Kokemuksia OM654 moottorista..??

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
bluelion
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 02.01.2011 15:46

Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja bluelion »

Nyt kun uudet 2-litraiset, OM654, dieselmoottorit on ollut jo muutaman vuoden ajossa olisi kiva kuulla kokemuksia niistä. Onko esim.jotain tyyppivikoja ja miten kulutus ja ominaisuudet muuten verrattaessa entiseen 2,1-litraiseen moottoriin?
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja markoala »

Parempi kaikessa muussa paitsi koneen yläkerran epäluotettavuus ainakin taksikäytössä. Parannettu rakenne on olemassa mitä asennetaan korjauksissa.
W213 220d +W242 electric drive
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 925
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja -230k- »

mitä niistä yläkerroista sitten menee rikki? siitä oli joku maininnutkin että oli takuuseen sieltä osia vaihdettu.
huollot jotka menee takuun piiriin ei monesti kantaudu forumille tai venhemmilla autoilla ajavien koriviin asti.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 670
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

markoala kirjoitti: Ma 15.02.2021 18:56 Parempi kaikessa muussa paitsi koneen yläkerran epäluotettavuus ainakin taksikäytössä. Parannettu rakenne on olemassa mitä asennetaan korjauksissa.
Mistä tuotantoviikosta lähtien on asennettu tältä osin parannettua versiota?

Ja millä kilometreillä noita taksikäytössä olleita on hajonnut?
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja markoala »

N. 200 tkm, venttiilikoneisto ja nokka-akselit menee vaihtoon.
W213 220d +W242 electric drive
bluelion
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 02.01.2011 15:46

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja bluelion »

Kiitoksia tiedoista! Ei siis ihan ”pomminvarma” kone🤔. Tyhjäkäyntiäkö se ei kestä..? Mitenhän tehdas suhtautuu korjaukseen jos takuu on jo loppunut? Junge sterne kaiketi vois auttaa. Onkohan tämä ulkomaillakin ihan yleinen ongelma, ei kieli ihan taivu muille foorumeille😅
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3109
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Pakko näköjään oli tuohonkin koneeseen joku heikko kohta rakentaa :(
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13742
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tahtoomersun kirjoitti: Ti 16.02.2021 17:47 Pakko näköjään oli tuohonkin koneeseen joku heikko kohta rakentaa :(
Niinpä, kaikki moottorin osat on kyllä osattu jossain mallissa tehdä kunnolla mutta niitä toimivia ratkaisuja ei kerätä yhteen moottorimalliin. Vai olisko tuo venttiilikoneiston parannus tuottanut mersun ihmemoottorin? Eikö näistä edes niitä nox-antureita mene?
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja markoala »

Omassa on 118tkm. Vielä ehjä, ei yhtään anturia edes mennyt.
W213 220d +W242 electric drive
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 670
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

bluelion kirjoitti: Ma 15.02.2021 10:31 miten kulutus ja ominaisuudet muuten verrattaessa entiseen 2,1-litraiseen moottoriin?
Omaa ei ole edes vielä hankittuna, mutta Spritmonitorissa putoan vuoden 2010 ja sitä uudempien E-sarjalaisten listalla sitä kauemmas mitä enemmän uusia W213 korisia tulee liikenteeseen. W212:lla harvat ajavat minua vähemmällä, W213:lla näköjään yhä useampi.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja markoala »

Osaan on tehty kuulemma pariin kertaan. Eli ei tietoa kestääkö uudet osat paremmin, epäillään.
Vika ilmenee ensin ilmamassa vikakoodina.

MBA autokorjaamo Lahti on korjannut useita.
Nokkapaketti pukkeineen n. Tonni. + nostimet ja työ. Ei mikään mahdoton homma.
W213 220d +W242 electric drive
ola94
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1231
Liittynyt: Ma 23.04.2012 18:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja ola94 »

Kaverilla hajos w213 venttiilit ja adblue n. 300tkm ajettuna
W211 320CDI A-07
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13742
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja DBFI »

ola94 kirjoitti: Ti 07.12.2021 17:09 Kaverilla hajos w213 venttiilit ja adblue n. 300tkm ajettuna
Venttiilikoneisto vai venttiilit (vai molemmat)? Edellä puhuttiin venttiilikoneistosta. Yllättävän vähän noista nyt kirjoiteltu.
ola94
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1231
Liittynyt: Ma 23.04.2012 18:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja ola94 »

Venttiilit, oli huoltomies sanonut että paljon ohuemmat verrattuna vaikka om646
W211 320CDI A-07
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
W204Koksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: La 12.10.2019 19:38

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja W204Koksi »

Tarkoitat ilmeisesti venttiilien varsia, no eihän se huono juttu ole kun varsi on ohut jos materiaali on kunnossa.
W213 T 220d 4Matic -18
W204Koksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: La 12.10.2019 19:38

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja W204Koksi »

bluelion kirjoitti: Ma 15.02.2021 10:31 Nyt kun uudet 2-litraiset, OM654, dieselmoottorit on ollut jo muutaman vuoden ajossa olisi kiva kuulla kokemuksia niistä. Onko esim.jotain tyyppivikoja ja miten kulutus ja ominaisuudet muuten verrattaessa entiseen 2,1-litraiseen moottoriin?
Minulla W213t 220d 4matic -18 MercedesMe matkatiedot näyttää 4,6 L / 100km ja mitattu 33524,3 km:n matkalta, pienin kulutus on ollut Kuhmo - Kajaani välillä 3,6 L / 100km kesäkelissä.
W213 T 220d 4Matic -18
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13742
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Onko tietoa miten jäähdytyspumpun vuoto aiheuttaa tulipalon? Onko kirjeitä tullut kun Hollantilaiset sanoo että heillä ei kaikille ole jaettu mutta muissa maissa on.

Mitenkähän tulipalovaara pienenee varovasti ajamalla?

https://netherlandsnewslive.com/mercede ... ar/325525/
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2310
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja cuuno »

[quote=bluelion post_id=1319528 time=1613486773 user_id=22038]
Kiitoksia tiedoista! Ei siis ihan ”pomminvarma” kone🤔. Tyhjäkäyntiäkö se ei kestä..? Mitenhän tehdas suhtautuu korjaukseen jos takuu on jo loppunut? Junge sterne kaiketi vois auttaa. Onkohan tämä ulkomaillakin ihan yleinen ongelma, ei kieli ihan taivu muille foorumeille😅
[/quote]

Kyllähän ne hyvin suhtautuu jos autolla löytyy kunnon huoltohistoria. Tietenkin kilometrit suhteutettuna.
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 925
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja -230k- »

https://www.facebook.com/reel/369116495403012/ aiheeseen liittyvää, eli ilmeisesti keinuvivut siellä hajoo, tai niiden laakerit. joihinkin on vaihdettu myös öljypumppuja jos metalliromua mennyt läpi.

luulis että noita keinuvipuja nyt osattais tehdä jo silleen että kestää, harvassa moottorityypissä ne ekana rikki menee.

saa nähdä onko seuraava auto jo tuolla om654 koneella vai tuleeko vielä jo kolmas s212 facelifti tutulla om651.. :)
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12789
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja epk »

siellähän joku jo myy reiluu 300tkm ajettua kiertokanki vikaista, ei kovin hyvältä moottorilta vaikuta (tämäkään).
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3109
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

epk kirjoitti: Pe 04.08.2023 11:32 siellähän joku jo myy reiluu 300tkm ajettua kiertokanki vikaista, ei kovin hyvältä moottorilta vaikuta (tämäkään).
Yhden viallisen moottorin myynti kertoo jotain moottorin laadusta?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12789
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja epk »

ei, mutta mielenkiinnolla ooteellaan, alkaako sama konerikko ralli mitä 651sten kanssa kun alkaa olemaan suurin osa ajettu sen 300-500tkm.
tulimäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: To 25.02.2010 22:10
Paikkakunta: Häme

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja tulimäki »

Tässä myynnissä olevassa hajonneessa moottorissa on sellainen historia, että aluksi turbo on hajonnut. Mietin, että olisko sitä kautta aiheutunut äkillinen öljynpaineen lasku joka aiheuttanut vaurion.

Turbovaurioita noissa tuntuu olevan OM651:iä selvästi enemmän. Mikä mahtaa olla syy? 200-220d on ihan simppeli perusgarret. Vertailuksi OM651 220 tuplaturbo on paljon monimutkaisemman näköinen kapistus ja silti ne kestää.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5851
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

tulimäki kirjoitti: Ma 07.08.2023 11:02 Tässä myynnissä olevassa hajonneessa moottorissa on sellainen historia, että aluksi turbo on hajonnut. Mietin, että olisko sitä kautta aiheutunut äkillinen öljynpaineen lasku joka aiheuttanut vaurion.

Turbovaurioita noissa tuntuu olevan OM651:iä selvästi enemmän. Mikä mahtaa olla syy? 200-220d on ihan simppeli perusgarret. Vertailuksi OM651 220 tuplaturbo on paljon monimutkaisemman näköinen kapistus ja silti ne kestää.
Ota tuohon tuho vertailuun vielä koneesta otetut hv,
ahtimen koko(siis ei ulkomitat vaan reiät, siivet ym mitkä vaikuttaa virtailuun),
käytetty painen, läpi pumppailtava ilman määrää
ehkä vastaus löytyy sitä kauttaa
jos vaiikapa on jatkuvasti kovemilla mitä vertailu kohta

öljyn kiertokin ja miten se toimii
(paineen alennus ventiilit sun muut turhakeet, kuinka ylös linja koukaa,
nousekko molemissa öljyn painen ahtimella yhtä nopeasti, pikeentykö toisen öljykanvat helpommin)

joskus muinoin klonks konserin yhden malin mottoreissa useissa paukuissa
lähti öljy kanvista valluryönää mikä sitten löytyi ahtimen laakerilta...
Mökkillä
'
xxxjanixxx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 29.12.2005 19:37

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja xxxjanixxx »

Taitaa aika surkea kone olla. Täällä hajosi kun 200tkm täynnä. Öljyt asfaltilla, eli reikä jossain. Poika puhui että niillä töissä koneita aika paljon vaihdettu, eli jatkossa itse pidän kaikista mersun 4 pyttyisistä kädet erossa. 6 ja 8 kanssa kun ollaan päätetty nyt mitä tuon romun kanssa tehdään
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3109
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Näistäkin ongelmista pääsee eroon vaihtamalla sähköön.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
x_ismo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: Ke 23.11.2011 08:28
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

Sähkö ei kaikille sovi. Siitten kun sillä ajaa 11 tunnissa 1000km peräkärryn kanssa niin se alkaa olla minulle riittävä. Diesel/bensa tulee olemaan vielä pitkään tavallisten ihmisten autoissa , niille jotka ajavat piktkiä matkoja eikä vaan nurkka-ajoa. Kyllä minullakin perustyöpäivä menee sähköllä mutta joku lapin matka syystä tai toisesta esim viikonloppuna on sähköllä ihan utopiaa (viime syksylllä perjantai aamusta liikkeelle, klo 15:00 Ivalon pohjoispuolelle (matka-aika 11:30), lastaus ja sitten Saaariselälle yöksi, Siitä sitten lauantai-illaksi kotiin. Tuskin olisi onnistunut sähköllä)
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3109
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

x_ismo kirjoitti: Su 28.07.2024 19:12 Sähkö ei kaikille sovi. Siitten kun sillä ajaa 11 tunnissa 1000km peräkärryn kanssa
Eli keskinopeus 90kmh kärryn kanssa ja sekin vain jos ei pysähdy kertaakaan. Höpöhöpö juttuja dieselilläkin. :roll:
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
x_ismo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: Ke 23.11.2011 08:28
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

Miksi sitä pitäisi pysähtyä monesti ? Eka kahvitauko (10min) noin 400km kohdalla, toinen napapiirin shellillä. Rajoitukset on motarilla 120 ja muualla 100. Kärryllä on rajoitus 100 jota tuskin aamuyöllä kukaan vahtii, ei ainakaan ole kohdalle osunut. Minä en ole vielä seniili eikä mun tarvitse keksiä satuja, ajan paljon ja yleensä samoja reittejä joilla ei ole valvontaa, metsätaipaleilla on harvoin valvontaa ja jos on niin +10 gps:n mukaan ei aiheuta vielä toimenpiteitä kokemuksen mukaan. Rovaniemen jälkeen on ollut enemmän valvontaa ja siellä ei paranekaan ajella liian lujaa mutta +10 voi sielläkin ajaa kunhan ei tolppaa väläytä (niitä on pari napapiirinkin jälkeen).
Syyskussa ajan Espanjaan ja marraskuussa takaisin (aika tarkkaan 4000km suntaansa) , siihen varaan 4 päivää kun tuo apukuski ei halua istua vuorokautta autossa kerrallaan. Pyörällä tuon ajaisi selvästi nopeammin.

Mutta minä olenkin harkinnut Nordkapp-Gibraltar ajoa, aikaraja 72 tuntia, pitäisi ajaa pohjalle vaikka 1500 mailin ajo jossain välissä. Mun nimi löytyi aikoinaan täältä https://www.ibafinland.fi/jasenille/ajosuoritukset/ . Tuon GN72 on ajanut kymmenkunta suomalaista, tunsin ennen yhden.

Mutta turha tätä jatkaa, saat olla sähköautouskossasi autuas, minä olen realisti. Jotkut ajaa vuodessa alle 10tkm, mulla pelkät työmatkat melkein 20tkm, siihen sitten muut ajot toinen mokoma. Tuota kun on tehnyt useamman vuosikymmenen niin jotain osaamista on pitkistäkin matkoista ( 6 pv 6000km tai vaikka 234km/55min (ei suomessa, oli pakko tankata tuossa kohtaa) ).
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3109
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Kokemuksia OM654 moottorista..??

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

x_ismo kirjoitti: Ma 29.07.2024 06:24 Miksi sitä pitäisi pysähtyä monesti ? Eka kahvitauko (10min) noin 400km kohdalla, toinen napapiirin shellillä. Rajoitukset on motarilla 120 ja muualla 100. Kärryllä on rajoitus 100 jota tuskin aamuyöllä kukaan vahtii, ei ainakaan ole kohdalle osunut. Minä en ole vielä seniili eikä mun tarvitse keksiä satuja, ajan paljon ja yleensä samoja reittejä joilla ei ole valvontaa, metsätaipaleilla on harvoin valvontaa ja jos on niin +10 gps:n mukaan ei aiheuta vielä toimenpiteitä kokemuksen mukaan. Rovaniemen jälkeen on ollut enemmän valvontaa ja siellä ei paranekaan ajella liian lujaa mutta +10 voi sielläkin ajaa kunhan ei tolppaa väläytä (niitä on pari napapiirinkin jälkeen).
Syyskussa ajan Espanjaan ja marraskuussa takaisin (aika tarkkaan 4000km suntaansa) , siihen varaan 4 päivää kun tuo apukuski ei halua istua vuorokautta autossa kerrallaan. Pyörällä tuon ajaisi selvästi nopeammin.

Mutta minä olenkin harkinnut Nordkapp-Gibraltar ajoa, aikaraja 72 tuntia, pitäisi ajaa pohjalle vaikka 1500 mailin ajo jossain välissä. Mun nimi löytyi aikoinaan täältä https://www.ibafinland.fi/jasenille/ajosuoritukset/ . Tuon GN72 on ajanut kymmenkunta suomalaista, tunsin ennen yhden.

Mutta turha tätä jatkaa, saat olla sähköautouskossasi autuas, minä olen realisti. Jotkut ajaa vuodessa alle 10tkm, mulla pelkät työmatkat melkein 20tkm, siihen sitten muut ajot toinen mokoma. Tuota kun on tehnyt useamman vuosikymmenen niin jotain osaamista on pitkistäkin matkoista ( 6 pv 6000km tai vaikka 234km/55min (ei suomessa, oli pakko tankata tuossa kohtaa) ).
No nyt on sellainen vetomies asialla, että yli 40 vuotta tien päältä ammatikseen leipänsä tienannut sähköautoilija poistuu takavasemmalle. :?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Vastaa Viestiin