Kummelin c55 amg
Kummelin c55 amg
Jos sitä oikein projektitopiccia pitkästä aikaa... Sisältö voi olla tylsähköä, mutta jos pikkuhiljaa tulisi näperreltyä juttuja niin päivittelen tänne.
Tuli siis ostettua ihan käyttikseksi tuollainen 261tkm ajettu w203 farkku c55 amg - 04. Kävin koeajamassa vastaavaa ja olin heti myyty. Nettiä selatessa selvisi että tuohan voisi olla ihan suht robusti laite, että näin normaali kuolevainenkin voisi nauttia V8 amg:stä. W204 c63:een ei rahkeet riitä, joten tämä on mielestäni hyvä kompromissi, ja w203 farkusta pidän enemmän kuin sedanista, varsinkin tuolla clk keulalla.
Auto oli mielestäni todella siisti ja huollettukin oli. Ruostetta löysin ainoastaan takarenkaiden etupuolelta, sellaista alkavaa kukkaa. (Täytyy jossain vaiheessa ottaa ne kiinni...)
Tässä varustelista mitä vin numerolla löytyi:
197 Obsidianschwarz Metallic
841 Leder Nappa Anthrazit
197U OBSIDIANSCHWARZ - METALLICLACK
202B BEDIENUNGSANLEITUNG U.WARTUNGSHEFT-
DEUTSCH
213 Speed-Sensitive Power Steering/Vario Steering
220 PARKTRONIC
239L No Code Designations Currently Available
242 Front Seat Right, Electr.Adjust.W.Mem. Switch
249 Automatically Dimming Int.And Ext.Mirrors
250B MOBILO-LIFE / SERVICEPAKET EUROPA
260 Omission Of Model Plate On Boot Lid
260B AIRBAGSCHILD - DEUTSCH/ENGLISCH
265 Omission Of Line Logo
275 Memory Package El.Adjust.Driver's Seat
287 Through-Loading Feature
293 Rear Sidebags
2XXL BUNDESREPUBLIK DEUTSCHLAND
345 Windscreen Wiper With Rain Sensor
354 Telephone Antenna
386 Comfort Telephony
414 Electric Sunroof, Glass Version
423 5-Speed Automatic Transmission
477 Tyre Pressure Loss Warning System
500 Electrically Folding Exterior Mirrors
527 COMAND APS
543 Sun Visors With Illuminated Vanity Mirrors
551 Anti-Theft Alarm System (ATA)
573 ISOFIX Child Seat Anchoring System, Rear
581 THERMOTRONIC Automatic Climate Control
600 Headlamp Cleaning System
614 Bi-Xenon Headlamps
669 Collapsible Spare Wheel
682 Fire Extinguisher
691 Blue Tint.Gl.Allr./Single-L.Safety Gl.Re.Win.
772 AMG Bodystyling
786 AMG Twin-Spoke Wheels 45.7 Cm (18")
805 Technical Modifications
810 Harman Kardon® Logic 7® Surround Sound System
819 CD Changer, MP3-Capable, For 6 CDs
840A No Code Designations Currently Available
841A No Code Designations Currently Available
873 Heated Seats
875 Heated Windscreen Washer System
882 Interior Motion Sensor
926 Exhaust Gas Cleaning With Euro 4 Technology
954 AVANTGARDE
985 COC Paper And Registration Certification
F203 BAUREIHE 203
GA GETRIEBE AUTOMATISCH
HA Rear Axle
L LINKS-LENKUNG
M113 V8 Spark-Ignition Engine M113
M55 Displacement 5.5 Liter
NA1 No Code Designations Currently Available
NE7 No Code Designations Currently Available
VL Left Front Axle Half
VR Right Front Axle Half
Tuli siis ostettua ihan käyttikseksi tuollainen 261tkm ajettu w203 farkku c55 amg - 04. Kävin koeajamassa vastaavaa ja olin heti myyty. Nettiä selatessa selvisi että tuohan voisi olla ihan suht robusti laite, että näin normaali kuolevainenkin voisi nauttia V8 amg:stä. W204 c63:een ei rahkeet riitä, joten tämä on mielestäni hyvä kompromissi, ja w203 farkusta pidän enemmän kuin sedanista, varsinkin tuolla clk keulalla.
Auto oli mielestäni todella siisti ja huollettukin oli. Ruostetta löysin ainoastaan takarenkaiden etupuolelta, sellaista alkavaa kukkaa. (Täytyy jossain vaiheessa ottaa ne kiinni...)
Tässä varustelista mitä vin numerolla löytyi:
197 Obsidianschwarz Metallic
841 Leder Nappa Anthrazit
197U OBSIDIANSCHWARZ - METALLICLACK
202B BEDIENUNGSANLEITUNG U.WARTUNGSHEFT-
DEUTSCH
213 Speed-Sensitive Power Steering/Vario Steering
220 PARKTRONIC
239L No Code Designations Currently Available
242 Front Seat Right, Electr.Adjust.W.Mem. Switch
249 Automatically Dimming Int.And Ext.Mirrors
250B MOBILO-LIFE / SERVICEPAKET EUROPA
260 Omission Of Model Plate On Boot Lid
260B AIRBAGSCHILD - DEUTSCH/ENGLISCH
265 Omission Of Line Logo
275 Memory Package El.Adjust.Driver's Seat
287 Through-Loading Feature
293 Rear Sidebags
2XXL BUNDESREPUBLIK DEUTSCHLAND
345 Windscreen Wiper With Rain Sensor
354 Telephone Antenna
386 Comfort Telephony
414 Electric Sunroof, Glass Version
423 5-Speed Automatic Transmission
477 Tyre Pressure Loss Warning System
500 Electrically Folding Exterior Mirrors
527 COMAND APS
543 Sun Visors With Illuminated Vanity Mirrors
551 Anti-Theft Alarm System (ATA)
573 ISOFIX Child Seat Anchoring System, Rear
581 THERMOTRONIC Automatic Climate Control
600 Headlamp Cleaning System
614 Bi-Xenon Headlamps
669 Collapsible Spare Wheel
682 Fire Extinguisher
691 Blue Tint.Gl.Allr./Single-L.Safety Gl.Re.Win.
772 AMG Bodystyling
786 AMG Twin-Spoke Wheels 45.7 Cm (18")
805 Technical Modifications
810 Harman Kardon® Logic 7® Surround Sound System
819 CD Changer, MP3-Capable, For 6 CDs
840A No Code Designations Currently Available
841A No Code Designations Currently Available
873 Heated Seats
875 Heated Windscreen Washer System
882 Interior Motion Sensor
926 Exhaust Gas Cleaning With Euro 4 Technology
954 AVANTGARDE
985 COC Paper And Registration Certification
F203 BAUREIHE 203
GA GETRIEBE AUTOMATISCH
HA Rear Axle
L LINKS-LENKUNG
M113 V8 Spark-Ignition Engine M113
M55 Displacement 5.5 Liter
NA1 No Code Designations Currently Available
NE7 No Code Designations Currently Available
VL Left Front Axle Half
VR Right Front Axle Half
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin c55 amg
Hieno auto! 203-korin farkut on ainoita linjakkaita farkkuja ja vielä kun on AMG oikealla kahdeksan sylinterisellä padalla, niin resepti on siinä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Kummelin c55 amg
Kiitos! Saa nähdä mitä tähän tulee tehtyä, ja raskiiko oikeasti ajaa talvella, mutta sen näkee sitten
Tallissa olis valmiina tällaiset 19" carlssonit:
En vain tiedä että onko nämä liian isot.. Tai siis näöltään. Mielestäni ollaan hyvin rajoilla... Tosin, ehkä vähän pienemmältä näyttävät kun ovat kunnolla alla.
Nuo vaatisi 14r pallokartiot, ja w203:ssä taas M12 pyörän pultti, niin pitää tilata erikoispultit...
Lisäksi tuo rengaspainevalvonta lisävaruste mietityttää että onkohan tuossa nyt oikeasti renkaiden venttiileissä anturit..? En ainakaan uusia antureita haluaisi hommata, niin täytyy sitten puukottaa koko varuste poies...
Tallissa olis valmiina tällaiset 19" carlssonit:
En vain tiedä että onko nämä liian isot.. Tai siis näöltään. Mielestäni ollaan hyvin rajoilla... Tosin, ehkä vähän pienemmältä näyttävät kun ovat kunnolla alla.
Nuo vaatisi 14r pallokartiot, ja w203:ssä taas M12 pyörän pultti, niin pitää tilata erikoispultit...
Lisäksi tuo rengaspainevalvonta lisävaruste mietityttää että onkohan tuossa nyt oikeasti renkaiden venttiileissä anturit..? En ainakaan uusia antureita haluaisi hommata, niin täytyy sitten puukottaa koko varuste poies...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin c55 amg
Ei taida olla valvonta vaan varotus rengaspaineista, eli toimii ABSin kautta.
Re: Kummelin c55 amg
Aijaa, vaikka on toi 477 lisävaruste..? sehän olis vaan hyvä kylläObnoxio kirjoitti:Ei taida olla valvonta vaan varotus rengaspaineista, eli toimii ABSin kautta.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin c55 amg
Joo onhan niitä softajuttujakin koodilla. 475 olisi antureilla toimiva järjestelmä.Kummeli kirjoitti:Aijaa, vaikka on toi 477 lisävaruste..? sehän olis vaan hyvä kylläObnoxio kirjoitti:Ei taida olla valvonta vaan varotus rengaspaineista, eli toimii ABSin kautta.
Re: Kummelin c55 amg
Vanteet on liian isot 203:seen, 18 tuumaisetkin on siinä ja tässä. Mutta hieno auto
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Kummelin c55 amg
Hieno on auto, onkos ko yksilö huutokaupasta? Ainakin siellä katselin saman näköistä mustaa c55 amg mersua.
Re: Kummelin c55 amg
Kiitos. Itseasiassa ei... Mutta siitä yksilöstä se omakin kuume alkoi kävin nimittäin katsomassa sitä autoa paikan päällä, mutta heti startatessa tuli iso sininen pilvi putkista ja oli hieman käyntihäiriötä ja muuta tärinää. Sitten kun se huutokauppa alkoi, niin hinta nousi mielestäni liian korkealle auton kuntoon nähden.MJPfin kirjoitti:Hieno on auto, onkos ko yksilö huutokaupasta? Ainakin siellä katselin saman näköistä mustaa c55 amg mersua.
Tämän hain sitten Oulusta seuraavalla viikolla. Tätä tosiaan huollettu ja esim kaikki jarrut täysin uudet ja moottorin ja laatikon tukikumit laitettu jne jne.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin c55 amg
On se sitten hyvä että en enempää kiinnostunut kyseisestä yksilöstä. Vähän se poltteli mutta hinta alkoi menemään hivenen kalliiksi omaan budjettiin.
Re: Kummelin c55 amg
Hmm, tossa on toi iso command, ja jos aikaa koettaa asettaa kojetauluun oikeaksi niin sanoo vain että ei GPS signaalia... tuohon on takakontin luukku vaihdettu ruosteen takia, ja samalla lasi. Orkkis lasi tuli mukaan. Kaiketi noi antennit o laseissa? Voiko olla niin että vaihdetusta lasista se antenni puuttuu..?
Myös keskuslukitus ottaa mielestäni huonosti kaukaa, vaikka kaukkareiden patterit uusin. Pitääköhän se kaukkarin antenni jotenkin matchata avaimiin tms..? Infrapuna kyllä toimii ja virtalukossa ok jne, eli assosioin tuon vian myös antenniin.. Ja siis avain toimii esim taskusta kun on auton lähellä, mutta kaukaa huonosti. Eli jotain eloa on radio puolellakin.
Myös keskuslukitus ottaa mielestäni huonosti kaukaa, vaikka kaukkareiden patterit uusin. Pitääköhän se kaukkarin antenni jotenkin matchata avaimiin tms..? Infrapuna kyllä toimii ja virtalukossa ok jne, eli assosioin tuon vian myös antenniin.. Ja siis avain toimii esim taskusta kun on auton lähellä, mutta kaukaa huonosti. Eli jotain eloa on radio puolellakin.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin c55 amg
Päivitystä ko. asiaan, eli luulen tuon "no GPS" asian johtuvan takalasista... Täytyy vielä tutkia lisää.
Lueskelin interwebbiä ja google kertoi että takalasien tummennukset saattaa heikentää kaukolukitusta. Takalasissa (kun seon vaihdettu..) ei nyt ole tummennuskalvoa, ja siihen kaukkari toimii yli 10m päästä, mutta sivusta lähestyttäessä vasta pari metriä auton vierellä alkaa lukot toimia. Auton vieressä tosiaan vaikka taskusta.
CD vaihtajassa kanssa jokin ongelma, se ei työnnä CD kasettia pois ollenkaan, ja ilmoittaa että "no magazine", eli ei tunnista koko pömpeliä. Täytyy sitäkin hieman ihmetellä, kun ilmeisesti vähän kopauttamalla siihen vaihtajaan se saattaa lähteä toimimaan (?).
Lueskelin interwebbiä ja google kertoi että takalasien tummennukset saattaa heikentää kaukolukitusta. Takalasissa (kun seon vaihdettu..) ei nyt ole tummennuskalvoa, ja siihen kaukkari toimii yli 10m päästä, mutta sivusta lähestyttäessä vasta pari metriä auton vierellä alkaa lukot toimia. Auton vieressä tosiaan vaikka taskusta.
CD vaihtajassa kanssa jokin ongelma, se ei työnnä CD kasettia pois ollenkaan, ja ilmoittaa että "no magazine", eli ei tunnista koko pömpeliä. Täytyy sitäkin hieman ihmetellä, kun ilmeisesti vähän kopauttamalla siihen vaihtajaan se saattaa lähteä toimimaan (?).
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin c55 amg
Hmm, nyt sekoilee myös comand... välillä se sammuu, ja raksuttaa hetken aikaa, sitten lähtee uudestaan käyntiin. CD vaihtajaa en saa ilman purkamista toimimaan, mutta myös tuo yhden CD:n paikka ei toimi. Ottaa kyllä CD:n vastaan ja antaa myöskin pois, mutta lue se ei siitä mitään, ja AUDIO valikosta CD nappi on harmaana.
Outoa myöskin se, että kun yirttää päästä piilovalikoihin (vaihtamaan esim mersun logon amg:ksi) niin kun painaa pitkään noita yhdistelmänappeja, niin radio jää soimaan mutta näyttö sammuu, ja radio soi vaikka ottaa avaimet pois ainoastaan starttauksen jälkeen radion saa pois päältä.
Onko kellään vastaavaa..? Tai neuvoja? Voisi toki kokeilla sulakkeen pois ottamista jos se jotenkin resetoisi tuota comandia.
Outoa myöskin se, että kun yirttää päästä piilovalikoihin (vaihtamaan esim mersun logon amg:ksi) niin kun painaa pitkään noita yhdistelmänappeja, niin radio jää soimaan mutta näyttö sammuu, ja radio soi vaikka ottaa avaimet pois ainoastaan starttauksen jälkeen radion saa pois päältä.
Onko kellään vastaavaa..? Tai neuvoja? Voisi toki kokeilla sulakkeen pois ottamista jos se jotenkin resetoisi tuota comandia.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin c55 amg
Löyttääkö radio toimiessaan asemia? Kuuluisa sulake nro8 (Mikä onkaan sitten missäkin korissa...) palaa jos hälyttimen sireenin akut alkaa kypsyä vuosien saatossa. Saman sulakkeen takana on muun'muassa antennivahvistin. Keskuslukko käyttää antennia radioteitse. Tosin mulla ei toiminut edes läheltäkään kun sulake oli pimeä.
Comandin häröilyihin voi vaikuttaa ihan joku muukin toimilaite joka on optisessa renkaassa mukana, mutta temppuilee. Saisko firmiksen päivitettyä? Lukeeko se mitään levyjä?
Comandin häröilyihin voi vaikuttaa ihan joku muukin toimilaite joka on optisessa renkaassa mukana, mutta temppuilee. Saisko firmiksen päivitettyä? Lukeeko se mitään levyjä?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Kummelin c55 amg
Löytää joo kanavia, ja kuulostaa hyvältä että ei kohise tms.
Onkos noi sireenin akut sitte vaihettavissa...? Siihen järjestelmään ei ole koskaan tarvinnutkaan vielä kajota...
Saisko selvennyksen, mikä on firmis..? Tuosta ei tiedä minkä ikäinen softa tuolla on, mutta senkin päivitystä voisi harkita uusimpaan, jos ois vähemmän bugeja. Edellisessä, NTG1 w211 koppasessa ei ollut koskaan mitään vikaa comandissa. Muualla kylläkin...
Nyt kun tutkin asiaa, niin tämähän tosiaan onkin NTG2, eli ei lue mp3:sta, vaikka vanhempi versio lukikin.. Noh, nyt kun kokeilin oikealla CD levyllä tohon konsolin omaan CD rakoon niin kyllä se alkoi soittaa.
Edelleen siis, piilovalikoihin ei pääse kun jumii, ja pari kertaa comand sammunut. Myös vaihtaja on edelleen mykkä, (eject napin valo välkähtää) mutta ei ulosta magazinea. Vaikka kokeilee hieman kopauttaa sitä, mikä ilmeisesti monella on toiminut.
Onkos noi sireenin akut sitte vaihettavissa...? Siihen järjestelmään ei ole koskaan tarvinnutkaan vielä kajota...
Saisko selvennyksen, mikä on firmis..? Tuosta ei tiedä minkä ikäinen softa tuolla on, mutta senkin päivitystä voisi harkita uusimpaan, jos ois vähemmän bugeja. Edellisessä, NTG1 w211 koppasessa ei ollut koskaan mitään vikaa comandissa. Muualla kylläkin...
Nyt kun tutkin asiaa, niin tämähän tosiaan onkin NTG2, eli ei lue mp3:sta, vaikka vanhempi versio lukikin.. Noh, nyt kun kokeilin oikealla CD levyllä tohon konsolin omaan CD rakoon niin kyllä se alkoi soittaa.
Edelleen siis, piilovalikoihin ei pääse kun jumii, ja pari kertaa comand sammunut. Myös vaihtaja on edelleen mykkä, (eject napin valo välkähtää) mutta ei ulosta magazinea. Vaikka kokeilee hieman kopauttaa sitä, mikä ilmeisesti monella on toiminut.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin c55 amg
Nyt ajettu reilu 3000km, ja hyvältähän se tuntuu.
Pakoputken palloklemmari hajosi, ja vaihdoin uuden, n. 40e KL tiskiltä. Samatin vaihdelaatikkoöljyt meni suodattimen ja töpselin kanssa vaihtoon. Huhu kertoo että olisi n. 50tkm sitten käynyt laatikko Siekkisellä, mutta ei ole kuittia eikä muuta tietoa asiasta... Ohjaustehostimen öljyt ajattelin myös vaihdella, niistä kun ei ole tietoa milloin vaihdettu. Tällaista pientä huoltoa siellä täällä, pikkuhiljaa.
En tiedä oonko tottunut w211 320cdi laatikkoon ja jonkinlaiseen comfort puoleen tuossa 5G asiassa, kun mielestäni tuo laatikko on hieman epäloogi(sempi) kuin tuo aikaisempi eemeli. Varsinkin 3-4 vaihto on aina hieman pitkä, ja ikäänkuin siihen kiinnittää huomion normaaliajossa. Sitten jos kaasua on enemmän, ja vaihtaa manuaalimoodilla niin silloin vaihto on parempi ja jämäkkä. Mutta tuo normaalin, rauhallisen ajon vaihto vaan on häiritsevä... En ole tutkinut vielä TCU:n öljymäärää tai vastaavaa, mutta öljy oli ainakin hyvän näköistä laatikon sisällä. Ei olisi mielekästä huvikseen alkaa johdinlevyäkään vaihtelemaan tms.
Toki voisi kokeilla, jos nollaisi adaptaatiot, kun omistajakin on vaihtunut ja sitämyöten ajotyyli... Liekkö tuolla lootassa pitäisi olla bluetop solenoidit, että olisiko siksi tuo vaihtotuntuma hieman erilainen kuin w211 vakiossa..?
Pakoputken palloklemmari hajosi, ja vaihdoin uuden, n. 40e KL tiskiltä. Samatin vaihdelaatikkoöljyt meni suodattimen ja töpselin kanssa vaihtoon. Huhu kertoo että olisi n. 50tkm sitten käynyt laatikko Siekkisellä, mutta ei ole kuittia eikä muuta tietoa asiasta... Ohjaustehostimen öljyt ajattelin myös vaihdella, niistä kun ei ole tietoa milloin vaihdettu. Tällaista pientä huoltoa siellä täällä, pikkuhiljaa.
En tiedä oonko tottunut w211 320cdi laatikkoon ja jonkinlaiseen comfort puoleen tuossa 5G asiassa, kun mielestäni tuo laatikko on hieman epäloogi(sempi) kuin tuo aikaisempi eemeli. Varsinkin 3-4 vaihto on aina hieman pitkä, ja ikäänkuin siihen kiinnittää huomion normaaliajossa. Sitten jos kaasua on enemmän, ja vaihtaa manuaalimoodilla niin silloin vaihto on parempi ja jämäkkä. Mutta tuo normaalin, rauhallisen ajon vaihto vaan on häiritsevä... En ole tutkinut vielä TCU:n öljymäärää tai vastaavaa, mutta öljy oli ainakin hyvän näköistä laatikon sisällä. Ei olisi mielekästä huvikseen alkaa johdinlevyäkään vaihtelemaan tms.
Toki voisi kokeilla, jos nollaisi adaptaatiot, kun omistajakin on vaihtunut ja sitämyöten ajotyyli... Liekkö tuolla lootassa pitäisi olla bluetop solenoidit, että olisiko siksi tuo vaihtotuntuma hieman erilainen kuin w211 vakiossa..?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin c55 amg
Bluetopit kyllä tuntuu moottorijarruissa 3-2-1 kunnon nykäisynä. Bluet näkee parhaiten kun joskus vaihat kybin. Sitä en tiedä onko vakiona bluet. 3-4 flare ongelmasta selviää poraamalla venttiilikoneiston välilevyä. Ofgear sivulla on tarkempaa tietoa "34flare". Just tällä viikolla tein yhteen porauksen.....
Star
Re: Kummelin c55 amg
Ei se poraus ole pakollinen jos ei halua avata. Saman saa ohjelmasta poikkeen jos haluaa, siinä amg tcussa on toi välialueen kierrosraja aika korkealla ja sitä voi laskea niin vaihtaa loogisemmin.
Ja vähentää vaihdon luistoa niin ei kestä niin kauaa.
Ja vähentää vaihdon luistoa niin ei kestä niin kauaa.
Re: Kummelin c55 amg
Lähinnä ihmetyttää että onko toi muka uutena ollut tuommonen... Tavallaan ei mitään isoa, mutta hieman ärsyttävä piirre. Varsinkin kun oma tyyli on ajaa suht rauhallisesti niin ollaan koko ajan tuossa ärsyttävän vaihdon likellä
Mites noita TCU:ita ootte sitte remappaillu? Meneekö OBD:n kautta vai pitääkö ottaa TCU käteen? Ihan vain mielenkiinnosta...
Onkos noista sonnax sarjoista kokemusta..? Niillä ilmeisesti kans vaikutusta tohon, jos syynä venttiilikoneiston venttiilin porauksen kuluma.
Mites noita TCU:ita ootte sitte remappaillu? Meneekö OBD:n kautta vai pitääkö ottaa TCU käteen? Ihan vain mielenkiinnosta...
Onkos noista sonnax sarjoista kokemusta..? Niillä ilmeisesti kans vaikutusta tohon, jos syynä venttiilikoneiston venttiilin porauksen kuluma.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin c55 amg
Purkki käteen ja kolvaa sinne yhden johdon levylle ja sitten liittimen pinneistä pari käyttöön. K-linja ja boot mode.
Re: Kummelin c55 amg
Nyt noin 7000km ajettu, ja hyvin on pelannut.
Huomioina jonkunmoinen öljynkulutus, reilu 0,5l/1000km... Kampuran takastefa vuotaa myös, mutta ei lie selitä ihan noin kovaa kulutusta. En ole näkyvää savua tms saanut aikaan, että liekkö tuo vielä suht ok.
Tuli myös CD vaihtaja rassattua kuntoon, nyt lykkää magazinen pihalle ja soittaakin vielä. Korjaantui kun purki, herkisteli ja kasasi uudestaan.
Voi olla että ei hanno talvea tällä ajaa, ja tuota rassattavaakin olisi talveksi, että liekkö laitan pukeille pariksi kk ja rassailen nuo viat kuntoon.
Huomioina jonkunmoinen öljynkulutus, reilu 0,5l/1000km... Kampuran takastefa vuotaa myös, mutta ei lie selitä ihan noin kovaa kulutusta. En ole näkyvää savua tms saanut aikaan, että liekkö tuo vielä suht ok.
Tuli myös CD vaihtaja rassattua kuntoon, nyt lykkää magazinen pihalle ja soittaakin vielä. Korjaantui kun purki, herkisteli ja kasasi uudestaan.
Voi olla että ei hanno talvea tällä ajaa, ja tuota rassattavaakin olisi talveksi, että liekkö laitan pukeille pariksi kk ja rassailen nuo viat kuntoon.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin c55 amg
Päivitystä:
Tänävkl tuli pestyä ja laitettua auto seisontaan. Ei siis tule näkemään suolakylpyä ainakaan minun toimesta.
Uusia vikojakin havaittu, nimittäin takalasin pesuri ei toimi (pumppu pyörii), etuvalojen pesurit ei toimi, täysin silent. Sekä ilmeisesti yleinen mutta kylmillä kelillä tympeä vika, että molemmat penkinlämmittimet o pimeenä, takapuolen osalta.
Kannattaisko tällasta sähköjänistä seisottaa ennemmin akku kiinni, ja ladata silloin tällöin, vai kannattaako akku ottaa irti..? Säilytyspaikka ei ole lämmin, mutta ei taivas-allakaan.
Tehtäviä juttuja talvelle olis pakoputken modaus (älkää huoliko, tulee v-band kiinnityksellä väliputki 2nd cattien ja resonaattorin tilalle, niin saa orkkis kamat takasin kiinni), toi kampuran takastefa, venakoppien tiivistys ja huohotus järjestelmän putsaus ja tarkastus. Myös ohjaustehostimen nesteet/suodatin, jarrunesteet jne jne.
Nyt vain olen miettinyt mitä tuolle laatikolle pitäisi tehdä, vai antaako olla noin. Se kun ei varsinaisesti ole "rikki" mutta 3-4 vaihto pienellä kuormalla on tosiaan oudohko... Jos kaasua yhtään enemmän niin ongelmaa ei ole. Sonnax sleeve kittiä, valvebodyn välilevyn modausta ja/tai softaa olen miettinyt mutta mutta... Kommentteja?
Tänävkl tuli pestyä ja laitettua auto seisontaan. Ei siis tule näkemään suolakylpyä ainakaan minun toimesta.
Uusia vikojakin havaittu, nimittäin takalasin pesuri ei toimi (pumppu pyörii), etuvalojen pesurit ei toimi, täysin silent. Sekä ilmeisesti yleinen mutta kylmillä kelillä tympeä vika, että molemmat penkinlämmittimet o pimeenä, takapuolen osalta.
Kannattaisko tällasta sähköjänistä seisottaa ennemmin akku kiinni, ja ladata silloin tällöin, vai kannattaako akku ottaa irti..? Säilytyspaikka ei ole lämmin, mutta ei taivas-allakaan.
Tehtäviä juttuja talvelle olis pakoputken modaus (älkää huoliko, tulee v-band kiinnityksellä väliputki 2nd cattien ja resonaattorin tilalle, niin saa orkkis kamat takasin kiinni), toi kampuran takastefa, venakoppien tiivistys ja huohotus järjestelmän putsaus ja tarkastus. Myös ohjaustehostimen nesteet/suodatin, jarrunesteet jne jne.
Nyt vain olen miettinyt mitä tuolle laatikolle pitäisi tehdä, vai antaako olla noin. Se kun ei varsinaisesti ole "rikki" mutta 3-4 vaihto pienellä kuormalla on tosiaan oudohko... Jos kaasua yhtään enemmän niin ongelmaa ei ole. Sonnax sleeve kittiä, valvebodyn välilevyn modausta ja/tai softaa olen miettinyt mutta mutta... Kommentteja?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin c55 amg
Mä en kyllä jaksaisi pelata akkujen kytkemisellä edes'takas. Varsinkin jos autoa käy välillä käynnistelemässä ja käyttämällä lämpöiseksi, niin anna olla kiinni. Ja vaikkei kävisikään, niin anna silti olla kiinni jos mitään virtahukkaa ei ole.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Kummelin c55 amg
Ei taida tykätä pitkästä akuttomuudesta tuo auto??? Jätä akku paikoilleen ja ylläpitolaturiin
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: Kummelin c55 amg
Elektroniikka jo sen verran ikääntynyttä että en jättäisi ilman akkua. Ne kun on tottunut olemaan virrassa pienen ikänsä niin voi olla että jotain jää käynnistymättä jos virrat poistaa kokonaan.
Re: Kummelin c55 amg
Mjoo, nyt on amg laitettu seisontaan, ja aloin keräilemään osalistaa talvihuoltoa varten.
Samalla huomasin tällaisen "pikkujutun":
(Kuva otettu screen shottina videosta kun ei muuta ollut...)
Eli vahvasti näyttäis siltä että atf:t paisarissa...
Noh, vaihteistoöljyt on vaihdettu 5tkm sitten, ja silloin oli ok näköiset (myös ö-pohja oli pois). Laatikko ei ole myöskään mitenkään reagoinut, sen kummemmin kuin noita normi juttuja (se 3-4 vaihto jne..) No, sitten purin alaalta muoveja pois, ja syyläri näyttäisi uudemmalta kuin muut kennot. Lisäksi, se on BEHR. Tämä viittaisi siihen, että nesteet on joskus olleet sekaisin, ja huonon vesikierron puhdistuksen jälkeen, toi vaan puskee vanhoja atf jämiä tuonne paisariin... Tätä ainakin toivoisin. Eli nesteiden vaihtoa ja huuhtelua tiedossa.
Tilasin Haydenin coolerin laatikolle, että nyt talven aikana olisi tarkoitus laittaa erillinen jäähdytin.
Myös keskilätkät noille 19" carlssoneille tuli hommattua, ja vaihdekepin päähän tuollanen upotettu "emblem". Nämä jo saapuivatkin:
Samalla huomasin tällaisen "pikkujutun":
(Kuva otettu screen shottina videosta kun ei muuta ollut...)
Eli vahvasti näyttäis siltä että atf:t paisarissa...
Noh, vaihteistoöljyt on vaihdettu 5tkm sitten, ja silloin oli ok näköiset (myös ö-pohja oli pois). Laatikko ei ole myöskään mitenkään reagoinut, sen kummemmin kuin noita normi juttuja (se 3-4 vaihto jne..) No, sitten purin alaalta muoveja pois, ja syyläri näyttäisi uudemmalta kuin muut kennot. Lisäksi, se on BEHR. Tämä viittaisi siihen, että nesteet on joskus olleet sekaisin, ja huonon vesikierron puhdistuksen jälkeen, toi vaan puskee vanhoja atf jämiä tuonne paisariin... Tätä ainakin toivoisin. Eli nesteiden vaihtoa ja huuhtelua tiedossa.
Tilasin Haydenin coolerin laatikolle, että nyt talven aikana olisi tarkoitus laittaa erillinen jäähdytin.
Myös keskilätkät noille 19" carlssoneille tuli hommattua, ja vaihdekepin päähän tuollanen upotettu "emblem". Nämä jo saapuivatkin:
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin c55 amg
Nyt kun vesien kanssa läträät, niin kiinnostaako ostaa Mishimoton 82*C kesätatti? Semmonen tuli joskus päihdepäissään tilailtua, mutten koskaan jaksanut laittaa paikalleen.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Kummelin c55 amg
Ei välttämättä olis huono... Ihmettelin kesällä kun nokkapellin aukasee, että kone on ku kiukaan kivet. Ja lämmöt silti ok tasolla mittarin mukaan. Ajattelin että ehkä se vaan on V8 asia, että paljon malmia mikä on kuumaa. Mutta nyt aloin miettiä että liekkö on lämmönsiirto ollut huonoa seinämästä nesteeseen, jos siellä on ollu atf mönjäkerros joka puolella kanavien seinämissä
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin c55 amg
Pistä privaa inboxiin jos kiinnostaa. 4-kymppiä ja saat kaupan päälle termarikotelon. Mishimotothan toimitetaan pelkästään termostaati sieluna ilman itse koteloa.Kummeli kirjoitti: ↑Ma 30.11.2020 12:34 Ei välttämättä olis huono... Ihmettelin kesällä kun nokkapellin aukasee, että kone on ku kiukaan kivet. Ja lämmöt silti ok tasolla mittarin mukaan. Ajattelin että ehkä se vaan on V8 asia, että paljon malmia mikä on kuumaa. Mutta nyt aloin miettiä että liekkö on lämmönsiirto ollut huonoa seinämästä nesteeseen, jos siellä on ollu atf mönjäkerros joka puolella kanavien seinämissä
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Kummelin c55 amg
Viimeinkin saanut jotain aikaseksi tämän kanssa.
Pakoputkisto purettu muutoksia varten. Vasen takapönttö oli myös revennyt liitoksesta, niin sen hitsailen kiinni ja jonkinlaiset tuet varmaan askartelen kummallekin puolelle.
Samalla pohjamuovit ja lämpöpellit lähti pois, niin näkee vähän miltä pohja näyttää. Yllättävän ruosteeton, toki, helmoissa hieman on alkavaa, mutta ei tosiaan mitään hitsausta vaativaa.
Takavanteiksi tuli nyt tosiaan toi 9,5x19" Carlsson, 265/30 renkaalla. Mahtuu pyörimään ilman että ottaa mistään mihinkään kiinni.
Eteen niinikään 8,5x19" Carlsson, renkaaksi valikoitui 235/35 rengas. 225/35 näytti niin lirulta, ja tilaa kuitenkin on yllättävästi niin nostan rengaskokoa. Tuo vanne ei tosiaan sovi suoraan, vaan ottaa iskaritorniin kiinni, niin joudun 3mm spacerin laittamaan väliin. Samalla sorvailen napojen päälle holkit, mitkä "jaktaa" tuota ohkaista keskityspintaa. Tällöin spaceri voi olla paikallaan mutta silti vanne keskittyy oikein.
Mersulla on kyllä erikoinen tyyli tehdä tuo takakaari paljon alemmaksi kuin etulokarin kaari, niin näyttää jotenkin hullulta, vaikka auto on suorassa helmasta mitattuna, niin rengascappeja kun kattoo niin auto keulii... Nyt pitäisi keksiä hyvä tyyli tiputtaa n. 2cm etupäätä, jolloin saisi mielestäni hyvän stancen. Onko ehdotuksia? Yhtään en tiedä miten noi perus madallussarjat istuu amg:hen...
Renkaan pultit myös ongelmalliset... Pituus on ok, mutta toi Carlssonin vanne on 14 pallokartiolla, ja w203 tietenkin vielä m12... Eli, pitäisi löytää 40mm kierreosuudella oleva M12, jossa on 14mm pallokartio
Pakoputkisto purettu muutoksia varten. Vasen takapönttö oli myös revennyt liitoksesta, niin sen hitsailen kiinni ja jonkinlaiset tuet varmaan askartelen kummallekin puolelle.
Samalla pohjamuovit ja lämpöpellit lähti pois, niin näkee vähän miltä pohja näyttää. Yllättävän ruosteeton, toki, helmoissa hieman on alkavaa, mutta ei tosiaan mitään hitsausta vaativaa.
Takavanteiksi tuli nyt tosiaan toi 9,5x19" Carlsson, 265/30 renkaalla. Mahtuu pyörimään ilman että ottaa mistään mihinkään kiinni.
Eteen niinikään 8,5x19" Carlsson, renkaaksi valikoitui 235/35 rengas. 225/35 näytti niin lirulta, ja tilaa kuitenkin on yllättävästi niin nostan rengaskokoa. Tuo vanne ei tosiaan sovi suoraan, vaan ottaa iskaritorniin kiinni, niin joudun 3mm spacerin laittamaan väliin. Samalla sorvailen napojen päälle holkit, mitkä "jaktaa" tuota ohkaista keskityspintaa. Tällöin spaceri voi olla paikallaan mutta silti vanne keskittyy oikein.
Mersulla on kyllä erikoinen tyyli tehdä tuo takakaari paljon alemmaksi kuin etulokarin kaari, niin näyttää jotenkin hullulta, vaikka auto on suorassa helmasta mitattuna, niin rengascappeja kun kattoo niin auto keulii... Nyt pitäisi keksiä hyvä tyyli tiputtaa n. 2cm etupäätä, jolloin saisi mielestäni hyvän stancen. Onko ehdotuksia? Yhtään en tiedä miten noi perus madallussarjat istuu amg:hen...
Renkaan pultit myös ongelmalliset... Pituus on ok, mutta toi Carlssonin vanne on 14 pallokartiolla, ja w203 tietenkin vielä m12... Eli, pitäisi löytää 40mm kierreosuudella oleva M12, jossa on 14mm pallokartio
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.