M112 kannentiiviste vai o-renkaat?
M112 kannentiiviste vai o-renkaat?
Elikkä, kävin korjaajan juttusilla ja epäili kannentiiviste vikaa. Auto käy kumminkin nätisti, eikä ole ollut häikkää käynnissä. Glykolia häviää jokatapauksessa urakalla. Öljyn täyttökorkki on vaahtoa täynnä ja kuvassa oleva mittatikku näyttää tuolta.
W220 3.2 litranen ja ajettu 190 tkm. Tietokoneessa herjaa liiallisesta öljymäärästä. Rvs käsittelyn olen myös autoon tehnyt.
W220 3.2 litranen ja ajettu 190 tkm. Tietokoneessa herjaa liiallisesta öljymäärästä. Rvs käsittelyn olen myös autoon tehnyt.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: M112 kannentiiviste vai o-renkaat?
Olikohan tässä vesipumpun ja lohkon välissä o-rengas...sieltäkin voi vuotaa vaikka se on kyllä punainen silikoninen tiiviste...sitten kaiketi myös öljyn jäähdyttäjä joka on suodatin jalan yhteydessä...se pitäisi tällöin paineistaa.
Koneessahan on metallinen kannen tiiviste ja ei kyllä helpolla petä.
Koneessahan on metallinen kannen tiiviste ja ei kyllä helpolla petä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
M112 on V-6 ja siinä on jakopäänkopan ja lohkonhaarojen välissä pyöreät poikkipinnaltaan neliöt renkaat. Niistä jos jompikumpi tai kumpikin pettää on jälki tuonnäköistä.
Itsellä kokemusta S210 E320 koneen ko. tiivisteitten pettämisestä. Mielenkiintoinen remppa 4-Matikin kanssa purattaa jonkinverran että saa jakokopan pois.
S:ässä voi olla jopa helpompi.
Tuossa linkissä osa 38 joita menee 2 kpl
https://mercedes.7zap.com/en/eu/fg/car/ ... 0/030/0/0/" onclick="window.open(this.href);return false;
Itsellä kokemusta S210 E320 koneen ko. tiivisteitten pettämisestä. Mielenkiintoinen remppa 4-Matikin kanssa purattaa jonkinverran että saa jakokopan pois.
https://mercedes.7zap.com/en/eu/fg/car/ ... 0/030/0/0/" onclick="window.open(this.href);return false;
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B 230 TEA -92 Pojalla
sompio kirjoitti:M112 on V-6 ja siinä on jakopäänkopan ja lohkonhaarojen välissä pyöreät poikkipinnaltaan neliöt renkaat. Niistä jos jompikumpi tai kumpikin pettää on jälki tuonnäköistä.
Mistä kannattaisi hommata laadukkaat tiivisteet tuota varten? Entäs muut tiivisteet?
En muista varmasti täytyikö nuo o-renkaat tilata marmoritiskiltä. Mutta muut tilasin Alvadi:lta.
M-B 230 TEA -92 Pojalla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mitä muita tiivisteitä pitää hommata o-renkaitten lisäksi?
nro 14? ja vesipumpun tiiviste ja kopantiiviste (vai onko siinä mikä) ainakin ja samalla sama vaihtaa öljyn lämmönvaihtimen tiivisteet.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Paineista toi lämmönvaihdin jos et löydä näkyvää vikaa o-renkaista...muistaakseni oliko joskus jollakin jossakin koneessa siinä vuotovika täällä forumilla...sellainen olisi pieni juttu jäänyt mieleen siitä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
29 ja 35 kannattaa myös vaihtaa jos kopan ottaa pois.
Itsellä meni myös kannen-ja imusarjantiivisteet uusiksi kun epäilin ensiksi kansipahvivikaa ja otin oikeanpuolen kannen irti.
Sieltähän se o-renkaan pätkä sojotti lohkon vesireiästä. Minulta löytyy ehyt moottoriöljynjäähdytin jos siinä vika.
Itse vaihdoin sen turhaan kun epäilin aluksi siinä olevan vian. Paineistin entisen ja ehyt oli.
En tiedä pystyykö jakopäänkopan irroittamaan ja asentamaan irroittamatta kansia. Itse irroitin molemmat kannet.
Itsellä meni myös kannen-ja imusarjantiivisteet uusiksi kun epäilin ensiksi kansipahvivikaa ja otin oikeanpuolen kannen irti.
Sieltähän se o-renkaan pätkä sojotti lohkon vesireiästä. Minulta löytyy ehyt moottoriöljynjäähdytin jos siinä vika.
Itse vaihdoin sen turhaan kun epäilin aluksi siinä olevan vian. Paineistin entisen ja ehyt oli.
En tiedä pystyykö jakopäänkopan irroittamaan ja asentamaan irroittamatta kansia. Itse irroitin molemmat kannet.
M-B 230 TEA -92 Pojalla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Tämän videon mukaan pystyy, ja mietinkin juuri, että jos ketjut pitää vaihtaa, niin pääsee tuosta käsiksi:sompio kirjoitti:29 ja 35 kannattaa myös vaihtaa jos kopan ottaa pois.
https://youtu.be/MGUXyohaOJc" onclick="window.open(this.href);return false;
Mielestän itoi koppa ei lähde tosta välistä kun kansi on puristettu lohkoa ja tuota koppaa vasten...onko edes menossa autoon takaisin ja kannen pultit jos löysää voi koppa lähteä irti mutta öljypohjan etummaisetkin pultit on irroitettava...ohjuri tapit pitää kopan paikallaan eli se ei anna periksi mihinkään suuntaan..tossa operoin nimittäin m113 ja se ei onnistu järkevästi tolla tavalla ja moottorihan on samanlainen tässä mutta vajaa sylinterinen.
toki voihan kokeilla mutta takaisin laitto että ei vuoda mistään voi olla vaikeaa ja kansi piivistekin on pelti pakka tiiviste.
toki voihan kokeilla mutta takaisin laitto että ei vuoda mistään voi olla vaikeaa ja kansi piivistekin on pelti pakka tiiviste.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
O-renkaat tosissaankin. Moottorikoneistus Ojalalla kattoivat kameralla kopan väliin. Kone otetaan irti jolloin tiivisteisiin päästään. Mietin onko järkevää sitten vaihtaa samalla ketjut ja rattaat...atlas kirjoitti:Mielestän itoi koppa ei lähde tosta välistä kun kansi on puristettu lohkoa ja tuota koppaa vasten...onko edes menossa autoon takaisin ja kannen pultit jos löysää voi koppa lähteä irti mutta öljypohjan etummaisetkin pultit on irroitettava...ohjuri tapit pitää kopan paikallaan eli se ei anna periksi mihinkään suuntaan..tossa operoin nimittäin m113 ja se ei onnistu järkevästi tolla tavalla ja moottorihan on samanlainen tässä mutta vajaa sylinterinen.
Ehkä ketju mutta noissa ei mielestäni ole rattaiden kanssa ongelmaa mutta kun tutkii venymän ja rattaiden kuluman.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
Paljonko maksaa koneen irroitus/kiinnitys tiivisteineen ja paljonko maksaa lisää jos samalla vaihtaa jakopään?urku kirjoitti:O-renkaat tosissaankin. Moottorikoneistus Ojalalla kattoivat kameralla kopan väliin. Kone otetaan irti jolloin tiivisteisiin päästään. Mietin onko järkevää sitten vaihtaa samalla ketjut ja rattaat...atlas kirjoitti:Mielestän itoi koppa ei lähde tosta välistä kun kansi on puristettu lohkoa ja tuota koppaa vasten...onko edes menossa autoon takaisin ja kannen pultit jos löysää voi koppa lähteä irti mutta öljypohjan etummaisetkin pultit on irroitettava...ohjuri tapit pitää kopan paikallaan eli se ei anna periksi mihinkään suuntaan..tossa operoin nimittäin m113 ja se ei onnistu järkevästi tolla tavalla ja moottorihan on samanlainen tässä mutta vajaa sylinterinen.
Ja paljonko maksaa jos joutuu tekemään myöhemmin uudestaan...?
Kyllä se on 1500 euron luokkaa, jakopään en rohkenut kysyä, tosin on vielä vähän kilsoja...E200kompressor kirjoitti:Paljonko maksaa koneen irroitus/kiinnitys tiivisteineen ja paljonko maksaa lisää jos samalla vaihtaa jakopään?urku kirjoitti:O-renkaat tosissaankin. Moottorikoneistus Ojalalla kattoivat kameralla kopan väliin. Kone otetaan irti jolloin tiivisteisiin päästään. Mietin onko järkevää sitten vaihtaa samalla ketjut ja rattaat...atlas kirjoitti:Mielestän itoi koppa ei lähde tosta välistä kun kansi on puristettu lohkoa ja tuota koppaa vasten...onko edes menossa autoon takaisin ja kannen pultit jos löysää voi koppa lähteä irti mutta öljypohjan etummaisetkin pultit on irroitettava...ohjuri tapit pitää kopan paikallaan eli se ei anna periksi mihinkään suuntaan..tossa operoin nimittäin m113 ja se ei onnistu järkevästi tolla tavalla ja moottorihan on samanlainen tässä mutta vajaa sylinterinen.
-
- Mersumies
Tuo 1500€ on niin vähän ettei kannata kovin paljon ylimääräisiä osia vaihdella.urku kirjoitti:Kyllä se on 1500 euron luokkaa, jakopään en rohkenut kysyä, tosin on vielä vähän kilsoja...E200kompressor kirjoitti:Paljonko maksaa koneen irroitus/kiinnitys tiivisteineen ja paljonko maksaa lisää jos samalla vaihtaa jakopään?urku kirjoitti:O-renkaat tosissaankin. Moottorikoneistus Ojalalla kattoivat kameralla kopan väliin. Kone otetaan irti jolloin tiivisteisiin päästään. Mietin onko järkevää sitten vaihtaa samalla ketjut ja rattaat...atlas kirjoitti:Mielestän itoi koppa ei lähde tosta välistä kun kansi on puristettu lohkoa ja tuota koppaa vasten...onko edes menossa autoon takaisin ja kannen pultit jos löysää voi koppa lähteä irti mutta öljypohjan etummaisetkin pultit on irroitettava...ohjuri tapit pitää kopan paikallaan eli se ei anna periksi mihinkään suuntaan..tossa operoin nimittäin m113 ja se ei onnistu järkevästi tolla tavalla ja moottorihan on samanlainen tässä mutta vajaa sylinterinen.
Auto korjaamolta takaisin. 1500 euroa tuli hinnaksi. Tiivisteitä vaihdettiin senkin edestä. Nyt on kunnossa. Enää tapellaan katsastuksen kanssa...
Oliko se vesipumpun o-rengas joka vuosi jakopan sisässä?...vai löytyikö sieltä muutakin?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Siellä on kaksi o-rengasta jakopäänkopan ja lohkonhaarojen välillä ja niistä jos jompi kumpi tai molemmat antautuvat niin vedet menee öljyjen sekaan. Muuta vuotokohtaa siellä ei ole.
M-B 230 TEA -92 Pojalla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Kannentiivisteitä ei vaihettu, kampiakselin stefat vaihettiin samalla, kun vuosi. Lisäksi huuhdeltiin öljyllä moottoria, kun glykolia oli joka paikkaan mennyt... ja liuta muita tiivisteitä. Niitä on sen verran, että tulee litannia.atlas kirjoitti:Oliko se vesipumpun o-rengas joka vuosi jakopan sisässä?...vai löytyikö sieltä muutakin?
Ja venttiilikannen tiivisteet