Eilen w124:n takasivulasi ei suostunut nousemaan täysin ylös; laskin sen alas ja kokeilin uudestaan - sama homma. Laskin vielä kerran alas ja se piti aika pahan rusahduksen ja koko lasi putosi oven sisään.
Ei kun ovipahvia irti ja tutkimaan. Lasin alareunassa olevan kiskossa liikkuvan liukupalan kiinnitys oli oudosti irti - en ollut koskaan aiemmin noita vaijerisysteemejä edes nähnyt joten meni arvailuksi. Sormeilin sitä kappaletta joka liukuu pystykiskossa ja eikös vaijerin pää pamahti irti

. Kun kokeilin ajaa lasia niin toinen vaijeri taisi mennä solmuun ja kuului vaan rutinaa

.
Tässä vaiheessa insinööri otti korjausoppaan esille ja suoritin lasinnostimen irroituksen, opuksesta oli tosi hyvä apu.
Vika selvisi eli pystyssä liukuvan systeemin niitattu peltikansi oli pullahtanut irti koska niitin vastapuolella olevasta muoviklipseistä toinen oli poikki. Itse vaijerisysteemi näytti kimurantilta koska se vaikutti toimivan kun pöydällä ajelin moottoria akkulaturin avulla, mutta vaijeri oli liian lyhyt. Soitin "jackien" apuun

koska omat kädet ei riittäneet - yhdessä tuumin irroitimme vaijerit kääntörissoistaan ja ajelimme niitä edestakaisin ja huomasimme että itse ajorullassa oli jotain pielessä mikä tarkoitti että vaijeri oli mennyt "väärille urille". Purimme (tai siis rulla irtosi vahingossa) systeemin ja "käämitimme" vaijerit uudelleen. Kasasimme systeemin ja liimasin sen pystykiskossa kulkevan "rasian" peltikannen Aralditilla. Saa nähdä kestääkö...on varmaan itse asiassa vahvempi mitä uusi.
Joku sanoi että viimeinen oikea Mersu on W124, ja taitaa olla että viimeinen oikea rautamersu on w123. Ainakin W126:ssa oli lasinnostimet sellaisella saksisysteemillä mutta meni siitäkin kerran muovinen liukupala p*skaksi. Jos ovipahveja joutuu aukomaan muusta syystä niin melkein kannattaisi irroittaa lasinnostin ja vahvistaa nuo muoviset klipsit esim. liimalla. Kumma että ei ole voitu niitata kahdella niitillä, vaan toinen reuna jätetty muoviklipsien varaan

.