
Vajaa tunti myöhemmin softa palautui muokattuna takaisin ja se syötettiin autoon. Syöttämisen yhteydessä Aki kertoili Tuikun terveisiä – softa oli täysin vakio ja kaikki muutokset siihen tehtiin toiveiden mukaan. Hän kertoi myös, että tehoa pitäisi löytyä ehjästä autosta noin 300hv/700nm. Lopuksi Aki poisti softauksen aikana syntyneet vikakoodit. Moottorinohjaimeen niitä ei tule, mutta muihin ohjauslaitteisiin kyllä, sillä OBD-portin kautta operoiva ohjelmointilaite varaa moottoriohjaimen operaation ajaksi 100% itselleen.

Sitten oli koeajon aika. Pedaalia rauhallisesti painellen tähtikeula toimii niin kuin ennenkin. Mersun voi edelleen antaa lainaksi vaikka mummin maitokauppareissulle. Mutta poljinta syvemmälle polkien auton luonne muuttui aika lailla. Ahdin viheltää enemmän, vetoja on reippaasti lisää ja laatikko vaihtaa selvästi terävämmin turbiinin pienemmän luiston ansiosta. AMG:n laatikko lukitsee vakionakin turbiinin joka vaihteella, nyt se tapahtuu nopeammin. Vakiona luistoneston valo lopetti vilkkumisen kuivalla asfaltilla ja tuoreilla 265-leveillä takarenkailla noin 40 km/h paikkeilla, nyt valo vilkkuu iloisesti 70km/h saakka. Entäs ne ajat? Töpöperäinen C30 AMG oli vakionakin hiukan luvattua nopeampi ja meni 1hlön kuormalla 0-100 km/h 6,3 sekuntiin. Nyt softattuna aika painui hiukan kutosen alle. Aikoja tarkemmin tutkimalla huomasin, että 0-80 km/h aika on softattuna (pito-ongelmista johtuen) jopa 0,1s huonompi kuin vakiona, tästä huolimatta 0-140 km/h aika putosi tasan sekunnilla. Myös 60-120 km/h aika putosi 5,7s -> 4,9s. Nyt meno alkaa olla varsinkin maantiellä mallimerkinnän mukainen


Kaikkiaan softauksesta jäi hyvä fiilis. Voimaa tuli selvästi lisää ja kulutus pysyi suurinpiirtein ennallaan. Eikä vikakoodeja ole näkynyt jälkeenpäinkään. Seuraavaksi laitan Quaifen lukkoperän tilaukseen, niin voima ei katoa savuna ilmaan.