Paljonko teidän MB 200 dieselit kuluttaa?
Mulla menee yli kymmenen litraa sataselle tollasella seka ajolla, jossa kuitenkin on aika pitkiäkin työmatkoja mukana. (vm -80, ajettu 280tkm)
Miten kulutusta sais alaspäin? Mitä pitäis säätää taikka vaihtaa taikka edes tarkistaa?
Kiitos tiedoista!
w123 diesel, kulutusta alaspäin?
- dieselflosse
- Valvoja
Pumppu+suuttimet
Terve!
Ei kai tuossa paljon ole vaihtoehtoja, pumppu ja suuttimet tarkistukseen. Lisäksi voisi katsoa venttiilien välykset ja nokkaketjun.
Tietysti kulutusta voi nostaa laahaava jarru tms. , mutta nuo pitäisi tuntea jo takapuolella
Ei kai tuossa paljon ole vaihtoehtoja, pumppu ja suuttimet tarkistukseen. Lisäksi voisi katsoa venttiilien välykset ja nokkaketjun.
Tietysti kulutusta voi nostaa laahaava jarru tms. , mutta nuo pitäisi tuntea jo takapuolella

Terveisin
Tero
Tero
Re: w123 diesel, kulutusta alaspäin?
Minul tippu aikas roimasti (n. litran) sen jälkeen kun vaihdoin molemmat polttoaineen suodattimet, ilmanputsarin ja öljyt täyssynteettiseen (Teboil Diamond Diesel) litkuun. Sitten kokeilin viiteen tankilliseen sitä 2-tahtiöljyn lisäystä mistä palstalla oli jossain vaiheessa keskustelua - en sitten tiedä oliko sillä mitään merkitystä, saattaa olla vaan sellasia valohoitoja....Harza kirjoitti:Paljonko teidän MB 200 dieselit kuluttaa?
Mulla menee yli kymmenen litraa sataselle tollasella seka ajolla, jossa kuitenkin on aika pitkiäkin työmatkoja mukana. (vm -80, ajettu 280tkm)
Miten kulutusta sais alaspäin? Mitä pitäis säätää taikka vaihtaa taikka edes tarkistaa?
Kiitos tiedoista!
Tuo oma katiska nyt on ilmanvastukseltaan niin hurja, et ei sillä varmaan pääse alle kympin kun alamäkeen tyhjäkäynnillä, mutta ei se nyt paljoa yli kymppiä vie - viime tankkauksessa laskeskelin tommosen 10.6 L/100 mikä on tähän asti pienin mitä on ollu. Suurin kulutus on tainnut olla 12.7 L/100.
Timo
....maanteillä kuljen kuin kuningas mä oisin....