![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
No tämähän oli päästöistä pompannut sen takia että ykkösen puristukset hukassa joten hommasin siihen sitten suoraan 230sen mosan enkä alkanut tuota 2litraista remppaamaan, 230sen ecun ja sytkäboksin sain moottorin mukana. Kaikki lämpöanturit yms vaihdoin vanhasta koneesta tähän 230seen, ainut mikä jäi pois oli imusarjan ja kannen välinen ymmärtääkseni joku lämpövastuslevy johon tuli 1-napainen liitin. 2litraisessa koneessa tämä oli mutta tässä 230sessä ei joten jätin sen pois ja johtokin jäi luonnollisesti irti
![Thinking :think:](./images/smilies/icon_think.gif)
![Problem :problem:](./images/smilies/icon_problem.gif)
Moottorin vaihdon yhteydessä uusittua:
- imusarjan tiivisteet
- pakosarjan tiivisteet
- kampiakselin takastefa
- kytkinakselin silmälaakeri
- sytytystulpat
- venttiilikopan tiivisteet
- jäähdytinnesteet
- moottoriöljyt
- kaikki suodattimet
- moniurahihna
Moottorin vaihdolla auto rupesi käymään hienosti ja eikun konttorille oikein muutoskatsastamaan tämä "iso" moottorimuunnos
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Thumbup :thumbup:](./images/smilies/icon_thumbup.gif)
Pian leiman jälkeen rupesi käynti hieman takkuamaan ja huononi ja huononi ajan kanssa, siitä se alamäki sitten alkoi...
Lokakuussa auton katsastin mallikelpoisilla päästöillä muttei vieläkään ole tullut käyntiin tolkkua, tällä hetkellä toimii mekaanisesti ihan hyvin eli jos ottaa vaikka lisäilmaluistimelta tms johdon irti. Mutta piuhat kiinni käy välillä hyvää tyhjäkäyntiä ja kiertääkin mutta kierrokset jää välillä 2000-3000 rpm välille heijailemaan ja tulevat sieltä sitten jossain vaiheessa takaisin oikeille tyhjäkäyntikierroksille. Käyntivaiva oli yhdessä välissä toisella määräjakajalla vähän pahempi että ei tahtonut kiertää ja tukehtui pahasti. Alipaine/imuvuotoa etsitty varmaan liiankin monesti turhaan. Tällä hetkellä paikallaan parempi määräjakaja jolla auto alunperin toimi. Puristukset koneessa ok 9.8-10.3bar. Ilmamäärän potentiometrin arvoa mitatessa hyppää kierrokset taivaisiin kun johdot kytkee kiinni joka on minusta todella outoa, mekaanisena ei tuota tee ja arvo on tällä hetkellä aika lähellä tuota 0.7v.
Uusittua osaa käyntivian selvittämiseksi:
- virranjakajan hilut
- tulpanjohdot
- ruiskun kumikaukalo
- ruiskun ja lisäilmaluistimen välinen letku
- kaikki huohotusletkut
Kokeiltua osaa varaosina käyntivian selvittämiseksi:
- toista lisäilmaluistia
- useampaa ilmamäärän potentiometriä
- toista bensapumppua
- toista bensanpaineensäädintä
- toisia suuttimia
- toista puolaa
- toista sytkäboksia ja nyt myös ecua
- toista määräjakajaa ja tällä toisella käyntivaiva vain huononi
- toista kaasuvaijerin vapaa-asennon tunnistinta
- toista yj relettä
- lisämaadoitusta kokeiltu
- pakoputkea käytetty irti varmistaen ettei ole katti tukkeessa
Onko tässä sitten joku johtosarjavika vai tuleeko tietäjiltä vinkkiä vielä listan jatkoksi?
Tämän näköinen komistus siis kyseessä
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)