"Tehoputki"
"Tehoputki"
Saako 124 koriseen farmariin mitään "tehoputkea"? Demecillä tuntui arvokkaalta. Noh , köyhälle kaikki on kallista. Niin ja kone on 300dieseli.
Tehoputki 300d
Paljonkohan tuommoinen suunnilleen kustantaa?
Ite väänsin viikonloppuna tehoputken ja hintaa tuli sedanissa n.100 euroa.
Motonetin alkuperäinen tarvike yli 500 


Isi leasing sucks!!
MB 300D -86
Seat toledo 1.9D -96 ex.
Opel Kadett -89 ex.
Toyota corolla SE -86 ex.
Mitsubishi Galant Turbo -77 ex.
Mitsubishi lanser -83 ex.
Toyota corolla DX -82 ex.
MB 300D -86
Seat toledo 1.9D -96 ex.
Opel Kadett -89 ex.
Toyota corolla SE -86 ex.
Mitsubishi Galant Turbo -77 ex.
Mitsubishi lanser -83 ex.
Toyota corolla DX -82 ex.
Kävin just Hytösen Terolla teetättämässä putken katista taaksepäin. Kaksi Simonsin pönttöä sekä Simonsin ulostulo, työt + tarvikkeet ja noiden väliset putket yhteensä 360e. Aikaa hommaan meni nelisen tuntia. Hyvin on putki tehty, mutta ei siitä niin hiljainen tullut kuin olisin halunnut. Tasakaasulla ei pidä juuri ääntä sisälle, mutta vedätettäessä kolmeen ja puoleen tonniin asti kuuluu aikamoinen kumina, samoin moottorijarrutuksessa. Yli 3500 r/min alueella putki kuulostaisi olevan yhtä hiljainen kuin vakioputkikin. Tosin saa nähdä että miten paljon äänet pehmenee vielä kun kilometrejä tulee, nythän putki on uusi ja nokeentumaton, mikä nostaa desibelejä. On tossa kyllä aika mageet soundit pienillä kierroksilla... pikkaisen kun saisi vaan äänen tasosta pois niin kehtais ajellakin 

peltisarja
Tekisköhän tuo Tero myös peltisatsia w-124 mersuun. Ja paljonko tuo tulis maksamaan.
Re: peltisarja
Kyllä se tekee, kysy vaan suoraan Terolta. Laipat on varmaan hommattava ensin valmiiksi.TVL kirjoitti:Tekisköhän tuo Tero myös peltisatsia w-124 mersuun. Ja paljonko tuo tulis maksamaan.
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: peltisarja
Ja tänne tietoa, sitten ku tiedät mitä se suunnilleen maksaaJP74 kirjoitti:Kyllä se tekee, kysy vaan suoraan Terolta. Laipat on varmaan hommattava ensin valmiiksi.TVL kirjoitti:Tekisköhän tuo Tero myös peltisatsia w-124 mersuun. Ja paljonko tuo tulis maksamaan.

X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Minkä kokoset simonssit sulla on siellä ja miten päin sulla toi viimenen pönttö on pitkittäin vai poikittain. Kun pitäs omaan ruveta vääntään jossain vaiheessa ja pitäs katkasta katilta poikki. Niin tietäs vähän kun toi taka pönttö kummittelee että pitäskö pistää pitkittäin vai poikittain.m4rcuz kirjoitti:Kävin just Hytösen Terolla teetättämässä putken katista taaksepäin. Kaksi Simonsin pönttöä sekä Simonsin ulostulo
Audi 100 2.6 V6 -94
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86
Ex Mercedes Benz 300TE -89
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86
Ex Mercedes Benz 300TE -89
Homma tehtiin niin, että katalysaattorin jälkeen laitettiin Y-haara, jonka jälkeen 2,5" putkea pieneen pyöreään keskipönttöön saakka. Takana on vähän keskipönttöä isompi ovaalimallinen. Vaimentimien asento ja sijainti siis ei muuttunut orggisputkeen verrattuna. En muista noiden mittoja, mutta heittona 130mm ei varmasti pahasti mene pieleen keskipöntön osalta.Minkä kokoset simonssit sulla on siellä ja miten päin sulla toi viimenen pönttö on pitkittäin vai poikittain. Kun pitäs omaan ruveta vääntään jossain vaiheessa ja pitäs katkasta katilta poikki. Niin tietäs vähän kun toi taka pönttö kummittelee että pitäskö pistää pitkittäin vai poikittain.
Kannattaa varmaan siihen farkkuun laittaa poikittain kuten alkuperäispönttökin, niin on helpompaa tilan ja putken kiinnikkeiden kannalta.
Noihan on absorptiovaimentimia, eli tarkoittaa että pöntöstä kulkee yksi putki läpi, jossa on reikiä. Siitä johtuu matalilla kierroksilla kumisevat soundit, absorptiopönttö ei ime matalia taajuuksia lähellekään niin hyvin kuin tavallinen resonaattori. Lääkkeenä tuohon kokeillaan varmaankin keskelle samanlaista pönttöä kuin takana on nyt... saa nähdä auttaako. Hassua on se että kylmänä putki kuulostaa ihan ok, mutta kuumetessaan parin kilsan ajon jälkeen alkaa kumisemaan niin että kabiinissa saisi olla korvatulpat ja peltorit päässä. No ei nyt ehkä sentään, mutta aivoon kuitenkin ottaa tuo ääni.

Mitenhän noissa Simonseissa ynnä muissa absorptiovaimentimissa, niissä ei taida olla villaa tai mitää siinä reikäputken ympärillä???Ja siitä johtuu nuo kuminat. Ite ku oon tehny vaimentimet nii oon tehny just tuolla absorptio periaatteella ja laittanu taavlliset villat sinne reikäputken ympärille niinku sinne kuuluuki ja hyvin vaimentaa. Nytki on ainoastaan takapönttö turbon lisäksi vaimentamassa ja takapöntönkin tein tarkoituksella sellaseksi ettei kovin kauheasti vaimentais, mutta niinpä se vain aika reippaasti silti vaimentaa, turbon ulinoita ja miellyttävää ääntä vähä kuuluu. Mitä joskus oon koittanu katella noiden valmiiden viriputkien sisälle nii ei siellä vaimennusaineita oo näkyny ja tämähän nuo valtavat kuminat hyvin selittäiski 

Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Kyllä noissa vaimentimissa ainakin näkyi villaa olevan. Vaimentimen sisällä etupäässä on putken seinämillä sormenkokoiset reiät ja niistä tursusi villaa. Pe*kele kun ottaa päähän tuo putki. 10min ajon jälkeen äänet on kuin työkoneessa jos kaasua painaa vähänkin. Saa kyllä Hytönen pistää sellaiset vaimentimet sinne että tulee järkevä tuosta, maksan korkeintaan isompien pönttöjen erotushinnan. Nyt ei kehtaa autolla ajaa yhtään ylimääräistäWahva115 kirjoitti:Mitenhän noissa Simonseissa ynnä muissa absorptiovaimentimissa, niissä ei taida olla villaa tai mitää siinä reikäputken ympärillä???

Kävin tänään Hytösellä, ja propsit kyllä Terolle hyvästä asiakaspalvelusta! Suosittelen paikkaa lämpimästi. Testasimme nimittäin tänään usean tunnin ajan erilaisia vaimenninkonfiguraatioita ja nyt sitten viimein saatiin tuo kuulostamaan ihan hyvältä. Taakse ovaali-Simonsin tilalle laitettiin Flowtechin Raptor ja siirrettiin lopulta takana ollut ovaali-Simons keskellä olleen pienen pyöreän Simonsin tilalle. Kyllä vieläkin murisee aika voimakkaasti alakierroksilla, mutta ei kuitenkaan haittaa maantieajossa yhtään, lähinnä alle 2krpm:n alueella on enemmän ääntä. Tyhjäkäynti kuulostaa kans kivalta
Eikä tullut maksamaan mahdottomia.
