Nyt kaivattais asiantuntijoitten tietoa ja kysymys kuuluu että mihin kytketään webastolta lähtevä sisäpuhalluksen ohjauspiuha? Auto on w126 300 SE, ei ilmastointia. Webasto on 5,0 bensa evo.
Vesiliitännöistäkin voi antaa kommenttia mikä on oikea kytkentä, erillinen vesipumppu on?
W126 webaston asennus
- harrikka95
- Mersumies

- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
W126 webaston asennus
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Re: W126 webaston asennus
https://www.youtube.com/watch?v=fNAfioBBrt8" onclick="window.open(this.href);return false;
Katoppa olisko tuosta videosta sulle apua puhallinkytkennässä.
Katoppa olisko tuosta videosta sulle apua puhallinkytkennässä.
Xentry 09/2019 + SD Connect 4
Re: W126 webaston asennus
Helpoin lienee sellainen, joka omassa 260 SE:ssäni on, eli katsot sulakerasiasta mikä menee puhaltimelle (Gebläsemotor), otat vaan siitä sulakkeelta puhaltimelle menevän johdon irti ja kytket väliin Webaston mukana tulevan VAIHTAVAN releen (jos tulee). Releen kytket niin, että virrattomana se päästää sähkön puhaltimelle auton oman kytkennän mukaan, mutta virrallisena se syöttää puhaltimelle sähkön suoraan, vaikka akusta, mutta sulakerasiasta löydät kyllä jatkuvan sähkön kiskon myös. Muista tällekin syötölle oma sulake. Ainakin Thermo Topissa tuli mukana yhtenä sarjana sekä vaihtorele, että sulakkeet omissa pidikkeissään.
Alkuperäsiissä Standheizungeissa oli 126-malleissa erialisia vesiliitäntöjä. Monissa oli välitermostaatti, joka aluksi lämmitti sisätiloja, ja vasta veden lämmettyä n. 65 asteeseen, alkoi kierto myös moottoriin.
Tärkeintä, ettet kytke vesilinjoja niin, että Webaston oma kiertovesipumppu häiritsee auton omaa lämmitysjärjestelmän kiertovesipumppua. Eli kierrot samaan suuntaan. Helpoin ja ilmeisesti yleisin jälkiasennustapa on liittää Webaston lähtö kabiinin sisäänmenoon. (Tämä on kuljettajan puoleinen letku. Toisella puolella lähempänä akkua ovat paluulinjat, duoventtiili ja kiertovesipumppu.) Eli niin, että Weba työntää kuumaa vettä lämppärin kennolle ja ottaa paluun moottorilta. Näin toiminta omissa autoissani on hyvä, ja lämmitin toimii hyvin myös täydennyslämmittimenä ajoon lähdettäessä ennen kuin moottori on ehtinyt lämmetä.
_______________________________________________
Alkuperäsiissä Standheizungeissa oli 126-malleissa erialisia vesiliitäntöjä. Monissa oli välitermostaatti, joka aluksi lämmitti sisätiloja, ja vasta veden lämmettyä n. 65 asteeseen, alkoi kierto myös moottoriin.
Tärkeintä, ettet kytke vesilinjoja niin, että Webaston oma kiertovesipumppu häiritsee auton omaa lämmitysjärjestelmän kiertovesipumppua. Eli kierrot samaan suuntaan. Helpoin ja ilmeisesti yleisin jälkiasennustapa on liittää Webaston lähtö kabiinin sisäänmenoon. (Tämä on kuljettajan puoleinen letku. Toisella puolella lähempänä akkua ovat paluulinjat, duoventtiili ja kiertovesipumppu.) Eli niin, että Weba työntää kuumaa vettä lämppärin kennolle ja ottaa paluun moottorilta. Näin toiminta omissa autoissani on hyvä, ja lämmitin toimii hyvin myös täydennyslämmittimenä ajoon lähdettäessä ennen kuin moottori on ehtinyt lämmetä.
_______________________________________________
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
- harrikka95
- Mersumies

- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: W126 webaston asennus
Karel kirjoitti:Helpoin lienee sellainen, joka omassa 260 SE:ssäni on, eli katsot sulakerasiasta mikä menee puhaltimelle (Gebläsemotor), otat vaan siitä sulakkeelta puhaltimelle menevän johdon irti ja kytket väliin Webaston mukana tulevan VAIHTAVAN releen (jos tulee). Releen kytket niin, että virrattomana se päästää sähkön puhaltimelle auton oman kytkennän mukaan, mutta virrallisena se syöttää puhaltimelle sähkön suoraan, vaikka akusta, mutta sulakerasiasta löydät kyllä jatkuvan sähkön kiskon myös. Muista tällekin syötölle oma sulake. Ainakin Thermo Topissa tuli mukana yhtenä sarjana sekä vaihtorele, että sulakkeet omissa pidikkeissään.
Alkuperäsiissä Standheizungeissa oli 126-malleissa erialisia vesiliitäntöjä. Monissa oli välitermostaatti, joka aluksi lämmitti sisätiloja, ja vasta veden lämmettyä n. 65 asteeseen, alkoi kierto myös moottoriin.
Tärkeintä, ettet kytke vesilinjoja niin, että Webaston oma kiertovesipumppu häiritsee auton omaa lämmitysjärjestelmän kiertovesipumppua. Eli kierrot samaan suuntaan. Helpoin ja ilmeisesti yleisin jälkiasennustapa on liittää Webaston lähtö kabiinin sisäänmenoon. (Tämä on kuljettajan puoleinen letku. Toisella puolella lähempänä akkua ovat paluulinjat, duoventtiili ja kiertovesipumppu.) Eli niin, että Weba työntää kuumaa vettä lämppärin kennolle ja ottaa paluun moottorilta. Näin toiminta omissa autoissani on hyvä, ja lämmitin toimii hyvin myös täydennyslämmittimenä ajoon lähdettäessä ennen kuin moottori on ehtinyt lämmetä.
Ei tullut relettä johtosarjan mukana muuta kuin sulakerasia kahdelle sulakkeelle, mutta sehän on helppo laittaa jälkeenpäin.
Meillä on ilmeisesti melko samanlainen sulakerasia autoissa vaikka mun onkin 300, et satu muistamaan sen sulakkeen numeroa mikä on puhaltimelle, ilmeisesti aika iso?
_______________________________________________
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Re: W126 webaston asennus
Näyttäisi olevan numero 16 ja kesto 25 A (sininen)
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
- harrikka95
- Mersumies

- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: W126 webaston asennus
Ok. Kiitos vinkistä. Pitää viikonloppuna tutkia kun on aikaaKarel kirjoitti:Näyttäisi olevan numero 16 ja kesto 25 A (sininen)
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
- harrikka95
- Mersumies

- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: W126 webaston asennus
Kytkennät nyt muuten ok. mutta webaston ohjauspiuhaan näyttää tulevan 12V vaikka ei ole webasto käynnissäkään
Tutkinta jatkuu taas kun ehtii.
Tutkinta jatkuu taas kun ehtii.
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11


