Päivitellääs pitkästä aikaa...
Tosiaan leima tuli kertalaakista parin tunnin syynäyksen jälkeen ja vielä laillisin keinoin
Koko kesä tuli ajeltua ja hienosti kyllä pelitti, yhden perän sain särki ja pari kartaanin rättiä, mutta nehän on kulutustavaraa...
Ahtopaineita ei lopulta edes sitten jaksettu yrittää nostaa, kerkes kauppaan ja töihin ihan tuolleenkin...
Kunnes yksi kaunis päivä, lähin tallilta pikkusen räväkämmin ja konekkaan ei vielä ollu ihan lämmin, parin kilsan jälkeen rupes ihme naputus kuulumaan.
Öljynpaineet pysy ja auto kävi tasaseti mutta vaan naputti, jos jenkaa anto niin paheni.
Yks kerrallaan rupesin irrotteleen apulaitteita yms osia mistä vois ääni kuulua ja lopulta piti tehä näin-->
Ja öljypohjan kun nappas irti oli näky tälläinen-->
Jokainen laakeri klappas ja 6syl liuskat päällekkäin, kangen pultit mutkalla ja kampiaksila pilalla.... Rankkaa tää harrastaminen
Tarkkaa syytä eioo vielä löytynyt, mutta täytyy hetki antaa mercedekselle valohoitoa ja miettiä mitä tekee ensikerralla toisin vai tekeekö mitään...
Tämä siis jo elokuussa purettu, on vaan uudet projektit jo alotettu niin ei kerkiä tähän perehtymään hetkeen.
Rallitenava rakenteilla nytten, kertokaa jos haluatte siitä kuulla tarinaa, niin voisin sitä välillä tänne päivitellä
Ei muutakun hyvää loskapaskan odotusta kaikille
W124 M104 turbo
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Onko tuo kapea kantinen mikä moottori??
Mites muuten M104 projekti etenee??
Mites muuten M104 projekti etenee??
Kilämies kirjoitti:Onhan noita m103 jotkut ahtanut, ei ainakaan silmällä sisuiskaluissa suurta eroo, eli varmasti hyvä aihio tommonenkin, mutta löyty helpolla noita m104:sia niin ei tuplamäärästä venttiileitä ainakaan haittaa ole.
Nyt on alakertakin nipussa, öljynpaluulle ei oikeen lohkosta löytyny hyvää paikkaa ni tein ö-pohjaan mahdollisimman ylös paluun, pitäis pelittää tuossakin... Oli se m104 orkkis suodatinjalka kauhee möhkö ja vielä vesijäähdytteinen ni vaihoin tommosen kapeekantisen jalan, ja oli vielä sopiva määrä lähtöjäkin valmiina.
Toisesta turbolle paine ja toinen ö-paine mittarille... Vielä ryöstölaippa suodattimen väliin ni saa jäähdyttimelle... Kävin myös hakemassa lisää käyriä ja suoraa putkee pakosarjaa varten, vielä kun laipat tulis leikkuusta ni saa tehdä loppuun. Sitten jos jollain sattuu olemaan 3.2l sopiva alumiini imusarja ni kertokaa, tai pelkkä laippakin kelpaa!
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Kapeekantinen on siis tuommonen 12v kone tai ylipäätänsä ei moniventtiili, jos sitä kysymykselläs tarkotit.
Nyt on ollu muita rojekteja käynnissä niin eioo tuohon m104 koskettu, uus kampiakseli kuitenkin jo odottelee parempia päiviä tallin pöydällä, eli kyllä se vielä kesäks laitetaan ajoon jos vaan eioo muuta pahasti särkynyt...
Vinkkejä saa kertoa kuinka mitata onko kanget suorat ilman kannen irrotusta.
Meinasin jos tulpanreijästä heittokellolla kattois, mutta onkohan niin tarkasti koneistettu se tulpanreijän kierre että olis kaikki samassa tasossa...
Nyt on ollu muita rojekteja käynnissä niin eioo tuohon m104 koskettu, uus kampiakseli kuitenkin jo odottelee parempia päiviä tallin pöydällä, eli kyllä se vielä kesäks laitetaan ajoon jos vaan eioo muuta pahasti särkynyt...
Vinkkejä saa kertoa kuinka mitata onko kanget suorat ilman kannen irrotusta.
Meinasin jos tulpanreijästä heittokellolla kattois, mutta onkohan niin tarkasti koneistettu se tulpanreijän kierre että olis kaikki samassa tasossa...
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Sitä meinasin tolla kapeekantisella, että mistä moottorista oli se öljynsuodattimenjalka, vai onko kaikissa kapeekantisissa sama??Kilämies kirjoitti:Kapeekantinen on siis tuommonen 12v kone tai ylipäätänsä ei moniventtiili, jos sitä kysymykselläs tarkotit.
Nyt on ollu muita rojekteja käynnissä niin eioo tuohon m104 koskettu, uus kampiakseli kuitenkin jo odottelee parempia päiviä tallin pöydällä, eli kyllä se vielä kesäks laitetaan ajoon jos vaan eioo muuta pahasti särkynyt...
Vinkkejä saa kertoa kuinka mitata onko kanget suorat ilman kannen irrotusta.
Meinasin jos tulpanreijästä heittokellolla kattois, mutta onkohan niin tarkasti koneistettu se tulpanreijän kierre että olis kaikki samassa tasossa...
Mulla nyt on M102 jalka ja siinä ei ole tuollaista lähtöä kuin sinulla.
Eikö alakautta näkis kankia jos vetää männät "alas"??
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Minkäs lainen voiman siirto kyseisessä vehkeessä?
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Onko projetki edenny
Viimeksi muokannut Tnukki, Ke 04.03.2020 08:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Mikä laatikko tässä? Ja mikä vp/kytkin?
Mistä toi imusarjan laippa on? itellä olis laippa etsinnässä
Mistä toi imusarjan laippa on? itellä olis laippa etsinnässä
Re: W124 M104 turbo
Herätellääs taas välillä...
Kevät tekee tuloaan, joten päätin herätellä vanhan rouvan henkiin
Tosiaan oli kaikki kiertokangen laakerit syystä tai toisesta mennyt, ja yks jopa vähän päässy pyörähtään...
Syytä tälle koitettiin ettiä, mutta eipä mitään selkeetä selitystä löytyny...
Yks aamu nappasin työnhaluset kintaat käteen ja vanha aksila roskii, kaikkialle alakertaan uudet laakerit, mittailin välykset ja kone nippuun.
Illalla vielä nostin paikalleen ja kasailin auton loppuun ja avaimesta käyntiin
Kävi kun kello, hetken aikaa joku nostaja naputti, mutta sekin lakkas kun anto käydä lämpöseks...
Toivotaan että nyt kestäis
Samalla tuli päiviteltyä isommat jarrut, eli väyrysen 300mm levyt ja satulat.
Nuo siis pitää laittaa väärinpäin paikalleen, siitä syystä tuo jarruputki ennen letkua tehty alaalta ylös.
Nyt ei muutaku ootteleen että tiet sulaa niin pääsee kokeileen jaksaako se vielä sutia
Kevät tekee tuloaan, joten päätin herätellä vanhan rouvan henkiin
Tosiaan oli kaikki kiertokangen laakerit syystä tai toisesta mennyt, ja yks jopa vähän päässy pyörähtään...
Syytä tälle koitettiin ettiä, mutta eipä mitään selkeetä selitystä löytyny...
Yks aamu nappasin työnhaluset kintaat käteen ja vanha aksila roskii, kaikkialle alakertaan uudet laakerit, mittailin välykset ja kone nippuun.
Illalla vielä nostin paikalleen ja kasailin auton loppuun ja avaimesta käyntiin
Kävi kun kello, hetken aikaa joku nostaja naputti, mutta sekin lakkas kun anto käydä lämpöseks...
Toivotaan että nyt kestäis
Samalla tuli päiviteltyä isommat jarrut, eli väyrysen 300mm levyt ja satulat.
Nuo siis pitää laittaa väärinpäin paikalleen, siitä syystä tuo jarruputki ennen letkua tehty alaalta ylös.
Nyt ei muutaku ootteleen että tiet sulaa niin pääsee kokeileen jaksaako se vielä sutia