Itse maalaaminen ei ole vaihtoehto koska ruoste tulee joka kerta läpi. Mikä siis olisi järkevin ja halvin ratkaisu?
Ruosteongelmia w202
Ruosteongelmia w202
Antakaapa nyt hyviä neuvoja. Minun w202 ruostuu pintapelleiltään lujaa vauhtia, ruosteet valuu pitkin ovia. Auto toimii tekniikaltaan hyvin enkä haluaisi luopua siitä. Ainoastaan auton ulkonäkö on karmea. Mitä siis kannattaisi tehdä jos romuttamo ei ole vaihtoehto? Veisinkö pajalle jossa hitsaisivat ratsupaikkoja oviin? 
Itse maalaaminen ei ole vaihtoehto koska ruoste tulee joka kerta läpi. Mikä siis olisi järkevin ja halvin ratkaisu?
Re: Ruosteongelmia w202
Moro
Mulla on samassa tilassa oleva w202, tosin tekniikassakin on huomauttamista. Muutamaa autoa olen maalauttannut, hitsaillut ja yrittänyt pitää kunnossa. Fakta homma vaan valitettavasti on se että ruoste voittaa lopulta jos autoa käytetään aktiivisesti tieliikenteessä. Ja varsinkin jos on yhtä laiska pesemään kuin minä.
Yksi stressivapaa tapa tietysti on se että käyttää autoa niin kauan kuin se on järkevää ja jossain vaivannäön rajoissa. Korjaukset sen mukaan, maalaukset, hitsaukset ja pakkelit kun rupsahtaa usein satavarmasti viiden aktiivi vuoden käytön jälkeen todennäköisesti uudelleen.
Stressivapaa toinen vaihtoehto, en tiedä sopisiko sinulle mutta miltä kuulostaa rotta look?
Toki jos haluaa laittaa oikee viimeisen päälle niin voihan siitäkin saada hyvää mieltä itselle.
Tähän auton pitoon ja korjailemikseen kun voi asennoitua monella tavalla.
Mulla on samassa tilassa oleva w202, tosin tekniikassakin on huomauttamista. Muutamaa autoa olen maalauttannut, hitsaillut ja yrittänyt pitää kunnossa. Fakta homma vaan valitettavasti on se että ruoste voittaa lopulta jos autoa käytetään aktiivisesti tieliikenteessä. Ja varsinkin jos on yhtä laiska pesemään kuin minä.
Yksi stressivapaa tapa tietysti on se että käyttää autoa niin kauan kuin se on järkevää ja jossain vaivannäön rajoissa. Korjaukset sen mukaan, maalaukset, hitsaukset ja pakkelit kun rupsahtaa usein satavarmasti viiden aktiivi vuoden käytön jälkeen todennäköisesti uudelleen.
Stressivapaa toinen vaihtoehto, en tiedä sopisiko sinulle mutta miltä kuulostaa rotta look?
Toki jos haluaa laittaa oikee viimeisen päälle niin voihan siitäkin saada hyvää mieltä itselle.
Vielä palataan sinun ongelmaan. Noita w202 autoja romutetaan nyt aika paljon. Hyvällä tuurilla voit löytää jostai myynnissä peräti samanväriset ruosteettomat ovet. Se on ovi ongelmaan budjettiratkaisu.
Löysinpä sieltä ovesta sormen mentävän reiän ja takakontin pohjassa pari kypsää kohtaa.. surkeeta tämä on. Kysyn vielä tutulta hitsarilta jos laittaisi järkevällä budjetilla pari lappua sinne tänne. Liekö sitten järkevää. Onhan siinä jo takapyöräkotelokit paikattu hitsaamalla.Kipsu kirjoitti:Vielä palataan sinun ongelmaan. Noita w202 autoja romutetaan nyt aika paljon. Hyvällä tuurilla voit löytää jostai myynnissä peräti samanväriset ruosteettomat ovet. Se on ovi ongelmaan budjettiratkaisu.
Harmittaa todella kovaa koska auton tekniikka toimii lähes moitteetta ja auto on ollut halpa pitää muutenkin. Mutta tämmöistä tämä on.
Kyllä varmasti noita w202 autoja löytyisi vielä nettiautosta suht terveellä korilla jos tekniikka sitten pelaa. Sama kai se sitten on että korjaako auton tekniikkaa tonnilla vai paikkaako reikiä samaan rahaan.
Kipsu kirjoitti:Moro
Rottalook passaa kun alla muuten hyvä auto. Tietysti entisöintiin ei kannata ruveta mutta pahimmat kolot jos kuntoon saisi.
Heps
Jos vaihtoehtona olisi hyvä kori jossa tekniikka kaipaisi remonttia, niin sanoisin että silloin sen tonnin sijoittaminen tekniikkaan on pidempi-ikäinen vaihtoehto kun korin paikkoo...
TJ
Jos vaihtoehtona olisi hyvä kori jossa tekniikka kaipaisi remonttia, niin sanoisin että silloin sen tonnin sijoittaminen tekniikkaan on pidempi-ikäinen vaihtoehto kun korin paikkoo...
TJ
Y Juniper LR
Niva 1.9TD 4x4
W123 300CD
Tesla Y LR -ex
X164 V8 -ex
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Y Juniper LR
Niva 1.9TD 4x4
W123 300CD
Tesla Y LR -ex
X164 V8 -ex
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Miksi hitsaaminen ei olisi yhtä kannattavaa? Jos kaiken paskan rälläköi reiän ympäriltä pois ja hitsaa sinkittyä peltiä auton terveeseen peltiin niin eikö tämä kuitenkin jokusen vuoden kestä ja sitten kun se paikka puhkeaa niin auto varmasti on jo muutenkin romutuskuntoinen. Itse ehkä mielummin sijoitan auton paikkaamiseen. (Järkevissä rajoissa).Maastis kirjoitti:Heps
TJ
Vaikeita juttuja ovat. Täytyy nyt vain selvittää kuinka reikäjuustoa autoni todellisuudessa on.
Osaako muuten kukaan sanoa miten tuollaisen oven pintapellin hitsaus tapahtuu kun reikää löytyy sieltä kumitiivisteen yläreunasta?
Ei mitenkään. Ei kannata rakastua satasen romuun koska niitä on maailma täynnä. w202 ei muutenkaan edusta ihan sitä parasta mitä mersu on tehnyt, eli ihan voi katsella muunkin merkkisiä autoja, sellaisia joita ei ruoste vaivaa. Se vaan on niin, että tuollaisen auton hitsaaminen on järjetöntä.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Tällä periaatteella kannattaa vielä korjata, laittaa vaan aina sen verran että menee leimasta läpi. Ulkonäöstä piittaamatta, jos joutuu korjailemaan päällepäin näkyviä kohtia.sallaas kirjoitti:Rottalook passaa kun alla muuten hyvä auto. Tietysti entisöintiin ei kannata ruveta mutta pahimmat kolot jos kuntoon saisi.
Meillä tyttö ajeli muutaman vuoden farkku C180 -97 ja oli kyllä ruma auto päällepäin ruosteiden takia, mutta tekniikka aivan erinomaisen toimiva, ei tarvinnut roikassa pitää talvella eikä minun pelätä milloin omistaja soittaa että "mikähän tähän tuli". Arvo laski vajaassa kolmessa vuodessa 20%, eli 150 euroa
Lopulta päätti luopua ceestä leiman lähestyessä loppuaan kun sai sattumoisin toisen uudemman auton käyttöön, näkyy seuraava omistaja ceen katsastaneen ja auto ajossa.
wiimax.fi
S202 kirjoitti:Ei mitenkään. Ei kannata rakastua satasen romuun koska niitä on maailma täynnä. w202 ei muutenkaan edusta ihan sitä parasta mitä mersu on tehnyt, eli ihan voi katsella muunkin merkkisiä autoja, sellaisia joita ei ruoste vaivaa. Se vaan on niin, että tuollaisen auton hitsaaminen on järjetöntä.
Olipa erikoinen kommentti mersumieheltä, liekö provoa?
Kyllähän w202 teknisesti hyvin toimiva auto on, mutta ruosteongelmalle ei voi mitään. Sen verran paikkaa että katsastuksen läpäisee, niille ruosteisille oville ei oikein kannata muuta tehdä kuin vaihtaa paremmat. Silloinkin se on taloudellisessa mielessä sama kuin heittelisi setelirahaa nuotioon, helpompi etsiä paremmin säilynyt yksilö. Niitä C mallin mersuja kuitenkin tulee keskimäärin 5 min välein liukuhihnalta uusi, ympäri vuoden, joten ei kannata pitää sitä autoa minään muuna kuin kertakäyttöesineenä.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
W202 ja W210 ovat siihen malliin aikoinaan tehtaalla maalattuja ettei niitä vanhempina isommilla ajomäärillä pysty Suomessa talvikäytössä pitämään siistinä. Eli kesäkäyttöön jos näistä tykkää.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Ostin ensimmäisen autoni, W123:n vuonna 1992. Se oli tuolloin 13 vuotta vanha 280 E. Paljastui, että oli aivan saamarin mätä ja ruosteinen, mutta pidin monta vuotta. Aina korjailtiin milloin mistäkin, asensin jopa automaatti-ilmastoinnin, kun Keltaisesta Pörssistä sellainen löytyi.
Sen jälkeen on ollut ja mennyt monenmoista Mersua, mutta se, mikä ihmetyttää on 210-mallien paljon puhuttu ja legendaarinen ruostuminen. Itselläni on nyt ollut S210 E 430 T 1998, jo yli 15 vuotta, ja se on kaikista sen ikäisistä omistamistani Mersuista vähäruosteisin. Mistä se voi johtua? Minua on jopa lähestytty tyyliin: "miksi sun autosi ei ole ruostunut niin kuin mun?" Niin, en minä tiedä. Olenpahan vain puolilaiskasti vähän silloin tällöin pessyt ja huoltanut.
Mutta siitä ensimmäisestä 123:stäni... se oli hyvä aloittelijan kurssi ehostukseen. Ei vaadi hirveitä ponnistuksia laikalla hioa ruosteita pois, pistää pakkelia päälle, hioa ja maalata. Pienen harjoittelun jälkeen tulee yllättävän hienoa jälkeä. Kannattaako? No ei, jos ei laske kannattavaksi sitä, että onpahan siisti ja kiva katsella. Kestääkö kymmenen vuotta hienona? Tuskin, mutta tarvitseeko, ja odottaako kukaan sitä?
Pointti siis lähinnä se, että teknisesti toimivan w202:n pitää kohtuuvaivalla itsekin kuosissa esteettisesti, jos ei ole peukalo ihan keskellä kämmentä ja on mahdollisuus paikkaan, jossa korjata. Jos ei ole paikkaa , ja peukalo ei ole kämmentä lähelläkään... mjooh, muutamalla satasella saa jo valmiiksi siistimmän näköisiä autoja...
Sen jälkeen on ollut ja mennyt monenmoista Mersua, mutta se, mikä ihmetyttää on 210-mallien paljon puhuttu ja legendaarinen ruostuminen. Itselläni on nyt ollut S210 E 430 T 1998, jo yli 15 vuotta, ja se on kaikista sen ikäisistä omistamistani Mersuista vähäruosteisin. Mistä se voi johtua? Minua on jopa lähestytty tyyliin: "miksi sun autosi ei ole ruostunut niin kuin mun?" Niin, en minä tiedä. Olenpahan vain puolilaiskasti vähän silloin tällöin pessyt ja huoltanut.
Mutta siitä ensimmäisestä 123:stäni... se oli hyvä aloittelijan kurssi ehostukseen. Ei vaadi hirveitä ponnistuksia laikalla hioa ruosteita pois, pistää pakkelia päälle, hioa ja maalata. Pienen harjoittelun jälkeen tulee yllättävän hienoa jälkeä. Kannattaako? No ei, jos ei laske kannattavaksi sitä, että onpahan siisti ja kiva katsella. Kestääkö kymmenen vuotta hienona? Tuskin, mutta tarvitseeko, ja odottaako kukaan sitä?
Pointti siis lähinnä se, että teknisesti toimivan w202:n pitää kohtuuvaivalla itsekin kuosissa esteettisesti, jos ei ole peukalo ihan keskellä kämmentä ja on mahdollisuus paikkaan, jossa korjata. Jos ei ole paikkaa , ja peukalo ei ole kämmentä lähelläkään... mjooh, muutamalla satasella saa jo valmiiksi siistimmän näköisiä autoja...
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Niin, nuo eemelit on kyllä kovia ruostumaan, ehkä pahempia kuin w202 ?mutta silti sinulla pysynyt siistinä. Jokainen auto on yksilö. Oma autoni on ainakin todella ruosteinen vaikka on saksantuonti berliinistä eli ei koko elämäänsä ole suolavedessä kylpenyt. Tietenkään ei voi tietää miten edellinen omistaja suomessa on huoltanut auton maalipintaa. Oletan että tekniikkaa on pidetty tärkeämpänä huoltokohteena kuin maalipintaa, tai sitten vain kyseinen w202 on huono yksilö.Karel kirjoitti: Sen jälkeen on ollut ja mennyt monenmoista Mersua, mutta se, mikä ihmetyttää on 210-mallien paljon puhuttu ja legendaarinen ruostuminen. Itselläni on nyt ollut S210 E 430 T 1998, jo yli 15 vuotta, ja se on kaikista sen ikäisistä omistamistani Mersuista vähäruosteisin. Mistä se voi johtua? Minua on jopa lähestytty tyyliin: "miksi sun autosi ei ole ruostunut niin kuin mun?" Niin, en minä tiedä. Olenpahan vain puolilaiskasti vähän silloin tällöin pessyt ja huoltanut.
Voiko vaikuttaa myös se että pieniä ruosteenalkuja olen lähes joka kesä availlut ja maalaillut uudestaan ja kun homma on joka kerta mennyt reisille niin olen saanut enemmän aikaan haittaa kuin hyötyä? Ruoste vain innostunut siitä hommasta. Tosin, siihen syntyy jatkuvasti uusiin paikkoihinkin ruosteen turvottamia kohtia ja ihan puhtaaseen koskemattomaan peltiin niitä ruostekuplia.
Ehkä auton maalipinta on vain yksikertaisesti paska eikä siihen kannata aikaansa tuhrata.
Ymmärrän mitä haet. En aijo ovia vaihtaa enkä pintaruosteihin koskea. Ainoastaan reijät paikataan leiman ehdoksi. Ja tuo saa olla toinen ja viimeinen w202 joka minulla on.S202 kirjoitti:Kyllähän w202 teknisesti hyvin toimiva auto on, mutta ruosteongelmalle ei voi mitään. Sen verran paikkaa että katsastuksen läpäisee, niille ruosteisille oville ei oikein kannata muuta tehdä kuin vaihtaa paremmat. Silloinkin se on taloudellisessa mielessä sama kuin heittelisi setelirahaa nuotioon, helpompi etsiä paremmin säilynyt yksilö. Niitä C mallin mersuja kuitenkin tulee keskimäärin 5 min välein liukuhihnalta uusi, ympäri vuoden, joten ei kannata pitää sitä autoa minään muuna kuin kertakäyttöesineenä.
Joo. Ajaahan sillä voi niin kauan kuin järkevällä työllä saa katsastuskunnossa pidettyä, mutta ei sitä siistiksi saa ilman että siihen menis kohtuuton summa rahaa. Uusimmatkin on jo 20 vuotta vanhoja eli kannattaa jo ihan senkin takia siirtyä uudempiin malleihin. Jotkut yksilöt tosiaan näyttäis säilyvän paremmin, ilmeisesti pohjamaali (sellainen johon auto ensin upotetaan) kun on vaihdettu määrävälein uuteen, niin sillä maalatut ovat parempia.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D