ML:ää katsomaan

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1768
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

ML:ää katsomaan

Viesti Kirjoittaja sompio »

Ei haulla löytynyt ML:n tyyppivikoja koskevaa keskustelua niin kysäsempä nyt noista vioista kun menen huomenna ko. kulkinetta vilkaisemaan.
Auto on 2002 vuosimallia ja 320 bensakoneella oleva automaatti. Mihinkä pitää erityisesti kiinittää huomiota ruostevikojen lisäksi?
350 000km ajettu.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: ML:ää katsomaan

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

itse tuon ikäisissä katson sitä, että onko autoa pidetty, siis siihen on käytetty rahaa. Jos kommentit on 'hyvin tää on toiminut' ja sillä on vaan ajettu niin se ei ole pitoa.

Jos taas on uutta jarrulevyä, rengasta, yms, niin autoa on pidetty. Tässä on kuitenkin se riski, että pitäjä voi olla havainnut jotain niin fataalia, että hänellä on mennyt usko vehkeeseen.

Kannattaa keskittyä sellaiseen joille ei voi mitään. eli moottori ja vaihteisto ja pahat ruosteviat. Niille ei voi oikein mitään ja auto on finaalissa. Johtuen lähinnä siitä, että niiden korjaaminen maksaisi enemmän kuin auto.

jos taas on joku lamppu, rengas, iskari tms jonka voi vaihtaa/korjata niin niihin ei tuon ikäisessä kannata fokusoitua.

Tuon ikäistä kannattaa katsoa alustaa tarkasti. mielellään ota pahvi ja taskulamppu mukaan.
W212 E350cdi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: ML:ää katsomaan

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

sompio kirjoitti:Ei haulla löytynyt ML:n tyyppivikoja koskevaa keskustelua niin kysäsempä nyt noista vioista kun menen huomenna ko. kulkinetta vilkaisemaan.
Auto on 2002 vuosimallia ja 320 bensakoneella oleva automaatti. Mihinkä pitää erityisesti kiinittää huomiota ruostevikojen lisäksi?
350 000km ajettu.
Johdot,
aam moduli, keskus lukko,
"roikkuuko" keula eli onko perän ja keulan korkeus ero selvä jos on niin
vääntösauvat lopussa/takan väärät jouset,
"nelivedon" kaikki toiminta kuuluko pauketta tmsmeteliä,
mitä nappulasta tapahtuu vai tapahtuuko mitään, ainkin nuo
Mökkillä
'
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1768
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: ML:ää katsomaan

Viesti Kirjoittaja sompio »

Onkos näissä ollut sitä glykolit vaihdelaatikkoon ongelmaa?
Ja mites tuo jakolaatikko?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: ML:ää katsomaan

Viesti Kirjoittaja karra »

sompio kirjoitti:Onkos näissä ollut sitä glykolit vaihdelaatikkoon ongelmaa?
Ja mites tuo jakolaatikko?
Eiköhän glykoliongelmat ollu euroopassa tehdyissä, täähän on jenkkiauto :D en siis muista kuulleeni. Jakolaatikossahan on jotain tyyppivikaa, sekin on muistaakseni amerikanhapatusta, ketjuvedolla - kuten Chevyt ym. Mutta ei ne kaikki oo hajonneet. Olikos noita sellaisiakin missä ei ollut alennusvaihdetta eli Low Rangea?

Vääntösauvatkin on kuten Tahoesta, en tiennyt että niissä voi olla ongelmia. Eikös niitä voi kiristää eli kiertää lisää pänninkiä?

ML on hyvä auto ajaa, minulla oli 320.

Virta-avain kadottaa älyt ja joutuu silloin uusimaan avaimen, sitä voi tehdä 8 kertaa. Se taitaa olla nelisensataa laaki.

Etujarrusatuloissa jumittuu männät, se on kuulemma tyyppivika. Suolaus tekee sen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: ML:ää katsomaan

Viesti Kirjoittaja atlas »

Voi säätää korkeutta eli kyllä ne on ikuiset jos ei katkea...siis noi vääntö sauvat.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1768
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: ML:ää katsomaan

Viesti Kirjoittaja sompio »

Kumarran ja kiitän!
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
repal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ke 16.05.2012 08:42

Re: ML:ää katsomaan

Viesti Kirjoittaja repal »

Minulla on ollut 2003 mallinen (tosin 270cdi) ja ajanut sillä 75000km 5,5 vuoden aikana (nyt ajettu n. 380000km). Auto on ollut silloisista saamistani varoitteluista huolimatta varsinaisen mukava peli. Dieselin perushommat olen joutunut tekemään, eteen molemmat raidetangon päät ja taakse alapallonivelet 350000km kohdalla (olivat vielä alkuperäiset) sekä taakse toinen jousi/iskaripaketti. Oletettavasti tuossa sinun katsomassasi nivelet/alapallot on jo kaikki vaihdettu (alkuperäiset ovat prässättyjä ja seuraavat erikoisella mutterilla, helppo todeta auton alta). Ruostetta on hyvin todennäköisesti ovien alareunoissa ja takakaarissa. 320 bensahan on kestävä moottori, mutta en tiedä miten tehot riittää ml:n liikuttamiseen. Öljysuodattimen jalassa ja venttiilikopissa on öljyvuotoja ja ketju lienee jo venynyt, jos on vielä alkuperäinen. Kuten Karra totesi, autolla on varsin mukava ajaa. Itse tein omastani pakun, joten verot lienevät samoissa tuon 320 bensan kanssa. Kannattaa miettiä tuotakin, mikäli ei ole tarvetta kuin kahdelle paikalle. Kulutus on minulla ollut seka-ajossa 9-9,5 ltr/100km. Koodauksen jälkeen kulkupuolikin parantui mielestäni tähän päivään tuon tyyppiselle autolle.
ML 320CDI 2008 (W164)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: ML:ää katsomaan

Viesti Kirjoittaja karra »

repal kirjoitti: Ruostetta on hyvin todennäköisesti ovien alareunoissa ja takakaarissa. 320 bensahan on kestävä moottori, mutta en tiedä miten tehot riittää ml:n liikuttamiseen.

Öljysuodattimen jalassa ja venttiilikopissa on öljyvuotoja ja ketju lienee jo venynyt, jos on vielä alkuperäinen.

Kuten Karra totesi, autolla on varsin mukava ajaa.
Juu nämä on totta. Moottoriöljyn jäähdyttimen o-renkaiden vuoto on M112 ja M113 moottoreiden tyyppivika, helppo korjaa ja orkkis o-renkaita tarvitaan kun ne on erikoisen malliset. Muutaman kympin maksaa, samalla kannattaa vaihtaa joku o-rengas sinne öljyfilsun alle muistaakseni, tein sen G-mersuuni.

Normiajossa tehot riittää hyvin, auto on mielestäni jopa pirteä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1768
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: ML:ää katsomaan

Viesti Kirjoittaja sompio »

Nyt on ML katsottu ja ei lähtenyt mukaan oli senverran ruostevikoja ja tuulilasi rikki.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Vastaa Viestiin