S204 käsijarru ongelma
S204 käsijarru ongelma
Auto vm. 2008 c220 farmari s204. Eli uudet käsijarrukengät eivät mahdu jarrulevyn rummun sisään. Pitäisi olla oikein kasattu, mutta jostakin kiikastaa. Jarrurummun halkaisija sama kuin vanhassa levyssä, mutta hihnat ovat tietysti paksummat uutena, säätö pyöritetty minimiin. Toiselle puolen vielä vaihtamatta ja mietin miten tuo levitin saadaan oikea oppisesti vaijeriin kiinni, eli se tappi paikoilleen?
Re: S204 käsijarru ongelma
En tiedä tarkkaa systeemiä mutta kaikissa se yleensä on samanlainen näissä käsijarru systeemeissä..voi olla että joku on säätänyt vaijerista jarru hihnoja lähemmäs ja silloinhan ei varmasti mene uudet kengät paikalleen ennen kuin löysäät vaijerin...toinen on että kerran sattui jotku k27 kengät ja ei millään rumpuun niin jäi vaihtoehdoksi hioa sitä koloa syvemmäksi johon käsijarrun haarukka menee...eli ei vaikuta turvallisuuteen...ja ei sieltä paljoa tarvinnut ottaa..joissakin nähnyt myös että rauta leikkuri jättänyt pursetta ja taas hieman levittivät liikaa kenkiä ulospäin.
Sitten toi vaijeri palautus voi olla ihan että takapenkin alla oleva tasaaja on jumissa ja vaijeri ei täysin palaudu..sama ongelma näkyy että käsijarru poljin ei nouse ylös asti ja valo jää palamaan.
Sitten toi vaijeri palautus voi olla ihan että takapenkin alla oleva tasaaja on jumissa ja vaijeri ei täysin palaudu..sama ongelma näkyy että käsijarru poljin ei nouse ylös asti ja valo jää palamaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S204 käsijarru ongelma
Kiitos hyvistä vinkeistä! Kenkien levittäjän puoleiset päät lepäävät vasteessa, eli sieltä ei voi enää lähemmäksi mennä ja säätö on toisessa päässä minimissä. Vanha ja uusi kenkä päällekkäin aseteltuna näyttää täysin samanlaisilta, mysteeri miksei mahdu?
Re: S204 käsijarru ongelma
Siellä on vaan nyt mitoituksessa jokin pieni heitto uudessa kengässä...tutki ne stoppatri kolot onko niissä pientäkään heittoa tai purseita ja sieltä hieman pois että menee paikalleen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S204 käsijarru ongelma
Tämä ja yön yli nukkuminen auttoi! Pienestä oli kiinni, mutta nyt tuo oikea pelaa hienosti. Vasen meni helpommin paikoilleen, mutta lämpenee ajossa! Voiko tuota balanssia säätää sieltä penkin alta, vai pitääkö vain kuluttaa hihnat sopivaksi? Rengas pyörii käsin, mutta hankaava ääni kuuluu!atlas kirjoitti:Siellä on vaan nyt mitoituksessa jokin pieni heitto uudessa kengässä...tutki ne stoppatri kolot onko niissä pientäkään heittoa tai purseita ja sieltä hieman pois että menee paikalleen.
Re: S204 käsijarru ongelma
Virititkö ja vapautitko automaattikiristäjän? Kenkien rullien säätöhän pitäisi tehdä kiristäjä esivirittynä ja sitten vapautus tämän jälkeen.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: S204 käsijarru ongelma
Enpä tehnyt tuota, onko jo liian myöhäistä? Sitä katsoo vain noita AutoDoc-videoita, missä kaikki ruuvit ja mutterit lähtevät auki ilma ylimääräistä voimaa ja voimasanoja! Miten tuo käytännössä tehdään? Onneksi on tällaisia foorumeita, mistä kysyä apua!
Re: S204 käsijarru ongelma
Jaa, näköjään 204:ssä ei moista automaattikiristäjää enää ole. WIS ohjeistaa säätämään molemmat puolet pylpyröistä kiinni, niin että jarrua ei saa käsin käännettyä ja sitten löysäämään molempia puolia 8 hampaan verran. Jos vaijeri ei takeltele niin liekö vain säädöstä tai kenkien asennuksesta kiinni.PeehaPute kirjoitti:Enpä tehnyt tuota, onko jo liian myöhäistä? Sitä katsoo vain noita AutoDoc-videoita, missä kaikki ruuvit ja mutterit lähtevät auki ilma ylimääräistä voimaa ja voimasanoja! Miten tuo käytännössä tehdään? Onneksi on tällaisia foorumeita, mistä kysyä apua!
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: S204 käsijarru ongelma
Kohdannut samanlaisen tapauksen kun väärin laitetut jouset ja heikkokuntoinen(ruosteinen) kilpi+lepsut asennusjouset antaa vääntää kengät vinoon. Uudet kilvet ja jouset, kas sinne uppos.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93