu varsinkin laatikko ja moottori,
turbin lukituksessa on muitakin osia kuin solenoidi mutta solenoidin vaihto maksaa osien puolesta
solenoidin, öljyt, suodatimen, tiivisteen, töpselin holkin ja jos huonosti käy johdin levyn,
työ on sitten sen mukaan tekeekö itse vai teettäkö ja missä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W203 automaatti täristää
Turbiinin lukkoventtiili:sallaas kirjoitti: ↑La 06.03.2021 20:38Jos oire tällä poistuu niin diagnoosi on? Turbiini sökö?
https://vaihteistokauppa.fi/product/369 ... i-mercedes
Vaihtuu jonkinlaisella työllä kunhan auto on nosturilla.
Samalla varaa uutta öljyä muutaman litran, pistokkeen, suodattimen ja öljypohjan tiivisteen vaihteistoon.
Re: W203 automaatti täristää
Itse en osaa työtä tehdä eikä olisi edes paikkaa missä tekisi, nostimet ym. Olisi siis pakko teettää liikkeessä (ei veho). Tiedätkö yhtään missä hinnoissa kyseinen homma on?zukka kirjoitti: ↑La 06.03.2021 21:15Turbiinin lukkoventtiili:sallaas kirjoitti: ↑La 06.03.2021 20:38Jos oire tällä poistuu niin diagnoosi on? Turbiini sökö?
https://vaihteistokauppa.fi/product/369 ... i-mercedes
Vaihtuu jonkinlaisella työllä kunhan auto on nosturilla.
Samalla varaa uutta öljyä muutaman litran, pistokkeen, suodattimen ja öljypohjan tiivisteen vaihteistoon.
Re: W203 automaatti täristää
Hyviä huomioita. Auton ostin liikkeestä. Olen kerennyt sillä ajamaan jo n. 200km. Ei kilise, kolise eikä vetele. Ajotuntumakin parantui kun renkaat sai ilmaa. Puhallin hieman kylmänä vinkuu mutta tasoittuu siitä lämmetessään. Nopeasti katsottuna auton ainakin yksi kesärengas oli kulunut enemmän toiselta reunalta. Aurauskulmat? Takajarrut rahisee peruuttaessa, jarrupalat ja ehkä levytkin vaihtoon.CDI203 kirjoitti: ↑La 06.03.2021 21:00 Muttam juttu tuli nyt kun oli kerrottu lisää,
niin ensimäisenä tarkistaa että auto on noin niikun muulta yleis kunnolttan sellainen että on edes teoretiset mahdolisuudet toimia ja olla ajoltaan ok eli renkaissa oikea paine, renkaata mutenkin kunnossa
(vaikapa yksi reuna kulunut lähes loppuun vaikutta toisinaan moneen juttun)
renkaat oikean kokiset ja sekin että ovat kiinni(saa semoisen kuvan että huonolla pidolla on ollut jos tyhjillä renkailla pääsee koe ajolle)
sitten sen jälkeen laatikon öljy määrä samalla miltä se näytää/haisee
(tai no tuo fix tuubi on niin helppo että se ehkä ensin)
*:rin piuhan päähän että mitä kaikkea on tallentuntu varsinkin laatikko ja moottori,
turbin lukituksessa on muitakin osia kuin solenoidi mutta solenoidin vaihto maksaa osien puolesta
solenoidin, öljyt, suodatimen, tiivisteen, töpselin holkin ja jos huonosti käy johdin levyn,
työ on sitten sen mukaan tekeekö itse vai teettäkö ja missä
Auto vaikuttaa muuten lupaavalta hintaisekseen. Ainoa pitkä miinus tuo laatikkohomma.
Myönnettäköön että auto ollut viimeiset pari vuotta ehkä hieman huonolla pidolla, toki kilometrejäkin on tullut sillä aikavälillä hyvin vähän. Ollut kenties kauppakassina.
Mutta seuraavat viikot näyttää auton todellisen kunnon.
Re: W203 automaatti täristää
Jos ostit auton liikkeestä niin sinne valittamaan että laittaa kuntoon sen tai peruu kaupat.
Re: W203 automaatti täristää
Turbiinin lukkoventtiilin vaihdolla tuo vika ei kyllä korjaannu. Mahdollisesti hetkeksi poistuu, kun tottakai öljyt vaihtuu samalla.
wiimax.fi
Re: W203 automaatti täristää
Shudder Fixxin käyttöön kysymys. Onko sitä mitään syytä laittaa toimivaan lootaan, ns. ennakoivana toimenpiteenä? Ja saako aine olla loorassa, vai pitää öljyt sitten vaihella.
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: W203 automaatti täristää
Omiin mersuihin olen laittanut, ajatellen että vähentää kulumista.
Kuuluu olla öljyn seassa eli ei ole mikään pesuaine, vaan lisäaine.
Toimivuus on uskomaton, glykolivammaisen laatikon tärinät loppuu tai vähenee aivan radikaalisti tuolla. Toki pitää myös korjata sitten, mutta sillä voi kokeilla vaikuttaako. Jos vaikuttaa, sitten poistetaan glykolilta pääsy vaihteistoon, vaihdetaan öljyt, pestään samalla laatikko sisältä ja uusien öljyjen sekaan taas Shudderia.
Kuuluu olla öljyn seassa eli ei ole mikään pesuaine, vaan lisäaine.
Toimivuus on uskomaton, glykolivammaisen laatikon tärinät loppuu tai vähenee aivan radikaalisti tuolla. Toki pitää myös korjata sitten, mutta sillä voi kokeilla vaikuttaako. Jos vaikuttaa, sitten poistetaan glykolilta pääsy vaihteistoon, vaihdetaan öljyt, pestään samalla laatikko sisältä ja uusien öljyjen sekaan taas Shudderia.
wiimax.fi