Kun luin että -94 C220D:n imusarjan tyhjentämällä voisi saada lisää tehoa iski pakottava tarve tehdä ko toimenpide.
Ruuvit auki ja ruuvimeisselillä rassaten vai mitenkä tuossa kannattaa toimia? Ostanko tiivisteet valmiiksi vai voiko vanhoja käyttää? Vaikuttaako takaisinkierrätysletkujen tukkiminen ilmakehän saastumiseen tai auton katsastettavuuteen?
Tarviiko imusarjan irroittamisen jälkeen uuden tiivisteen?
Ottamatta kantaa itse toimenpiteeseen, niin jyrkkä kanta on: kaikissa hommissa, missä osien välissä on tiiviste ja osa toisistaan erotetaan, tiiviste uusitaan. Näin myös silloin, kun tiiviste mahdollisesti lähtee ehjänä irti tai jää kiinni toiseen osapuoleen. Tätä tulee noudatettua aivan öljypropun tiivistettä myöten.
Toisenlaisiakin mielipiteitä asiasta saattaa olla, mutta meitin suunnalla näin. Tiivarit ovat kuitenkin halpoja, hankalammaksi käy jos uutta ei ole kasausvaiheessa käsillä tai koko systeemin joutuu purkamaan uusiksi vanhan tiivisteen alettua vuotaa.
Toisenlaisiakin mielipiteitä asiasta saattaa olla, mutta meitin suunnalla näin. Tiivarit ovat kuitenkin halpoja, hankalammaksi käy jos uutta ei ole kasausvaiheessa käsillä tai koko systeemin joutuu purkamaan uusiksi vanhan tiivisteen alettua vuotaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Dieselissä pieni imusarjavuoto ei ole vaarallista vrt bensa -> pahimmassa tapauksessa sulaa mäntään reikä. Vanhat koppurat tiivisteet olen vaihtanut uusiin, mutta en laita aina uutta, jos käytän imusarjaa pois. Nokiöljy kökkö lähtee parhaiten höyrypesurilla eli painepesurilla josta saa yli sata-asteista vettä. Kaapimalla ja liuottimella saa myös, mutta on sottasta hommaa. Halvin ihan hyvä liuotin on polttoöljy.