S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
Olen Joensuussa pojan luona käymässä ja hänen otsikon mukaisessa Mersussa seuraavanlainen omituisuus.
Startti pyörittää ihan hyvin mutta ei lähde käyntiin. Bensapumppu hurahtaa kun laittaa virrat päälle.
Varmuudeksi vaihdettiin Bilteman uusi 8 baarin pumppu mutta vika ei poistunut.
Staarilla kun katsoi niin ei vikakoodeja mutta kun meni moottorin ohjausyksikköön ja siellä ohjauksiin niin bensapumppu
alkoi hurisemaan jatkuvasti ja auton sai käynnistettyä. Ilman staarin apua ei käynnisty.
Nyt olis hyvät neuvot tarpeen koska huomenna minun täytyy lähteä kotia kohti.
Startti pyörittää ihan hyvin mutta ei lähde käyntiin. Bensapumppu hurahtaa kun laittaa virrat päälle.
Varmuudeksi vaihdettiin Bilteman uusi 8 baarin pumppu mutta vika ei poistunut.
Staarilla kun katsoi niin ei vikakoodeja mutta kun meni moottorin ohjausyksikköön ja siellä ohjauksiin niin bensapumppu
alkoi hurisemaan jatkuvasti ja auton sai käynnistettyä. Ilman staarin apua ei käynnisty.
Nyt olis hyvät neuvot tarpeen koska huomenna minun täytyy lähteä kotia kohti.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
Voisko ajonesto tehdä tuollaista?
En edes tiedä onko tuossa autossa sellaista olemassakaan.
En edes tiedä onko tuossa autossa sellaista olemassakaan.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
Kyllä tuossa jo ajonesto on...toki lähelläsi on erikois spesialisti Teppo Lampen mutta saatko siihen yhteyden ja ehtiikö hän mutta kun kerrot forumilaisuudestasi kunhan saat sen kiinni ensin..lähellä ja lähellä..Lieksassa
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
Taas tänäaamuna staarilla käyntiin ja ilman ei. Jos siellä ajonesto on päällä niin miten sen saa pois?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
Tilanteeseen päivitystä nyt jo kotoa käsin.
Poika löysi foorumilta linkin jonka takaa löytyi ohje joka pelasti ainakin toistaiseksi, eli lähti käyntiin ilman staaria.
Ohjeessa kehotettiin tinaamaan uudelleen kaikki juotospisteet siitä palikasta joka sijaitsee siinä konehuoneen vänkärinpuoleisessa ohjainboksilaatikossa etummaisena ja siinä on päällä muutama varoke.
Palikka näytti juotoksiltaan ja kontaktipinnoiltaan suurennuslasillakin katsoen ihan kuin uudelta, mutta juotin liitokset uusiksi ja laitettiin liittimet takaisin kiinni sekä palikka paikoilleen ja voila sehän auttoi.
Ihmeitten aika ei ole näköjään ohi. Onkohan siinä palikassa jotain ajonestoon liittyvää joka resetoitui kun palikka kävi jännitteettömänä.
Kitokset mukana olleille.
Poika löysi foorumilta linkin jonka takaa löytyi ohje joka pelasti ainakin toistaiseksi, eli lähti käyntiin ilman staaria.
Ohjeessa kehotettiin tinaamaan uudelleen kaikki juotospisteet siitä palikasta joka sijaitsee siinä konehuoneen vänkärinpuoleisessa ohjainboksilaatikossa etummaisena ja siinä on päällä muutama varoke.
Palikka näytti juotoksiltaan ja kontaktipinnoiltaan suurennuslasillakin katsoen ihan kuin uudelta, mutta juotin liitokset uusiksi ja laitettiin liittimet takaisin kiinni sekä palikka paikoilleen ja voila sehän auttoi.
Ihmeitten aika ei ole näköjään ohi. Onkohan siinä palikassa jotain ajonestoon liittyvää joka resetoitui kun palikka kävi jännitteettömänä.
Kitokset mukana olleille.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
..
Viimeksi muokannut 3AHG, Pe 28.01.2022 11:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
Tänäaamuna poika soitti ettei lähde taaskaan käyntiin eli vika palannut. Ilmeisesti se palikka resetoitui kun kävi irrallaan ja jännitteettömänä.
Tuossa linkki minkä ohjeen mukaan juottaminen tehtiin. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=67739" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa linkki minkä ohjeen mukaan juottaminen tehtiin. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=67739" onclick="window.open(this.href);return false;
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
Taas päivitystä.
Tänään poika oli tutkinut laatikon ohjausboksin ja kuiva oli ollut.
Sitten oli kokeillut käynnistää kaasupohjassa ja siten oli käynnistynyt eli ajonesto ei silloin voi olla syyllinen.
Olisko kellään tietoa tai kokemusta mihin tuo käynnistymistyyli vikaa ahdistaa.
Sitten oli vielä vara Mersusta (W124 230 TE -92) katkennut virranjakajan kannen kiinnitysruuvit joten jos jollakin pyörii hyllyssä ehyt jakaja joutilaana niin voi tarjota YV:llä
Jakaja löytynyt!
Tänään poika oli tutkinut laatikon ohjausboksin ja kuiva oli ollut.
Sitten oli kokeillut käynnistää kaasupohjassa ja siten oli käynnistynyt eli ajonesto ei silloin voi olla syyllinen.
Olisko kellään tietoa tai kokemusta mihin tuo käynnistymistyyli vikaa ahdistaa.
Sitten oli vielä vara Mersusta (W124 230 TE -92) katkennut virranjakajan kannen kiinnitysruuvit joten jos jollakin pyörii hyllyssä ehyt jakaja joutilaana niin voi tarjota YV:llä
Jakaja löytynyt!
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
Tänään taas Joensuussaa ihmettelemässä pojan Väyrysen käyntiinlähtöä staarilla ja staartaidoilla joita voisi verrata samaan jos eskarilainen yrittäisi ratkoa lukion matikantehtäviä.
Edelleenkin toimii niin, että staarilla MK2 ohjauksiin ja lähtee pumppu hurisemaan sekä kone käyntiin. Epäiltiin nokka-akselin asentotunnistinta ja vaihdettiin minun 320:stä anturi mutta ei apuja.
Mikä riivattu siinä mättää? Kunjos sattu lähtemään käymään niin pelaa ihan normaalisti. Jos joku Mersuguru on paikkakunnalla niin voisiko tulla katsomaan?
Edelleenkin toimii niin, että staarilla MK2 ohjauksiin ja lähtee pumppu hurisemaan sekä kone käyntiin. Epäiltiin nokka-akselin asentotunnistinta ja vaihdettiin minun 320:stä anturi mutta ei apuja.
Mikä riivattu siinä mättää? Kunjos sattu lähtemään käymään niin pelaa ihan normaalisti. Jos joku Mersuguru on paikkakunnalla niin voisiko tulla katsomaan?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
Kampiakselin asentotunnistinhan se näissä on useimmiten syy käynnistymättömyyteen.
wiimax.fi
Re: S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
On vaan niin pirun ahtaassa paikassa, mutta josko huomenna sais vielä sen testattua.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
ahtaassa paikassa on vanhan volvon lämppärin moottorikin, mutta jos haluaa talvella lämpöä sisälle niin se on vaan vaihdettava, jos on rikki...
wiimax.fi
Re: S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
Onko muuten ylä- vaiko alakautta helpompi vaihtaa? dealer on varmaankin niitä muutaman vaihtanut noihin V-6 koneisiin.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
Kyllä niin kauan on aikaa kun viimeksi vaihdoin, että en jaksa muistaa.
wiimax.fi
Re: S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
Yläkautta mahtui kerran. Väykky on iso auto joten mahtuu. Pitkää jatkoa hylsyn perään.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
Joo yläkautta irroitettiin ja Motonetista uusi, mutta eipäs sitten liitin käynytkään koska haitat olivat erikohdassa. Mitattiin vastukset uudesta ja vanhasta. Uudessa jotakin 1300 ohmin luokkaa ja vanhassa 650 ohmin hujakoilla.
AutoDocista anturi tilauksen ja homma jatkuu jahka kapistus on paikanpäällä.
Lähden tästä ajelemaan kotiakohti Kangasniemelle.
AutoDocista anturi tilauksen ja homma jatkuu jahka kapistus on paikanpäällä.
Lähden tästä ajelemaan kotiakohti Kangasniemelle.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
Nyt on anturi vaihdettu ja apuja ei ollut eli vika edelleen päällä.
Olisk oesim nimimerkillä jjasse halukkuutta käydä vilkaisemassa josko sieltä staarilla kuitenkin osaavissa käsissä jotakin löytyisi.
Olisk oesim nimimerkillä jjasse halukkuutta käydä vilkaisemassa josko sieltä staarilla kuitenkin osaavissa käsissä jotakin löytyisi.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
Onpas se hankala ei kyllä etänä keksi muuta kokeiltavaa...
wiimax.fi
Re: S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
Voisko takapenkinalla oleva alipainepumppu aiheuttaa tuontyylisiä oireita kun poika sanoi, että startatessa jos siitä kuuluu surina niin lähtee käyntiin mutta jos ääntä ei kuulu niin ei lähde. Aikoi vielä ottaa sen vaahtomuovin pois että kuulee onko se varmaan se alipainepumppu mikä ääntää.
Tuossa omassa E320: ssä kun oli pumpun alla oleva painettupiiri hapettunut ja kostea niin oli vaikka minkälaista oiretta mutta ei käyntiinlähdössä.
Tuossa omassa E320: ssä kun oli pumpun alla oleva painettupiiri hapettunut ja kostea niin oli vaikka minkälaista oiretta mutta ei käyntiinlähdössä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
Olin taas Joensuussa ja tutkittiin tuota potilasta. Strobolla näytti, että kipinä tulee mutta ei lähtenyt tulille joten Brake cleaneria massamittariin niin johan hörähti eli bensansaannissa vika. Vaikka staarilla sai pumpun surisemaan niin eipä jakotukinpäästä tullut ainetta kuin lirittämällä.
Yhtäkkiä pumpun ääni muuttui ja ei kun avaimesta käyntiin. Vian täytyy nyt olla tankin ja jakotukin välillä.
Pumppu on uusi ja suodatin/paineakku myös. Tietysti jos pumppu ei saa kaikistellen täyttä jännitettä niin ilmeisesti aiheuttaa tuota.
Onko kellään neuvoja?
Yhtäkkiä pumpun ääni muuttui ja ei kun avaimesta käyntiin. Vian täytyy nyt olla tankin ja jakotukin välillä.
Pumppu on uusi ja suodatin/paineakku myös. Tietysti jos pumppu ei saa kaikistellen täyttä jännitettä niin ilmeisesti aiheuttaa tuota.
Onko kellään neuvoja?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
Pääseekö bensapumpun jännitettä mittaamaan kuinka helpolla? Olikohan tuollaisessa vielä perinteinen bensapumpun rele, huono kontakti voisi ehkä aiheuttaa tuollaista. Ei saa kunnolla bensaa -> kaasu pohjassa lähtee vaivoin käyntiin -> latausjännite nousee ja pumppu lähtee pumppaamaan normaalisti. Arvailua vain, tosiaan mittailemalla varmaan saisi selvitettyä mutta aika työmaa.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
Tuota jännitteen mittausta itskin ajattelin, mutta se jää seuraavaan käyntikertaan,
Pitä ryömiä alle ja pistää mittapiuhat bensapumppuun kiinni ja katsoa mitä tapahtuu.
Samalla etsiä putkista josko vuotaisi jostakin.
Kiitos racer123: lle
Pitä ryömiä alle ja pistää mittapiuhat bensapumppuun kiinni ja katsoa mitä tapahtuu.
Samalla etsiä putkista josko vuotaisi jostakin.
Kiitos racer123: lle
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
Eikö se pumpun Rele ole rakapenkin alla olevassa sähköhässäkässä oikeassa laidassa ja pumpun johdot lähtee siitä suoraan taaksepäin ja lattian läpi pumpulle. Rele irti ja hyppyjohdolla pumppu pyörimään, niin saa Rele ongelman eliminoitua.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
Jäi mainitsematta, että myös pumpunrele on uusittu.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
Nyt on taas rassattu. Tein pumpunreleen ohituskytkimen jolla pumpun saa pyörimään ilman starttaustakin mutta ei tule bensaa jakotukin paineenmittausventtiilistä eikä tukin linjaliitoksesta. Pumppu kyllä pyörii (surina kuuluu) ja on uusi peli samoin suodadin.
Mikähän tässä oikein mättää. Huomenna jos ei sada vettä niin täytyypi ruveta mittailemaan jännitteitä ja maita.
Mikähän tässä oikein mättää. Huomenna jos ei sada vettä niin täytyypi ruveta mittailemaan jännitteitä ja maita.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
Kaikenlaista kokeneena, mm. tukossa olevan uuden bensansuodattimen ja sorateilä Grönholmia leikkiessä lyttääntyneen bensaputken/-tankin..
Ota polttoaineletku pa-suodattimen lähdöltä irti -> virrat pa-pumpulle -> Jos polttoainetta tulee, (virrat pois) konepellin alta jakotukille tuleva pa-letku irti, -> (virtaa pa-pumpulle) polttoaine tulee samalla paineella? Ja tankissa on oikeasti polttoainetta (mittarin anturi voi teoriassa jumittua)?
Ota polttoaineletku pa-suodattimen lähdöltä irti -> virrat pa-pumpulle -> Jos polttoainetta tulee, (virrat pois) konepellin alta jakotukille tuleva pa-letku irti, -> (virtaa pa-pumpulle) polttoaine tulee samalla paineella? Ja tankissa on oikeasti polttoainetta (mittarin anturi voi teoriassa jumittua)?
Re: S210 E280 -98 V-6 käyntiinlähtö ongelma
Pumpun imupuolelle tulee bensa eli tankissa on mtta painepuolelta ei sitten bensaa tulekkaan vaikka umppu surisee. Mielenkiintoista koska pumppu on uusi.
Vika taisi selvitä pumppuun oli vaihdettu vahastapumpusta se päätyventtiili (syytä moiseen en tiedä enkä muista) vaihdoimme tilalle aluperäisen ja avot
laakista kyntiin. Tivotaan että kuntoon tuli.
Kiitokset asiassa mukanaolleille palstalaisille!
Vika taisi selvitä pumppuun oli vaihdettu vahastapumpusta se päätyventtiili (syytä moiseen en tiedä enkä muista) vaihdoimme tilalle aluperäisen ja avot
laakista kyntiin. Tivotaan että kuntoon tuli.
Kiitokset asiassa mukanaolleille palstalaisille!
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969