MB W212 OM651 moottorivaurio

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pkw
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 28.02.2014 15:44

MB W212 OM651 moottorivaurio

Viesti Kirjoittaja pkw »

Moro

Kyseessä 11/2010 valmistettu W212 220 CDI OM651.924. Autolla ajettu nafti 400tkm.

Moottori alkoi maltillisen kiihdytyksen aikana nakuttamaan, muutaman sekunnin jälkeen syttyi moottorin vikavalo ja veto alkoi hyytyä. Auto tien sivuun ja moottori sammuksiin. Obd-lukijalla antoi vikakoodin p0087. Auto hinurilla korjaamoon ja odottamaan tuomiota.

Mikähän muu kuin alakerran laakerit on arvionne mukaan vikana?
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3111
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: MB W212 OM651 moottorivaurio

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Männässä reikä, jako hypännyt tms. Johan tuo on 651:si hyvin kestänyt.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5518
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB W212 OM651 moottorivaurio

Viesti Kirjoittaja S202 »

Moottorissa ei ole mitään vikaa vaan suutin rikkoutui.
S124 300TE
W124 300D
pkw
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 28.02.2014 15:44

Re: MB W212 OM651 moottorivaurio

Viesti Kirjoittaja pkw »

Kiitoksia vastauksista. Suuttimen antautumista vähän oireen perusteella arvelin itsekin.

Mutta jos nyt kävisi niin huonosti, että alakerta on morjens, niin käykö kaikki koodilla 651.924 olevat moottorit tilalle heittämällä?
Moottoriohjaus olisi vm 2010, auton alkuperäinen.
Esimerkiksi vm 2015 moottori kaikkine apulaitteineen, vai onko niissä jo enemmän sensoreita?
Erona on ainakin StartStop ja Euro 6 = AdBlue.
Onko kokemuksia?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: MB W212 OM651 moottorivaurio

Viesti Kirjoittaja atlas »

Yleensä jos moottori malli ei ole aivan sama laitat vaan vanhasta anturit ..jos imusarjassa eroja siitä kaikki...ecu ei älyä mikä moottori siellä on kunhan on oikeat anturit millä se mittaa tietoa...taitaa kuitenkin perus lohko olla aivan sama..
Se vain varmista että öljypojan patti on oikealla paikallaan muuten menee paljon osaa vaihtoon.
Kuitenkin kokemusta ei ole tuosta onko miten rajuja eroja mutta jollain voi olla täyttä faktaa...esim .olen tehnut om 611 vs 0m 646 samanlaisen ja vaihdettiin vain uudemman roinat vanhempaan koneeseen ja kaikki pelasi hyvin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin