Autolöytöjä kotimaasta :)
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Mielenkiintoinen historia takana tälläkin.
Ensiksi myyty jenkkilässä, sitten viety Japaniin ja sitten Suomeen ja sopivasti vähän jokaisessa raossa mittaria ruuvattu
https://huutokaupat.com/2319325/mercede ... siini-0-km
http://5vin.biz/?rpt=97BA17DDAD089B99CA ... 1D1A70A_EN
Saa katsoa kauanko menee, että uudelleen myynnissä ja unohtuu maininta kadonneista kilsoista ja kehutaan vaan vähän ajetuksi japaninpeliksi..
Ensiksi myyty jenkkilässä, sitten viety Japaniin ja sitten Suomeen ja sopivasti vähän jokaisessa raossa mittaria ruuvattu
https://huutokaupat.com/2319325/mercede ... siini-0-km
http://5vin.biz/?rpt=97BA17DDAD089B99CA ... 1D1A70A_EN
Saa katsoa kauanko menee, että uudelleen myynnissä ja unohtuu maininta kadonneista kilsoista ja kehutaan vaan vähän ajetuksi japaninpeliksi..
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Käsitykseni (ja ilmeisesti myös katsastusmiehen) "Huippu hienossa kunnossa sisältä ja päältä!" eroaa hieman myyjän vastaavaan
https://huutokaupat.com/2355332/mercede ... a-kunnossa
https://huutokaupat.com/2355332/mercede ... a-kunnossa
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
no eikös se sisältä ja päältä olekkin vähän pirun hienossa kunnossa, meinaan kun kilsojakin on tuon verta.
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Nyt olisi ministerikyytiä tarjolla:
https://huutokaupat.com/2355355/mercede ... -269900-km
Joskus oli täällä juttua jonkun poliitikon kulkupelistä ja silloin hain rekisterinumerolla varustelistan. En mene vannomaan oliko sama, mutta 250 nelimatic ja sama varustus
https://huutokaupat.com/2355355/mercede ... -269900-km
Joskus oli täällä juttua jonkun poliitikon kulkupelistä ja silloin hain rekisterinumerolla varustelistan. En mene vannomaan oliko sama, mutta 250 nelimatic ja sama varustus
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Varmasti on ihan kiva peli mutta luulo siitä että autoon asennetuista korisarjoista ja muista tuunausosista saisi rahat takaisin ja ehkä vähän voittoakin, on vähintääkin mielenkiintoista.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/11791131
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/11791131
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Ja myyjällä on perin mielenkiintoinen historia.Hage kirjoitti: ↑To 10.12.2020 05:09 Varmasti on ihan kiva peli mutta luulo siitä että autoon asennetuista korisarjoista ja muista tuunausosista saisi rahat takaisin ja ehkä vähän voittoakin, on vähintääkin mielenkiintoista.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/11791131
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Joku paikallinen kuuluisuus?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Googlella löytyy
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Taisi olla foorumillakin myynnissä aika halvalla hetken:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/11813296
Aikamoinen harvinaisuus eli Suomi-300 TE-24 Getrag:illa ja ASD:llä:
https://www.lastvin.com/vin/MjxRadXlPyndeoXrm
Ottaisin heti talteen jos tilanne antaisi myöden.
Toivottavasti joku 124-harrastaja ottaa huomiinsa.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/11813296
Aikamoinen harvinaisuus eli Suomi-300 TE-24 Getrag:illa ja ASD:llä:
https://www.lastvin.com/vin/MjxRadXlPyndeoXrm
Ottaisin heti talteen jos tilanne antaisi myöden.
Toivottavasti joku 124-harrastaja ottaa huomiinsa.
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
ex. 300 TE -91
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Tästä yhden omistajan suomiauto ilman huoltokirjaa, ensirekisteröinti Suomeen 18.1.2007 ja ilmoitusosan järjestysnumero 28..
https://huutokaupat.com/2394801/mercede ... ukuntoinen
https://huutokaupat.com/2394801/mercede ... ukuntoinen
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/11817304
Ehkä yksi eniten ajetuista museorekisteröidyistä henkilöautoista ?
Onko tuossa nyt sitten laitettu muovihelmat jälkikäteen vai vaihdettu vanhemmasta sisustus.
Ehkä yksi eniten ajetuista museorekisteröidyistä henkilöautoista ?
Onko tuossa nyt sitten laitettu muovihelmat jälkikäteen vai vaihdettu vanhemmasta sisustus.
wiimax.fi
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Sanoisinpa, että on jälkikäteen laitetut muovihelmat, sillä sisusta on juuri tuolla koodilla alun perin ollut (siis nimenomaan 071, joka on musta kangassisusta ennen faceliftiä) ja sitten etupuskuri on vanhaa mallia (ilman rosterilistoja yläosassa) ja takapuskuri on selvästikin viimeisimmän faceliftin mallista. Ja tosiaan sekä etu- että takapuskuri on maalattu kuten viimeisimmässä faceliftissä / E-mallissa, eikä ensiksi tehdyn faceliftin tyyliin.dealer kirjoitti: ↑To 31.12.2020 09:48 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/11817304
Ehkä yksi eniten ajetuista museorekisteröidyistä henkilöautoista ?
Onko tuossa nyt sitten laitettu muovihelmat jälkikäteen vai vaihdettu vanhemmasta sisustus.
Hienossa kunnossahan tuo näyttäisi olevan, kyllä nämä hyvin pidettynä kilometrejä kestävät aika kivasti. Mannheimiin muuten näyttäisi olevan uutena tilattu.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Muutama kommentti:
G näyttää lähinnä nololta. Omistaja lienee muokannut siitä näköisensä.
Ihmettelen suuresti miten tuollainen sekasikiö-124 on museorekisterissä. Muuten, eikö -89 kaikki olleet jo muovikylkisiä? Nozkin tietämystä en muuten epäile yhtään. EDIT: ilmeisesti tuli vasta loppuvuonna -89.
Suomi-monivenasta. Jotenkin huvittaa kun aina muistetaan mainita ”Getrag”-vaihteisto. Kertokaa joku mikä siinä on ihmeellistä? Tässä tapauksesa vielä ”käännetty Getrag” — aha. Joo, tiedän kyllä sen vaihdekaavion, mutta se ei lienee kovin relevantti asia kun kyseessä ei ole mikään ralliauto.
T. Nimim. ”Tuohtunut”
G näyttää lähinnä nololta. Omistaja lienee muokannut siitä näköisensä.
Ihmettelen suuresti miten tuollainen sekasikiö-124 on museorekisterissä. Muuten, eikö -89 kaikki olleet jo muovikylkisiä? Nozkin tietämystä en muuten epäile yhtään. EDIT: ilmeisesti tuli vasta loppuvuonna -89.
Suomi-monivenasta. Jotenkin huvittaa kun aina muistetaan mainita ”Getrag”-vaihteisto. Kertokaa joku mikä siinä on ihmeellistä? Tässä tapauksesa vielä ”käännetty Getrag” — aha. Joo, tiedän kyllä sen vaihdekaavion, mutta se ei lienee kovin relevantti asia kun kyseessä ei ole mikään ralliauto.
T. Nimim. ”Tuohtunut”
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Samaa mieltä. Ja sisutus, karsea pomarfinn, ei herätä niin yhtään mitään tunteita. Jos olisi pakko ajaa tuollaisella niin sitten mutta karkoittaa kyllä kaikki ostohalut.
Joo etenkin SAHKin (ja ehkä muiden kun klubilaisten) kriteereissä tuo mallien ja varianttien kanssa ei ole niin tarkaa. Kyseessä on kumminkin ilmiasutarkastus jossa auton täytyy näyttää tavallisille ihmisille vanhalta ja alkuperäiseltä. Ei saa olla likaa eikä ruostetta tarkastushetkellä ja (lisä)varusteet tulee olla period correct.
Jos haluaisi ylpeydellä rakentaa museoauton niin MB'n suhteen klubilla MR-tarkastus ja/tai siihen päälle Classic Data tarkastus.
Suomessa museoauto ei ole museossa/näyttelyissä esillä pidettävä kapistus vaan myös liikenteessä esiintyvä joka tuo vanhoja autoja esille muille kanssaihmisille. Toki en tarkita sitä että suosisin kötöstyksiä/muunnettuja vaan tuo taisi olla ajan henki kun MR säädöksiä laadittiin, tiedä sen tarkemmin sitten.
Oma SEC kantaa maalattuja kylkimuovia, mikä hyväksyttiin MR tarkastuksessa aikakauden tuningna; siinä oli jo tuningvanteet sekä laillinen madallussarja. Ex 450 SEL 6.9 oli vaihdettu veluuripenkit mutta oviin jäi vinyylit, se oli kyllä virhe tavallaan ... myönnetään. Mutta tavan tallaaja ei sitä tiedä. Ai niin eikä erota 15 tuuman barokkeja orkkiksista.
EDIT hymiö unohtui sekä hyvää alkavaa uutta ja toivottavasti parempaa vuotta foorumilaisille!
Viimeksi muokannut karra, To 31.12.2020 13:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
En minäkään tiiä sen ihmeellisyydestä, ja bonuksena on vielä se, että mitä ilmeisimmin se ei edes ole Getrag vaan ZF, kun se on 124:ssä ja tarkemmin ottaen 717.450 (joskin tästä on vähän ristiriitaista tietoa netissä, monet ovat vissiin päätelleet sen Getragiksi ihan vain kaavion perusteella).Häksä kirjoitti: ↑To 31.12.2020 11:03 ...
Suomi-monivenasta. Jotenkin huvittaa kun aina muistetaan mainita ”Getrag”-vaihteisto. Kertokaa joku mikä siinä on ihmeellistä? Tässä tapauksesa vielä ”käännetty Getrag” — aha. Joo, tiedän kyllä sen vaihdekaavion, mutta se ei lienee kovin relevantti asia kun kyseessä ei ole mikään ralliauto.
...
Kuulemma tosin tuollainen auto tuntuu paljon tehokkaammalta ja nopeammalta manuaalina kuin automaattina, ja kai aika suht harvinainenkin on manuaalivaihteistolla, että on se siinä mielessä ehkäpä mainitsemisen arvoinen seikka. Vaihteiston merkillä en ymmärrä olevan suurempaa merkitystä...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Kun ilmoituksessa lukee ensimmäisenä auton olevan suomen hienoin niin ei kannata lukea yhtään enempää, saatikka pukea ostohousuja jalkaan. Todella mauttomasti tehty, ilmoitus on kuvia myöten surkea ja hintapyynti järjetön. Tai lipsahtanut kasi kakkosen tilalle.Hage kirjoitti: ↑To 10.12.2020 05:09 Varmasti on ihan kiva peli mutta luulo siitä että autoon asennetuista korisarjoista ja muista tuunausosista saisi rahat takaisin ja ehkä vähän voittoakin, on vähintääkin mielenkiintoista.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/11791131
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 556
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
jospa tuo ilmoitus on tehty tyyliin "kerrompa naapurille kuinka kallis auto mulla on"?
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Ok, joo ehkä vaan toistelen muiden väittämiä että on Getrag:in tekele, niin kuin ilmeisesti suurin osa muista 124:en manuaalilaatikoista, vaikka 717.450 voi varmaan hyvin olla ZF:n valmistama. Ei sillä vaihteiston merkillä tosiaan ole niin väliä. Erikoisuutena vain käännetty kaavio ja tiheämmät välitykset ja muistelen lukeneeni että jämäkämpi ja nopeampi käyttää kuin muut 124-manuaalit. Kokeilin muutamaa ns. 124-normimanuaalia (230 TE ja E 280 T) ja ne olivat kyllä aivan kauheita BMW E34-manuaalin jälkeen, että hankin 300 TE:n automaatilla vaikka olen muuten vannoutunut manuaalin ystävä. Katselin aikoinaan muutamaa 300 TE-24:ää automaatilla, mutta ohut vääntö ja kierroskoneluonne eivät oikein houkutelleet yhdistettynä 4-vaihteiseen automaattiin ja tuon aikakauden ensimmäisillä 5-vaihteisella automaateilla on vähän ongelmallinen maine luotettavuuden kanssa. Sen takia juuri itselle tuo mainittu manuaali 300 TE-24 tarjosi ideaaliyhdistelmään ja plussaa vielä että Suomi-auto. Eli sellaista olisi kiva kokeilla. No, akateemista pohdintaa joka tapauksessa.Nozki kirjoitti: ↑To 31.12.2020 11:48En minäkään tiiä sen ihmeellisyydestä, ja bonuksena on vielä se, että mitä ilmeisimmin se ei edes ole Getrag vaan ZF, kun se on 124:ssä ja tarkemmin ottaen 717.450 (joskin tästä on vähän ristiriitaista tietoa netissä, monet ovat vissiin päätelleet sen Getragiksi ihan vain kaavion perusteella).Häksä kirjoitti: ↑To 31.12.2020 11:03 ...
Suomi-monivenasta. Jotenkin huvittaa kun aina muistetaan mainita ”Getrag”-vaihteisto. Kertokaa joku mikä siinä on ihmeellistä? Tässä tapauksesa vielä ”käännetty Getrag” — aha. Joo, tiedän kyllä sen vaihdekaavion, mutta se ei lienee kovin relevantti asia kun kyseessä ei ole mikään ralliauto.
...
Kuulemma tosin tuollainen auto tuntuu paljon tehokkaammalta ja nopeammalta manuaalina kuin automaattina, ja kai aika suht harvinainenkin on manuaalivaihteistolla, että on se siinä mielessä ehkäpä mainitsemisen arvoinen seikka. Vaihteiston merkillä en ymmärrä olevan suurempaa merkitystä...
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
ex. 300 TE -91
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Niin kyseisen laatikon hienous juuri on sen välityksissä.
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Foorumillakin myynnissä hieno 300CE, tosin takakontissa jotain häikkää ja nuo penkit...
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/11849367
Noh, onko tuo nyt niin täydellisellä pidolla ollut mutta siistille vaikuttaa. Hinta on aika kova.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/11849367
Noh, onko tuo nyt niin täydellisellä pidolla ollut mutta siistille vaikuttaa. Hinta on aika kova.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Taas tulla tupsahti yksi "helposti museoon"-kohde huudettavaksi. Jep jep.
https://huutokaupat.com/2439360/mercede ... -308000-km
Siinä vaiheessa kun 123:n takapuskurista alkaa tulla ruoste tuolla tavalla läpi, on vähän isompaa ylläriä muualla odotettavissa.
Ja kuinka usein näkeekään ilmoituksissa jonkun varusteen kohdalla "ei testattu"? Miksi ei olisi testattu? Ei siihen tarvitse kuin painaa napista. Totta kai on testattu. Sanottaisiin vaan reippaasti suoraan, että "ei toimi", jos ei kerran viitsitä korjata.
https://huutokaupat.com/2439360/mercede ... -308000-km
Siinä vaiheessa kun 123:n takapuskurista alkaa tulla ruoste tuolla tavalla läpi, on vähän isompaa ylläriä muualla odotettavissa.
Ja kuinka usein näkeekään ilmoituksissa jonkun varusteen kohdalla "ei testattu"? Miksi ei olisi testattu? Ei siihen tarvitse kuin painaa napista. Totta kai on testattu. Sanottaisiin vaan reippaasti suoraan, että "ei toimi", jos ei kerran viitsitä korjata.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Samaa olen naureskellut, että miten idiootteina ostajia pidetään; talvella "testaamaton" polttoainekäyttöinen lisälämmitin ja kesällä vastaavasti ilmastointi.
wiimax.fi
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
"helpolla muserekisteriin"
läpimätä rönttä, kuvista näkee jo
läpimätä rönttä, kuvista näkee jo
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lisää helpolla museorekisteröitäviä satalankkuja:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/11877283
Toisaalta, mitä on tokeneminen
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/11877283
Saa museokilpiin kohtuudella -
Olettaisin, että mikäli aikoo tinnerillä saada tuon näyttämään hyvältä, pitäisi tinneri, tuota .... haistellamaalipintaa edellinen omistaja spreijannut vähän sieltä sun täältä, tokenee varmaan tinneripesulla.
Toisaalta, mitä on tokeneminen
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
https://www.suomisanakirja.fi/toeta (itselleni tuttu on kylläkin vain 2. merkitys)
Eikös tämä ole ihan yleiskieltä, en ole ainakaan itse mieltänyt murresanaksi?
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Kyllä, sana on aivan tuttu ja yleiskieltä. Edellä olevasta linkistä merkityksiä lukien siis
- maalipinta pystyy
- maalipinta kykenee
- maalipinta asettuu
- maalipinta nujertuu
tai
- maalipinta talttuu
- maalipinta pystyy
- maalipinta kykenee
- maalipinta asettuu
- maalipinta nujertuu
tai
- maalipinta talttuu
wiimax.fi
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Noista varmaan nujertuminen on lähinnä sitä mitä ymmärsin haettavan
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
On näköjään ilmestynyt uudelleen myyntiin.Getriebe kirjoitti: ↑Su 03.01.2021 23:00Ok, joo ehkä vaan toistelen muiden väittämiä että on Getrag:in tekele, niin kuin ilmeisesti suurin osa muista 124:en manuaalilaatikoista, vaikka 717.450 voi varmaan hyvin olla ZF:n valmistama. Ei sillä vaihteiston merkillä tosiaan ole niin väliä. Erikoisuutena vain käännetty kaavio ja tiheämmät välitykset ja muistelen lukeneeni että jämäkämpi ja nopeampi käyttää kuin muut 124-manuaalit. Kokeilin muutamaa ns. 124-normimanuaalia (230 TE ja E 280 T) ja ne olivat kyllä aivan kauheita BMW E34-manuaalin jälkeen, että hankin 300 TE:n automaatilla vaikka olen muuten vannoutunut manuaalin ystävä. Katselin aikoinaan muutamaa 300 TE-24:ää automaatilla, mutta ohut vääntö ja kierroskoneluonne eivät oikein houkutelleet yhdistettynä 4-vaihteiseen automaattiin ja tuon aikakauden ensimmäisillä 5-vaihteisella automaateilla on vähän ongelmallinen maine luotettavuuden kanssa. Sen takia juuri itselle tuo mainittu manuaali 300 TE-24 tarjosi ideaaliyhdistelmään ja plussaa vielä että Suomi-auto. Eli sellaista olisi kiva kokeilla. No, akateemista pohdintaa joka tapauksessa.Nozki kirjoitti: ↑To 31.12.2020 11:48En minäkään tiiä sen ihmeellisyydestä, ja bonuksena on vielä se, että mitä ilmeisimmin se ei edes ole Getrag vaan ZF, kun se on 124:ssä ja tarkemmin ottaen 717.450 (joskin tästä on vähän ristiriitaista tietoa netissä, monet ovat vissiin päätelleet sen Getragiksi ihan vain kaavion perusteella).Häksä kirjoitti: ↑To 31.12.2020 11:03 ...
Suomi-monivenasta. Jotenkin huvittaa kun aina muistetaan mainita ”Getrag”-vaihteisto. Kertokaa joku mikä siinä on ihmeellistä? Tässä tapauksesa vielä ”käännetty Getrag” — aha. Joo, tiedän kyllä sen vaihdekaavion, mutta se ei lienee kovin relevantti asia kun kyseessä ei ole mikään ralliauto.
...
Kuulemma tosin tuollainen auto tuntuu paljon tehokkaammalta ja nopeammalta manuaalina kuin automaattina, ja kai aika suht harvinainenkin on manuaalivaihteistolla, että on se siinä mielessä ehkäpä mainitsemisen arvoinen seikka. Vaihteiston merkillä en ymmärrä olevan suurempaa merkitystä...
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/11886461
Ja vaihteistona tällä kertaa Cosworth
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
ex. 300 TE -91