Jari Ke kirjoitti: ↑Pe 27.11.2020 16:22
Hyviä kuvia ja tarinaa! Tsemppiä
Edit: Ja eikös sulla ollu joku väykky jota kans teit aika perusteellisella otteella vai muistanko väärin? Jos muistan oikein niin vieläkö se on tallella?
Kiitos Oli väykky joo, sen remontoin täydellisesti Ite olen myynyt sen joku vuosi sitten, sen osti kaverin veli ja hänellä se on vieläkin ja huollan sitä autoa vieläkin joskus
Joku edellisistä omistajista ruuvanut pellin kiinni peltiruuveilla..
Ja hyvä ettei ole osunut lämpöputkeihin
Irrotin vanhat eristeet kummaltakin puolelta.. Lähti erittäin helposti irti koska oli niin kovettuneet..
Aika huonolle näyttää
Tuosta voi kohta jatkaa. Hitsihommaa on seuraavaksi tiedossa..
slsl77 kirjoitti: ↑Ke 02.12.2020 20:34
Mitä letkuja/putkia menee apparin jalkatilassa taaksepäin?
Tarkoitatko keltapunaista alipaineputkinippua? Coupessa nuo oli ainakin keskuslukon alipainelinjoja takaluukulle ja tankin läpälle.
TJ
En vaan nuo jäähdytysnesteen kupariputket jotka menevät peräkontin lämmittäjälle
Niin noi jotka menee kynnysmuovin suojassa... ihmettelin kans niitä ja mieleen tuli jotta varmaan joku lisälämmityslaite... olikos täs jotkut takakonttipenkitkin?
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
slsl77 kirjoitti: ↑Ke 02.12.2020 20:34
Mitä letkuja/putkia menee apparin jalkatilassa taaksepäin?
Tarkoitatko keltapunaista alipaineputkinippua? Coupessa nuo oli ainakin keskuslukon alipainelinjoja takaluukulle ja tankin läpälle.
TJ
En vaan nuo jäähdytysnesteen kupariputket jotka menevät peräkontin lämmittäjälle
Niin noi jotka menee kynnysmuovin suojassa... ihmettelin kans niitä ja mieleen tuli jotta varmaan joku lisälämmityslaite... olikos täs jotkut takakonttipenkitkin?
Pahalle näyttää.. mulla on paljon tekemistä täällä Kaikki lattiat menee uusiks kun on paikkailtu niin paljon aikasemmin ja kuskin puolelle lattiapelti on laittetu vaan vanhan päälle..
Irrotin kaikki ovet eilen ja takaistuimen istuinosan. Täytyy vielä irroittaa selkänoja ja loput matot ja peräkontista kaikki irroittaa myös..
Enempää en tehnyt tämän kanssa eilen koska raivasin talleja eilen että saan järjestykseen kaikki varaosat myös että löytyy paremmin. Joku hylly jälellä vielä raivata ja käydä läpi, sitten voin jatkaa tätä hommaa
Ai että kun on hyvässä kunnossa oleva takaistuimen selkänoja, mikäs on tuon sisustan värikoodi?
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Ehdin vähän touhuta auton kanssa eilen ja todeta että on huonommassa kunnossa kuin mitä luulin..
Helmat on ihan loppu..
Lattiat oli huonommat kuin olin luullut joten menee vaihtoon ja helmat vaihtoon myös..
Nostettu ylös että pääsee hyvin alle ja yläpuolelle samaan aikaan..
Uudet lattiat ja helmat ostettu.Kuvassa näkyy myös uudet pellit jotka tulee valonheittimien alle.
Eilinen päivä oli sellainen että meinasin jo ottaa tuon tiikerisahan ja laittaa palasiks koko auton..
A-pilari ei mene helman sisälle, se tunkin nostokohdan vahvike on sielä sisällä. Välttäisin helmapeltien vaihtamista viimeiseen saakka koska ne on alunperin paksua tavaraa ja noi tarvikkeet on tuota samaa ohutta 0,8mm mitä kaikki muutkin osat. Ja kun se on paksua, niin sitä on myös helppo hitsata. Kun irrotat ne lattiapellit ensin, niin voit korjailla helmoja myös sisältä päin hitsaten ja jopa putsata ja maalata epoksilla.
S202 kirjoitti: ↑Ma 14.12.2020 12:57
A-pilari ei mene helman sisälle, se tunkin nostokohdan vahvike on sielä sisällä. Välttäisin helmapeltien vaihtamista viimeiseen saakka koska ne on alunperin paksua tavaraa ja noi tarvikkeet on tuota samaa ohutta 0,8mm mitä kaikki muutkin osat. Ja kun se on paksua, niin sitä on myös helppo hitsata. Kun irrotat ne lattiapellit ensin, niin voit korjailla helmoja myös sisältä päin hitsaten ja jopa putsata ja maalata epoksilla.
Ahaa, no mun on pakko vaihtaa helmat ja lattiapellit yhtäaikaan.. koska lattiapellissä on ne helman sisäreunat myös mukana. jotka yhistyvät sitten helmoihin.. Eli lattiapellit on reunojen kanssa eikä pelkät lattiaosat vaan..
S202 kirjoitti: ↑Ma 14.12.2020 12:57
A-pilari ei mene helman sisälle, se tunkin nostokohdan vahvike on sielä sisällä. Välttäisin helmapeltien vaihtamista viimeiseen saakka koska ne on alunperin paksua tavaraa ja noi tarvikkeet on tuota samaa ohutta 0,8mm mitä kaikki muutkin osat. Ja kun se on paksua, niin sitä on myös helppo hitsata. Kun irrotat ne lattiapellit ensin, niin voit korjailla helmoja myös sisältä päin hitsaten ja jopa putsata ja maalata epoksilla.
Ahaa, no mun on pakko vaihtaa helmat ja lattiapellit yhtäaikaan.. koska lattiapellissä on ne helman sisäreunat myös mukana. jotka yhistyvät sitten helmoihin.. Eli lattiapellit on reunojen kanssa eikä pelkät lattiaosat vaan..
Niin, ei siinä mitään ihmeellistä ole. Irrotat lattian eka suurrimmilta osin mitä helposti lähtee ja sitten tasapäisellä pistehitsausporalla tai hiomalla loput rippeet. Eli koitat pitää ehjänä jäljelle jäävät osat. Sehän on hyvä että noi lattiat on helman puolelta ylös asti niin ei tarvi hitsata koko matkalta vaan pisteillä.
S202 kirjoitti: ↑Ma 14.12.2020 12:57
A-pilari ei mene helman sisälle, se tunkin nostokohdan vahvike on sielä sisällä. Välttäisin helmapeltien vaihtamista viimeiseen saakka koska ne on alunperin paksua tavaraa ja noi tarvikkeet on tuota samaa ohutta 0,8mm mitä kaikki muutkin osat. Ja kun se on paksua, niin sitä on myös helppo hitsata. Kun irrotat ne lattiapellit ensin, niin voit korjailla helmoja myös sisältä päin hitsaten ja jopa putsata ja maalata epoksilla.
Ahaa, no mun on pakko vaihtaa helmat ja lattiapellit yhtäaikaan.. koska lattiapellissä on ne helman sisäreunat myös mukana. jotka yhistyvät sitten helmoihin.. Eli lattiapellit on reunojen kanssa eikä pelkät lattiaosat vaan..
Niin, ei siinä mitään ihmeellistä ole. Irrotat lattian eka suurrimmilta osin mitä helposti lähtee ja sitten tasapäisellä pistehitsausporalla tai hiomalla loput rippeet. Eli koitat pitää ehjänä jäljelle jäävät osat. Sehän on hyvä että noi lattiat on helman puolelta ylös asti niin ei tarvi hitsata koko matkalta vaan pisteillä.
Joo, se on hyvä ja sitten ihan rälläkällä lamellilaikalla hiomalla pistehitsaukset pois. Täytyy vaan varoa hiomasta turhaan sitä jäljelle jäävää peltiä.
Aika äkkiä se lattia esim sieltä on poissa kun katot mistä kohtaa voi kylmästi vetäistä rälläkällä pois, ja sitten irrottelee loput.
Noissa lattioiden vaihdoissa ei varmaan olisi huono ratkaisu kardaanitunnelin puolelta katsoa mistä kohti lattia on vielä ehjää, siitä leikata pois ja noi uudet lattiat leikata siten että jää sentin päällekkäin. Sitten vaan pisteillä/pienillä pätkillä kiinni. Kuitenkin aika homma lähes 4 metriä hitsaussaumaa jos koko matkan hitsaa, sekä noi tarvikepellit ei välttämättä oo ihan millintarkasti saman muoitoiset. Huolellisesti suojaa saumat korimassalla niin en näkisi siinä ongelmaa.
S202 kirjoitti: ↑Ti 15.12.2020 16:11
Joo, se on hyvä ja sitten ihan rälläkällä lamellilaikalla hiomalla pistehitsaukset pois. Täytyy vaan varoa hiomasta turhaan sitä jäljelle jäävää peltiä.
Aika äkkiä se lattia esim sieltä on poissa kun katot mistä kohtaa voi kylmästi vetäistä rälläkällä pois, ja sitten irrottelee loput.
Noissa lattioiden vaihdoissa ei varmaan olisi huono ratkaisu kardaanitunnelin puolelta katsoa mistä kohti lattia on vielä ehjää, siitä leikata pois ja noi uudet lattiat leikata siten että jää sentin päällekkäin. Sitten vaan pisteillä/pienillä pätkillä kiinni. Kuitenkin aika homma lähes 4 metriä hitsaussaumaa jos koko matkan hitsaa, sekä noi tarvikepellit ei välttämättä oo ihan millintarkasti saman muoitoiset. Huolellisesti suojaa saumat korimassalla niin en näkisi siinä ongelmaa.
Joo niin se kannattaa laittaa kardaanitunnelin kohalta. Laittelen pisteillä ensin kiinni kaikki.. sitten täytyy vielä helmat passata ovien kanssa paikalleen..
Lattiat irti nyt kuskin puolelta. Oli hyvä että päätin ottaa ne kokonaan pois ja vaihtaa koska olivat ihan mädät.. Täytyy vielä tarkemmin otella reunuksia vielä rälläkällä.