Kiitokset kaikille vastaajille. Ja pahoittelen oman kommentoinnin viiveestä. Ollut hieman vauhtia ja vaarallisia tilanteita, niin on jäänyt koko juttu.
No nyt sitten jälleen uusi murhe. Hävittää jäähdytysnestettä jonnekin. Olen nyt jo toisen kerran täyttänyt paisuntasäiliön, kun on tullut ilmoitus että ei oo nestettä riittävästi. Jo ensimmäisellä kerralla kun lisäilin nestettä paisuntasäiliöön, niin otin sieltä "vanhaa" nestettä verrokiksi (sivuthan käskevät laittaa sinivihreää ainetta G48) ja tuo "vanha" neste oli aivan eri väristä, pikemminkin ruskeaa. En ole varma, mutta saattoi tuoksahtaa vähän niin kuin sähköpalon jäljiltä - tosin nenä tottui hajuun tosi nopeasti. Nyt juuri äsken lisäsin jäähdytysnestettä paisuntasäiliöön 1.5L, kun tosiaan taas herjaili vähyyttä. Nämä kaksi täyttökertaa on mahtunut n. 5000km ajokilometrin sisään. Noh, katselin samalla öljytikusta öljyn väriä ja mustaahan tuo oli, mutta sitten kun avasin öljykorkin, niin nokka-akselin pinta näyttäisi olevan sellaisen ohuen vaaleanruskean öljykalvon peitossa.
Onkohan nyt diagnoosina kannentiiviste vai tuo tyyppivika siinä muoviosassa, josta se O-rengas alkaa vuotamaan kun tuo muoviosa murtuu?
Ihanaa ostaa olevinaan hyvä käyttöauto ja sit näköjään tulee ongelmia ongelmien jälkeen (kaupoista kulunut nyt 1kk ja 1vko - ilmeisesti saa taas ottaa yhteyttä myyjään, joka onneksi on autoliike - tosin saa nähdä kuinka käy)!
Tähän asti havaitut ongelmat: Blind spot assist ei toimi (syy johtosarja hapettunut täysin ja yksi tutka pimeänä - tutkittu), kesärenkaiden vanteiden ja pyörännapojen välissä oli n. 20mm spacerit (aiempi omista halunnut ilmeisesti ulkonäköä tuomalla renkaita ulospäin spacereilla / väärät ET-luvultaan olevat vanteet (Ei MB omat vanteet)), Vasemman takailmapussin vuoto, auto myytiin kaksin renkain ja nyt talvirenkaat ovat varmaan C-mallin, koska ovat kokoa 225/45 17R ja kantavuusluokka liian pieni 94, kun rengaskoon tulisi olla tässä E-mallissa vähintään 225/50 17R 99. Ja toki mukana tulleet pultit talvirenkaille kartiokannalla ei pallokannalla ja nuo väärät pultit vielä liian pitkät! Ja en usko että vanteet (MB:n omat kuitenkin) olisivat vain kuusi talvea ajettu, kun 3/4 on ulkopinnoiltaan todella "korkanneet" eli tosi pahoja syömiä vanteiden maalipinnassa, viime viikolla tutkailin trafin kautta rekisteriotetta (ei ollut auton mukana ees vanhaa), niin siellä huomioina keltaisella pohjalla (lisäkilpi), eli autossa on ollut kolmas rekisterikilpi, mutta enpä saanut tuotakaan autoa ostaessa ja ei löydy edes takakontin pohjalevyn alta. Sitten vielä katsastuksessa todettu, että etuikkunat ovat liian tummat ja tästä tullut korjauskehoitus. No nyt sitten kun tarkastelin noita etulaseja, niin eihän tätäkään ole korjattu uskoisin että tummennuskalvot ovat edelleen etuikkunoissa. Ja toki vielä kirsikkana kakun päällä näyttäisi että tuota autoa on madallettu (tosin otteesta ei löydy merkintää tästä). Etumaski on tosi lähellä maata ja välistä pohja raapii maata pienessä töyssyssä. Myyjälle tuumin ostaessa, että näyttää matalalta, niin tokaisi että tää on avantgarde malli joten on matalampi. Mutta ei kyllä avantgardekaan ole näin matala. Eli tulipa tehtyä näköjään hyvä ostos
No katsotaan mitä saan auton myyneen liikkeen kanssa väännettyä, mutta kaikki on kuitenkin ylimääräistä työtä ja harmia, kun autoa tarvitsisi jokapäiväisessä ajossa eikä korjaamolla seisomassa.
T:Matti