Onko Mersun takastefa vaihdon tarpeessa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Onko Mersun takastefa vaihdon tarpeessa?

Viesti Kirjoittaja Chili »

Mersun turbiinikotelon sisäpuolella tuntuu olevan öljyistä. Sormen kun työnyää pohjassa olevasta aukosta, niin sormen saa öljystä kosteaksi.

Olisiko moottori nostettava pois ja aloittaa tutkiminen, vai onko kyseinen normaalia?

Auto on V12 koneella vm 2001, mutta kilometrit alle 100.000. Historia vuodoista ei ole tiedossa.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Onko Mersun takastefa vaihdon tarpeessa?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Olisin ennemmin huolissani jos se jättää kokoajan lätäkköä alleen.
Olen nähnyt kun on kosteana mutta ei tiputa tai vajuta öljyjään kuin laatikon tai moottorinkaan puolelta mutta sitten vasta alkaisin miettimään aukausua kun tulee sitä lätäkköä niin että hävettää.

Taitaa olla siis moottori öljyä....kosteus voi tulla muualtakin ja valuu kopan välistä itse kopan sisään...öljy pohjan tiivistekin voi tihuttaa sieltä mutta tosiaan kun vuoto on näkyvää niin sitten toimimaan.
Monet vuodot tulee ihan huohotin järjestelmän vioistakin ja tällöin puskee joka paikasta hieman.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Onko Mersun takastefa vaihdon tarpeessa?

Viesti Kirjoittaja Chili »

No joo...öljyä valui ylempääkin ja laittelen nyt konetta kasaan ja sylinterinkansia takaisin. Tässä pohtiessani totesin, että koskapa WISin mukaan moottorin irroittamiseksi olisi ensin irroitettava vaihdelaatikko jokatapauksessa, niin järkeillen kaiken tarkasti; - ei minulla ole syytä nostaa nyt moottoria pois. Remonttiin aloin, kun valutti moottoriöljyä jostain sieltä laatikon ja moottorin välistä maahan kunnolla. Laitan kaikki moottorin osalla nyt kuntoon - kaikki onkin purettu, uudet osat hankittu ja aloitan juuri kasaamista.

Jos moottorin takastefa on se vuotokohta myös, niin senhän saan pienemmällä vaivalla korjattua, kun otan sitten lopuksi sen vaihdelaatikon pois. Tiedä vaikkapa se ei vuodakaan sieltä merkittävästi.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Vastaa Viestiin