Haluaako joku adoptoida w120 180D vm55?
Haluaako joku adoptoida w120 180D vm55?
Vaarilla on otsikossa mainittu kulkine tallissa (ollut käyttämättömänä ainakin parikymmentä vuotta) Nyt on pikkuhiljaa kypsynyt ajatus ettei kukaan meidän perheestä saa aikaiseksi sen laittamista, vaan siitä pitäisi luopua.
Kunto ei ole ihan uuden veroinen. Tekniikka kuitenkin toimii.
Onko tämä oikea paikka etsiä tuolle ostajaa vai onko muita foorumeita?
Kunto ei ole ihan uuden veroinen. Tekniikka kuitenkin toimii.
Onko tämä oikea paikka etsiä tuolle ostajaa vai onko muita foorumeita?
Lisätietoja kannattaa laittaa
Kannattaisi varmaan mainita myös hintapyyntö ja puhelinnumero mistä voisi halukkaat kysellä.
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 654
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Loimaa
Tuollaisen auton hintaluokasta minulla ei ole mitään hajua, en henk. koht. harrasta vanhoja autoja. Onko tällä foorumilla tietoa esim. toteutuneista kaupoista?
Hinta riippuu tietysti kovin auton kunnosta. Olenkin jo lupautunut ottamaan Mesestä kuvia viikonlopun aikana ja niitä pääsevät halukkaat sitten tiirailemaan ensi viikolla. Siihen mennessä varmaan pistetään tietoon sitten puhelinnumeroakin.
Hinta riippuu tietysti kovin auton kunnosta. Olenkin jo lupautunut ottamaan Mesestä kuvia viikonlopun aikana ja niitä pääsevät halukkaat sitten tiirailemaan ensi viikolla. Siihen mennessä varmaan pistetään tietoon sitten puhelinnumeroakin.
Mersun kuvat nähtävillä täällä:
http://janza.pointclark.net/gallery/Mersu
http://janza.pointclark.net/gallery/Mersu
Miten tuohon ponttooniin muuten saa osia? Tuossa naapurissa on tuollainen projekti ja muistelen omistajan maininneen, että konehuoneessa olevat jotku ilmajutut uupuu. Eli konehuoneessa kuitenkin ja sivuilla muistaakseni. Pitäisi käydä joku päivä katsomassa, että mitä siitä puuttui.sooppa kirjoitti:on vaan varmasti aika hankalaa löytää osia noin vanhaan.
Onkohan noin 1959 mallinen nahkaisella kattoluukulla oleva ponttooni kuinka harvinainen? Sellainenkin löytyy samalta tontilta tosi projektina. Muistelen, että se oli kuutosella ja kahdella kaasarilla.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Joo, kyllä tuosta auton saa, kunhan choppaa noin 10 senttiä katosta. Liekkimaalaus on ehdoton, alle tietysti isoa flakea. Vanteiksi menisivät käännetyt Mangelsit - mahtuuko tuohon muuten Letukan pikkulohko-V8?
Eikun hitto, väärä vuosikymmen. Piti siis kysyä, että käykö tuohon Golf IV:n Infinity helmasarja, ja ns. Lexux-takavalot? Oletan, että välijäähdytin kuuluu kauppaan, sillä eihän Mersun diesel ole nykyään mitään ilman superturboa.
No juu, taitaa olla flunssa tulossa kun näin levottomia ajatuksia tulee heti kun näkee projektiauton. Asiaakin oli: tuli mieleen tuosta OM636-moottorista, että sehän oli aikanaan tehokkaampi kuin vastaava bensakone M136. Tuohan oli pitkään tässä välissä harvinaista, ennen kuin Common Rail -dieselit tulivat. Nythän dieselit hakkaavat bensakoneet taas mennen ja tullen. Tämä siis vain ihan pappa muistelee -tyyppisenä kuriositeettina todettakoon.
OM636 on myös siitä metka moottori, että sitä on käytetty aivan valtavasti myös muualla kuin Mersuissa. Katsokaa mihin tahansa sodanjälkeiseen saksalaiseen traktoriin, puimuriin tai muuhun työkoneeseen, niin hyvällä tsäkällä on kuulemma OM636 moottorina. Samoin monissa veneissä 1960-80 luvuilla. Konetta tehtiin pitkään lisenssillä myös Espanjassa. Kaiken huippuna kuitenkin pidän sitä, että OM636:a on käytetty Thermo King -rekkakuulereiden moottorina.
-Daaz
Eikun hitto, väärä vuosikymmen. Piti siis kysyä, että käykö tuohon Golf IV:n Infinity helmasarja, ja ns. Lexux-takavalot? Oletan, että välijäähdytin kuuluu kauppaan, sillä eihän Mersun diesel ole nykyään mitään ilman superturboa.
No juu, taitaa olla flunssa tulossa kun näin levottomia ajatuksia tulee heti kun näkee projektiauton. Asiaakin oli: tuli mieleen tuosta OM636-moottorista, että sehän oli aikanaan tehokkaampi kuin vastaava bensakone M136. Tuohan oli pitkään tässä välissä harvinaista, ennen kuin Common Rail -dieselit tulivat. Nythän dieselit hakkaavat bensakoneet taas mennen ja tullen. Tämä siis vain ihan pappa muistelee -tyyppisenä kuriositeettina todettakoon.
OM636 on myös siitä metka moottori, että sitä on käytetty aivan valtavasti myös muualla kuin Mersuissa. Katsokaa mihin tahansa sodanjälkeiseen saksalaiseen traktoriin, puimuriin tai muuhun työkoneeseen, niin hyvällä tsäkällä on kuulemma OM636 moottorina. Samoin monissa veneissä 1960-80 luvuilla. Konetta tehtiin pitkään lisenssillä myös Espanjassa. Kaiken huippuna kuitenkin pidän sitä, että OM636:a on käytetty Thermo King -rekkakuulereiden moottorina.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
PONTON
TERVE!
Kyllähän se ihan kohtuullisen hyvältä projektilta näyttäs, jos vaan ehjän ja oikean värisen sisustan jostain löytäs. HEAVY sano sille naapurilles, että löytää torvet (heater box)amerikoista osoitteesta:
http://www.parts123.com/PartFrame.asp?Z ... lermbz.com& ,eikä maksa, kuin 90 taalaa/ kpl osanum 83-0107 left ja 830108 right. Katsoo itse sitten numerot tarkemmin. Eikös se kurssikin ole tällähetkellä meille edullinen. Kaikenalan asiantuntijat onko minun omassa ponttoonissa alkup värinen sisusta? Jotenki tuntuu tuo penkkien sininen väri vähän ontuvan... http://saul.kapsi.fi/autotalli/gallery/esarund Autoni on diesel, yks kerta jouduin pakottavissa olosuhteissasen käynnistämään sen ,pakkatakin oli reippaasti yli 20astetta ja viikon seisonta alla; kyllä hörähti iloisesti käyntiin. Yleisön ilmeet, kun vain olisin saanu kuvattua..
Kyllähän se ihan kohtuullisen hyvältä projektilta näyttäs, jos vaan ehjän ja oikean värisen sisustan jostain löytäs. HEAVY sano sille naapurilles, että löytää torvet (heater box)amerikoista osoitteesta:
http://www.parts123.com/PartFrame.asp?Z ... lermbz.com& ,eikä maksa, kuin 90 taalaa/ kpl osanum 83-0107 left ja 830108 right. Katsoo itse sitten numerot tarkemmin. Eikös se kurssikin ole tällähetkellä meille edullinen. Kaikenalan asiantuntijat onko minun omassa ponttoonissa alkup värinen sisusta? Jotenki tuntuu tuo penkkien sininen väri vähän ontuvan... http://saul.kapsi.fi/autotalli/gallery/esarund Autoni on diesel, yks kerta jouduin pakottavissa olosuhteissasen käynnistämään sen ,pakkatakin oli reippaasti yli 20astetta ja viikon seisonta alla; kyllä hörähti iloisesti käyntiin. Yleisön ilmeet, kun vain olisin saanu kuvattua..
Terveisin Esa
No heti lääkitystä, kun on noin pahaksi äitynytDaaz kirjoitti:No juu, taitaa olla flunssa tulossa.


1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Terve taas! Sitä on tullut joulut ja uudet vuodet vietettyä ja paluu arkeen edessä.
Moni onkin joululoman aikana käynyt vilkaisemassa mersun kuvia. Auton hinnasta palaveroitiin kotona käydessäni, mutta mutta sille ei keksitty mitään absoluuttisia rajoja. Ehdottaisinkin, että jos joku on edellee kiinnostunut projektista, niin lähettää tarjouksen minulle vaikka säköpostilla tai yv:nä. Autoa pääsee kyllä katsomaan jos haluaa ja siinäkin tapauksessa voi ottaa yhteyksiä minuun...
Moni onkin joululoman aikana käynyt vilkaisemassa mersun kuvia. Auton hinnasta palaveroitiin kotona käydessäni, mutta mutta sille ei keksitty mitään absoluuttisia rajoja. Ehdottaisinkin, että jos joku on edellee kiinnostunut projektista, niin lähettää tarjouksen minulle vaikka säköpostilla tai yv:nä. Autoa pääsee kyllä katsomaan jos haluaa ja siinäkin tapauksessa voi ottaa yhteyksiä minuun...
Re: PONTON
ILmeisesti tuo auto onkin tallissa "suoraan ajosta"? Näytti olevan osiltaan niin täydellinen, että ei senkään puolesta paha projekti. Kyllähän noita tekniikan osia saa kunnostettuakin ja vaikka sovitettua muista malleista, mutta etsipä jotain takalampun kehystä tai koristelistaa, niin siinä onkin sitten tekemistä. Purkamista ja laittamista tuossa on tietty, mutta siis joka nippeliä ei tarvitse metsästää kissain ja koirain kanssa kuten jonkun saunan takaa löydetyn auton kanssa voi olla.esarund kirjoitti:TERVE!
Kyllähän se ihan kohtuullisen hyvältä projektilta näyttäs, jos vaan ehjän ja oikean värisen sisustan jostain löytäs. H
Toivottavasti löytyy hyvä koti tuolle.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Hei taasen!
Auto on edelleen myymättä, eikä tarjouksiakaan ole jätetty. Auton nykyisellä omistajalla (=vaarillani) ei ole mitään kiirettä sinänsä päästä autosta eroon, se mahtuu vallan hyvin viettämään tulevatkin vuosikymmenet nykyisessä olinpaikassaan. Meidän suvusta vain ei taida löytyä ketään joka sitä pystyisi kunnolla entisöimään. Eikä taida olla tarkoituksenmuikaista fixailla tullaista autovanhusta vain vähän.
Auto on tosiaan pistetty talteen suoraan ajosta, kuten joku vähän aiemmin keskustelussa arveli. Lisäksi sillä on menneinä kesinä yleensä ajettu pieni lenkki. Myös nykyiseen sijoituspaikaansa Mese tuli ihan omin voimin pari vuotta sitten.
Joten halukaat vain ottamaan yhteyttä ja autoa katsomaan! Sähköpostia voi lähettää minulle: janza (ät) iki (piste) fi ja kuvia on edelleen nähtävillä osoitteessa http://janza.pointclark.net/gallery/Mersu
Auto on edelleen myymättä, eikä tarjouksiakaan ole jätetty. Auton nykyisellä omistajalla (=vaarillani) ei ole mitään kiirettä sinänsä päästä autosta eroon, se mahtuu vallan hyvin viettämään tulevatkin vuosikymmenet nykyisessä olinpaikassaan. Meidän suvusta vain ei taida löytyä ketään joka sitä pystyisi kunnolla entisöimään. Eikä taida olla tarkoituksenmuikaista fixailla tullaista autovanhusta vain vähän.
Auto on tosiaan pistetty talteen suoraan ajosta, kuten joku vähän aiemmin keskustelussa arveli. Lisäksi sillä on menneinä kesinä yleensä ajettu pieni lenkki. Myös nykyiseen sijoituspaikaansa Mese tuli ihan omin voimin pari vuotta sitten.
Joten halukaat vain ottamaan yhteyttä ja autoa katsomaan! Sähköpostia voi lähettää minulle: janza (ät) iki (piste) fi ja kuvia on edelleen nähtävillä osoitteessa http://janza.pointclark.net/gallery/Mersu