Hieman taustoja autosta, reilu 400tkm rullailtu sedani joka oli muutamia vuosia sitten vielä oikein hyvässä kunnossa pelleiltään ja alustaltaan (oli entisellä omistajalla ollut kesä-autona). Itellä se oli käyttöautona ympäri vuoden useamman vuoden ajat. Kauhistuksekseni huomasin liian myöhään miten alkaa ruostetta keräämään jos ei pidä säännöllisesti hyvää huolta.
Nyt auto on ollut tallissa odottelemassa vuoden päivät että elämäntilanne antaa periksi päästä puuhastelemaan auton kanssa.
Suunnitelmana on vaihtaa vähän vahvempaa konetta, om605 tai om606. Mitään en ole vielä lyönyt lukkoon tekniikan suhteen vaan vasta alkanut luomaan perinpohjaista suunnitelmaa minkä mukaan edetä, hyvin suunniteltu on puoliksi tehty vai miten se meni..
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Tahtoisin voimansiirron puolesta pidättäytyä manuaali laatikossa. Varmaan tuo bmw:n zf loota olisikin tähän se kestävin ratkaisu. Hieman yrittänyt sen puolesta lueskella mutta kauheasti ei tietoa ole löytynyt. Jos jollakin olisi tallessa topicceja zf:n istutuksesta ja toteutuksesta 124:seen niin ilomielin ottaisin vastaan.
Tämän "kesän" tavoitteena on ottaa auton alustan sekä korin ruosteet sekä mahdolliset reikiintymät kiinni. Samoin kaikki puslat ja kumit vaihtaa p.uretaanisiin tai uusiin "kumisiin" tilanteen mukaan.
Sen jälkeen voi vasta suunnitella tekniikan vaihtoa kun kori on siinä kuosissa että sille jotain viitsii tehdä
![Thumbup :thumbup:](./images/smilies/icon_thumbup.gif)
Täytyypä tänne tilanteen muuttuessa ja projektin edetessä raapustella lisää tekstiä
![Waving :wave:](./images/smilies/icon_wave.gif)