"Tehoputki"

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MM124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 07.12.2003 16:54
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

"Tehoputki"

Viesti Kirjoittaja MM124 »

Saako 124 koriseen farmariin mitään "tehoputkea"? Demecillä tuntui arvokkaalta. Noh , köyhälle kaikki on kallista. Niin ja kone on 300dieseli.
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Hytösen Tero semmosen sulle vääntää :wink:
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Tehoputki 300d

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Paljonkohan tuommoinen suunnilleen kustantaa?
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Tero Hytönen
Tahkomäentie 33
41400 Lievestuore

gsm. 050 541 8780

ring,ring :wink:
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Tertsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 17.06.2004 20:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tertsi »

Ite väänsin viikonloppuna tehoputken ja hintaa tuli sedanissa n.100 euroa. :D Motonetin alkuperäinen tarvike yli 500 :(
Isi leasing sucks!!

MB 300D -86
Seat toledo 1.9D -96 ex.
Opel Kadett -89 ex.
Toyota corolla SE -86 ex.
Mitsubishi Galant Turbo -77 ex.
Mitsubishi lanser -83 ex.
Toyota corolla DX -82 ex.
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Kukas "guru" tämä hytösen tero on?
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Kävin just Hytösen Terolla teetättämässä putken katista taaksepäin. Kaksi Simonsin pönttöä sekä Simonsin ulostulo, työt + tarvikkeet ja noiden väliset putket yhteensä 360e. Aikaa hommaan meni nelisen tuntia. Hyvin on putki tehty, mutta ei siitä niin hiljainen tullut kuin olisin halunnut. Tasakaasulla ei pidä juuri ääntä sisälle, mutta vedätettäessä kolmeen ja puoleen tonniin asti kuuluu aikamoinen kumina, samoin moottorijarrutuksessa. Yli 3500 r/min alueella putki kuulostaisi olevan yhtä hiljainen kuin vakioputkikin. Tosin saa nähdä että miten paljon äänet pehmenee vielä kun kilometrejä tulee, nythän putki on uusi ja nokeentumaton, mikä nostaa desibelejä. On tossa kyllä aika mageet soundit pienillä kierroksilla... pikkaisen kun saisi vaan äänen tasosta pois niin kehtais ajellakin :roll:
Avatar
TVL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 19.05.2004 06:52
Paikkakunta: Kuopio

peltisarja

Viesti Kirjoittaja TVL »

Tekisköhän tuo Tero myös peltisatsia w-124 mersuun. Ja paljonko tuo tulis maksamaan.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: peltisarja

Viesti Kirjoittaja JP74 »

TVL kirjoitti:Tekisköhän tuo Tero myös peltisatsia w-124 mersuun. Ja paljonko tuo tulis maksamaan.
Kyllä se tekee, kysy vaan suoraan Terolta. Laipat on varmaan hommattava ensin valmiiksi.
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: peltisarja

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

JP74 kirjoitti:
TVL kirjoitti:Tekisköhän tuo Tero myös peltisatsia w-124 mersuun. Ja paljonko tuo tulis maksamaan.
Kyllä se tekee, kysy vaan suoraan Terolta. Laipat on varmaan hommattava ensin valmiiksi.
Ja tänne tietoa, sitten ku tiedät mitä se suunnilleen maksaa :roll:
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
Tommi83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Su 22.02.2004 21:12
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tommi83 »

m4rcuz kirjoitti:Kävin just Hytösen Terolla teetättämässä putken katista taaksepäin. Kaksi Simonsin pönttöä sekä Simonsin ulostulo
Minkä kokoset simonssit sulla on siellä ja miten päin sulla toi viimenen pönttö on pitkittäin vai poikittain. Kun pitäs omaan ruveta vääntään jossain vaiheessa ja pitäs katkasta katilta poikki. Niin tietäs vähän kun toi taka pönttö kummittelee että pitäskö pistää pitkittäin vai poikittain.
Audi 100 2.6 V6 -94
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86

Ex Mercedes Benz 300TE -89
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Minkä kokoset simonssit sulla on siellä ja miten päin sulla toi viimenen pönttö on pitkittäin vai poikittain. Kun pitäs omaan ruveta vääntään jossain vaiheessa ja pitäs katkasta katilta poikki. Niin tietäs vähän kun toi taka pönttö kummittelee että pitäskö pistää pitkittäin vai poikittain.
Homma tehtiin niin, että katalysaattorin jälkeen laitettiin Y-haara, jonka jälkeen 2,5" putkea pieneen pyöreään keskipönttöön saakka. Takana on vähän keskipönttöä isompi ovaalimallinen. Vaimentimien asento ja sijainti siis ei muuttunut orggisputkeen verrattuna. En muista noiden mittoja, mutta heittona 130mm ei varmasti pahasti mene pieleen keskipöntön osalta.

Kannattaa varmaan siihen farkkuun laittaa poikittain kuten alkuperäispönttökin, niin on helpompaa tilan ja putken kiinnikkeiden kannalta.

Noihan on absorptiovaimentimia, eli tarkoittaa että pöntöstä kulkee yksi putki läpi, jossa on reikiä. Siitä johtuu matalilla kierroksilla kumisevat soundit, absorptiopönttö ei ime matalia taajuuksia lähellekään niin hyvin kuin tavallinen resonaattori. Lääkkeenä tuohon kokeillaan varmaankin keskelle samanlaista pönttöä kuin takana on nyt... saa nähdä auttaako. Hassua on se että kylmänä putki kuulostaa ihan ok, mutta kuumetessaan parin kilsan ajon jälkeen alkaa kumisemaan niin että kabiinissa saisi olla korvatulpat ja peltorit päässä. No ei nyt ehkä sentään, mutta aivoon kuitenkin ottaa tuo ääni. :evil:
Avatar
Tommi83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Su 22.02.2004 21:12
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tommi83 »

Kiitti tiedoista eiköhän noilla jo päästä hahmotteleen sitä putkee autoon.
Audi 100 2.6 V6 -94
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86

Ex Mercedes Benz 300TE -89
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Mitenhän noissa Simonseissa ynnä muissa absorptiovaimentimissa, niissä ei taida olla villaa tai mitää siinä reikäputken ympärillä???Ja siitä johtuu nuo kuminat. Ite ku oon tehny vaimentimet nii oon tehny just tuolla absorptio periaatteella ja laittanu taavlliset villat sinne reikäputken ympärille niinku sinne kuuluuki ja hyvin vaimentaa. Nytki on ainoastaan takapönttö turbon lisäksi vaimentamassa ja takapöntönkin tein tarkoituksella sellaseksi ettei kovin kauheasti vaimentais, mutta niinpä se vain aika reippaasti silti vaimentaa, turbon ulinoita ja miellyttävää ääntä vähä kuuluu. Mitä joskus oon koittanu katella noiden valmiiden viriputkien sisälle nii ei siellä vaimennusaineita oo näkyny ja tämähän nuo valtavat kuminat hyvin selittäiski :roll:
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Wahva115 kirjoitti:Mitenhän noissa Simonseissa ynnä muissa absorptiovaimentimissa, niissä ei taida olla villaa tai mitää siinä reikäputken ympärillä???
Kyllä noissa vaimentimissa ainakin näkyi villaa olevan. Vaimentimen sisällä etupäässä on putken seinämillä sormenkokoiset reiät ja niistä tursusi villaa. Pe*kele kun ottaa päähän tuo putki. 10min ajon jälkeen äänet on kuin työkoneessa jos kaasua painaa vähänkin. Saa kyllä Hytönen pistää sellaiset vaimentimet sinne että tulee järkevä tuosta, maksan korkeintaan isompien pönttöjen erotushinnan. Nyt ei kehtaa autolla ajaa yhtään ylimääräistä :evil:
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Kävin tänään Hytösellä, ja propsit kyllä Terolle hyvästä asiakaspalvelusta! Suosittelen paikkaa lämpimästi. Testasimme nimittäin tänään usean tunnin ajan erilaisia vaimenninkonfiguraatioita ja nyt sitten viimein saatiin tuo kuulostamaan ihan hyvältä. Taakse ovaali-Simonsin tilalle laitettiin Flowtechin Raptor ja siirrettiin lopulta takana ollut ovaali-Simons keskellä olleen pienen pyöreän Simonsin tilalle. Kyllä vieläkin murisee aika voimakkaasti alakierroksilla, mutta ei kuitenkaan haittaa maantieajossa yhtään, lähinnä alle 2krpm:n alueella on enemmän ääntä. Tyhjäkäynti kuulostaa kans kivalta :) Eikä tullut maksamaan mahdottomia.
Vastaa Viestiin