Onko kukaan laittanut kyseiseen vehkeeseen lämppäriä?
Tulppa tuntuu olevan aika kiree lohkossa,mutterin kanta pyöristyi aikas
helposti.Paljonkohan mahtais sähkövimpaimia tärveltyä jos hitsaan
kierre tulppaan jotain kiinni että saisin sen irti,akunkenkä tietenkin irroitettuna.
Yks vaihtoehto olis jos irrottas imusarjan ja vetelis ryssäläisellä tulpan irti.
Jos on kokemusta vastaavasta hommasta viestittäkää ihmeessä.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
Jos tuo on yhtään vastaava homma kuin 124:n 111-moottorisen monivenakoneen, niin katoppas haulla lohkolämmittimen asennuksesta. Itellä ainakin meinas usko loppua sen prikan kanssa, mutta ystävämme Dealerin ohjeista rohkaistuneena homma kävi suit sait. Vähän ahdasta oli. Eikä sitä proppua pidä kiertääkään, vaan "venäläinen menetelmä" heti käyttöön ja hyvällä raudalla ja nuijalla naputtelet sen auki.
Asennutin just tohon omaan autoon letkulämmittimen (alavesiletkuun). Oli mersuihin erikoistuneen korjaamon esitys, on kuulemma liian ahtaat välit tuollaiselle lohkolämmittimelle.
Pitää varmaankin se imusarja irroitella ja naputtamalla irroittaa tulppa.
Onko kellään tietoa M111 koneen imusarjan tiivisteestä että onko o-ring vai
perinteinen tiiviste.Näin jälkeenpäin aatellen olis vissiin ollu parempi
ostaa toi lämppäri muutaman euron kalliimmalla ad-varaosaliikkeestä kuin
motonetistä ja asennuttaa se 50€ paikalleen olis päässyt per******ti
helpommalla.Ad-liikkeessä ehtona asennus hinnalle oli lämppärin osto samasta puljusta.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
Itse pistin viimetalvena 124:n lohkolämppärin. Oli muuten kettumainen urakka. Sama homma että tulpasta meni mutteri heti pyöreäksi. koitin venäläistä naputtelukikkaa mutta ilman menestystä.
Kaiken toivon jo heitettyäni hitsasin sopivan hylsyn tulppaan kiinni ja pulttipyssyllä sain kuin sainkin sen auki.
koko v...n päivä siinä meni.. ja kaiken kukkuraksi ad:ssä oli tarjous "lohkolämmitin autoon kuin autoon asennus 20E jos ostettu AD:sta"
Kyllä potutti, ja olis potuttanu kyllä ad:ssakin ukkoja jos ois mun auton saanu pukille
Itse pistin viimetalvena 124:n lohkolämppärin. Oli muuten kettumainen urakka. Sama homma että tulpasta meni mutteri heti pyöreäksi. koitin venäläistä naputtelukikkaa mutta ilman menestystä.
Kaiken toivon jo heitettyäni hitsasin sopivan hylsyn tulppaan kiinni ja pulttipyssyllä sain kuin sainkin sen auki.
koko v...n päivä siinä meni.. ja kaiken kukkuraksi ad:ssä oli tarjous "lohkolämmitin autoon kuin autoon asennus 20E jos ostettu AD:sta"
Kyllä potutti, ja olis potuttanu kyllä ad:ssakin ukkoja jos ois mun auton saanu pukille
Onko autosi bensa ja kun käytit hitsaustekniikkaa niin miten menettelit säilyttääksesi sähköosat ehjänä
Jouduitko irrottamaan imusarjan
Miltä tulpan kierteet näytti kun sait sen auki,oliko liimaa tms. töhnää kierteillä
Jos kierteillä on liimaa kuumailmapuhaltimella lämm. irrottaa liiman
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
irroitin vain starttimoottorin ja imusarjan tuen ja ilmansuodattimen.
sitten mahtui hitsaamaan jollain ihmekikalla ja pulttipyssykin meni väliin.
voi olla että se juju että se lähti irti oli vain tulpan kuumenemisessa. eli jos itselleni kävisi noin uudestaan yrittäisin pelkkää lämmittämistä ensin "vedet ulos ja pillillä kuumaks"
akun miinuskenkä oli irti, eikä ainakaan vielä ole sähkövikoja ilmennyt
124 konehuone voi kuitenkin olla hiukan tilavampi kuin omasi joten en tiedä miten onnistuu
irroitin vain starttimoottorin ja imusarjan tuen ja ilmansuodattimen.
sitten mahtui hitsaamaan jollain ihmekikalla ja pulttipyssykin meni väliin.
voi olla että se juju että se lähti irti oli vain tulpan kuumenemisessa. eli jos itselleni kävisi noin uudestaan yrittäisin pelkkää lämmittämistä ensin "vedet ulos ja pillillä kuumaks"
akun miinuskenkä oli irti, eikä ainakaan vielä ole sähkövikoja ilmennyt
124 konehuone voi kuitenkin olla hiukan tilavampi kuin omasi joten en tiedä miten onnistuu
Kiitoksia tiedoista,yrittelen varmaankin sitä lämmitysjutskaa ja jos ei toimaa
niin sitten hitsataan mutta lämmitin kyllä vielä laitetaan tohon kärryyn se on selvä
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
Pitäis lähteä ihan nätisti lyöntimenetelmällä ilman lämmittelyjä tai hitsausoperaatioitakin. Startti oli mullakin irti, muuten ei mahtunut työskentelemään. Sopivat välineet pitää myös olla ja malttia, ettei tuu isompaa harmia hommasta. Uskoa omiin kykyihin vaan. Jos oot epävarma, niin anna jonkun muun tehdä. Saattaapi käydä muuten kuin sille kuuluisalle 3 markan..., anteeksi; 50 sentin sepälle
Kyllä se lyömällä lähtee ilman lämmityksiäkin, ihan varmasti.
Ei tarvitse hätääntyä jos ei se proppu ensimmäisillä kymmenellä iskulla liikahda - kunhan sen reunaan on muotoutunut hyvä "vaste" niin iskut alkavat tehota.