
...

Mustaa valkoisella ei oo tarjota valitettavastiAK47 kirjoitti:Sit sellaiset absittomat kannattaa katsastaa sielläMighty190 kirjoitti:Tohon ABS-hommaan täytyy tarttua tässä välissä. Plus-katsastuksella kyseisen toimipisteen päällikkö näki asian ainakin niin, että ABS-jarrut on W201 koriin lisävarusteena saanut. Ei siis vaadita abseja, vaikka mentäis yli 2.6 M103 tehojen, jonka mukana siis tuli vakiona absit tenavassa.AK47 kirjoitti:Brabus ei ole mikään vertailuauto, valitettavasti.simoks kirjoitti:Meneekö tehorajan yli jo jos 300heppasen v8:n lyö keulalle tuohon koriin? Taitaa olla se 3.6L brabus tehokkain millä noita tehty? vai lasketaanko muut kuin mersun omat mallit eli se 2.6 m103 tehokkain?![]()
Toisaalta tuo kori on jo aika raketti omalla mittapuulla ihan jos lyö 3litrasen m103:n tai jopa m104 sinneJa ainahan sitä voi piristää sitten jos ei riitä.
Tenava joka painaa n 1250-1270 saa laillisesti lisätä tehoja n 245-250hp. Silloin verrataan 2.3-16 tai itseasiassa 2.5-16v jossa sama alusta. Tämä ei ole muuttunut mihinkään. Autossa kuuluisi olla myös ABS kyseiselle teholle.
Nämä tiedot on aina ollut saatavilla ja silti aina pitäisi saada kilpiin tenava tai c malli v8 tuplaturbona... 300-600hp...
Suomessa vain ei saa rakennella autoja, luulisi sen tulleen selväksi. Tai toki saa rakentaa muttei ajaa niillä muualla kuin suljetulla alueella.
Oman M104 swapin katsastin ja korissa ei ole abseja. Tehot paperilla muistaakseni 135kW/~180hp. Tehovertailuna oli juurikin tuo 2.6 M103 +prosentit.
Maukas projekti tämä V8, keep up the good workSaisiko asiasta mustaa valkoisella tai vaikka kyseisen paikan ja henkilön tiedot (yv jos ei muuten) jotta voi niin ystävällisessä paikassa käydä autojaan muutoskatsastuttamassa. Mutta tenavassa valitettavasti on painoraja ja se suurin 2.5 cosworth vertailumallina joka rajoittaa tehot noin 250hp kun verrataan 2.5-16v. Tehokkaampiin ei voi verrata suomessa. Onhan tehty 3.2 amg jossa muistaakseni tehoa enempi ja onhan evot kanssa pirteitä muttei vertaulukelpoisia suomessa.
Paitsi jos kyseessä on omavalmistemoottori. Se onkin sitten hieman katsastajakohtaista ja tulkinnanvaraista kuinkapaljon mitä kriittisiä osia pitää muuttaa vaihtaa että siitä tulee omavalmistemoottori.dealer kirjoitti:Penkkilapusta ei ole hyötyä jos siihen on mitattu vähemmän tehoa kuin asennetussa moottorissa on vakiona.
Missä asiakirjassa omavalmistemoottori on määritelty?MouTine kirjoitti:...Paitsi jos kyseessä on omavalmistemoottori. Se onkin sitten hieman katsastajakohtaista ja tulkinnanvaraista kuinkapaljon mitä kriittisiä osia pitää muuttaa vaihtaa että siitä tulee omavalmistemoottori...
Se oli 9/1986 kun ABS tuli vakioksi 2.6:een. Mallin valmistushan alkoi 4/1986.dealer kirjoitti: ABSit ei tulleet vakiona 2.6:een. Muistaakseni vuonna 1986 on tehty ilman abseja, jolloin sen ikäisen absittoman vertailuautona voi käyttää 2.6:a eikä tarvitse asentaa lukkiutumattomia jarruja. En nyt jaksa kaivella papereita ja etsiä mikä oli tarkka ajankohta kun ABSit tuli 2.6:een, ei kuitenkaan heti alussa kun niitä tehtiin.
Ei misään. Niinkuin monessa asiassa, Trafi antaa ohjeistuksen ja katsastusviranomainen tulkitsee ohjeistusta haluammallaan tavalla.tomant kirjoitti:Missä asiakirjassa omavalmistemoottori on määritelty?MouTine kirjoitti:...Paitsi jos kyseessä on omavalmistemoottori. Se onkin sitten hieman katsastajakohtaista ja tulkinnanvaraista kuinkapaljon mitä kriittisiä osia pitää muuttaa vaihtaa että siitä tulee omavalmistemoottori...
tomant
Ei ole vielä kerinnyt edes entistä mosaa nostaa pois, niin paljon ollut muuta tekemistä... Tarkoitus ois ensviikolla ruveta sovittelemaan kasia keulille. Ja joo niinkuin sanoin tuolla Paaaaaaljon aiemmin, että jätettäs se katsastuskeskustelu myöhemmäksi, sinne kun on sen aikanj^ kirjoitti:joko auto kulkee v8:na? Ja anna näiden länkyttää katsastusasioista ja muista, rakennat sen v8 tenavan loppuun ja ajat vaikka puuhalapuilla jos ei muuten
Mukava jos kiinnostaaXantsa kirjoitti:Mielenkiintoinen projektimissä päin maata rakentelet?
Se on vähä itellä ollut että tekee mieli aina tehä jotain vähän erilaista! Kiva jos kiinnostaamersümies kirjoitti:Mielenkiintoine projekti. Hienoa nähdä hieman erilaista välillä, eikä sitä ikuista 606, 8mm ja hx40 superia.. Seuraillaan