Efraim kirjoitti:Vau.

Hieno työn jälki. Saako udella millaiset työvaiheet?
Mun lankun kahden istuttavalla takapenkillä (sportline) olisi kolme tuhkakuppia!

Yllä olevien kuvien jälkeen tekisi mieli saattaa ne samanlaiseen kuntoon.
No... Loppupeleissä on sillai aika askeettisesti tehty nuo ainakin mun mielestä. Kummankin valmiit kun pistin vierekkäin ni onhan ne lähtötilanteeseen verrattuina hyvät ja jopa liki samanlaisetkin ei siinä mitään mutta silti haluaisin muokkaamattomat siitä syystä ettei nuo sit kestä tupakkitohuja eikä varmaksi tiedä kestääkö muutenkaan. Ittelle nuo pelaisi mainiosti kun mun kulkineissa EI kessutella. Myyntikampe kun on tulossa ni siinä sais sit olla sellaiset et jos joku tahtoo ni sitten siitä vaan.
Mutta joo palataan työvaiheisiin.
Kattelin kuppeja jo aiemmin ja tein huomion et kuppien pinta on päälystetty sinkillä tms. Kerros on aivan liian ohkainen kun ne kerta kohtuu helpollakin ruostuu. No ajattelin että otetaan pinta pois ja kiilloitetaan pinta ruostekohdista ajovalolinssin kiilloituksen viimeistelyaineella. Toi pelti tosiaan naarmuuntuu herkästi joten siksi käytin itte viimeistelyainetta. Niisäkin on eroja joten voi olla et jonkin toisen aineen leikkuri toimisi paremmin. Mulla tuon setin leikkuri on liian karkeaa.
Sit kun pinta on hyvä ni sit vaan rosterimaalia pintaan ohuina kerroksina kolme tai neljä ja tosiaan ohuina ja sit viieminen kerros hieman paksumpana. Välissä odottelua ehkä vajaa minsa paitsi hieman pidempään ennen viimeistä vetokertaa. Tai ainakin itte tein silleen. Hetki kuivumista ja lakka päälle pari korkeintaan kolme kerrosta ja sitä ei sit passa paksusti laittaa.
Jos ruostetta ei ole niin sitä sinkkipintaa ei kannata kokonaan liuottaa pois vaan ottaa vaan senverta että hapettumat lähtee ja sit heti huuhtoo väljässä vedessä. Pinta varmaankin jää tuossa kohtaa hyvin lähelle alkuperäisen uutta ja välttämättä ei tosiaan tarte mitään muuta tehdä vaan kuivaa ja laittaa paikalleen. Sit jos haluaa ni maalaa ja lakkaa mut sit tukista ei voi enää käyttää.
Varsinkin jos käyttää tuota vannepesuainetta hapettumien poistoon ni täytyy olla tarkkana ettei peilipinta paljastu vaikka laimentaisikin koska sinkitys tosiaan on todella ohut. Sitruunahapollakin täytyy olla tarkkana.
Toi kupissa oleva sinkkipinta lähtee pois väkevällä sitruunahappoliuoksella ja mä kun halusin nopeammin pois ni käytin vannepesuainetta raakana eli Power Mag Wheel Cleaner joka on väkevä happo. Lähtee ihan muutamassa minuutissa pois kun jollain maalauspensselillä sutii ja aina uutta ainetta tarjoilee. Alta paljastuu aivan peilikirkas pelti ja kun se on valmis ni pinnan puhdistus rasvoista jne ja se ruostuu herkästi joten sit maalia ja lopuksi lakka.
Mähän olen aivan amatööri nuissa touhuissa joten taatusti löytyy paljon paremia menetelmiä. Ihan sähkösinkityskin kävi mielessä mutta en jaksa alkaa pulaamaan sen kanssa kun sekin olis aivan opettelua. Tai no .. olen joskus jotain koitellukin ja senverta saattaisi laitteita nytkin löytyä et kokeilemaan pääsis. Eihän tuota tiedä
