Tarviiko imusarjan irroittamisen jälkeen uuden tiivisteen?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mikotus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 24.09.2004 11:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Tarviiko imusarjan irroittamisen jälkeen uuden tiivisteen?

Viesti Kirjoittaja mikotus »

Kun luin että -94 C220D:n imusarjan tyhjentämällä voisi saada lisää tehoa iski pakottava tarve tehdä ko toimenpide.

Ruuvit auki ja ruuvimeisselillä rassaten vai mitenkä tuossa kannattaa toimia? Ostanko tiivisteet valmiiksi vai voiko vanhoja käyttää? Vaikuttaako takaisinkierrätysletkujen tukkiminen ilmakehän saastumiseen tai auton katsastettavuuteen?
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Ottamatta kantaa itse toimenpiteeseen, niin jyrkkä kanta on: kaikissa hommissa, missä osien välissä on tiiviste ja osa toisistaan erotetaan, tiiviste uusitaan. Näin myös silloin, kun tiiviste mahdollisesti lähtee ehjänä irti tai jää kiinni toiseen osapuoleen. Tätä tulee noudatettua aivan öljypropun tiivistettä myöten.
Toisenlaisiakin mielipiteitä asiasta saattaa olla, mutta meitin suunnalla näin. Tiivarit ovat kuitenkin halpoja, hankalammaksi käy jos uutta ei ole kasausvaiheessa käsillä tai koko systeemin joutuu purkamaan uusiksi vanhan tiivisteen alettua vuotaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

c220dsl:ssä on imusarjassa o-renkaat en usko että tarvii vaihtaa,en itse vaihtanu.TERE .ei siitä saasteet lisäänny ja jos kone on kunnossa ei vaikuta katsastukseen
mikotus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 24.09.2004 11:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mikotus »

Kiitoksia kummallekin!
Avatar
Antti K
Valvoja
Valvoja
Viestit: 447
Liittynyt: To 13.11.2003 18:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antti K »

Dieselissä pieni imusarjavuoto ei ole vaarallista vrt bensa -> pahimmassa tapauksessa sulaa mäntään reikä. Vanhat koppurat tiivisteet olen vaihtanut uusiin, mutta en laita aina uutta, jos käytän imusarjaa pois. Nokiöljy kökkö lähtee parhaiten höyrypesurilla eli painepesurilla josta saa yli sata-asteista vettä. Kaapimalla ja liuottimella saa myös, mutta on sottasta hommaa. Halvin ihan hyvä liuotin on polttoöljy.
mikotus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 24.09.2004 11:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mikotus »

Ja aina vaan paranee! Eiköhän se näilläkin onnistu mutta antakaa vaan lisää vinkkejä!
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

pitää muistaa,että imusarja on muovia,nuo o-renkaat vaikka ovatkin hiukan litissä kun puretaan,ottavat kyllä alkuperäistä muotoaan hiukan takas,kun ovat irti,ei tullut mitatuksi kokoa,o-rengashan mitataan=sisähalkaisia X paksuus.TERE
ppj50
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: To 13.11.2003 19:35

Viesti Kirjoittaja ppj50 »

Ei ole muuten mitkään normaalit 0-renkaat . Ne ovat muodoltaan kuin pätkä kumiletkua. En ole myös vaihtanut niitä imusarjan irroituksen yhteydessä.
Vastaa Viestiin