ML:ää katsomaan
ML:ää katsomaan
Ei haulla löytynyt ML:n tyyppivikoja koskevaa keskustelua niin kysäsempä nyt noista vioista kun menen huomenna ko. kulkinetta vilkaisemaan.
Auto on 2002 vuosimallia ja 320 bensakoneella oleva automaatti. Mihinkä pitää erityisesti kiinittää huomiota ruostevikojen lisäksi?
350 000km ajettu.
Auto on 2002 vuosimallia ja 320 bensakoneella oleva automaatti. Mihinkä pitää erityisesti kiinittää huomiota ruostevikojen lisäksi?
350 000km ajettu.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 497
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: ML:ää katsomaan
itse tuon ikäisissä katson sitä, että onko autoa pidetty, siis siihen on käytetty rahaa. Jos kommentit on 'hyvin tää on toiminut' ja sillä on vaan ajettu niin se ei ole pitoa.
Jos taas on uutta jarrulevyä, rengasta, yms, niin autoa on pidetty. Tässä on kuitenkin se riski, että pitäjä voi olla havainnut jotain niin fataalia, että hänellä on mennyt usko vehkeeseen.
Kannattaa keskittyä sellaiseen joille ei voi mitään. eli moottori ja vaihteisto ja pahat ruosteviat. Niille ei voi oikein mitään ja auto on finaalissa. Johtuen lähinnä siitä, että niiden korjaaminen maksaisi enemmän kuin auto.
jos taas on joku lamppu, rengas, iskari tms jonka voi vaihtaa/korjata niin niihin ei tuon ikäisessä kannata fokusoitua.
Tuon ikäistä kannattaa katsoa alustaa tarkasti. mielellään ota pahvi ja taskulamppu mukaan.
Jos taas on uutta jarrulevyä, rengasta, yms, niin autoa on pidetty. Tässä on kuitenkin se riski, että pitäjä voi olla havainnut jotain niin fataalia, että hänellä on mennyt usko vehkeeseen.
Kannattaa keskittyä sellaiseen joille ei voi mitään. eli moottori ja vaihteisto ja pahat ruosteviat. Niille ei voi oikein mitään ja auto on finaalissa. Johtuen lähinnä siitä, että niiden korjaaminen maksaisi enemmän kuin auto.
jos taas on joku lamppu, rengas, iskari tms jonka voi vaihtaa/korjata niin niihin ei tuon ikäisessä kannata fokusoitua.
Tuon ikäistä kannattaa katsoa alustaa tarkasti. mielellään ota pahvi ja taskulamppu mukaan.
W212 E350cdi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML:ää katsomaan
Johdot,sompio kirjoitti:Ei haulla löytynyt ML:n tyyppivikoja koskevaa keskustelua niin kysäsempä nyt noista vioista kun menen huomenna ko. kulkinetta vilkaisemaan.
Auto on 2002 vuosimallia ja 320 bensakoneella oleva automaatti. Mihinkä pitää erityisesti kiinittää huomiota ruostevikojen lisäksi?
350 000km ajettu.
aam moduli, keskus lukko,
"roikkuuko" keula eli onko perän ja keulan korkeus ero selvä jos on niin
vääntösauvat lopussa/takan väärät jouset,
"nelivedon" kaikki toiminta kuuluko pauketta tmsmeteliä,
mitä nappulasta tapahtuu vai tapahtuuko mitään, ainkin nuo
Mökkillä
'
'
Re: ML:ää katsomaan
Onkos näissä ollut sitä glykolit vaihdelaatikkoon ongelmaa?
Ja mites tuo jakolaatikko?
Ja mites tuo jakolaatikko?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: ML:ää katsomaan
Eiköhän glykoliongelmat ollu euroopassa tehdyissä, täähän on jenkkiautosompio kirjoitti:Onkos näissä ollut sitä glykolit vaihdelaatikkoon ongelmaa?
Ja mites tuo jakolaatikko?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Vääntösauvatkin on kuten Tahoesta, en tiennyt että niissä voi olla ongelmia. Eikös niitä voi kiristää eli kiertää lisää pänninkiä?
ML on hyvä auto ajaa, minulla oli 320.
Virta-avain kadottaa älyt ja joutuu silloin uusimaan avaimen, sitä voi tehdä 8 kertaa. Se taitaa olla nelisensataa laaki.
Etujarrusatuloissa jumittuu männät, se on kuulemma tyyppivika. Suolaus tekee sen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: ML:ää katsomaan
Voi säätää korkeutta eli kyllä ne on ikuiset jos ei katkea...siis noi vääntö sauvat.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: ML:ää katsomaan
Kumarran ja kiitän!
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: ML:ää katsomaan
Minulla on ollut 2003 mallinen (tosin 270cdi) ja ajanut sillä 75000km 5,5 vuoden aikana (nyt ajettu n. 380000km). Auto on ollut silloisista saamistani varoitteluista huolimatta varsinaisen mukava peli. Dieselin perushommat olen joutunut tekemään, eteen molemmat raidetangon päät ja taakse alapallonivelet 350000km kohdalla (olivat vielä alkuperäiset) sekä taakse toinen jousi/iskaripaketti. Oletettavasti tuossa sinun katsomassasi nivelet/alapallot on jo kaikki vaihdettu (alkuperäiset ovat prässättyjä ja seuraavat erikoisella mutterilla, helppo todeta auton alta). Ruostetta on hyvin todennäköisesti ovien alareunoissa ja takakaarissa. 320 bensahan on kestävä moottori, mutta en tiedä miten tehot riittää ml:n liikuttamiseen. Öljysuodattimen jalassa ja venttiilikopissa on öljyvuotoja ja ketju lienee jo venynyt, jos on vielä alkuperäinen. Kuten Karra totesi, autolla on varsin mukava ajaa. Itse tein omastani pakun, joten verot lienevät samoissa tuon 320 bensan kanssa. Kannattaa miettiä tuotakin, mikäli ei ole tarvetta kuin kahdelle paikalle. Kulutus on minulla ollut seka-ajossa 9-9,5 ltr/100km. Koodauksen jälkeen kulkupuolikin parantui mielestäni tähän päivään tuon tyyppiselle autolle.
ML 320CDI 2008 (W164)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)
Re: ML:ää katsomaan
Juu nämä on totta. Moottoriöljyn jäähdyttimen o-renkaiden vuoto on M112 ja M113 moottoreiden tyyppivika, helppo korjaa ja orkkis o-renkaita tarvitaan kun ne on erikoisen malliset. Muutaman kympin maksaa, samalla kannattaa vaihtaa joku o-rengas sinne öljyfilsun alle muistaakseni, tein sen G-mersuuni.repal kirjoitti: Ruostetta on hyvin todennäköisesti ovien alareunoissa ja takakaarissa. 320 bensahan on kestävä moottori, mutta en tiedä miten tehot riittää ml:n liikuttamiseen.
Öljysuodattimen jalassa ja venttiilikopissa on öljyvuotoja ja ketju lienee jo venynyt, jos on vielä alkuperäinen.
Kuten Karra totesi, autolla on varsin mukava ajaa.
Normiajossa tehot riittää hyvin, auto on mielestäni jopa pirteä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: ML:ää katsomaan
Nyt on ML katsottu ja ei lähtenyt mukaan oli senverran ruostevikoja ja tuulilasi rikki.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969