hhauen 200ceedeeii
Re: hhauen 200ceedeeii
Mitkä kärjet otit? Jotkut oikeasti isot?
Re: hhauen 200ceedeeii
dlla145p1655 kärjet
Pitäs ostaa jostai 10mm kuusiokolo missä ois 7mm reikä keskellä. Ei tuo 6mm jatkomutteri oikein vakuuta
Eilen sain ekan suuttimen kasattua
Pitäs ostaa jostai 10mm kuusiokolo missä ois 7mm reikä keskellä. Ei tuo 6mm jatkomutteri oikein vakuuta
Eilen sain ekan suuttimen kasattua
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: hhauen 200ceedeeii
Suutimen purkamiseen ?HHauki kirjoitti:dlla145p1655 kärjet
Pitäs ostaa jostai 10mm kuusiokolo missä ois 7mm reikä keskellä. Ei tuo 6mm jatkomutteri oikein vakuuta
Eilen sain ekan suuttimen kasattua
jos niin halvan suutimen ulosveto työkalun mukan tulee
semmoisen missä suutimen sähkö pää puretaan
on niitä tehty ihan vaan poralla ja kyllä se jatko muterrikin toimii mieluten kovaa laatua olevan
Mökkillä
'
'
Re: hhauen 200ceedeeii
Onko sulla tiedossa noille kärjille kalibrointi kartta, suuttimen aukiololle? Saattaa muuten olla hankala saada käymään kunnolla.
Re: hhauen 200ceedeeii
kaks suutinta testasin eilen
https://streamable.com/8mhufy
pitää jostai katella vaikka jonku rekan ohjelma, misä ois samankokoset kärjet. Ja siitä sitte kopiois osittain kartat.
https://streamable.com/8mhufy
pitää jostai katella vaikka jonku rekan ohjelma, misä ois samankokoset kärjet. Ja siitä sitte kopiois osittain kartat.
Re: hhauen 200ceedeeii
Eli pelkät kärjet vaan vaihtu, kalibrointi shimmit ei? No saattaa olla mielenkiintoista askarreltavaa tai sit lähetät suuttimet penkkiin että saat jotain osviittaa karttoihin.
Re: hhauen 200ceedeeii
Siis vaihoin kans teflontiiviste rinkulan ja metallisen tukirenkaan. Simmaus jäi kyllä tekemättä ku ei ole sitä heittokellon jalkaa suutinrunkoon. Eikä mitään testipenkkiä millä näkis avautumispaineen.
Olen kyllä kuullut et sais pelaamaan iha kohtalaisesti ilman shimmausta
Olen kyllä kuullut et sais pelaamaan iha kohtalaisesti ilman shimmausta
Re: hhauen 200ceedeeii
En vielä tiedä miten saa yli 100mm3 näkymään diagnostiikas.
Yks vaihtoehto ois lähettää ruutat johkain testattavaks et paljonko tulee tavaraa vaikka 1500bar 1ms.
Tarkotus ois ajaa 1500bar noita, kun pumppu sallii nyt sen.
Kp-pumppuhan vaihtu om646 pumppuun.
Yks vaihtoehto ois lähettää ruutat johkain testattavaks et paljonko tulee tavaraa vaikka 1500bar 1ms.
Tarkotus ois ajaa 1500bar noita, kun pumppu sallii nyt sen.
Kp-pumppuhan vaihtu om646 pumppuun.
Re: hhauen 200ceedeeii
Tänään tuli hankittua 320cdi ahdin garret gt2359.
Re: hhauen 200ceedeeii
Mielenkiinnolla jään odottamaan mitä tuottoja tulee noilla kärjillä ja vakio hilppeillä suuttimessa.
Minkälainen penkki teille on tulossa?
Minkälainen penkki teille on tulossa?
Re: hhauen 200ceedeeii
Sen verran tiedetään pelkällä kärkien vaihdolla, että syöttöjen tuplaaminen ei ole mikään ongelma. Toki shimmittämättä pikkusyötöille tulee aikas isoja heittoja, mutta ei ne ole mikään ongelma enään kun päästään perus ajo syöttöihin. Tuolle dlla144p1417 on mittautettu tuloksia joista laskettu kartta..
Re: hhauen 200ceedeeii
MJPfin mitä tarkoitat suuttimen vakiohilppeillä? Mitä mielestäsi olisi suuttimeen hyvä vaihtaa?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: hhauen 200ceedeeii
Arvaus suutimen muita sisä osia123CDI kirjoitti:MJPfin mitä tarkoitat suuttimen vakiohilppeillä? Mitä mielestäsi olisi suuttimeen hyvä vaihtaa?
(vaikutavat kärkien lisäksi)
Mökkillä
'
'
Re: hhauen 200ceedeeii
Jos meinaa jostain kuormurista ottaa kartat niin silloin tarvitsisi ottaa myöskin neulan nosto huomioon ja sähköpään shimmin paksuus millä nosto säädetään. Neulajousen ja ns DNH shimmin vaikutus ala alueeseen ja kokonais syöttöön saattaa olla luokkaa 5-30% ja kyse on pienistä eroista shimmien paksuudessa.
Se pelkkä kärjen vaihto ja tuplata syöttö on varma tapa saada alhaalta kilisevä moottori jonka säätäminen on sitten oma episoodinsa miten sen saa tehtyä käryttämättä. Noi mielellään työntäisi raakaa diesel pöllyä putkesta alhaalla kun suutin aukeaa liikaa liian pienillä paineilla.
Editoidaan nyt vielä kertaalleen, kun ei kaikkea tajua laittaa. Se kuulakuppi mikä ohjaa avautumista sen kanavien koko vaihtelee suuttimien välillä, isoissa suuttimissa kuula kanava on isompi että sen saa auki nopeammin, paluu virtaus kanava työntötangon / plungerin päälle on myös isompi että sulkeva virtaus on nopeampi. Epäilen että tämä on se osa mikä erottaa ilmeisesti AMG suuttimen tavallisesta.
En tiedä, ja osa havainnoista perustuu olettamukseen kun tietää suuttimen toiminnan.
Se pelkkä kärjen vaihto ja tuplata syöttö on varma tapa saada alhaalta kilisevä moottori jonka säätäminen on sitten oma episoodinsa miten sen saa tehtyä käryttämättä. Noi mielellään työntäisi raakaa diesel pöllyä putkesta alhaalla kun suutin aukeaa liikaa liian pienillä paineilla.
Editoidaan nyt vielä kertaalleen, kun ei kaikkea tajua laittaa. Se kuulakuppi mikä ohjaa avautumista sen kanavien koko vaihtelee suuttimien välillä, isoissa suuttimissa kuula kanava on isompi että sen saa auki nopeammin, paluu virtaus kanava työntötangon / plungerin päälle on myös isompi että sulkeva virtaus on nopeampi. Epäilen että tämä on se osa mikä erottaa ilmeisesti AMG suuttimen tavallisesta.
En tiedä, ja osa havainnoista perustuu olettamukseen kun tietää suuttimen toiminnan.
Re: hhauen 200ceedeeii
Noniin huomenta
Eilen sain isommat suuttimet paikoilleen ja pienen kuumotuksen saattelemana auto lähti vielä käyntiin
Suuttimet toimii yllättävän hyvin. Aukioloaikoja saa hieman laskea, käy aikas paksulla tyhjäkäynnillä.
Muuten kierroksilla toimii suht hyvin vakio suutinkarttaan nähden.
Omasta mielestä kyllä aika kova saavutus, että auto toimii itse kasatuilla suuttimilla ja kiinasta tilatuilla kärjillä
Eilen sain isommat suuttimet paikoilleen ja pienen kuumotuksen saattelemana auto lähti vielä käyntiin
Suuttimet toimii yllättävän hyvin. Aukioloaikoja saa hieman laskea, käy aikas paksulla tyhjäkäynnillä.
Muuten kierroksilla toimii suht hyvin vakio suutinkarttaan nähden.
Omasta mielestä kyllä aika kova saavutus, että auto toimii itse kasatuilla suuttimilla ja kiinasta tilatuilla kärjillä
Re: hhauen 200ceedeeii
Tarkoitus ei ole vinoilla, eikä latistaa mitenkään saavutustasi. Ihan hienoa kyllä, varsinkin jos ihan ekaa kertaa suuttimia näprää.
Mutta se että auto toimii ja käy on kaksi eri asiaa. Sitten kun se käy alhaalta nätisti ja hiljaisesti savuttamatta ja vetää koko alueen läpi tasaisesti ilman savua niin se toimii. Ylhäällä tietysti voi jo jotain huntua tulla ja hetken herätys pölähdys ennen kuin ahdin reagoi mutta muuten ei saisi savua tulla jos kaikki oikeasti on kohdallaan ja toimii.
Nyt on sitten hyvä lähteä etsimään sitä osia särkevää voimaa
Paljonkos suuttimista tulee lientä läpi 1500bar tai 1600bar?
Mutta se että auto toimii ja käy on kaksi eri asiaa. Sitten kun se käy alhaalta nätisti ja hiljaisesti savuttamatta ja vetää koko alueen läpi tasaisesti ilman savua niin se toimii. Ylhäällä tietysti voi jo jotain huntua tulla ja hetken herätys pölähdys ennen kuin ahdin reagoi mutta muuten ei saisi savua tulla jos kaikki oikeasti on kohdallaan ja toimii.
Nyt on sitten hyvä lähteä etsimään sitä osia särkevää voimaa
Paljonkos suuttimista tulee lientä läpi 1500bar tai 1600bar?
Re: hhauen 200ceedeeii
juu dieselihän nyt käy kunhan saa vaan (melkein) mitä tahansa palavaa sinne sylinteriin asti
Mutta tällaset hieman laukalle lähtevät projektiseurannat on ihan hauskoja ja mielenkiitoisia luettavia, tämäkin lähti visiin sanamukaisesti 'from the scratch' (tai vähän isommasta lommosta) liikkeelle... ei muuta kun jatka raportointia miten hommat etenee
Mutta tällaset hieman laukalle lähtevät projektiseurannat on ihan hauskoja ja mielenkiitoisia luettavia, tämäkin lähti visiin sanamukaisesti 'from the scratch' (tai vähän isommasta lommosta) liikkeelle... ei muuta kun jatka raportointia miten hommat etenee
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: hhauen 200ceedeeii
Noniin kiitos asiallisesta vastauksesta. Samaa asiaa olen olettanut eroksi amgssä ja tavallisessa. Se ero taitaa kuitenkin olla aika pieni. Ei sinne suuttimeen tarvita isompia muutoksia kärjen lisäksi saavuttaakseen hyvänkin lopputuloksen. Oleellisinta on hyvät aihiot. Jos kaikki on oikeasti kunnossa, saa kärki vaihdetuilla kyllä aivan hyvin käyvän ja käyttäytyvän vehkeen. Sitten vetoalueella savutus asiat määrittyy suutinkartan ja suuttimen vastaavuuden mukaan. Hhauen kanssa yhteistyössä rakenteilla suutinpenkki ecu ohjattuna..
Re: hhauen 200ceedeeii
Nyt on suutinkartta suht hyvin kohdallaan.
Ihan taustapeilistä säätämällä ja hieman loggaamalla.
Tuo kärki ei anna tavaraa pienillä aukioloilla mitään. Tyhjäkäynnin kans meinas olla hieman ongelmia, mutta nyt käy tyhjää yllättävän hyvin vaikka shimmausta ei tehty.
Turbon ahtoletkun kiinni pysymisessä oli ongelmia mikä vaikeutti säätämistä hieman Ahtopyynti 2.1bar ja tavaraa tulee noin 120-130mm3 kiihtyvyyden perusteella.
Väittäisin että neulan nostoa sais olla enempi suuttimessa?
Ihan taustapeilistä säätämällä ja hieman loggaamalla.
Tuo kärki ei anna tavaraa pienillä aukioloilla mitään. Tyhjäkäynnin kans meinas olla hieman ongelmia, mutta nyt käy tyhjää yllättävän hyvin vaikka shimmausta ei tehty.
Turbon ahtoletkun kiinni pysymisessä oli ongelmia mikä vaikeutti säätämistä hieman Ahtopyynti 2.1bar ja tavaraa tulee noin 120-130mm3 kiihtyvyyden perusteella.
Väittäisin että neulan nostoa sais olla enempi suuttimessa?
Re: hhauen 200ceedeeii
Paljon sieltä pitäisi tulla tavaraa? Ei noi ainakaan Hinosta mitään ihmeellisiä lukemia ole ottanut ulos. Hino truck ainakin käyttää tuota kärkeä jos en ihan väärin tulkinnut.
Minkä paksuinen neulan shimmi äläkä sano että vakio, niitä on eri paksuisia.
Hyvä että vetoja on enempi, tuon 120mm3 saa ihan siitä vakio 153p1494 suuttimesta ulos, että ei ne kauhean isot kärjet voi olla.
Paljon rail paine?
Minkä paksuinen neulan shimmi äläkä sano että vakio, niitä on eri paksuisia.
Hyvä että vetoja on enempi, tuon 120mm3 saa ihan siitä vakio 153p1494 suuttimesta ulos, että ei ne kauhean isot kärjet voi olla.
Paljon rail paine?
Re: hhauen 200ceedeeii
Totta puhuen en tiedä paljonko sieltä saa tulemaan.
En ole tarkastanut shimmin paksuutta tai vaihtanut sitä, joten vakio siellä on. Joku varmaankin tietää vakio 1350bar rungon shimmin paksuuden?
Ruiskutusaika on nyt jotakin 1.1 ja paine 1500bar
Ajoin testejä 1.2ms ja sitä luokkaa niin savutus lisäänty ja vedot hieman kasvo.
Vnt kartassa on vielä hieman säätöä, kun ahdot nousee tietyissä tilanteissa hitaasti ja pid säätö on pois käytöstä.
vakio kärjillä ruiskutusaika on jo aika pitkä, mikä saattaa jo syödä tehoa.
En ole tarkastanut shimmin paksuutta tai vaihtanut sitä, joten vakio siellä on. Joku varmaankin tietää vakio 1350bar rungon shimmin paksuuden?
Ruiskutusaika on nyt jotakin 1.1 ja paine 1500bar
Ajoin testejä 1.2ms ja sitä luokkaa niin savutus lisäänty ja vedot hieman kasvo.
Vnt kartassa on vielä hieman säätöä, kun ahdot nousee tietyissä tilanteissa hitaasti ja pid säätö on pois käytöstä.
vakio kärjillä ruiskutusaika on jo aika pitkä, mikä saattaa jo syödä tehoa.
Re: hhauen 200ceedeeii
Kyllähän se vaikuttaa vetoihin se vakio kärkien pitkä ruiskutus. Ei muuta kuin lisää ilmaa ja vetoja.
Re: hhauen 200ceedeeii
Noniin
3 pytyn suuttimessa oli jotakin häikkää kun ruiskutti liikaa, vaihdoin sen isomman kärjen toiseen runkoon ja nyt pelaa täydellisesti
Isompaa kuulalaakeri ahdinta on tullu vähä kateltua, saas nähä hennooko ostaa..
Tänään tuli irroteltua isompi 722.6 loota 270cdi purkuautosta.
Öljyiksi ostin teboil fluid ässää. Venttiilikoneiston meinasin putsata ja uuden suodattimen pistää. Sen yhen reiän meinasin kans porata isommaks. Kuuluuko muuten sen kytkinakselin heilua vähäsen ilman turbiinia, itellä se heiluu noin 1.5mm??
Inttiin lähtö nyt hieman rajottaa säätö hommia mut kaippa sitä viikonloppusin kerkeää aina vähä värkätä
3 pytyn suuttimessa oli jotakin häikkää kun ruiskutti liikaa, vaihdoin sen isomman kärjen toiseen runkoon ja nyt pelaa täydellisesti
Isompaa kuulalaakeri ahdinta on tullu vähä kateltua, saas nähä hennooko ostaa..
Tänään tuli irroteltua isompi 722.6 loota 270cdi purkuautosta.
Öljyiksi ostin teboil fluid ässää. Venttiilikoneiston meinasin putsata ja uuden suodattimen pistää. Sen yhen reiän meinasin kans porata isommaks. Kuuluuko muuten sen kytkinakselin heilua vähäsen ilman turbiinia, itellä se heiluu noin 1.5mm??
Inttiin lähtö nyt hieman rajottaa säätö hommia mut kaippa sitä viikonloppusin kerkeää aina vähä värkätä
Re: hhauen 200ceedeeii
No homma etenee siinä vauhdissa kun ehdit tekemään. Pidä hauskaa intissä, paljon uusia naamoja eikä tarvitse ajatella itse ollenkaan.
Miksi pid säätö pois käytöstä? Pyynti kartta kohdalleen vain ja VNT kartalla katsot että pyydetty toteutuu, ei tuo niin erilainen ahdin ole etteikö pid olisi hyödyllinen.
Suuttimien shimmauksesta, ne ei ole "vakioita" koskaan keskenään. Tehtaalla mitataan tuotot erilaisilla sykleillä ja shimmataan kukin suutin aina erikseen, joten samoja shimmejä ei kauheasti ole. Alue on samankaltainen mutta siihen se sitten jää.
Miksi pid säätö pois käytöstä? Pyynti kartta kohdalleen vain ja VNT kartalla katsot että pyydetty toteutuu, ei tuo niin erilainen ahdin ole etteikö pid olisi hyödyllinen.
Suuttimien shimmauksesta, ne ei ole "vakioita" koskaan keskenään. Tehtaalla mitataan tuotot erilaisilla sykleillä ja shimmataan kukin suutin aina erikseen, joten samoja shimmejä ei kauheasti ole. Alue on samankaltainen mutta siihen se sitten jää.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: hhauen 200ceedeeii
Heiluu yhtensä tuon vai suuntaansa, mutta ei vielä paha ja jos yhteensä niin ei varsinkaanHHauki kirjoitti:Noniin
3 pytyn suuttimessa oli jotakin häikkää kun ruiskutti liikaa, vaihdoin sen isomman kärjen toiseen runkoon ja nyt pelaa täydellisesti
Isompaa kuulalaakeri ahdinta on tullu vähä kateltua, saas nähä hennooko ostaa..
Tänään tuli irroteltua isompi 722.6 loota 270cdi purkuautosta.
Öljyiksi ostin teboil fluid ässää. Venttiilikoneiston meinasin putsata ja uuden suodattimen pistää. Sen yhen reiän meinasin kans porata isommaks. Kuuluuko muuten sen kytkinakselin heilua vähäsen ilman turbiinia, itellä se heiluu noin 1.5mm??
Inttiin lähtö nyt hieman rajottaa säätö hommia mut kaippa sitä viikonloppusin kerkeää aina vähä värkätä
vielä paha aina ne vähän heiluu
(oli sille joku arvokin paljonko on remontti raja ulkoa ei muista)
laita siihen turbinille samalla uusi stefa niin ei heti vuoda
. .
Mökkillä
'
'
Re: hhauen 200ceedeeii
Suuntaansa heiluu noin 1.5mm.
Pid säätö voi heittää sinne iha mitä sattuu pulssisuhdetta (?)
Eikö toi vnt kartta oo vaan hienosäätöä varten ja kyllä se paremmin herää alhaalta ilman pidiä.
Pid säätö voi heittää sinne iha mitä sattuu pulssisuhdetta (?)
Eikö toi vnt kartta oo vaan hienosäätöä varten ja kyllä se paremmin herää alhaalta ilman pidiä.
Re: hhauen 200ceedeeii
Pid säädön tarkoitus on seurata pyydettyä arvoa nopeasti ja mahdollisimman tarkkaan, ilman ali jäämistä, ylilyöntejä tai oskilointia.
Ilman pid säätöä esiintyy joissain tilanteissa varmasti kartan ohi meneviä arvoja, ahtopiikkejä ja ahtojen karkaamista kun ei ole pid säätöä rajoittamassa ylityksiä.
Kannattaa lukea ja ymmärtää mitä se PID pitää sisällään. Ja mitä eri termit vaikuttavat ohjauksen vasteeseen.
Ilman pid säätöä esiintyy joissain tilanteissa varmasti kartan ohi meneviä arvoja, ahtopiikkejä ja ahtojen karkaamista kun ei ole pid säätöä rajoittamassa ylityksiä.
Kannattaa lukea ja ymmärtää mitä se PID pitää sisällään. Ja mitä eri termit vaikuttavat ohjauksen vasteeseen.