W123 paine ongelmia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Vieras

W123 paine ongelmia

Viesti Kirjoittaja Vieras »

JeP!

Eli on sellanen ongelma että paineet tahtoo karata. Autossa on keskuslukko....mutta mutta. Ku laittaa heti ajon jälkeen ovet lukkoon ni menee mut sit vaikka minuutin päästä yrittää aukasta ni aukeaa vaan kuskin ovi. Oon yrittäny tutkia mahd. vuotoa mutta ei oo löytyny.

onko hyviä vinkkkejä, miten sais seleville vuotokohan. Tai onko olemassa yleistä paikkaa mistä eniten vuotaa.....jos vaikka ohittais sen. kokemuksia?
Sepekyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: W123 paine ongelmia

Viesti Kirjoittaja Sepekyy »

Jaate kirjoitti:onko hyviä vinkkkejä, miten sais seleville vuotokohan. Tai onko olemassa yleistä paikkaa mistä eniten vuotaa.....jos vaikka ohittais sen. kokemuksia?
Omassa '77 250:ssä ainakin oli ne "sylintereiden" päälliskumit ovien sisältä rikki ja vuotivat sitä kautta paineet hitoille.

t. S
Seppo "Sepe" Kyynäräinen aka. Sepekyy

MB 200D - ainut mopo, missä ei tarvitse käyttää kypärää...

Kalusto:
W124 200D '89
Exät:
W123 240D '82, W123 200D '80, W123 250 '77
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies

juu

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Sepekyy on oikeassa, ne on yleisimmät vuotokohdat. ne sylinterien tiivistekumit. Aloita vasemmasta takaovesta. 3:ssa kohdalleni osuneessa mersussa vuoto on ollut siellä.
Sami S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami S »

Mullakin paineet karkaa.
Mutta saako niitä tiivistekumeja ostettua erikseen vai pitääkö vaihtaa koko "sylinteri" vai mikä se nyt on?
Ne "sylinterit" ovat aika hintavia, niin olen miettinyt jos vaihtas koko paine jutun pois ja laittas sähköisen tilalle.
raul
Mobilisti
Mobilisti

Re: W123 paine ongelmia

Viesti Kirjoittaja raul »

Jaate kirjoitti:JeP!

Eli on sellanen ongelma että paineet tahtoo karata. Autossa on keskuslukko....mutta mutta. Ku laittaa heti ajon jälkeen ovet lukkoon ni menee mut sit vaikka minuutin päästä yrittää aukasta ni aukeaa vaan kuskin ovi. Oon yrittäny tutkia mahd. vuotoa mutta ei oo löytyny.

onko hyviä vinkkkejä, miten sais seleville vuotokohan. Tai onko olemassa yleistä paikkaa mistä eniten vuotaa.....jos vaikka ohittais sen. kokemuksia?
Ihan ekaksi ennen kuin alat repiä ovipahveja jne, niin tarkista on kaikki letkut konetilassa kunnolla kiinni. Alkoi nimittäin itseäni riivaamaan jatkuva keskuslukon temppuilu kunnes useiden sisustanriisumiskertojen jälkeen huomasin alipaineen lähtöletkun olevan melkein irti.... :oops: No joo, ne ovisylinterit on tietysti helppo tsekata vuotokohdista, olen jopa pikaliimalla joskus onnistunut niitä fiksailemaan.

Onko kellään muuten tietoa kuinka yleistä mahtaa olla varsinaisen alipainesäiliön vuotaminen olla??
Vastaa Viestiin