W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Lep1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: La 06.01.2007 23:29

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja Lep1 »

CDI203 kirjoitti:
jp-olli nimi merkki taisi niitä korjata
jos uutaa rupeaa hommailemaan niin saksasata yleensä halvemlla... (sieltä kaiken laista tuotu... ;) )

Jees selailinkin tossa jo eBayn valikoimaa, niin montaa eri osanumeroa löytyy ja n.180€ hintaluokassa.
mbspecialist näytti myyvän myös original n.330€ ja secon hand 174€
F-350
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Onkos w203 korissa tuota samanlaista vesiventtiiliä?
Entä onko niissä esiintynyt samoja oireita että menee venttiilejä tai boxeja?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
pptalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Su 06.02.2011 14:28

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja pptalo »

Eli missä toi vesiventtiili siaitsee?
MB 123 300d
Mopareita
pptalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Su 06.02.2011 14:28

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja pptalo »

pptalo kirjoitti:Eli missä toi vesiventtiili siaitsee?
Sehän löytyikin tuolta linkistä.
Konehuone tuulilasin etupuolella vasen puoli.
MB 123 300d
Mopareita
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

Yksi epäonninen W211 liittyy kylmäkabiinisten joukkoon..

Kukahan pk-seudulla osaisi tutkia tätä ongelmaa? Siis muu kuin veho?
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

putukiffeli kirjoitti:Yksi epäonninen W211 liittyy kylmäkabiinisten joukkoon..

Kukahan pk-seudulla osaisi tutkia tätä ongelmaa? Siis muu kuin veho?
Eiköhän tuo cdi203 noita tutkiskele paa yt:tä sille
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

^Tattis. Koetetaan eka vaihtaa vesiventtiili jos sillä tokenisi..jos nyt vaan saa jonnekin ritsan huoltoon asap..
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13745
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

putukiffeli kirjoitti:^Tattis. Koetetaan eka vaihtaa vesiventtiili jos sillä tokenisi..jos nyt vaan saa jonnekin ritsan huoltoon asap..
Etkö ehdi itse vaihtaa venttiiliä? Ulkona sitä ei oikein viitsi tehdä mutta omassa tallissa helpohko homma jos vaan on vähän aikaa auton kanssa puuhasteluun.
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

DBFI kirjoitti:
putukiffeli kirjoitti:^Tattis. Koetetaan eka vaihtaa vesiventtiili jos sillä tokenisi..jos nyt vaan saa jonnekin ritsan huoltoon asap..
Etkö ehdi itse vaihtaa venttiiliä? Ulkona sitä ei oikein viitsi tehdä mutta omassa tallissa helpohko homma jos vaan on vähän aikaa auton kanssa puuhasteluun.
Tallista ei ole valmiina vasta kuin sähkönsyöttö ja viemäriputki :)

Rolle korjas jo ja vika oli onnekseni vesivenassa.
Snakerock
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja Snakerock »

Joo kallista on tuo korjauttaminen merkkiliikkeesä. Itellä oli sama vika ku nimimerkki honkosella mutta ite vaihoin vesiventtiilin ja irrotin samin ja asensin takasi sen ja samin korjas jp_olli. Vian haussa kiitokset foorumilaisille erityisesti nimimerkeille CDI203 ja Kumipää :thumbup: . Sen verran säästi että voi jättää tuon ykkösen tuosta honkosen laskun loppusumman eestä pois.
mkos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Ke 10.08.2011 23:11
Paikkakunta: kurikka

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja mkos »

Noh, alkoi tulemaan myös kylmää sisään ja vaihdoin venttiilin mutta ei auttanut eli SAMista ohjainpiiri rikki. Ohjasin venttiiin käsin auki ja lämmintä tulee entiseen tapaan mutta kun piiri on vielä tilauksessa niin mikä tuon venttiilin syvin olemus on ? Jätänkö SAMin korjaamatta ja annan olla venttiilin auki ?
S211.216
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1956
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja tony »

Kyllähän on vesiventtiilit taas sarjassa "kulutuskamaa" Mikähän ne rikkoo ? Oma meni tammikuussa, mut kunnossa taas, kiitos CDI203
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

mkos kirjoitti:Noh, alkoi tulemaan myös kylmää sisään ja vaihdoin venttiilin mutta ei auttanut eli SAMista ohjainpiiri rikki. Ohjasin venttiiin käsin auki ja lämmintä tulee entiseen tapaan mutta kun piiri on vielä tilauksessa niin mikä tuon venttiilin syvin olemus on ? Jätänkö SAMin korjaamatta ja annan olla venttiilin auki ?
Jos annat venttiilin olla auki niin kennolle menee koko ajan kuumaa nestettä ja puhallus on sitten tietenkin lämmintä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mkos kirjoitti:Noh, alkoi tulemaan myös kylmää sisään ja vaihdoin venttiilin mutta ei auttanut eli SAMista ohjainpiiri rikki. Ohjasin venttiiin käsin auki ja lämmintä tulee entiseen tapaan mutta kun piiri on vielä tilauksessa niin mikä tuon venttiilin syvin olemus on ? Jätänkö SAMin korjaamatta ja annan olla venttiilin auki ?
Voi sen niinkin hoitaa sitten sitä pitää vaan "käsin" säädellä(lämmitys laitten hanan virkaa hoitelee)
jonkun verran saa ilmaa viilenettyä kun pyytää ilmastoinnilta kylmää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13745
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Siekkinen kirjoitti: Jos annat venttiilin olla auki niin kennolle menee koko ajan kuumaa nestettä ja puhallus on sitten tietenkin lämmintä.
Tai sitten ei. Eli kyse oli 211:stä, ei antiikinaikaisesta närhenmunia käyttävästä autosta. Tässä lämpötilansäätö ei tapahdu kennon lämpöä säätämällä vaan ilmavirtauksia ohjaavia läppiä kääntelemällä. Vesiventtiili sulkeutuu vain tietyissä erikoisemmissa tilanteissa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti: Jos annat venttiilin olla auki niin kennolle menee koko ajan kuumaa nestettä ja puhallus on sitten tietenkin lämmintä.
Tai sitten ei. Eli kyse oli 211:stä, ei antiikinaikaisesta närhenmunia käyttävästä autosta. Tässä lämpötilansäätö ei tapahdu kennon lämpöä säätämällä vaan ilmavirtauksia ohjaavia läppiä kääntelemällä. Vesiventtiili sulkeutuu vain tietyissä erikoisemmissa tilanteissa.
Ja tähän littyy se että ilmastoinist saa viilenystä tulemaan jonkun verran
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13745
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti:
DBFI kirjoitti: Tai sitten ei. Eli kyse oli 211:stä, ei antiikinaikaisesta närhenmunia käyttävästä autosta. Tässä lämpötilansäätö ei tapahdu kennon lämpöä säätämällä vaan ilmavirtauksia ohjaavia läppiä kääntelemällä. Vesiventtiili sulkeutuu vain tietyissä erikoisemmissa tilanteissa.
Ja tähän littyy se että ilmastoinist saa viilenystä tulemaan jonkun verran
Tämän kommentin saattaa ymmärtää myös niin että lämmityslaitteesta ei tule kuumaa ilmaa pelkästään sen takia että ilmastointi jäähdyttää sen sopivaksi mutta ihan tuostahan ei ole 211:n ja vastaavien mallien osalta kyse. mikos tätä voisi nyt testatakin kun vesiventtiilin ohjaus on pois käytöstä. Eli ilmastointi pois päältä ja kokeilemaan saako lämmityslaitteesta likimain ulkoilman lämpöistä (kylmää) ilmaa vai lämmittääkö kenno sen kuumaksi.

Oheinen kuva kertoo 211:n lämmityslaitteen rakenteen. Normioloissa lämmityskennossa kiertää kuuma vesi vaikka lämmitystä ei pyydettäisi. Tämä ei haittaa kun koko ilmavirtaus kabiiniin kiertää tuon lämmityskennon ohi. Poikkeuksena erityisen kuumat kesäkelit jolloin halutaan lisätä ilmavirtausta jäähdytyksen tehostamiseksi, silloin lämmityskennosta suljetaan vesikierto ja ilmavirtaus avataan myös lämmityskennon kautta.
mkos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Ke 10.08.2011 23:11
Paikkakunta: kurikka

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja mkos »

Testattu. A/C offilla ja lämpötilapyynti "sinisellä" tulee venttiileistä ulkoilman lämpöistä ilmaa.
S211.216
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

USA:n huoltotiedotteen mukainen testi vesiventtiilin A211 832 00 84 ja SAM:n testaamiseksi:
http://m.www.mbworld.org/forums/showthread.php?t=156882" onclick="window.open(this.href);return false;
-------
DTB P-B-83.20/72 SEPT04
Rear A/C Intermittently Blows Warm Air in Cooling Mode or No Warm Air in Heating Mode.

Check the heat exchanger shut off valve, M16/32. DTCs 9026 (M16/32 open) and/or 9027
(M16/32 short circuited) may or may not be stored. A test via “actuations” in DAS may indicate
that the driver side SAM is malfunctioning. In any case, perform the following test. Prior to replacing
the driver side SAM, perform the following test.

1. Remove connector M4 from the driver’s side SAM.
2. With a multimeter, check the resistance between pin 9 and pin 12 on the connector just removed.
3. If the resistance for M16/32 is less than 10 ohms, replace the heat exchanger shut off valve. Do not replace the driver’s side SAM.
4. If the resistance for M16/32 is 10 ohms of more, the heat exchange shut off valve is OK. Continue to diagnose the system as needed.

Heat exchanger shut off valve part # A211 832 00 84

--------------
Vuonna 2004 vesiventtiili A211 832 00 84 on korvattu uudemmalla A211 832 05 84.

Kolme erilaista tuplavesiventtiiliä webastolla varustettuun 211:en:
http://www.everythingbenz.com/z/part-ch ... e-duovalve" onclick="window.open(this.href);return false;

Mikä on A211 832 06 84? Vielä uudempi malli?
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13745
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

JarkkoN kirjoitti:
Mikä on A211 832 06 84? Vielä uudempi malli?
06 84 on autoon jossa on webasto (228).
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Kaikki kolme tuplaventtiiliä (A211 832 00 84, A211 832 05 84, A211 832 06 84) ovat kai webastolla
varustettuihin autoihin. Muihin lienee se yksinkertaisempi monoventtiili, joita myös on tarjolla.

Omaan autoon venäläinen EPC http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000" onclick="window.open(this.href);return false;
tarjoaa A211 832 05 84:a ja sanoo, että A211 832 00 84 on vastaava vanhentunut osa.
Venäläisten EPC ei tunne A211 832 06 84:a, täytynee kurkata WIS:sta tarkemmin.

Jospa A211 832 05 84 on myös jo vanhentunut ja korvattu paremmalla? Yritän ennakoida, hajoaako
omasta autosta venttiili ennen aikojaan vai joko siinä olisi riittävän kestävä malli.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13745
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

JarkkoN kirjoitti:Kaikki kolme tuplaventtiiliä (A211 832 00 84, A211 832 05 84, A211 832 06 84) ovat kai webastolla
varustettuihin autoihin. Muihin lienee se yksinkertaisempi monoventtiili, joita myös on tarjolla.

Omaan autoon venäläinen EPC http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000" onclick="window.open(this.href);return false;
tarjoaa A211 832 05 84:a ja sanoo, että A211 832 00 84 on vastaava vanhentunut osa.
Venäläisten EPC ei tunne A211 832 06 84:a, täytynee kurkata WIS:sta tarkemmin.

Jospa A211 832 05 84 on myös jo vanhentunut ja korvattu paremmalla? Yritän ennakoida, hajoaako
omasta autosta venttiili ennen aikojaan vai joko siinä olisi riittävän kestävä malli.
No enpä olisi uskonut näkeväni päivää jolloin kehottaisin JarkkoN:ää tekemään kotiläksyt paremmin. :) No, ehkä tälläkin kertaa osoittautuu että joku muu on jättänyt läksyt lukematta. :oops:

Siis '00 84 on korvattu '05 84:llä ja se on "-228" osa eli autoon jossa ei ole webastoa. A211 832 01 84 on webastolliseen autoon ja tämä osa on korvattu osalla A211 832 06 84.

Tossa uudessa osassahan on ainakin "vesireikä" moottorikotelossa eli sinne sähkömoottorin puolelle vuotava vesi pääsee valumaan pois eikä pilaa moottoria. Tiedä sitten kuinka paljon tuosta on apua.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:Kaikki kolme tuplaventtiiliä (A211 832 00 84, A211 832 05 84, A211 832 06 84) ovat kai webastolla
varustettuihin autoihin. Muihin lienee se yksinkertaisempi monoventtiili, joita myös on tarjolla.

Omaan autoon venäläinen EPC http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000" onclick="window.open(this.href);return false;
tarjoaa A211 832 05 84:a ja sanoo, että A211 832 00 84 on vastaava vanhentunut osa.
Venäläisten EPC ei tunne A211 832 06 84:a, täytynee kurkata WIS:sta tarkemmin.

Jospa A211 832 05 84 on myös jo vanhentunut ja korvattu paremmalla? Yritän ennakoida, hajoaako
omasta autosta venttiili ennen aikojaan vai joko siinä olisi riittävän kestävä malli.
No enpä olisi uskonut näkeväni päivää jolloin kehottaisin JarkkoN:ää tekemään kotiläksyt paremmin. :) No, ehkä tälläkin kertaa osoittautuu että joku muu on jättänyt läksyt lukematta. :oops:

Siis '00 84 on korvattu '05 84:llä ja se on "-228" osa eli autoon jossa ei ole webastoa. A211 832 01 84 on webastolliseen autoon ja tämä osa on korvattu osalla A211 832 06 84.

Tossa uudessa osassahan on ainakin "vesireikä" moottorikotelossa eli sinne sähkömoottorin puolelle vuotava vesi pääsee valumaan pois eikä pilaa moottoria. Tiedä sitten kuinka paljon tuosta on apua.
Poisto reikä hyvä idea ja toimii teoriassa,
Reikä mallin poisto reikä menee pikkuhiljaa tukkoon
(2 semmoista vaihtanut missä oli siihen reikään kertynyt vaaleaa töhnää)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

DBFI kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:Kaikki kolme tuplaventtiiliä (A211 832 00 84, A211 832 05 84, A211 832 06 84) ovat kai webastolla
varustettuihin autoihin. Muihin lienee se yksinkertaisempi monoventtiili, joita myös on tarjolla.

Omaan autoon venäläinen EPC http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000" onclick="window.open(this.href);return false;
tarjoaa A211 832 05 84:a ja sanoo, että A211 832 00 84 on vastaava vanhentunut osa.
Venäläisten EPC ei tunne A211 832 06 84:a, täytynee kurkata WIS:sta tarkemmin.

Jospa A211 832 05 84 on myös jo vanhentunut ja korvattu paremmalla? Yritän ennakoida, hajoaako
omasta autosta venttiili ennen aikojaan vai joko siinä olisi riittävän kestävä malli.
No enpä olisi uskonut näkeväni päivää jolloin kehottaisin JarkkoN:ää tekemään kotiläksyt paremmin. :) No, ehkä tälläkin kertaa osoittautuu että joku muu on jättänyt läksyt lukematta. :oops:

Siis '00 84 on korvattu '05 84:llä ja se on "-228" osa eli autoon jossa ei ole webastoa. A211 832 01 84 on webastolliseen autoon ja tämä osa on korvattu osalla A211 832 06 84.

Tossa uudessa osassahan on ainakin "vesireikä" moottorikotelossa eli sinne sähkömoottorin puolelle vuotava vesi pääsee valumaan pois eikä pilaa moottoria. Tiedä sitten kuinka paljon tuosta on apua.
Hyvä että tuli puheeksi. Jätin tuon miinusmerkin suotta huomiotta ja
luulin varaosanumeroiden tarkoittavan nimenomaan webastolla varustettuja
autoja, kun katselin noita tietoja oman auton VIN:n perusteella ja autossa on webasto.
Täytyy varmaan katsoa paremmasta EPC:sta, koska A211 832 06 84 on tullut käyttöön.

Venäläisten sivustolla oli omat kuvat webastollisiin autoihin, muttei siellä ollut
mitään varaosanumeroita vesiventtiilille, siitä erehdys.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Oikea EPC ei antanut omaan autoon muita vaihtoehtoja kuin '06 84.

Kaikki vaihtoehdot näkyivät haulla korimallin perusteella juuri niin kuin DBFI kertoi,
paitsi '01 84, jota ei näkynyt. En löytänyt tietoa, milloin '01 84 olisi korvattu '06 84:lla.

W211:ssa ei näytä olevan kuin kahta erilaista venttiiliä (webastolla ja ilman) ja molemmat ovat tuplaventtiilejä.

Täytyy suhtautua pienellä varauksella tuohon venäläisten EPC:en.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
möököö
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 19.02.2021 04:53

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja möököö »

DBFI kirjoitti: Ti 04.01.2011 19:53
Lep1 kirjoitti: Ajattelin lukita vanhan venttiilin keskiasentoon ja laittaa paikoilleen niin tulis edes vähän lämmintä...
Jos keväällä sitten kun on vähän lämpimämpää niin alkais purkamaan enemmän jos se SAM boksi jostain löytyis...
Kannattaisi ajaa se vanha venttiili vaan ihan täysin auki-asentoon. Niinhän se autossa normaalisti onkin kesän kuumimpia helteitä lukuun ottamatta (usein myös silloin kun ilmastointi jäähdyttää kohtuullisella teholla). Autohan säätää lämpöä läpillä eikä kuuman veden määrällä.
Miten tuo venttiili käytännössä laitetaan/ajetaan auki asentoon, vaatiiko tietohoneen ja ohjelmat? Entä miten sen saa lukittua auki asentoon ja onko jotain haittaa jos se on sitten niin pitemmän aikaa, vuosia?? Auttaako tuo vesiventtiilin aukasu temppu että saa sisätilaan puhaltamaan lämmintä ilmaa jos venttiilin ohjausyksikkö eli sam on rikki?
Minkälainen homma on samin irroitus ja takaisin laittaminen, onko kaikissa 211 malleissa toinen pikku akku, missä se sijaitsee? Joutuuko akkujen takaisin kytkemisien jälkeen ohjelmoimaan?
Kukaan itse korjannu samia ton kylmän ilman puhaltamis vian osalta?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13745
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 220 cdiA - 04 Ei tule lämmintä sisälle. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

möököö kirjoitti: Pe 19.02.2021 05:21
Miten tuo venttiili käytännössä laitetaan/ajetaan auki asentoon, vaatiiko tietohoneen ja ohjelmat? Entä miten sen saa lukittua auki asentoon ja onko jotain haittaa jos se on sitten niin pitemmän aikaa, vuosia?? Auttaako tuo vesiventtiilin aukasu temppu että saa sisätilaan puhaltamaan lämmintä ilmaa jos venttiilin ohjausyksikkö eli sam on rikki?
Minkälainen homma on samin irroitus ja takaisin laittaminen, onko kaikissa 211 malleissa toinen pikku akku, missä se sijaitsee? Joutuuko akkujen takaisin kytkemisien jälkeen ohjelmoimaan?
Kukaan itse korjannu samia ton kylmän ilman puhaltamis vian osalta?
Testerillä sen venttiilin avaisi helposti jos se toimii. Jos taas SAM ohjauspiiri rikki niin ei onnistu testerilläkään. Suoraan virtaa antamalla (virtarajoitetulla labrapoverilla tai sopiva sulake väliin) voi kokeilla liikkuuko. Napaisuutta vaihtamalla kiinni/auki.

Jos vika johtuu kiinni jääneestä venttiilistä pelkästään niin tietenkin lämmintä tulee kun venttiilin avaa. Eikä haittaa jos venttiili on pysyvästi auki. Ainoa ongelma jos on 4-alueilmastointi ja yli 30 asteen helteet ja ilmastointi täysillä niin auto yrittää ajaa vesiventtiilin kiinni ja avaa avarammat puhallusreitit, silloin ilma tulee kuuman kennon läpi eli autossa tulee kuuma.

Foorumilla muistan nähneeni kuviakin rikkoutuneesta SAMista ja siitä ohjauspiiristä. Ei ihan jokaiselta onnistu itse korjata, kannattaa perehtyä jos löytää ohjeet.

211 vaatii ikkunoiden ja kattoluukun "kalibroinnin" akun irrottamisen jälkeen. Ratin kulma-anturi ei tarvitse alustusta kuten vanhemmissa.

Pre-faceliftissä on SBC-akku konehuoneessa. Eipä faceliftissä taida olla mitään pikkuakkua kun ei muistaakseni ole vielä start/stoppia eikä ole sähköistä vaihdealueen siirtäjää eikä sen vara-akkua.
Vastaa Viestiin