GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Miten nopeaksi olet saanut manuaalivaihdot? Olen nähnyt ohjainsoftia suunnitteluvaiheessa, joissa vaihtosolenoidin maadoitusaika on ollut 0,5 s ja jenkkivirittäjä whipplem104 on puhunut 0,2-0,3 s vaihtoajoista käyttäen 0,2 s shift cutia (sytytys poikki) bensakoneessa.
ATSG:n manuaalin mukaan vaihtosolenoidille annetaan 99,6% PWM 60 ms ajan ja sen jälkeen PWM pudotetaan 25-37% tasolle. Tällöin vaihdon kokonaiskesto on normioloissa luokkaa 1,5 s.
tomant
ATSG:n manuaalin mukaan vaihtosolenoidille annetaan 99,6% PWM 60 ms ajan ja sen jälkeen PWM pudotetaan 25-37% tasolle. Tällöin vaihdon kokonaiskesto on normioloissa luokkaa 1,5 s.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
En ole kellottanut enkä mitannut mutta reilusti alle sekuntti menee. Vaihto tapahtuu välittömästä. Pitää varmaan ottaa videoo joku kerta ja katsoa miten kauan siinä menee.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Velipojan pentele meni hommaaman liian uuden auton ja taas joutuu opettelemaan softaa.
Käskin hommata toisen ecun että saa kloonin jos jotain menee puihin.
Molemmat aukastuina ja luettuina, ja klooni tehtynä. Käynnistyikin jopa molemmilla.
Sit vaan ohjelmaan tutkimaan, aika paljon on Delphi muuttunut siitä kun viimeksi ole moista katsonut 10v sitten.
Käskin hommata toisen ecun että saa kloonin jos jotain menee puihin.
Molemmat aukastuina ja luettuina, ja klooni tehtynä. Käynnistyikin jopa molemmilla.
Sit vaan ohjelmaan tutkimaan, aika paljon on Delphi muuttunut siitä kun viimeksi ole moista katsonut 10v sitten.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Miten liikkeelle lähtö paikaltaan on hoidettu M-asennossa? Missä vaiheessa ja miten turbiini lukittuu ykkösvaihteella?MJPfin kirjoitti:...M asento on nyt tosiaan manuaali ja turbiini on lukossa kokoajan ja vaihtojen aikana tiputetaan vain vääntöä kytkennän ajan, meno on dsg omaista ja alas vaihdoissa on moottori jarrutus käytössä..
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Sutien lähtee paikaltaan jos lapun länttää lattiaan ilman luistonestoa, turbiini lähtee lukittumaan 1300rpm paikkeilta ja on lukossa pari sataa kierrosta ylempänä sen mitä tuota ehtii ihmettelemään.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Kiitos tiedoista. Täytyy soveltaa ajatuksiasi simppeliohjaimeen esim. lukitsemalla turbiini aikaviiveellä vaihtokohtien jälkeen. Tai sitten turbiini lukkoon esim 1-2 -vaihdon jälkeen ja tarvittaessa hetken tehonkuristus seuraavien vaihtojen yhteydessä.MJPfin kirjoitti:Sutien lähtee paikaltaan jos lapun länttää lattiaan ilman luistonestoa, turbiini lähtee lukittumaan 1300rpm paikkeilta ja on lukossa pari sataa kierrosta ylempänä sen mitä tuota ehtii ihmettelemään.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Nou problem,
Toi yksinkertaistettu ohjain on siitä hyvä että se ei ainakaan opi mitään typeriä adaptaatioita. Sen oppimisen kun vielä saisi pois kokonaan niin egs52 ois ihan täydellinen ohjain.
Toi yksinkertaistettu ohjain on siitä hyvä että se ei ainakaan opi mitään typeriä adaptaatioita. Sen oppimisen kun vielä saisi pois kokonaan niin egs52 ois ihan täydellinen ohjain.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
En tunne tuota egs52-ohjainta enkä muitakaan autonvalmistajien ohjaimia, mutta olisiko tuolla oppimisella joku skaalaus/vaikutuskerroin, jonka arvon voisi nollata ilman että muut muutokset nollautuvat?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Kyllä sen jollain konstilla pois saa mutta ei ole vielä keksitty miten. Ja ainakin amerikan pojat dodgeissa NAG1/A580 askeissa (joka on käytännössä 722.6) on laittanut egs52 ohjelman sillai että 2 vaihteestä eteenpäin turbiini ei aukee edes vaihdossa. Ilmeisesti vähän rajumpi vaihto mutta toimii. Toinen homma mikä kannattaa huomioida jos teet ite ohjaimen on että turbiinilukolle tarvii pwm. Esim 220 vakio ohjelmalla tcc on vaan max n. 20% duty cyckle. Ja se solenoidi on karvan päälle 2 ohm joten jos suorilta lyö sinne 14v niin voi johdot sulaa
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Ainkin sille on rajaarvot kytkeytymisajalle ja paineelle,tomant kirjoitti:En tunne tuota egs52-ohjainta enkä muitakaan autonvalmistajien ohjaimia, mutta olisiko tuolla oppimisella joku skaalaus/vaikutuskerroin, jonka arvon voisi nollata ilman että muut muutokset nollautuvat?
tomant
lukemia ei ulkoa muista mutta aika sattoi olla luokkaa 15 missä 1=5ms
Mökkillä
'
'
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Lukon virittely jatkuu, sain mallinnettua esijännitys pulikat rattaiden väliin.
Malli on suoraan noista phantomshit yms tyyppisistä ratkaisuista. Materiaaliksi tulee joku crmo mitä sattuu hyllystä löytymään ja karkaistaan johonkin 50hrc paikkeille että ei lähde kulumaan. Rattaiden puolelle tein öljyurat voitelua parantamaan.
Pari kuvaa mallinnoksesta, haukkua saa ja kommentoida sopii ja ideat on tervetulleita.
Malli on suoraan noista phantomshit yms tyyppisistä ratkaisuista. Materiaaliksi tulee joku crmo mitä sattuu hyllystä löytymään ja karkaistaan johonkin 50hrc paikkeille että ei lähde kulumaan. Rattaiden puolelle tein öljyurat voitelua parantamaan.
Pari kuvaa mallinnoksesta, haukkua saa ja kommentoida sopii ja ideat on tervetulleita.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Asialliselta ratkaisulta näyttää. Tuo pyöreä ura antanee napakan lukituksen. Olen nähnyt kappaleita, jossa tapin uran poikkileikkaus on pyöreän asemesta hieman pisaran tai soikean muotoinen, jolloin lukon toimintaa voi ilmeisesti pehmentää haluttuun suuntaan.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Mietin samaa mutta ei toi ihan kauheasti tarvii ramppia kun rattaat painaa jo levypakkaa nippuun. Meinasin että tuolla suurin lukitus tulisi rattaiden hammastuksen voimasta.
Nähtäväksi jää.
Nähtäväksi jää.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Hyvältä näytääMJPfin kirjoitti:Materialisointi jatkuu, vielä pitää karkaista ja tilata jouset. Sit ois paketti nipussa ja voi alkaa autoon laittamaan.
Pulikat sopii paikoilleen, mut niin ne pitikin sopia
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00947/14821389.jpg] ][/url]
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00978/14821390.jpg] ][/url]
toivotavasti tuli sopiva pito ettei tarvitse säädellä,
eikä varsinkaan valuu poksu vaika siitähän pääsee sitten tekemällä senkin
sitten kestävämästä
Mökkillä
'
'
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Kiitos,
No kun katsoo miten himpuloita nuo volvon kuoret on niin uskoisin ton kestävän ihan hyvin, kestää nekin jonkun verran tehoa mutta ei kuitenkaan mitään driftinkiä maailman tappiin. Katuautohan tuo on ja lähinnä talveksi saisi lisää pitoa kun en tykkää vakio perän kiemurtelusta kun pito muuttuu ja välillä yksi pyörä sutii.
Esijännitys tulee samaa luokkaa kuin jossain fox body mustissa niin eiköhän tuo kadulla toimi ihan ok.
Paino ja teho luokka on aika sama about.
No kun katsoo miten himpuloita nuo volvon kuoret on niin uskoisin ton kestävän ihan hyvin, kestää nekin jonkun verran tehoa mutta ei kuitenkaan mitään driftinkiä maailman tappiin. Katuautohan tuo on ja lähinnä talveksi saisi lisää pitoa kun en tykkää vakio perän kiemurtelusta kun pito muuttuu ja välillä yksi pyörä sutii.
Esijännitys tulee samaa luokkaa kuin jossain fox body mustissa niin eiköhän tuo kadulla toimi ihan ok.
Paino ja teho luokka on aika sama about.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Olipahan urakkaa etsiä karttoja delphin boksista pitkästä aikaa, ja on se vähän muuttunut Fordin ajoista. Osa karttojen headereistä oli edelleen binäärin alussa. Löytyi onneksi samaa versiota oleva E250 orkkis mistä näki mitä tehdas on muuttanut versioiden välillä. Saatiin päivitettyä ohjelma ja autosta tuli kivempa ajaa.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Pari päivää tökkinyt vaihteiston ohjainta, lisäsin pari optiota sinne. A ja nappivaihteet, jälkimmäisiä en vielä kokeillut kun aika loppui kesken. Pitää kytkeä prefacelift tyyliin napit ja koittaa toimiiko. Läpysköjen kytkentä tulee jännite erolla tehtyä, linjassa on kytkimet sarjassa sekä diodi ja vastus ja nämä erottavat kumpaa nappia on painettu.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Mikä toi A on?
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Jonkinmoinen nopeaan ajoon tarkoitettu agility mode näin väittävät ryssien foorumilla. Vaihtaa korkeammilla kierroksilla ja nopeammin. Turbiini tuntuu olevan lukossa koko ajan. Piti kokeilla toimiiko, ja tuntuisi toimiva.
En tiedä mitenkä vaikutus on vakio karttojen kanssa, ero voi olla selkeämpi kuin mitä mulla on. Ei ole montaa vakio karttaa tcu:ssa enään.
En tiedä mitenkä vaikutus on vakio karttojen kanssa, ero voi olla selkeämpi kuin mitä mulla on. Ei ole montaa vakio karttaa tcu:ssa enään.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Ootko muuten kattonut testerillä tai scoopilla millä dutyllä sulla turbiinilukko on maksimissaan? Itse en saa sitä kuin johonkin 40% asti mutta korjausoppaasta saa semmosen käsityksen että pitäisi mennä 100% sillonkun täysin lukossa?
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
En ole katsonut mutta kyllä se tuntuisi ajossa aikalailla yhtäpuuta olevan. Liikaa kaikkea tehtävää että ehtisi kaikkea mittaamaan vaikka mieli tekisi.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Onko heittää linkkiä mistä ruski foorumilta noita juttuja oot löytäny? Ei oikein taivu noi kyrilliset tekstit niin hankala ettiä