Monitoimiviiksi suli( nyt uusi vika)
ei toimi tihkulla, muuten kyllä toimii..
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Moro!
Jälleen sarjassa "viisaita" kyssäreitä, mutta millä ihmeellä saa auki ratista ne torxit että saa airbagin irti? Ei mun työkaluista mikään mahdu niihin reikiin eikä oikein sopivaa työkalua löydy edes kaupasta...onko jotain jippoa? Mulla Perkle jäi yx torx ruuvarin pää sinne sisään kun aamulla yritin aukaista sitä ...voi stana
Jos vain joku tietää hyvän keinon niin olen todella kiitollinen
Jälleen sarjassa "viisaita" kyssäreitä, mutta millä ihmeellä saa auki ratista ne torxit että saa airbagin irti? Ei mun työkaluista mikään mahdu niihin reikiin eikä oikein sopivaa työkalua löydy edes kaupasta...onko jotain jippoa? Mulla Perkle jäi yx torx ruuvarin pää sinne sisään kun aamulla yritin aukaista sitä ...voi stana
Jos vain joku tietää hyvän keinon niin olen todella kiitollinen
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
Pitkä ja hoikka torx T30. Minä tein torx mensselistä, hyvä tuli.. On muuten sitten kiinni ne ruuvit.. 
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Dodiin nyt on osa vaihdettu onnistuneesti
Toimii taas pitkät ja vasemman puoleinen vilkku....on muuten sitten loppuviimein ihan kettumainen homma vaihtaa tuo viiksi
oli ratti niin lujassa kiinni että sai meikäkin vääntää ihan tosissaan, mutta aukes kuitenkin.
Joten näin täällä päin
onneksi on mersuforum
kun en muuten olis ihan heti osannut suoraan ostaa tuota viikseä vaan olis pitänyt käyttää ties missä huolloissa ja sitten vasta selvinnyt....nyt meni kaikki OK ja sain viiksenkin sopuhintaan.

Toimii taas pitkät ja vasemman puoleinen vilkku....on muuten sitten loppuviimein ihan kettumainen homma vaihtaa tuo viiksi
Joten näin täällä päin
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
Mulla on tihku välillä jättänyt pyyhkimättä ja nyt ihan riesaksi asti. Voiko viiksen pään purkaa ja putsata kontaktispraylla, siis niin että sen saisi vielä kasaan ja toimimaankin?Aki P kirjoitti:Purin viiksen nokan ja sieltä oli kaikki sulanu möykyksi.
Paitsi että olen pihi ei millään huvittaisi ruveta irroittelemaan rattia yms jos putsaaminen auttaisi.
On se purettava toi pääty.. Tutki viiksen liittimet ensin jalkatilasta ja vähän sreytä.... Oma tuli sillä kuntoon,. 
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Re: Vielä valoista
Ei toki se viiksi sula vaikka laitat 1000W valotehoa sinne keulaa.. Se viiksi ei anna muuta kuin herätevirran ajovalojen releille....Jussa kirjoitti:Kuten kerran jo sanottu, voin olla väärässä, mutta mun ekassa MB:ssä (-87 200D) oli ajovaloissa sisemmän lasin takana pitkät. Päävaloissa mulla oli 55/100w, näissä auton omissa "lisä" pitkissä 100W, ja sitten oli Hellan tonniset lisävalot joissa oli 100W. Eli kun pitkät oli päällä, niin paloi 6 valoa joissa kaikissa 100w, ja viiksi kesti sen vuoden moitteettomasti, minkä auto mulla oli. Mulla on ollu tähän asti sellanen käsitys, että myös auton alkuperäinen valorele, joka ilmeisesti myös vaihtaa pitkät lyhyille, ottaa ohjeensa viiksen kautta menevästä herätteestä. Jos virta kulkisi viiksen kautta, mihin sitä valorelettä tarvittaisiin.
Nykysessä MB:ssä ainoastaan 100w on näissä auton omissa "lisä pitkissä", johon edellinen omistaja on laittanut uuden releen väliin, joka tukee minun väärässä olemis teoriaa.
Valojen liittimet tai johdot tosin sulaa usein jos vaihtaa vakio hehkun tilalle 100W:sen...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Vielä valoista
Jaa niin mitkä ajovalon releet?Jube kirjoitti:
Ei toki se viiksi sula vaikka laitat 1000W valotehoa sinne keulaa.. Se viiksi ei anna muuta kuin herätevirran ajovalojen releille....
Valojen liittimet tai johdot tosin sulaa usein jos vaihtaa vakio hehkun tilalle 100W:sen...
Mulla kyllä on semmoset, mutta itse piti asentaa. Suosittelen kaikille. Tulee runsaasti lisää valotehoa.
Joku mersupurkaamo??




