liikaa ahtopaineita???
liikaa ahtopaineita???
otin tossa pakokaasun kierrätyksen "systeemin" pois käytöstä, eli tukin sen letkun, ja junttasin ilmamäärämittarin auki ja asensin ensimmäistä kertaa ahtopaine mittarin autoon, ja koeajelulle..
ahdot nousi veättäessä 1.2een ja vaihdossa 1.4 jopa, en siis ole kokeillut vedättää ennen mittarin kanssa, silloin kun pakokaasu kierrätys oli kytkettynä, joten en tiedä vaikuttaako sen "deaktivointi" paineen nousuun??
auto ei kulje mielestäni ollenkaan kuin 1.2 paineilla pitäisi. Normaali 300 vapari diisseli vakiopumpun syötön lisäyksellä kulkee ainakin yhtä hyvin, ellei paremmin. lähtee ainakin paremmin likkeelle..
ilmeisesti vakio paineet 300tdt on luokkaa 0.7, joten mistä johtuu tälläinen ylipaine?
pumppuun en ole koskenut koskaan.
ahdot nousi veättäessä 1.2een ja vaihdossa 1.4 jopa, en siis ole kokeillut vedättää ennen mittarin kanssa, silloin kun pakokaasu kierrätys oli kytkettynä, joten en tiedä vaikuttaako sen "deaktivointi" paineen nousuun??
auto ei kulje mielestäni ollenkaan kuin 1.2 paineilla pitäisi. Normaali 300 vapari diisseli vakiopumpun syötön lisäyksellä kulkee ainakin yhtä hyvin, ellei paremmin. lähtee ainakin paremmin likkeelle..
ilmeisesti vakio paineet 300tdt on luokkaa 0.7, joten mistä johtuu tälläinen ylipaine?
pumppuun en ole koskenut koskaan.
Niin kyseessä on ilmeisesti 300 turbo?
Hukkaportti saattaa jumittaam eipä tuo oikein muusta voi johtua, onko portille menevä letku / putki ehjä ja kunnolla kiinni. Minkä merkkinen ahdin?
Vähän liikaa on ahtoja, tuo 0.7-0.8 on hyvä.
Dieselit ei kulje yhtään sen paremmin suuremmilla ahdoilla, jollei syöttöä lisää. Perusjuttuja.
Hukkaportti saattaa jumittaam eipä tuo oikein muusta voi johtua, onko portille menevä letku / putki ehjä ja kunnolla kiinni. Minkä merkkinen ahdin?
Vähän liikaa on ahtoja, tuo 0.7-0.8 on hyvä.
Dieselit ei kulje yhtään sen paremmin suuremmilla ahdoilla, jollei syöttöä lisää. Perusjuttuja.
Hukkaportti siinä temppuilee. Vika selvinnee tutkimalla. Siinä ei monta liikkuvaaa osaa ole.
Noissa turboissa on painekatkaisin, joka suojaa moottoria ylikuormitukselta (ahtopaine yli 1.1bar), estämällä ahtopaineen pääsyn savutuksenrajoittimeen. Se on silloin kokoajan päällä, eikä moottori saa normaalisti polttoainetta. Suorituskyky on silloin todellakin aika lähellä vapari 300d:tä. Kunhan saat ahtopaineen laskemaan normaaliarvoihin, lähtee varojärjestelmä ja savutuksen rajoitin päältä, niin alkaa autokin liikkua niin kuin se on tarkoitettu.
Noissa turboissa on painekatkaisin, joka suojaa moottoria ylikuormitukselta (ahtopaine yli 1.1bar), estämällä ahtopaineen pääsyn savutuksenrajoittimeen. Se on silloin kokoajan päällä, eikä moottori saa normaalisti polttoainetta. Suorituskyky on silloin todellakin aika lähellä vapari 300d:tä. Kunhan saat ahtopaineen laskemaan normaaliarvoihin, lähtee varojärjestelmä ja savutuksen rajoitin päältä, niin alkaa autokin liikkua niin kuin se on tarkoitettu.
[quote="Perttu K"]Hukkaportti siinä temppuilee. Vika selvinnee tutkimalla. Siinä ei monta liikkuvaaa osaa ole.
Noissa turboissa on painekatkaisin, joka suojaa moottoria ylikuormitukselta (ahtopaine yli 1.1bar), estämällä ahtopaineen pääsyn savutuksenrajoittimeen. Se on silloin kokoajan päällä, eikä moottori saa normaalisti polttoainetta. Suorituskyky on silloin todellakin aika lähellä vapari 300d:tä. Kunhan saat ahtopaineen laskemaan normaaliarvoihin, lähtee varojärjestelmä ja savutuksen rajoitin päältä, niin alkaa autokin liikkua niin kuin se on tarkoitettu.[/quote]
nyt tuli vähän liian paljon asiaa
missä sijaitsee savutuksenrajoitin? ilmeisesti pumpussa jossain?
ja mikä se on? onko se päällä koko ajan? vai vaan silloin kun paineet nousee liikaa.. yli 1.1?
mitä jos paineet nousee liikaa, niin sitte vasta järjestelmä vähentää syöttöä??
sehän on täysin pers...stä!! Siinähän sulaa koko kansi!!!
tuntuu ettei auto lähde paikaltaankaan ollenkaan liikkeelle, alkaa kulkee vasta kun ahtoja täysillä ja kierroksia yli 4000. ja silloinkin tosi lussusti!!
jos auton pitaisi mennä vakiona 10.9s 0-100km/h (300TDT)
niin tää paska ei kyllä alle 15 mene!!
ahdin on vakio kkk muuten.
Noissa turboissa on painekatkaisin, joka suojaa moottoria ylikuormitukselta (ahtopaine yli 1.1bar), estämällä ahtopaineen pääsyn savutuksenrajoittimeen. Se on silloin kokoajan päällä, eikä moottori saa normaalisti polttoainetta. Suorituskyky on silloin todellakin aika lähellä vapari 300d:tä. Kunhan saat ahtopaineen laskemaan normaaliarvoihin, lähtee varojärjestelmä ja savutuksen rajoitin päältä, niin alkaa autokin liikkua niin kuin se on tarkoitettu.[/quote]
nyt tuli vähän liian paljon asiaa
missä sijaitsee savutuksenrajoitin? ilmeisesti pumpussa jossain?
ja mikä se on? onko se päällä koko ajan? vai vaan silloin kun paineet nousee liikaa.. yli 1.1?
mitä jos paineet nousee liikaa, niin sitte vasta järjestelmä vähentää syöttöä??
sehän on täysin pers...stä!! Siinähän sulaa koko kansi!!!
tuntuu ettei auto lähde paikaltaankaan ollenkaan liikkeelle, alkaa kulkee vasta kun ahtoja täysillä ja kierroksia yli 4000. ja silloinkin tosi lussusti!!
jos auton pitaisi mennä vakiona 10.9s 0-100km/h (300TDT)
niin tää paska ei kyllä alle 15 mene!!
ahdin on vakio kkk muuten.
Aivan kuten Mauri totesikin.
Eli kun sähköpuolen mielestä kaikki on hyvin, saa savutuksen rajoitin, tai foorumin termein lisäsyöttö, toimia normaalisti. Eli kun ahtopaine nousee jonkin verran se suurentaa suurinta mahdollista annosta aina täyteen syöttöön asti. Todellinen annos riippuu sitten kuskista ja säätimestä. Jos ahtopaine nousee liikaa, puuttuu se imusarjassa oleva anturi peliin, se ohjaa magneettiventiiiä joka estää savutuksen rajoitinta saamasta ahtopainetta, joten moottori ei voi saada täyttä polttoainemäärää, vaikka kuinka polkisi. Eikä se ainakaan silloin mihinkään kulje. Sen tehtävänä on nimenomaan suoja tamoottoria. Muuten hukkaportin temppuilessa, voisi ahto- ja pakopaine nousta sinne minne turbossa kyvyt riittää ja se todellakin tekisi lopun moottorista.
Eli kun sähköpuolen mielestä kaikki on hyvin, saa savutuksen rajoitin, tai foorumin termein lisäsyöttö, toimia normaalisti. Eli kun ahtopaine nousee jonkin verran se suurentaa suurinta mahdollista annosta aina täyteen syöttöön asti. Todellinen annos riippuu sitten kuskista ja säätimestä. Jos ahtopaine nousee liikaa, puuttuu se imusarjassa oleva anturi peliin, se ohjaa magneettiventiiiä joka estää savutuksen rajoitinta saamasta ahtopainetta, joten moottori ei voi saada täyttä polttoainemäärää, vaikka kuinka polkisi. Eikä se ainakaan silloin mihinkään kulje. Sen tehtävänä on nimenomaan suoja tamoottoria. Muuten hukkaportin temppuilessa, voisi ahto- ja pakopaine nousta sinne minne turbossa kyvyt riittää ja se todellakin tekisi lopun moottorista.
eilen yöllä huomasin, että kun vahingossa koskin siihen imusarjassa olevaan sähköanturin johtoon, se jäi käteen. ei ole ollut kunnolla kiinni ollenkaan!
epäilen ettei ole saanut singnaalia ollenkaan anturilta, kun ahtopaineet nousee yli 1,1.. joka ilmeisesti tarkoittaa sitä että, se ei katkaise painetta lisäsyötölle??
joten jos ei lisäsyöttöä vähennetä, ja paineet nousee 1,2bar, niin eiko pelit pitäis kulkea ainakin yhtä hyvin kuin vakio, ehkä aavistuksen paremminkin??
vai eikö turbo pysy enää mukana tollaisissa paineissa? haitaksi varmaan..
mutta vaikka kaikki toimisi, ja paineet silti nousee 1,2teen, jolloin katkaisee/katkaisisi ahtopaineen lisäsyötöltä, eiko pelit pitäisi kulkea normaalisti siihen 1.15 asti jolloin paine katkeaa lisäsyötöltä, ja ikäänkuin vasta sitten hyytyä??
kun auto ei kiihdy mielestäni missään vaiheessa hyvin..
ja kaiken päälle maailman isoin RAKSUTUS koneesta tyhjäkäynnillä/käyttöalueella eli alle 1500-1600rpm
eikä kukaan tunnu tietävän mistä se tulee.. mietityttää vaan voiko olla tekemistä/seurausta tästä paine ongelmasta?
epäilen ettei ole saanut singnaalia ollenkaan anturilta, kun ahtopaineet nousee yli 1,1.. joka ilmeisesti tarkoittaa sitä että, se ei katkaise painetta lisäsyötölle??
joten jos ei lisäsyöttöä vähennetä, ja paineet nousee 1,2bar, niin eiko pelit pitäis kulkea ainakin yhtä hyvin kuin vakio, ehkä aavistuksen paremminkin??
vai eikö turbo pysy enää mukana tollaisissa paineissa? haitaksi varmaan..
mutta vaikka kaikki toimisi, ja paineet silti nousee 1,2teen, jolloin katkaisee/katkaisisi ahtopaineen lisäsyötöltä, eiko pelit pitäisi kulkea normaalisti siihen 1.15 asti jolloin paine katkeaa lisäsyötöltä, ja ikäänkuin vasta sitten hyytyä??
kun auto ei kiihdy mielestäni missään vaiheessa hyvin..
ja kaiken päälle maailman isoin RAKSUTUS koneesta tyhjäkäynnillä/käyttöalueella eli alle 1500-1600rpm
eikä kukaan tunnu tietävän mistä se tulee.. mietityttää vaan voiko olla tekemistä/seurausta tästä paine ongelmasta?