GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Jaahas tää projekti sai sitten päätöksen ennen aikojaan. En saanut edes tekniikasta mitään rikki mutta... Alkoi vikatiheys muussa autossa nousemaan sen verran suureksi että ilmoitettiin yksikantaan, vaihda uudempaan!
Kulkine päätynee vikoineen huutokaupat sivustolle autoliikkeen toimesta mistä tuoreempi pirssi tuli alle.
Kulkine päätynee vikoineen huutokaupat sivustolle autoliikkeen toimesta mistä tuoreempi pirssi tuli alle.
Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Jaa tuli tympääntyminen w211 vik.. siis ominaisuuksiin
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Joo, katsotaan mitä usia vik.. ominaisuuksia sitten 212 tuo tullessaan.
Mukava se on liukua pitkää matkaa, mihenkään ei kyllä mene laulu loppuu 3400rpm korvilla aikalailla. No uusi ecu tulossa kloonia varten niin ei jää autotta jos sattuu kirjoitus menemään metsään joku kerta.
Mukava se on liukua pitkää matkaa, mihenkään ei kyllä mene laulu loppuu 3400rpm korvilla aikalailla. No uusi ecu tulossa kloonia varten niin ei jää autotta jos sattuu kirjoitus menemään metsään joku kerta.
Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Ehkä se 651 ei niin varma moottori ole, mutta muuten auto on kyllä paljon parempi
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
No en tiedä mitenkä tohon suhtautuu, on noitakin paljon ajettuja. Aika paljon varmaan vaikuttaa se huolto ja miten sitä autoa käyttää.
Paljon ajettuja näkee myynnissä noita 651 kattilalla, et ei kai se ihan sysipaska toivottavasti ole.
Ja sittenhän ne heikkoudet tulee esiin kun vähän kiusaa, pitää tuohonkin hommata varalle kone niin ei se sitten tieten hajoa
Auto on muuten kyllä todella miellyttävä, tykkään kovasti. Sen 600km tullut ajettua pariin päivään tuolla ja ohjaamossa viihtyy.
Onhan siihen jo tuo ecu aihio tulossa maailmalta että pääsee muokkaaman nuo parit tylsät kohdat vedosta pois.
Paljon ajettuja näkee myynnissä noita 651 kattilalla, et ei kai se ihan sysipaska toivottavasti ole.
Ja sittenhän ne heikkoudet tulee esiin kun vähän kiusaa, pitää tuohonkin hommata varalle kone niin ei se sitten tieten hajoa
Auto on muuten kyllä todella miellyttävä, tykkään kovasti. Sen 600km tullut ajettua pariin päivään tuolla ja ohjaamossa viihtyy.
Onhan siihen jo tuo ecu aihio tulossa maailmalta että pääsee muokkaaman nuo parit tylsät kohdat vedosta pois.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani
Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Saitko muuten koskaan niitä suuttimia pelaamaan kunnolla?
Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Juu sain, pientä kuorma automaisuutta jäi tyhjäkäynnille ja välille 1000-1400 vedon rajalla ajettaessa mutta muuten sivistynyt käynti ja lientä sai tulemaan nätisti.
Normi käytössä 7.8-9l/100km ja voimaa heti käytössä kun pedalia tarjosi ja mikä parasta ilman järjetöntä savua.
Sitä esiruiskutusta ja muita karttoja tuli hierottua aika pitkään.
Ajettavuus ja käytös alhaalla about sama mitä vakioilla, ja ylhäällä voimaa sen mitä se ahdin kesti ottaa ilman savua.
Ja sai sieltä isommalla savulla enemmänkin mutta se on tyhmää, kun ilma lopoui kesken.
Paljon jäi potentiaalia käyttämättä.
Mutta nyt on sellainen hyvä näppituntuma mitä pitää ohjelmassa tehdä jos suuttimia rakentaa. Ja mitä suuttimille tarvitsee tehdä.
Normi käytössä 7.8-9l/100km ja voimaa heti käytössä kun pedalia tarjosi ja mikä parasta ilman järjetöntä savua.
Sitä esiruiskutusta ja muita karttoja tuli hierottua aika pitkään.
Ajettavuus ja käytös alhaalla about sama mitä vakioilla, ja ylhäällä voimaa sen mitä se ahdin kesti ottaa ilman savua.
Ja sai sieltä isommalla savulla enemmänkin mutta se on tyhmää, kun ilma lopoui kesken.
Paljon jäi potentiaalia käyttämättä.
Mutta nyt on sellainen hyvä näppituntuma mitä pitää ohjelmassa tehdä jos suuttimia rakentaa. Ja mitä suuttimille tarvitsee tehdä.
Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Ei mitään ihmeellistä.Joo, katsotaan mitä usia vik.. ominaisuuksia sitten 212 tuo tullessaan.
Alustan niveliä ei mene juurikaan kun vertaa 211:een ja moottorin häiriövalo syttyy noin 10 kertaa siinä ajassa kun se 211:ssa syttyy yhden kerran.
Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Mulla ei syttyny kertaakaan 450-490tkm eikä siinä ollut muutakaan ihmeellistä. Joku egr jäähdyttimeen liittyvä o-rengas piti vaihtaa. Erittäin miellyttävä kampe ohjelmoituna, varsinkin laatikon toiminta oli ihan eri mitä vanhemmissa. Ja katsastukset meni aina heittämällä läpi
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Juu syttyyhän tuo, dpf paine anturista ja kaasuläpästä, sekä egr venttiilistä kaiketi aika herkästi.
No taival ei ihan ruusuisesti alkanut, koneen kylki öljyinen kun oli öljynvaihdossa eilen. Yhteys liikkeeseen ja ilmoittivat että tuo tänne tai korjaamolle x.
Mutta käytetty autohan tuo on, suoraan ajosta about ostettu ei ollut edes meikkarilla ehtinyt käymään.
255tkm mittarissa et eihän se uusi ole.
Oljynjäähäri, venakoppa tai ketjunkiristin kun imusarjan puolelta tulee.
No liike katsoo sen mitä ja mistä, en ota siitä stressiä turhaan ennen ja tai jos ei tarvii. Katsotaan, avaan aiheelle ja viritelmille varmaan oman ketjunsa.
Ja myyn poikkeen 647 kamoja mitä löytyy kun ehdin napsia kuvia.
No taival ei ihan ruusuisesti alkanut, koneen kylki öljyinen kun oli öljynvaihdossa eilen. Yhteys liikkeeseen ja ilmoittivat että tuo tänne tai korjaamolle x.
Mutta käytetty autohan tuo on, suoraan ajosta about ostettu ei ollut edes meikkarilla ehtinyt käymään.
255tkm mittarissa et eihän se uusi ole.
Oljynjäähäri, venakoppa tai ketjunkiristin kun imusarjan puolelta tulee.
No liike katsoo sen mitä ja mistä, en ota siitä stressiä turhaan ennen ja tai jos ei tarvii. Katsotaan, avaan aiheelle ja viritelmille varmaan oman ketjunsa.
Ja myyn poikkeen 647 kamoja mitä löytyy kun ehdin napsia kuvia.
Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
40 tuhatta kilometriä nyt menee autolla millä tahansa ilman ongelmia, tuon verran jos yhdellä yksilöllä on ajanut niin sen perusteella ei kannata julistaa koko mallisarjaa paremmaksi kuin jokin muu malli. Meillä on nyt ajettu 211:lla neljättä vuotta ja 410000-500000 ilman moottorin vikatiloja tai vikavaloja, tuurilla tokiMulla ei syttyny kertaakaan 450-490tkm
Kyllä 212 kanssa pärjää. Lähinnä mitä tulee mieleen OM651 mukanaan tuomia vikavalon sytyttäjiä 211-koriseen OM646-648 verraten on kaasuläppä, ahtopainetunnistin (oli toki vanhemmissakin, mutta vikaa harvoin), vastapainetunnistin, eropainetunnistin, pakokaasun lämpötunnistin jne....no, onhan noita DPF ollut jo osassa 211:kin.
Ei se ole heikko, kilometrejä kerää siinä missä vanhemmatkin koneet. Kansitiiviste- tai kansivikoja ei ole oikeastaan lainkaan, toisessa vaakakupissa alakerran laakerien hajoilu. Kunnon öljyt ja vaihtaa tarpeeksi usein eikä käynnistele kovasta pakkasesta ilman esilämmitystä, niin pitkä on taival koneella avaamatta.Paljon ajettuja näkee myynnissä noita 651 kattilalla, et ei kai se ihan sysipaska toivottavasti ole.
Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Toivotaan pitkää ikää kun saa tuon vuodon pois, itse vaihdan öljyjä turhankin tiheään mutta toisaalta en yhtään konetta ole ajamalla särkenyt, muuten kyllä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani
Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Okei, mitä minä olen noita virisuuttimia teettänyt niin ei ole tarvinnut koskea muuhuin kuin ennakkoon ja ruiskutusaikaan.Käynti on kyllä ollut niillä oikein miellyttävän kuuloinen.MJPfin kirjoitti: ↑Su 10.01.2021 08:28 Juu sain, pientä kuorma automaisuutta jäi tyhjäkäynnille ja välille 1000-1400 vedon rajalla ajettaessa mutta muuten sivistynyt käynti ja lientä sai tulemaan nätisti.
Normi käytössä 7.8-9l/100km ja voimaa heti käytössä kun pedalia tarjosi ja mikä parasta ilman järjetöntä savua.
Sitä esiruiskutusta ja muita karttoja tuli hierottua aika pitkään.
Ajettavuus ja käytös alhaalla about sama mitä vakioilla, ja ylhäällä voimaa sen mitä se ahdin kesti ottaa ilman savua.
Ja sai sieltä isommalla savulla enemmänkin mutta se on tyhmää, kun ilma lopoui kesken.
Paljon jäi potentiaalia käyttämättä.
Mutta nyt on sellainen hyvä näppituntuma mitä pitää ohjelmassa tehdä jos suuttimia rakentaa. Ja mitä suuttimille tarvitsee tehdä.
Om651 sehän on jo huomattavasti modernimpi moottori joka suhteessa. Vieläkö ne on 5g vai joko se on 7g laatikolla?
Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Nuo oli Isot kärjet muistaakseni 210mm3 1600bar sai kohtuullisella aukiololla. Et siellä alhaalla joutui vähän kikkailemaan, tosin lisäsin myös painetta sinne alas että saa sumuttamaan nätimmin.
7g ja alkaa se työkalun metsästys millä saisi hieman sitä paimennettua jos tarvii. Toi kun on amg sport paketilla niin on jo M moodi ja ratti läpykät niin sen kanssa pärjää.
Pitää katsoa paljonko Vääntö / ruiskutus konversio kartalla saa vaihtoja paimennettua järkevämmäksi.
Automaatilla latoo turhan monta pykälää pienemmälle ja kone vain huutaa eikä oikein etene. Onneksi M moodissa voi itse tiputella pienemmälle sopivasti.
7g ja alkaa se työkalun metsästys millä saisi hieman sitä paimennettua jos tarvii. Toi kun on amg sport paketilla niin on jo M moodi ja ratti läpykät niin sen kanssa pärjää.
Pitää katsoa paljonko Vääntö / ruiskutus konversio kartalla saa vaihtoja paimennettua järkevämmäksi.
Automaatilla latoo turhan monta pykälää pienemmälle ja kone vain huutaa eikä oikein etene. Onneksi M moodissa voi itse tiputella pienemmälle sopivasti.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
bittien kääntely kun vaikutta olevan hansakssa niin,
miten olisi se millä laatiko viralisestikin päivitettän eli *:ri
ainkin vanhemissa epäviralissa on ohjelmia mukan
miten olisi se millä laatiko viralisestikin päivitettän eli *:ri
ainkin vanhemissa epäviralissa on ohjelmia mukan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Joo se vaan että pitäisi saada ensin se muutettu ohjelman checksum laskettua. Siihen ei ainakaan itsellä vielä ole työkalua.
Paitsi hetkinen sehän on motorolan mpc5xx sarjan prossuja eikös olekkin? Siihen kyllä löytyy työkalu.
Asiaa pitää tutkia, ja hommata jostain yksi lootan ohjain uhriksi.
Toi 7g tuntuu olevan aika koskematonta aluetta edelleen säätäjien keskuudessa, miksiköhän?
Paitsi hetkinen sehän on motorolan mpc5xx sarjan prossuja eikös olekkin? Siihen kyllä löytyy työkalu.
Asiaa pitää tutkia, ja hommata jostain yksi lootan ohjain uhriksi.
Toi 7g tuntuu olevan aika koskematonta aluetta edelleen säätäjien keskuudessa, miksiköhän?
Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Ei niin hyvin että ei voisi toimia paremmin
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
5xx sarjaa hyvinkin olla,MJPfin kirjoitti: ↑Ti 12.01.2021 21:31 Joo se vaan että pitäisi saada ensin se muutettu ohjelman checksum laskettua. Siihen ei ainakaan itsellä vielä ole työkalua.
Paitsi hetkinen sehän on motorolan mpc5xx sarjan prossuja eikös olekkin? Siihen kyllä löytyy työkalu.
Asiaa pitää tutkia, ja hommata jostain yksi lootan ohjain uhriksi.
Toi 7g tuntuu olevan aika koskematonta aluetta edelleen säätäjien keskuudessa, miksiköhän?
ajatus chk laskennan toimivuuden tarkistuksesta (joskus käyttänyt muuhun kohteesen)
ensin laskurilla katsoa mikä se nyt on se paperille ylös ja sitten muutos uuden laskenta,
taas se ylös sitten muutos takaisin"vakioksi" ja tarkistus onko luku sama mikä alkuun oli,
syy liennen juurikin näppärän työkalun puutee ja tyytymien siihen mitä moottorin ohjaksen puolelta saa tehtyä
(ei tietoa paremasta niin ei osata kaivata sitä)
piirithän on käytänössä pääsemätömissä mössön sisällä
tietoliiken liitäntöjä laatikosta ulos can H ja can L sekin varmasti osalttaan vaikutta tuohon "koskemattomuuteen"
aika pitkään *:ri ohjelmaa kirjoitaa(ohjain laite ohjelmointi)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
saattaa saada cmd työkalulla obd portista 7g lootan softan...