Hohhoijaa, melkein harmittaa, että menin avaamaan linkin katsomatta tarkemmin. Aina kun on autoaiheinen juttu Iltalehdessä, niin yritän välttää sen avaamista, etten vahingossakaan avaisi juuri tämän kirjoittajan tekemää tarinaa, koska niiden lukeminen nostaa v-käyrää omalla kohdallani melkeinpä joka kerta. Ei ymmärrys riitä, että miten tuolla asiantuntemuksella ja kirjoittamistaidolla joku (oletettavasti) saa rahaa siitä, että kirjoittaa autojuttuja lehteen. Ei äkkiseltään muistu mieleen yhtäkään tuon miehen tekemää artikkelia, joissa ei olisi riittämiin asia- ja kirjoitusvirheitä. Tässä toi yli kolmemetrisyys lienee korjattu, mutta edelleen Mobilisti -lehti on kertaalleen muuttunut Mobiliaksi, kojelauta on muka "nahkalla päällystetty" ja ilmastointi, keskuslukitus, sähköpeilit ja vakionopeussäädin kuuluvat perusvarustukseen jne. Jos perusvarustus nyt tarkoittaa vakiovarustusta, niin ei kuulunut, paitsi ehkä Suomen hinnat-alkaen -pakettiin saattoi joku noista sisältyäkin. Sähköpeilejä ei tuossa autossa ole kuin yksi, ja se kieltämättä oli vakiona. Kirjoitusvirheitä löytääkseen ei tuosta artikkelista tarvi hakemalla hakea. Ja aivan totta, ei ole virheetöntä omakaan tekstini esim. tällä foorumilla, mutta en minä täällä myöskään esiinny toimittajana enkä saa minkään sortin palkkioita tänne kirjoittamisesta.
Ja sitten kun muistelee kyseisen kirjoittajan kantaaottavia kirjoituksia liikenteestä ja autoilusta, niin harvoin on ajatukset osuneet samoille urille mun kanssani, mutta toisaalta tietysti meillä kaikilla saa olla omat näkemyksemme asioista. Ei siinä mitään sen puolesta.
Mitä tulee tuohon autoon, niin mielestäni on hienoa, että kun autolla on tuollainen historia ja se on varustelultaan ja tekniikaltaan noinkin vaatimaton S-sarjalaiseksi, niin on hienoa, että se on edelleen noinkin alkuperäisessä kunnossa. Sopisi toivoa, että se jatkossakin pidettäisiin alkuperäisenä ja hyväkuntoisena.