Vikakoodien tulkintaa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
inin23
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Ti 29.09.2015 13:11

Vikakoodien tulkintaa?

Viesti Kirjoittaja inin23 »

W211 270cdi 2002

Eli auto menee nyt vikatilaan heti kun laittaa vaihteen päälle tai ajaa edes hetken. Ei kierrä yli 3000kierrosta. Ennen meni todella satunnaisesti vikatilaan. Vaihdoin ahtopaine anturin. Sit ei mennyt moneen kk. Nyt myös kun kiihdyttää niin todella voimakas vihellys kuuluu myös. Mutta kun ajaa hetken, ennenkuin menee vikatilaan niin pelittää ihan normaalisti kiihtyy yms.

Starilla luettu koodit, mutta empä osaa sen enempää näitä tulkita. Molemmat ahtopaine anturit vaihdettu ilman muutosta, imusarjan sekä ilmanputsarin puoleiset.

Kertokaa te kokeneemmat.

http://aijaa.com/Mw4zga" onclick="window.open(this.href);return false;

https://aijaa.com/4f2ANx" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 270cdi
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6516
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Vikakoodien tulkintaa?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Näyttääkö ne anturit mitään järkevää kun eu ei käy?

Vihellys tarkoittaa vuotoa jossain, sitä metsästämään (ahtoletkussa halkeama, cuulerin päädyt, imusarja, imusarjan läpät...)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Vikakoodien tulkintaa?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

inin23 kirjoitti:W211 270cdi 2002

Eli auto menee nyt vikatilaan heti kun laittaa vaihteen päälle tai ajaa edes hetken. Ei kierrä yli 3000kierrosta. Ennen meni todella satunnaisesti vikatilaan. Vaihdoin ahtopaine anturin. Sit ei mennyt moneen kk. Nyt myös kun kiihdyttää niin todella voimakas vihellys kuuluu myös. Mutta kun ajaa hetken, ennenkuin menee vikatilaan niin pelittää ihan normaalisti kiihtyy yms.

Starilla luettu koodit, mutta empä osaa sen enempää näitä tulkita. Molemmat ahtopaine anturit vaihdettu ilman muutosta, imusarjan sekä ilmanputsarin puoleiset.

Kertokaa te kokeneemmat.

http://aijaa.com/Mw4zga" onclick="window.open(this.href);return false;

https://aijaa.com/4f2ANx" onclick="window.open(this.href);return false;
Molemmat ahtopaine anturit :roll:
mitähän sinne on vaihdettu ahtopainen antureita ei ole kuin yksi,

niin paljon vikoja oli tuolla kuvissa että johtoja kanatta tarkistella,
samoin että missän samissa ecu ei ole rantaviivaa
tuleeko nuo kaikki heti kuittauksen jälkeen takaisin ?
Mökkillä
'
inin23
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Ti 29.09.2015 13:11

Re: Vikakoodien tulkintaa?

Viesti Kirjoittaja inin23 »

Tai en tiedä miksi kutsutaan, mutta ilmaputsarin jälkeinen anturi vaihdettu. Ja sitten imusarjan puolella aivan samannäköinen anturi. Imusarjan puolen anturista katkesi se "piikki" mihin tulee letku. Ostin tarvike osan ja toimi kunnes alkoi nämä vikatilat.

Nyt otin tuon alkuperäisen mistä katkesi tuo piikki ja laitoin pelköstään liittimen kiinni ja kävin koelenkillä. Hyvä että auto ei noussit lentoon ja vikatilasta ei tietoakaan. Eli tarvitsisi jostain täysin aökuperäisen osan, jos jollain sattuu olemaan, tuossa kuvaa...

https://aijaa.com/sD7cL2" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 270cdi
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6516
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Vikakoodien tulkintaa?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Ei pelkkä tarvikeanturi vaikka olisi vääräkin, pitäisi noin sekoittaa autoa että heittelee arvoja laidasta laitaan... ? Tuo mökkiläisen edellä epäilemä 'aina sataa' vinkki kannattaa silti tarkistaa
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
inin23
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Ti 29.09.2015 13:11

Re: Vikakoodien tulkintaa?

Viesti Kirjoittaja inin23 »

Joo taitaa siellä olla jokin vuotokin kyllä, mutta en tahdo löytää sitten millään. Ja laitoin merkille myös, kun kokeilin tuota vanhaa osaa, niin se vihellyksen ääni katosi melkeimpä kokonaan pois. Ainoastaan normaali turbon vihellys kuului todella maltillisesti
W211 270cdi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Vikakoodien tulkintaa?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Kannatta tarkistta myös että ne tarvike anturit on oikeat jos vaikka ne laitta ristiin niin siitä tulee mitä moninaisempia
outouksia,
anturin tiiveys myös tarkistella jos vuotaa sieltä välistä voi viheltä kuin höyrypilli




. .
Mökkillä
'
inin23
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Ti 29.09.2015 13:11

Re: Vikakoodien tulkintaa?

Viesti Kirjoittaja inin23 »

No nytkun tutkiskelin noita antureita, niin anturi joka on imusarjan puolella. Siihen lähdin ostamaan anturia osanumeron perusteella kl-varaosista. Nyt selvisi, että se anturi olisi kuulunut ilmanputsarin puolelle. Siitä nämä kaikki vikatilat lähtikin. Nyt ostin toisen, joka kuului ihan imusarjanpuolelle, mutta ei jostain syystä toiminut oikein.

Nyt kun sain asennettua tuon rikkoutuneen alkuperäisen anturin pienellä viritelmällä takaisin autoon kiinni ja ajelin noin 1-2h sekalaista ajoa, kiihdyttelyä yms. Niin ei mennyt enää mitenkään vikatilaan. Pitää soittaa huomenna veholle , saavatko he tilattua ihan alkuperäisen tai sitten etsiä jostain purkuautosta alkuperäinen anturi
W211 270cdi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Vikakoodien tulkintaa?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

inin23 kirjoitti:No nytkun tutkiskelin noita antureita, niin anturi joka on imusarjan puolella. Siihen lähdin ostamaan anturia osanumeron perusteella kl-varaosista. Nyt selvisi, että se anturi olisi kuulunut ilmanputsarin puolelle. Siitä nämä kaikki vikatilat lähtikin. Nyt ostin toisen, joka kuului ihan imusarjanpuolelle, mutta ei jostain syystä toiminut oikein.

Nyt kun sain asennettua tuon rikkoutuneen alkuperäisen anturin pienellä viritelmällä takaisin autoon kiinni ja ajelin noin 1-2h sekalaista ajoa, kiihdyttelyä yms. Niin ei mennyt enää mitenkään vikatilaan. Pitää soittaa huomenna veholle , saavatko he tilattua ihan alkuperäisen tai sitten etsiä jostain purkuautosta alkuperäinen anturi
Kyllä ne kl varaosan tarvike anturitkin toimii kun vaan on oikea osa


. .
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin