Ensinnäkin auto saattaa satunnaisesti mennä vikatilaan jolloin moottorin teho on rajoitettu. Vika poistuu uudelleen käynnistyksellä. Todella ärsyttävä vika kun huomaan rampilta lähtemässä et auto ei kiihdykkään vaan mennään viittä-kuuttakymppiä
No tilasin perjantaiksi Vänttiselle vikakoodinluku ajan ni selviää sekin sit.
Toisen juttu mikä askarruttaa ni on AD bluen kulutus.
Ajan pääsääntöisesti työmatkaa 25km suunta ja kerran kuussa tulee ajettua reilun parinsadan sivu suuntaansa.
Syksyn tultua toi litkun kulutus on pysähtynyt täysin. AD bluen mittarin kilsat ei sit vajene ollenkaan. Mahtaako olla normaalia käyttäytymistä?
Kolmas asia on kuskin oven lukko ei toimi näin pakkasilla (-10). Onko näissä ollut pyyppivikana lukon toiminnan lopettaminen pakkasilla?
Edellinen auto oli w211 eikä mitään vikoja ollut.
Edit. Sellainen jäi laittamatta kun vika on päällä niin rattivaihteet ei toimi ollenkaan ja automaatin vaihtaminen pienemmälle vaihtaa todella myöhään..
Moottorista ei löytynyt mitään koodia , mut voimansiirrosta löytyi jäähdyttimen säleikön koodi. En nyt muista tähän hätään mikä se tarkalleen oli. Vänttinen ei reagoinut tohon koodiin mitenkään , mut kotona huomasin koodin. Vikakoodin matkamittarilukemat ja vikojen toistuvuus 2kpl myös vahvistaa et vika viittaa tähän koodiin..
Voiko automasttiloota mennä vikatilaan säleilön toimimattomuuden takia? Ja tämä vikakoodi oli voimansiirrossa.
Maanantaina menen Veholle niin siellä tulee viimeistään selvyys asiaan..