Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
-
- Mersumies
- Viestit: 2785
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
Tuollainen otsikon kampe tuli hommattua tusinan seuraajaksi Kyseessä siis "lievä" -15 malli (käyttöönotto 12/14) hopeisena ja vaalealla sisustalla. 136tkm ajettu ja jotain varusteitakin on tullut mukaan, vaikka soomiauto onkin.
Mukava peli ajella, mutta pari juttua hiukan oudoksuttaa ainakin näin aluksi, eli mielestäni vaihdekeppi tai oikeammin "tikku" on jotenkin lelumainen, mutta vielä enemmän ihmetyttää se, että miksi vakkarin viiksi on pitänyt siirtää vilkun alapuolelle??? 20v ajellut mersuilla ja tottunut, että se vakkari on siinä vilkkuviiksen yläpuolella, niin aluksi vilkutteli aina oikealle, kun pisti tässä vakkarin päälle Muutenhan tuo adaptiivinen vakkari on paras keksintö automaatin jälkeen Siihen pädiin kojelaudassa on sopeutunut yllättävän hyvin, vaikka näiden tullessa markkinoille se häiritsi ihan v..usti
Niin ja maski on sellainen, kuin merssussa kuuluu ja tähti on siinä ainoassa oikeassa paikassa, eli konepellin päällä!
03A OIL OFFSET AMOUNT +300 ML OIL
04B OPERATORS MANUAL AND SERVICE BOOKLET FINNISH
064 STEUERCODE MAGNETVENTIL M651
08R 17" LA WHEEL MULTIPLE-SPOKE DESIGN ALL-ROUND
1P6 CONTROL CODE MARKETING
1U3 VEHICLE WAXING
218 REAR-VIEW CAMERA
235 ACTIVE PARK ASSIST
239 ADAPTIVE CRUISE CONTROL PRO (DISTRONIC PRO)
246 ANALOG CLOCK
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
265 LINES-NO.PLATE DISCONTINUED
270 GPS ANTENNA
287 THROUGH-LOADING FEATURE
294 KNEE AIRBAG
2U6 SHORTENED COOLING MODULE
335B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - ENGLISH
345 RAIN SENSOR
350 MBCONNECT - ECALL EUROPE EMERG. CALL SYS. GEN. 2
35A VGS D4-0, D3 PATTERN
3U1 EUROPE/CIS COUNTRIES/MONGOLIA HEAD UNIT
413 PANORAMIC SLIDING SUNROOF/GLASS SUNROOF
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
475 TIRE PRESSURE CONTROL
485 (COMFORT RUNNING GEAR)
502 3 YEARS OF MAP UPDATES FREE OF CHARGE
513 TRAFFIC SIGN RECOGNITION
529L FINLAND
531 COMAND APS NTG5/NTG5.5
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
58U ROOF INTERIOR TRIM GRAY FABRIC
5P6 CONTROL CODE MARKETING
5XXL EUROPE
600A FABRIC/IMITATION LEATHER/MICROFIBER
628 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH PLUS (IHC+)
628A FABRIC/IMITATION LEATHER/MICROFIBER - GRAY
642 DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC
666 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
6P5 STEUERCODE VERTRIEB FUER CODE 475 ANFORDERUNG
725 CHROME LOOK ROOF RAILING
775U IRIDIUM SILVER - METALLIC FINISH
805 YOM 14/1
805 *1 205____ 20110414 YOM 14/1
805 *2 651.9__ 20120301 YOM 24/1
815 DVD SINGLE DRIVE
824 AIR CONDITIONING SCOPES FOR COLD COUNTRIES
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
876 INTERIOR LIGHT ASSEMBLY
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
916 FUEL TANK WITH LARGE VOLUME - VOLUME 1
927 EURO 6 TECHNOLOGY EXHAUST GAS CLEANING
968 COC PAPER EURO6 TECH. W/O REGISTRATION CERT.PART 2
A09 CO2 OFFENSIVE
A20 DIRECT START
A21 SHIFT BY WIRE
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A89 REDUCED-FRICTION
A98 TRANSMISSION SOFTWARE RETROFIT
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
B51 TIREFIT
B59 TRANSMISSION MODE SELECTOR LEVER (AGILITY SELECT)
F205 MODEL SERIES 205
FS COMBI - VEHICLE
G908 TRANSMISSION CODE VERSION 08
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
H24 TRIM PIECES - WOOD FENG BROWN - FINELINE
HA REAR AXLE
J7A DSM: STAR2 ELIMINATION I/O-ERROR-CONTROL CODE W 10
J81 JUNE RELEASE
JVM PLANT CONTROL CODE
JWJ PLANT CONTROL CODE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M020 BLUETEC
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
P22 INTERIOR LUXURY PACKAGE
P23 EXTERIOR LUXURY PACKAGE
P44 PARKING PACKAGE
P65 ERGONOMICS PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U10 FRONT PASSENGER SEAT WITH WEIGHT SENSING
U22 LUMBAR SUPPORT ADJUSTMENT
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
U77 DIESEL EXHAUST TREATMENT BLUETEC SCR GENERATION 2
U85 LARGE SCR TANK RESERVOIR
V56 SPEED + LOAD INDEX 94W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Mukava peli ajella, mutta pari juttua hiukan oudoksuttaa ainakin näin aluksi, eli mielestäni vaihdekeppi tai oikeammin "tikku" on jotenkin lelumainen, mutta vielä enemmän ihmetyttää se, että miksi vakkarin viiksi on pitänyt siirtää vilkun alapuolelle??? 20v ajellut mersuilla ja tottunut, että se vakkari on siinä vilkkuviiksen yläpuolella, niin aluksi vilkutteli aina oikealle, kun pisti tässä vakkarin päälle Muutenhan tuo adaptiivinen vakkari on paras keksintö automaatin jälkeen Siihen pädiin kojelaudassa on sopeutunut yllättävän hyvin, vaikka näiden tullessa markkinoille se häiritsi ihan v..usti
Niin ja maski on sellainen, kuin merssussa kuuluu ja tähti on siinä ainoassa oikeassa paikassa, eli konepellin päällä!
03A OIL OFFSET AMOUNT +300 ML OIL
04B OPERATORS MANUAL AND SERVICE BOOKLET FINNISH
064 STEUERCODE MAGNETVENTIL M651
08R 17" LA WHEEL MULTIPLE-SPOKE DESIGN ALL-ROUND
1P6 CONTROL CODE MARKETING
1U3 VEHICLE WAXING
218 REAR-VIEW CAMERA
235 ACTIVE PARK ASSIST
239 ADAPTIVE CRUISE CONTROL PRO (DISTRONIC PRO)
246 ANALOG CLOCK
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
265 LINES-NO.PLATE DISCONTINUED
270 GPS ANTENNA
287 THROUGH-LOADING FEATURE
294 KNEE AIRBAG
2U6 SHORTENED COOLING MODULE
335B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - ENGLISH
345 RAIN SENSOR
350 MBCONNECT - ECALL EUROPE EMERG. CALL SYS. GEN. 2
35A VGS D4-0, D3 PATTERN
3U1 EUROPE/CIS COUNTRIES/MONGOLIA HEAD UNIT
413 PANORAMIC SLIDING SUNROOF/GLASS SUNROOF
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
475 TIRE PRESSURE CONTROL
485 (COMFORT RUNNING GEAR)
502 3 YEARS OF MAP UPDATES FREE OF CHARGE
513 TRAFFIC SIGN RECOGNITION
529L FINLAND
531 COMAND APS NTG5/NTG5.5
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
58U ROOF INTERIOR TRIM GRAY FABRIC
5P6 CONTROL CODE MARKETING
5XXL EUROPE
600A FABRIC/IMITATION LEATHER/MICROFIBER
628 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH PLUS (IHC+)
628A FABRIC/IMITATION LEATHER/MICROFIBER - GRAY
642 DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC
666 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
6P5 STEUERCODE VERTRIEB FUER CODE 475 ANFORDERUNG
725 CHROME LOOK ROOF RAILING
775U IRIDIUM SILVER - METALLIC FINISH
805 YOM 14/1
805 *1 205____ 20110414 YOM 14/1
805 *2 651.9__ 20120301 YOM 24/1
815 DVD SINGLE DRIVE
824 AIR CONDITIONING SCOPES FOR COLD COUNTRIES
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
876 INTERIOR LIGHT ASSEMBLY
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
916 FUEL TANK WITH LARGE VOLUME - VOLUME 1
927 EURO 6 TECHNOLOGY EXHAUST GAS CLEANING
968 COC PAPER EURO6 TECH. W/O REGISTRATION CERT.PART 2
A09 CO2 OFFENSIVE
A20 DIRECT START
A21 SHIFT BY WIRE
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A89 REDUCED-FRICTION
A98 TRANSMISSION SOFTWARE RETROFIT
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
B51 TIREFIT
B59 TRANSMISSION MODE SELECTOR LEVER (AGILITY SELECT)
F205 MODEL SERIES 205
FS COMBI - VEHICLE
G908 TRANSMISSION CODE VERSION 08
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
H24 TRIM PIECES - WOOD FENG BROWN - FINELINE
HA REAR AXLE
J7A DSM: STAR2 ELIMINATION I/O-ERROR-CONTROL CODE W 10
J81 JUNE RELEASE
JVM PLANT CONTROL CODE
JWJ PLANT CONTROL CODE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M020 BLUETEC
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
P22 INTERIOR LUXURY PACKAGE
P23 EXTERIOR LUXURY PACKAGE
P44 PARKING PACKAGE
P65 ERGONOMICS PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U10 FRONT PASSENGER SEAT WITH WEIGHT SENSING
U22 LUMBAR SUPPORT ADJUSTMENT
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
U77 DIESEL EXHAUST TREATMENT BLUETEC SCR GENERATION 2
U85 LARGE SCR TANK RESERVOIR
V56 SPEED + LOAD INDEX 94W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
Vakkarin ja vilkun paikan vaihtumisen oppimiseen ei mene vuottakaan
Vaihdekeppi on sitten hankalampi tapaus toiseen suuntaan - viime viikon reissulla autovuokraamosta varattu W205 oli paikan päällä vaihtunut Sitikaksi. Joka kerta pakilta eteenpäin vaihtaessa laitoin oikeanpuoleisesta viiksestä lasinpyyhkijät päälle...
Vaihdekeppi on sitten hankalampi tapaus toiseen suuntaan - viime viikon reissulla autovuokraamosta varattu W205 oli paikan päällä vaihtunut Sitikaksi. Joka kerta pakilta eteenpäin vaihtaessa laitoin oikeanpuoleisesta viiksestä lasinpyyhkijät päälle...
-
- Mersumies
- Viestit: 2785
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
Pari vikaakin ilmeni jo tässä, eli oik.puolen peilinlämmitin on mykkä ja Vehossa huollossa huomasivat, että vaihteiston lisäöljypumpun tiiviste tihkuu öljyä.
Tässä ei ole sitä 24kk Vehon vaihtoautotakuuta (ostettu vaihtoplussan pulelta), mutta mitään keskustelua ei tarvinnut aiheesta käydä, vaan ilnoittivat itse, että korjataan myyjän virhevastuun perusteella , eli ei kustannuksia. Lisäksi vielä sain myyjän ajokin alle huollon ajaksi.
Tämä miten ongelmat hoidetaan on yksi syy, miksi Merssut ostan Vehosta ja yleensä huollatankin siellä. Halvin ei aina ole edullisin.
Tässä ei ole sitä 24kk Vehon vaihtoautotakuuta (ostettu vaihtoplussan pulelta), mutta mitään keskustelua ei tarvinnut aiheesta käydä, vaan ilnoittivat itse, että korjataan myyjän virhevastuun perusteella , eli ei kustannuksia. Lisäksi vielä sain myyjän ajokin alle huollon ajaksi.
Tämä miten ongelmat hoidetaan on yksi syy, miksi Merssut ostan Vehosta ja yleensä huollatankin siellä. Halvin ei aina ole edullisin.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
Kivikaudeltako ne edelliset mersut? Omassakin mersussa viikset väärinpäin vaikka sekin kohta eläkeikäinen. Olisit ostanut uudemman niin ei olisi sitä viikseä lainkaan (lisää takapakkia).tahtoomersun kirjoitti:... mutta vielä enemmän ihmetyttää se, että miksi vakkarin viiksi on pitänyt siirtää vilkun alapuolelle??? 20v ajellut mersuilla ja tottunut, että se vakkari on siinä vilkkuviiksen yläpuolella, niin aluksi vilkutteli aina oikealle, kun pisti tässä vakkarin päälle
jysi on vähän vikkelämpi oppimaan uusia asioita, minä vilkutan välillä vielä viiden vuoden opettelun jälkeen kanssa-autoilijoille kun tarkoitus kytkeä vakkari.
Re: Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
Vakkarinsäädin vasemmalla on hyvä, voi käyttää yksikätisesti, vaikka aina pitäisikin olla kaksi kättä ratissa. Vaihdevipu ratissa oikealla:ei tarvitse katsella keskikonsoliin tms, jos vaikka vekslaa autoa ahtaaseen paikkaan. Näin saisi olla kaikissa autoissa,
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
-
- Mersumies
- Viestit: 2785
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
Joo, antiikkiahan nämä, antiikkia alan olemaan itsekkin... Myyjän aakkosella ajellessa tosiaan huomasin, että taas on tarvinut muutella sitä vakkarin käyttöä, eli nyt napit ratissa, ihan kuin jossain kiahundaimossessaDBFI kirjoitti:Kivikaudeltako ne edelliset mersut? Omassakin mersussa viikset väärinpäin vaikka sekin kohta eläkeikäinen. Olisit ostanut uudemman niin ei olisi sitä viikseä lainkaan (lisää takapakkia).tahtoomersun kirjoitti:... mutta vielä enemmän ihmetyttää se, että miksi vakkarin viiksi on pitänyt siirtää vilkun alapuolelle??? 20v ajellut mersuilla ja tottunut, että se vakkari on siinä vilkkuviiksen yläpuolella, niin aluksi vilkutteli aina oikealle, kun pisti tässä vakkarin päälle
jysi on vähän vikkelämpi oppimaan uusia asioita, minä vilkutan välillä vielä viiden vuoden opettelun jälkeen kanssa-autoilijoille kun tarkoitus kytkeä vakkari.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
Ei kai sitää keppiä/konsolia tarvitse katso vaikka keppi siellä olisiHesusnis kirjoitti:Vakkarinsäädin vasemmalla on hyvä, voi käyttää yksikätisesti, vaikka aina pitäisikin olla kaksi kättä ratissa. Vaihdevipu ratissa oikealla:ei tarvitse katsella keskikonsoliin tms, jos vaikka vekslaa autoa ahtaaseen paikkaan. Näin saisi olla kaikissa autoissa,
sehän on siinä samssa kohtaa eikä sieltä minnekkän kesken ajon siirry... että sitä pitäsi katsoa ja etsiä
myös vakkari voi käytää vasurilla oli se sitten vilkun viiksen ylä tai ala puolella
se mikä on hyvää Paluussa "rattivaihteesen"
on että jää kekikonslin aluelle tila enemän muile kapistuksille
Mökkillä
'
'
Re: Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
Tämä 1 vuosi oli mitattu 80 oikein / 20 väärin säännön mukaan, sattuuhan näitä vieläkin...DBFI kirjoitti:jysi on vähän vikkelämpi oppimaan uusia asioita
OT: siinä laina-Sitikassa oli myös samassa paikassa vakionopeussäädin, vasemmalla ratin alla. Appelsiinin kokoinen patti jossa yksi viiksi, nappeja ylllä ja alla ja paljon pientä kirjoitusta - ja kaikki tämä ratin airbagin alla. Siinä vaiheessa kun tie oli suora ja tyhjä, ei voinut enää kääntää rattia lukeakseen miten se toimii.
Re: Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
Lähinnä tarkoitin, että monessa autossa on vaihteenvalitsin keskellä, mutta joutuu katsomaan minkä pykälän laittaa sisään, mesen rattivivussa on näppärästi joko ylös tai alas ja ei tarvitse pelätä että menisi väärä pykälä sisään, vaikka käyttäisi sokkona.FinlandMerceds kirjoitti:Ei kai sitää keppiä/konsolia tarvitse katso vaikka keppi siellä olisiHesusnis kirjoitti:Vakkarinsäädin vasemmalla on hyvä, voi käyttää yksikätisesti, vaikka aina pitäisikin olla kaksi kättä ratissa. Vaihdevipu ratissa oikealla:ei tarvitse katsella keskikonsoliin tms, jos vaikka vekslaa autoa ahtaaseen paikkaan. Näin saisi olla kaikissa autoissa,
sehän on siinä samssa kohtaa eikä sieltä minnekkän kesken ajon siirry... että sitä pitäsi katsoa ja etsiä
myös vakkari voi käytää vasurilla oli se sitten vilkun viiksen ylä tai ala puolella
se mikä on hyvää Paluussa "rattivaihteesen"
on että jää kekikonslin aluelle tila enemän muile kapistuksille
Vakkari vasemmalla siksi näppärä, että itse tulee ajettua autoa vasemmalla kädellä ja oikea keskikyynärnojalla, jolloin vasemmalla pystyy näppärästikäyttämään vakkaria ja sekin toimii näppitunrumalla.edellisessä kulkineessa vakkarin viiksi oli oikealla ja oli huomattavasti epäkäytätännöllisempi käyttää. Semmoiset autot missä vakkari on napeilla ratissa, on vielä tätäkin huonompi vaihtoehto.
Sori OT.
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
-
- Mersumies
- Viestit: 2785
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
Kyllähän se viiksisysteemi vakkarin käyttöön on näppärin keksintö. Yllättävän sitkeässä vaan on oppia se uusi paikka... no kyllä se nyt alkaa jo sujumaan
Kesällä olin reissussa matkailudukatolla, jossa vakkarin viiksi oli myös vilkun alla ja voi jessus, että tuli vilkuteltua
Kesällä olin reissussa matkailudukatolla, jossa vakkarin viiksi oli myös vilkun alla ja voi jessus, että tuli vilkuteltua
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 2785
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
Tässä oli ostaessa alla uudet Hankookin nastat, mutta olen jo pitkään ajellut kitkoilla, niin häiritsi nastojen rohina sen verran, että vaihdatin alle Bridgestonen kitkat.
Nokialaiset olisi olleet ykkösvalinta, mutta niitä ei ollut hyllyssä ja huomenna lähdössä Viron puolelle reissuun, niin koeillaan nyt brikkareita. Näihin sai muuten sellaisen tyytyväisyystakuun, että jos ei ole tyytyväinen, niin saa kuukauden kuluessa vaihtaa nastoihin.
Nokialaiset olisi olleet ykkösvalinta, mutta niitä ei ollut hyllyssä ja huomenna lähdössä Viron puolelle reissuun, niin koeillaan nyt brikkareita. Näihin sai muuten sellaisen tyytyväisyystakuun, että jos ei ole tyytyväinen, niin saa kuukauden kuluessa vaihtaa nastoihin.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
Kyllä itselläkin meni hetki ja on tullut vilkuteltua ynnämuuta. Edellisessä autossa pyyhkijät toimi oikean puolen viiksestä, vakkarinviiksi oli olikealla, ja ohjauspyörän kytkimien toiminta juuri päinvastaista verrattuna nykyiseen meisseliin. Nyt 7kk ja 30tkm myöhemmin rupeaa jo pääosin sujumaan.tahtoomersun kirjoitti:Kyllähän se viiksisysteemi vakkarin käyttöön on näppärin keksintö. Yllättävän sitkeässä vaan on oppia se uusi paikka... no kyllä se nyt alkaa jo sujumaan
Kesällä olin reissussa matkailudukatolla, jossa vakkarin viiksi oli myös vilkun alla ja voi jessus, että tuli vilkuteltua
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
-
- Mersumies
- Viestit: 2785
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
Oli kyllä oikea ratkaisu tuo renkaiden päivitys kitkoihin, matkanteko muuttui mukavan äänettömäksi. Paluumatkalla hki-tre kelikin oli huono, mutta kyllä brikkaritkin pitää hienosti, ei kaivannut nokialaisia yhtään.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 2785
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
Tällä ajeltu huoletta jo yli vuoden, mutta nyt uudenvuoden kunniaksi pisti moottorin vikavalon loistamaan
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
NOX-tunnistimista usein näissä moottorin vikavalo. Takuuseen -15 mallissa siinä ja siinä, vanhemmissa ei.
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2785
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
Jees, meinasin käydä muualla diagnoosissa, mutta taidan poiketa Vehossa kuitenkin kokeilemassa jos kävis tuuri ja menis goodwillinä.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
Paljonko on ajettu?
Mulla on NOX:it vaihdettu Saksassa merkkiliikkeessä 125 tonnin huollossa reilu vuosi sitten.
Mulla on NOX:it vaihdettu Saksassa merkkiliikkeessä 125 tonnin huollossa reilu vuosi sitten.
230 C 1978
-
- Mersumies
- Viestit: 2785
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
Tällä on nyt ajettu 157tkm ja otettu käyttöön joulukuussa 2014 eli olisiko vielä orkkikset anturit. No selvitetään nyt ensin mikä oikeasti on syynä valoon.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
Tuo vakkari viiksessä on Mersussa tosi hyvä. Ylös tai alas pohjaan käytettynä 10km/h kerralla on hyvä varsinkin kun suomen teillä rajoitukset vaihtuvat jatkuvasti 60/80 ja100 välillä.
Entisessä xc90 Volvossa ärsytti kun vakkarin on/off katkaisin oli ratissa yläpuolan päällä. Ajaessa kun kättä leputti siinä niin huomaamatta tiputti vakkarin päältä.
Entisessä xc90 Volvossa ärsytti kun vakkarin on/off katkaisin oli ratissa yläpuolan päällä. Ajaessa kun kättä leputti siinä niin huomaamatta tiputti vakkarin päältä.
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
-
- Mersumies
- Viestit: 2785
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
Taempi nox anturihan siellä oli kyrvähtänyt, eli uutta tilalle. Mobilon piikkiin sai sitten ajella 180 amg line aakkosella tämän päivän ja parasta ko. laitteessa oli se, kun sen vei pois ja sai oman takaisin ajoon.
Ei tuo S205:kään ole mikään edustusauto tiloiltaan, mutta a täysin mustalla sisustalla, katto mukaanlukien, 18tuuman nastarenkailla on sen verran ahdistava kampe, että en keksinyt moiselle oikein mitään olemassaolon tarkoitusta, varsinkin kun hintalapussa vissiin vähintään 40k€
Ei tuo S205:kään ole mikään edustusauto tiloiltaan, mutta a täysin mustalla sisustalla, katto mukaanlukien, 18tuuman nastarenkailla on sen verran ahdistava kampe, että en keksinyt moiselle oikein mitään olemassaolon tarkoitusta, varsinkin kun hintalapussa vissiin vähintään 40k€
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
Eikös tää pyöri Tampereella?
Missä lukemissa tämmösen kulutus pyörii?
Missä lukemissa tämmösen kulutus pyörii?
-
- Mersumies
- Viestit: 2785
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
Tampesterissa juu. Kulutusta en ole mitannut, mutta auton tietokoneen mukaan viimeisestä nollauksesta 6.2 ja ajo on suurimmaksi osaksi lyhyttä pätkäajoa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
Saako olla utelias ja kysyä, että miten päädyit cdi autoon, koska eikö tuohon pätkäajoon olisi ollut parempi vaihtoehto S205 350e hybridi?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
-
- Mersumies
- Viestit: 2785
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
Tykkään vaan dieselistä, eikä oikein kiinnosta nuo pienet bensakoneet eikä hybridit.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
Ok ja meneehän se cdi pätkäajossakin, kun koodaa päästökotkottimet pois. En ole kyllä pekkaa parempi, kun minullakin on cdi raakassa pätkäajossa. Ilman ongelmia on menty sillä nyt 7 vuotta.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
Kaikki ei oo patteriautojen perään...en minäkään.
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Re: Taloon tulla pätkähti S205 220CDI
Kehitys sitten vähän kehittynyt, mittasin oman 204 200cdi aut. niin 8.3, siis om646+5-lovinen. Kans Tampereella lyhyttä pätkää, toisesta päästä ilman lämmitystä lähtö. Toki ei yhtään nox anturia mennyttahtoomersun kirjoitti: ↑La 09.01.2021 10:11 Tampesterissa juu. Kulutusta en ole mitannut, mutta auton tietokoneen mukaan viimeisestä nollauksesta 6.2 ja ajo on suurimmaksi osaksi lyhyttä pätkäajoa.