Suuttimen kärkiholkki halki / MB E W211 220CDI -05

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
LappeenMersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 08.05.2016 21:49

Suuttimen kärkiholkki halki / MB E W211 220CDI -05

Viesti Kirjoittaja LappeenMersu »

Terve,

Mersu alkoi oireilla polttoaineen syöttöpuolella ja ainakin yhdeksi viaksi on nyt havaittu 1. sylinterin suuttimen kärkiholkin halkeama. Kuvassa näkyy holkin halkeama. Polttoaine ja paine pääse halkeaman kautta pois moottoria kuormittaessa. Saako noita kärkiholkkeja mistään vai pelkästään purkaamolta vanhoista suuttimista?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6534
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Suuttimen kärkiholkki halki / MB E W211 220CDI -05

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Eiköhän niitä myy mikä tahansa dieselpaja, universaali osa kun on. Toki elintenluovuttajauiskustakin voi ottaa jos sellainen käsillä on.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
LappeenMersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 08.05.2016 21:49

Re: Suuttimen kärkiholkki halki / MB E W211 220CDI -05

Viesti Kirjoittaja LappeenMersu »

Kiitokset tiedosta. Millaisella ulosvetäjällä nuo suuttimet saa parhaiten vedettyä kannesta ulos?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6534
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Suuttimen kärkiholkki halki / MB E W211 220CDI -05

Viesti Kirjoittaja MiHe »

liukuvasara ja haarukka siihen samaan hahloon millä suutin on kiinni koneessa. Jotain kiinalaisia haarukoita joutuu kuulemma vähän rälläköimään :) On myös suuttimen kierteisiin tulevia kiinnityksiö mutta kierrekiinnitykset on aina siitä huonoja että mahdollisuus saada pazkaa suuttimen sisään kasvaa, osat hukkuu (se kuuluisa pienen pieni kuula) jne. On myös hydraulikäyttöisiä vetäjiä jotka tukee kanteen mutta riippuu moottorista kuinka hyvin ne sopii. Jos black death suuttimia irroittelet niin kone niin kuumaksi kun saa, ruisku voi silti ottaa itteensä jos joutuu oikein murjomaan irti.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Suuttimen kärkiholkki halki / MB E W211 220CDI -05

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

LappeenMersu kirjoitti:Kiitokset tiedosta.
Millaisella ulosvetäjällä nuo suuttimet saa
parhaiten vedettyä kannesta ulos?
Aika hyvin lähtevät kun pulttia hiven löystää niin että on selvästi löysällä
ja sitten kone käyntiin jos tuntuu että ei lähde lisää kaasua
Mökkillä
'
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Suuttimen kärkiholkki halki / MB E W211 220CDI -05

Viesti Kirjoittaja atlas »

Vanhasta suuttimestekin saa ulosvetäjän kun aukiasee ylemmän aukeavan liitoksen ja ruuvaan paikallaan olevaan tiukkaan suuttimeen...toi toimen pide vaan tuhoaa tai se ei enää toimi jos sen kasaa talli olosuhteissa mutta jos uutta tai korjattuja tulossa paikalleen niin so what.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
buubaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 03.02.2014 19:55

Re: Suuttimen kärkiholkki halki / MB E W211 220CDI -05

Viesti Kirjoittaja buubaa »

1.Pulttia löysälle ja kone käymään, jossei irtoo niin kokeile antaa kierroksia jossei vieläkään niin ->
2.Yritän väkisin väännellä käännellä ym venttiilikoppaa vasten kunnes saat reiän siihen venttiilikoppaa ->
3.Osta sellanen pieni halpa liukuvasara ulosvedin, menetä malttis sen kanssa ja riko venttiilikoppaa vähän lisää ->
4.Etsi käsiis kunnollinen järee liukuvasara ulosvedin, pamauta pari kertaa ja oo onnesta soikeana kun suutin on kädessä.

Suosittelen hyppään kohdasta 1. suoraan kohta 4. :lol:
LappeenMersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 08.05.2016 21:49

Re: Suuttimen kärkiholkki halki / MB E W211 220CDI -05

Viesti Kirjoittaja LappeenMersu »

Holkit ja tiivisteprikat löytyi Jousenon Dieselasennuksen hyllystä. Holkin sisällä oli huopainen prikka. Pitäisikä se asentaa suutinkärjen ja holkin väliin? Mikä mahtaa olla holkin kiristysmomentti?
LappeenMersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 08.05.2016 21:49

Re: Suuttimen kärkiholkki halki / MB E W211 220CDI -05

Viesti Kirjoittaja LappeenMersu »

Holkki vaihdettu ja ei muuta kun suutin paikoilleen. Kannen pohja putsattu kunnolla ennen takaisin asennusta. Mutta mutta... suutin vuotaa edelleen. Nyt kuvan mukaisesti prikan ja kannen välistä. Kolmossylinterin suuttimen juuressa oli jo mustaa karstaa, joten tein sille saman hoidon. Uusi kärkiholkki ja tiivisteprikka. Ei vuotoa. Ensimmäinen suutin on nyt ollut pois paikoiltaan neljästi ja aina uudelleen asennuksen jälkeen vuotaa. Ilmeisesti pitäisi saada kalvattua tuo ensimmäisen suuttimen kannen pohja, että saisi tiiviin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6534
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Suuttimen kärkiholkki halki / MB E W211 220CDI -05

Viesti Kirjoittaja MiHe »

No kurkkaa ihmeessä sinne pohjalle, sen vastinpinnan pitää 'kiiltää' tasaisena ja puhtaana. Voi olla että vuoto on ehtinyt syömään pinnan huonoksi, ja kupariprikka ei pysty rakoa tiivistämään.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
LappeenMersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 08.05.2016 21:49

Re: Suuttimen kärkiholkki halki / MB E W211 220CDI -05

Viesti Kirjoittaja LappeenMersu »

Kyllä pohja on putsattu kiiltäväksi, mutta on täysin mahdollista, että vuoto on voinut "syödä" pohjaa.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Suuttimen kärkiholkki halki / MB E W211 220CDI -05

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

LappeenMersu kirjoitti:Kyllä pohja on putsattu kiiltäväksi, mutta on täysin mahdollista, että vuoto on voinut "syödä" pohjaa.
Kaövaimen paikka sillä kun pyöräytät kerran niin näät
ottaako tasisesti koko tiiviste pinallata
jos ei ota niin sitten kalvaa niin paljon että ottaa
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin