Tilannekatsaus.
Vasen jarrusatula purettu ja kunnostettu uusilla tiivisteillä, ammattimies auttoi siinä kun edellisestä vastaavasta hommasta yli 30 vuotta aikaa. Männät ja sylinterit oli hyvässä kunnossa, ei syöpymiä ym. Ostin uudet satulan kiinnityspultit kun entiset nähjääntyi. Oikea satula on vaihdettu jossain vaiheessa siis, kaikki 4 mäntää liikkuvat herkästi. Tilasin Atoylta myös uudet jarrulevyt, -palat ja -letkut.
Bensatankki pudotettu alas, pa-anturi oli hapettunut sisäosiltaan mutta vastuslangat on ehjät ja mittasin että toimii - bensamittari vaan ei toiminut...
Näyttää siltä että polttoainetäyttöputkea on lyhennettu jotta haarakappale lisätankille mahtuu siihen väliin. Orkkis on tämän näköinen, minulta se on katkaistu tuosta mutkan kohdalta:
Eli vaikka saisinkin jostain orkkis letkun tuon putken ja tankin väliin niin se olisi liian lyhyt, maksaa marmorilla melkein 300 euroa se letku, tällainen:
Tuo on lievä kartio eli putken pää on 55 mm ja tankin pää 60 mm. Tarvikkeenakin sitä saa:
https://expedition-imports.com/Fuel-Fil ... _5205.html
Jos yrittäisi etsiä tuohon jotain venyvää tai reilummankokoista letkua, minkä saisi sopimaan noihin putkiin. Klemmarillahan se kiristyy jonkin verran eikä tarvisi kestää muuta kuin hydrostaattista painetta. Esim sellaista sinistä silikoniletkua mitä näkyy noissa turbohommissa, kenties? 200 mm olisi pituus.
Kävin kyselemässä Etrasta ja siellä on jotain, 57 mm koossa niin pitää mennä mallaamaan. Ostin Teknikumin Fuel-Tek 16 mm letkua bensapumppujen imupuolelle ja 12 mm vastaavaa huohotinjärjestelmään, 2,3 metriä mene siihen! Korvaan ruosteisen metallisen runkoaisojen ylittävän osan letkulla nimittäin. Nyt pitäs saada supistava nippa 12 mm --> 6 mm eli se joku paineentasaaja tms vaatii 6 mm huohotusletkun joka kytkeytyy 12 mm systeemiin. Ja pari 12 mm T-haaraa tarvitaan huohottimeen myös kun metallinen putkisto poistuu.